SKIN, importator si distribuitor al unora dintre cele mai importante branduri internationale din domeniul tehnologiei informatiei si unic importator Nikon in Romania, anunta rezultatele ultimului studiu Nikon care dezvaluie cele mai memorabile arome pentru romani.
Romanii sunt atat de conectati cu simturile lor incat isi pot aminti aroma asociata unei scene sau unui loc doar privind fotografiile acestora. Acest lucru este dezvaluit de cercetarea lansata astazi de Nikon pentru a sarbatori lansarea noii game de aparate foto compacte COOLPIX, care capteaza amintirile cu detalii mai vii decat oricand inainte. Studiul, realizat in 23 de tari, a dezvaluit ca aproape 80% dintre romani isi pot aminti parfumul asociat unei fotografii, in timp ce 68% declara ca ar realiza fotografia unui subiect numai pe baza felului in care acesta miroase. Dintre toate tarile participante in sondaj, spaniolii sunt cei care isi amintesc cel mai usor parfumul asociat unei imagini sau fotografii, in vreme ce britanicii isi amintesc cel mai greu. De asemenea, rezultatele indica faptul ca femeile romance acorda mai multa atentie decat barbatii parfumului zonei inconjuratoare atunci cand realizeaza o fotografie, 71% declarand ca ar fotografia ceva care miroase frumos, de exemplu o gradina de trandafiri.
Vorbind despre cercetare, Dr Rachel Herz, expert mondial in psihologia mirosului si profesor la Universitatea Brown, declara: „Aceasta cercetare indica cat de puternica este legatura dintre amintirile noastre si simtul mirosului. In timp ce o fotografie ne aminteste vizual de un anumit moment in timp, daca este asociata unui parfum va evoca cu atat mai mult amintiri emotionale si evocatoare – mai mult decat orice alt declansator al amintirilor.”
Rugati sa acorde note unei liste de parfumuri care ar declansa cel mai probabil amintiri, 72% dintre romani au mentionat mirosul asociat Craciunului de vin fiert si brad ca fiind prima dintre „amintirile parfumate”, iar mirosul de iarba proaspat taiata si de lemn ars aflandu-se pe locurile doi si trei.
Top 5 amintiri parfumate ale romanilor:
1. Vin fiert si brad – vacantele la schi sau Craciunul
2. Iarba proaspat taiata – zilele de sport la scoala si verile copilariei
3. Lemn arzand la focuri de tabara – vacantele cu cortul
4. Vata de zahar – balci / carnaval
5. Crema pentru protectie solara – vacantele la plaja si verile
Referindu-se la rezultate, Dr Herz declara: „Timp de multi ani, oamenii de stiinta au realizat cercetari privind legatura dintre simturi si abilitatea de a ne aduce aminte. Cercetarea mea indica faptul ca simtul mirosului in special are o legatura unica, directa si intima cu zona creierului care controleaza memoria emotionala. Nu este surprinzator ca atat de multi oameni au ales iarba proaspat taiata pe primul loc intre amintirile parfumate, deoarece aceste arome sunt puternic asociate cu copilaria – perioada in care se formeaza primele amintiri parfumate. Pentru multi dintre noi, orice arome asociate copilariei – cum ar fi mirosul verilor fierbinti la locul de joaca – au puterea de a declansa amintiri emotionale care ne transpun inapoi in tinerete.”
Mark Pekelharing, Product Manager Consumer Products in cadrul Nikon declara: „Noua gama de aparate foto compacte COOLPIX pot capta amintiri mai bine decat oricand inainte si, desi nu pot inregistra inca mirosul, cu siguranta il pot evoca”.
La acest studiu au luat parte 11.500 de persoane din 23 de tari, cercetarea fiind realizata pentru a marca lansarea unei noi game de aparate foto compacte Nikon COOLPIX: S8000, S4000, P100, L110, L21 si L22.

Citeste articolul pe: Capital

Peste 79% dintre romani pot simti aroma unei amintiri intr-o fotografie

SKIN, importator si distribuitor al unora dintre cele mai importante branduri internationale din domeniul tehnologiei informatiei si unic importator Nikon in Romania, anunta rezultatele ultimului studiu Nikon care dezvaluie cele mai memorabile arome pentru romani.
Romanii sunt atat de conectati cu simturile lor incat isi pot aminti aroma asociata unei scene sau unui loc doar privind fotografiile acestora. Acest lucru este dezvaluit de cercetarea lansata astazi de Nikon pentru a sarbatori lansarea noii game de aparate foto compacte COOLPIX, care capteaza amintirile cu detalii mai vii decat oricand inainte. Studiul, realizat in 23 de tari, a dezvaluit ca aproape 80% dintre romani isi pot aminti parfumul asociat unei fotografii, in timp ce 68% declara ca ar realiza fotografia unui subiect numai pe baza felului in care acesta miroase. Dintre toate tarile participante in sondaj, spaniolii sunt cei care isi amintesc cel mai usor parfumul asociat unei imagini sau fotografii, in vreme ce britanicii isi amintesc cel mai greu. De asemenea, rezultatele indica faptul ca femeile romance acorda mai multa atentie decat barbatii parfumului zonei inconjuratoare atunci cand realizeaza o fotografie, 71% declarand ca ar fotografia ceva care miroase frumos, de exemplu o gradina de trandafiri.
Vorbind despre cercetare, Dr Rachel Herz, expert mondial in psihologia mirosului si profesor la Universitatea Brown, declara: „Aceasta cercetare indica cat de puternica este legatura dintre amintirile noastre si simtul mirosului. In timp ce o fotografie ne aminteste vizual de un anumit moment in timp, daca este asociata unui parfum va evoca cu atat mai mult amintiri emotionale si evocatoare – mai mult decat orice alt declansator al amintirilor.”
Rugati sa acorde note unei liste de parfumuri care ar declansa cel mai probabil amintiri, 72% dintre romani au mentionat mirosul asociat Craciunului de vin fiert si brad ca fiind prima dintre „amintirile parfumate”, iar mirosul de iarba proaspat taiata si de lemn ars aflandu-se pe locurile doi si trei.
Top 5 amintiri parfumate ale romanilor:
1. Vin fiert si brad – vacantele la schi sau Craciunul
2. Iarba proaspat taiata – zilele de sport la scoala si verile copilariei
3. Lemn arzand la focuri de tabara – vacantele cu cortul
4. Vata de zahar – balci / carnaval
5. Crema pentru protectie solara – vacantele la plaja si verile
Referindu-se la rezultate, Dr Herz declara: „Timp de multi ani, oamenii de stiinta au realizat cercetari privind legatura dintre simturi si abilitatea de a ne aduce aminte. Cercetarea mea indica faptul ca simtul mirosului in special are o legatura unica, directa si intima cu zona creierului care controleaza memoria emotionala. Nu este surprinzator ca atat de multi oameni au ales iarba proaspat taiata pe primul loc intre amintirile parfumate, deoarece aceste arome sunt puternic asociate cu copilaria – perioada in care se formeaza primele amintiri parfumate. Pentru multi dintre noi, orice arome asociate copilariei – cum ar fi mirosul verilor fierbinti la locul de joaca – au puterea de a declansa amintiri emotionale care ne transpun inapoi in tinerete.”
Mark Pekelharing, Product Manager Consumer Products in cadrul Nikon declara: „Noua gama de aparate foto compacte COOLPIX pot capta amintiri mai bine decat oricand inainte si, desi nu pot inregistra inca mirosul, cu siguranta il pot evoca”.
La acest studiu au luat parte 11.500 de persoane din 23 de tari, cercetarea fiind realizata pentru a marca lansarea unei noi game de aparate foto compacte Nikon COOLPIX: S8000, S4000, P100, L110, L21 si L22.

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 488 ori.

Publica un raspuns