ARBOinteractive, DigitalAds, AdEvolution, F5 X-Media si Apropo Media
F5
pe blogul sau
.
isi disputa, in prezent, primele cinci locuri in clasamentul regiilor de vanzari online, noteaza Dragos Stanca, managing director al si membru al board-ului Realitatea-Catavencu,
Dragos Stanca sustine ca datele existente deja si comunicate de SATI (Studiul de Audienta si Trafic Internet) sunt contestate de jucatorii din piata din cauza faptului ca acestia nu sunt masurati cu aceleasi instrumente. Astfel, Stanca a intocmit un clasament pe baza rate-cardurilor trimise in piata de regiile de vanzari online.
„Ca sa nu mai fie discutii, am adunat toate ofertele existente in piata in acest moment, pentru a avea un clasament (poate) mai aproape de adevar, bazat pe “declaratiile” fiecarui publisher, adunate de fiecare regie – si pornind, evident, de la premisa de buna credinta – adica aceea ca declaratiile sunt corecte si cifrele nu sunt cosmetizate grav”, precizeaza Stanca.
Conform clasamentului, ARBOinteractive reprezinta 110 site-uri care aduna 29,1 milioane de vizitatori unici si are o cota de piata de 19%, DigitalAds figureaza cu 43 de site-uri, 22,5 milioane de unici si 14,7% cota de piata, AdEvolution are 111 site-uri, 20,8 milioane de unici si o cota de piata de 13,6%, F5 X-Media reprezinta 44 de site-uri care totalizeaza 12,6 milioane de unici si are 8,2% cota de piata, iar Apropo Media apare cu 34 de site-uri, 9,9 milioane de unici si 6,5% din piata.
„Este important de retinut ca datele (…) se refera, strict, la regiile de vanzare – si ca nu e un clasament al publisherilor/proprietarilor de site-uri”, precizeaza Dragos Stanca.
Acesta explica si diferentele dintre cifrele prezentate in acest clasament si cele raportate oficial de SATI:
“Unii playeri nu sunt de acord insa cu faptul ca acesta (clasamentul SATI, n.r.) este un “clasament al adevarului”. Explicatia e simpla: nu toate site-urile care sunt reprezentate in piata de regii doresc sau isi permit sa fie auditate de SATI si folosesc alte sisteme (in general trafic.ro sau Google Analytics). De aici diferenta dintre numarul de site-uri din portofoliul fiecarei regii conform SATI si ce vinde in mod real, in piata, fiecare regie (exemplu: Yahoo si Facebook nu sunt (inca) monitorizate de SATI dar “intra la socoteala” (…) conform declaratiilor regiilor care le vand. La fel, TradeAds – care nu are niciun site in SATI”.
Actorii principali, pe categorii:
– Clientii investesc bani in promovare
– Agentiile de publicitate gestioneaza acesti bani si ii aloca pe diverse medii de promovare (in acest caz, online), folosindu-se de regiile de vanzari si/sau publisherii online
– Regiile de vanzari reprezinta, in relatia cu agentiile si, uneori, direct cu clientii, un numar de site-uri
– Proprietarii/publisherii de site-uri incearca sa adune de la regii sau direct de la agentii si/sau clienti directi un profit cat mai mare
Modele de business diferite
“Exista numeroase cazuri in care publisherii online au dezvoltat si o companie care se ocupa de vanzari, o regie, insa aceste doua lucruri nu trebuie amestecate. De exemplu, F5 detine F5 Webcorp – care este compania care editeaza, detine, administreaza site-uri, dar si F5 X-Media – care este o regie de vanzari online care vinde si pentru alte site-uri, care nu apartin de F5”, precizeaza Dragos Stanca.
“InternetCorp a ales sa vanda doar site-urile proprii (deci e publisher si regie doar pentru proprietatile sale). La fel, Intact Interactive. Apropo Media sau AdEvolution sunt si proprietari dar si regii (brokeri, intermediari vanzare) de spatii publicitare, in timp ce ARBOinteractive actioneaza doar ca regie de vanzari (site-urile pe care le reprezinta in piata nu ii apartin)”, mai noteaza acesta.

Citeste articolul pe: Money.ro

Piata de publicitate online in 2010: Clasamentul regiilor de vanzari

ARBOinteractive, DigitalAds, AdEvolution, F5 X-Media si Apropo Media
F5
pe blogul sau
.
isi disputa, in prezent, primele cinci locuri in clasamentul regiilor de vanzari online, noteaza Dragos Stanca, managing director al si membru al board-ului Realitatea-Catavencu,
Dragos Stanca sustine ca datele existente deja si comunicate de SATI (Studiul de Audienta si Trafic Internet) sunt contestate de jucatorii din piata din cauza faptului ca acestia nu sunt masurati cu aceleasi instrumente. Astfel, Stanca a intocmit un clasament pe baza rate-cardurilor trimise in piata de regiile de vanzari online.
„Ca sa nu mai fie discutii, am adunat toate ofertele existente in piata in acest moment, pentru a avea un clasament (poate) mai aproape de adevar, bazat pe “declaratiile” fiecarui publisher, adunate de fiecare regie – si pornind, evident, de la premisa de buna credinta – adica aceea ca declaratiile sunt corecte si cifrele nu sunt cosmetizate grav”, precizeaza Stanca.
Conform clasamentului, ARBOinteractive reprezinta 110 site-uri care aduna 29,1 milioane de vizitatori unici si are o cota de piata de 19%, DigitalAds figureaza cu 43 de site-uri, 22,5 milioane de unici si 14,7% cota de piata, AdEvolution are 111 site-uri, 20,8 milioane de unici si o cota de piata de 13,6%, F5 X-Media reprezinta 44 de site-uri care totalizeaza 12,6 milioane de unici si are 8,2% cota de piata, iar Apropo Media apare cu 34 de site-uri, 9,9 milioane de unici si 6,5% din piata.
„Este important de retinut ca datele (…) se refera, strict, la regiile de vanzare – si ca nu e un clasament al publisherilor/proprietarilor de site-uri”, precizeaza Dragos Stanca.
Acesta explica si diferentele dintre cifrele prezentate in acest clasament si cele raportate oficial de SATI:
“Unii playeri nu sunt de acord insa cu faptul ca acesta (clasamentul SATI, n.r.) este un “clasament al adevarului”. Explicatia e simpla: nu toate site-urile care sunt reprezentate in piata de regii doresc sau isi permit sa fie auditate de SATI si folosesc alte sisteme (in general trafic.ro sau Google Analytics). De aici diferenta dintre numarul de site-uri din portofoliul fiecarei regii conform SATI si ce vinde in mod real, in piata, fiecare regie (exemplu: Yahoo si Facebook nu sunt (inca) monitorizate de SATI dar “intra la socoteala” (…) conform declaratiilor regiilor care le vand. La fel, TradeAds – care nu are niciun site in SATI”.
Actorii principali, pe categorii:
– Clientii investesc bani in promovare
– Agentiile de publicitate gestioneaza acesti bani si ii aloca pe diverse medii de promovare (in acest caz, online), folosindu-se de regiile de vanzari si/sau publisherii online
– Regiile de vanzari reprezinta, in relatia cu agentiile si, uneori, direct cu clientii, un numar de site-uri
– Proprietarii/publisherii de site-uri incearca sa adune de la regii sau direct de la agentii si/sau clienti directi un profit cat mai mare
Modele de business diferite
“Exista numeroase cazuri in care publisherii online au dezvoltat si o companie care se ocupa de vanzari, o regie, insa aceste doua lucruri nu trebuie amestecate. De exemplu, F5 detine F5 Webcorp – care este compania care editeaza, detine, administreaza site-uri, dar si F5 X-Media – care este o regie de vanzari online care vinde si pentru alte site-uri, care nu apartin de F5”, precizeaza Dragos Stanca.
“InternetCorp a ales sa vanda doar site-urile proprii (deci e publisher si regie doar pentru proprietatile sale). La fel, Intact Interactive. Apropo Media sau AdEvolution sunt si proprietari dar si regii (brokeri, intermediari vanzare) de spatii publicitare, in timp ce ARBOinteractive actioneaza doar ca regie de vanzari (site-urile pe care le reprezinta in piata nu ii apartin)”, mai noteaza acesta.

Citeste articolul pe: Money.ro

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 50 ori.

Publica un raspuns