Deja tehnologia tridimensionala a fost folosita in Romania pentru lansarea unei sticle de bere
Pepsi a spart gheata reclamelor 3D anul trecut, in cadrul galei Super Bowl, iar anul acesta ar putea aparea si pe piata romaneasca astfel de reclame, avand in vedere ca vor fi disponibile televizoare 3D si pe plan local. Creativii nu stiu daca reclamele 3D vor avea impactul la public al „Avatar”, dar apreciaza ca reclamele la mancare sau la cosmetice, care in mod special trebuie sa „gadile” simturile, ar fi cele mai pasibile de o executie 3D.
In urma cu o luna se anunta pe piata romaneasca realizarea si difuzarea primului spot publicitar High Definition (HD), iar acum se pune intrebarea cand vor aparea si reclamele 3D, de vreme ce in mai putin de doua saptamani vom avea pe piata romaneasca televizoare 3D. Vasile Alboiu, Digital Creative Director Ogilvy Group, spune ca am putea vedea reclame 3D in a doua jumatate a anului. „Si asta nu pentru ca n-ar exista tehnologia necesara, cat mai degraba nu exista suportul de proiectie al unui astfel de spot. Televizoarele 3D, ca orice pro­dus nou, sunt scumpe, insa vor deveni mai accesibile spre sfarsitul anului”, puncteaza Vasile Alboiu. La randul sau, Cristian Munteanu, Exe­cutive Creative Director TBWA/CEE, crede ca reclamele 3D vor aparea cat de curand. „De fapt, ma intreb daca nu cumva au si aparut? Chiar in Romania stiu un exemplu concret in care teh­nologia 3D a fost folosita pentru a lansa o noua sticla de bere”, precizeaza Cristian Munteanu. Anul acesta n-o sa ne vina niciun brief pentru un spot 3D, dar pentru 2011 nu mai bag mana-n foc, spune Dinu Pa­nes­cu, Group Creative Director McCann Erickson.
Va exista un „Avatar” al reclamelor?
„Sistemul 3D este foarte distractiv, se vede dupa cozile de la cinema si incasarile record ale primelor filme 3D. Nu stiu insa sa spun daca oamenii vor cumpara mai mult detergent sau mai multe masini Dacia pentru ca reclama e 3D“, considera Dinu Panescu. „Cred des­tul de tare ca unul dintre secrete este sa nu faci o reclama 3D de dragul 3D-ului, ci limbajul vizual sa se justifice cat mai mult in concept sau in produs. Sunt foarte sigur ca oamenii din domeniu vor stoarce tot ce a mai ramas nestors de la tehnologia asta inca din primul an. Va intra foarte curand in rutina”, mai spu­ne Dinu Panescu.
Productia 3D „Avatar” a inregistrat incasari-record de peste 2,6 miliarde de dolari si a fost cea mai buna „locomotiva” pentru tehnologia 3D. Va putea insa o reclama bine facuta in 3D sa atraga consumatorii asa cum a reusit filmul „Avatar” sa umple salile de cinema? „Cu siguranta, un spot 3D facut bine ar lua ochii consumatorilor. Insa trebuie sa ne punem problema cum o astfel de reclama ajunge la consumator. Poate ar fi mai bine sa „testam“ spoturile 3D in IMAX-uri si cinematografe 3D inainte de a le da pe TV”, este de parere Vasile Alboiu.
Super Bowl XLIII, editia 2009, a transmis primul spot publicitar in proiectie 3D, respectiv reclama la Pepsi SoBe Lifewater. Spotul publicitar a avut o durata de 60 de secunde, advertiserii care au cumparat spatiu publicitar in cadrul editiei Super Bowl fiind nevoiti sa achite in jur de trei milioane de euro pentru difuzarea unui spot publicitar cu o durata de 30 de secunde.
Cum se va schimba industria publicitara
Creativii locali nu cred ca tele­vizoarele 3D vor schimba mare lucru in industria de publicitate. Dinu Panescu, Group Creative Director McCann Erickson, crede ca la inceput cu sigu­ranta va avea loc un fel de pionierat. „Brandurile mari vor cauta sa bifeze si aceasta gaselnita cool, sa si-o treaca in portofoliu. Apoi lucrurile se vor aseza si nu vor fi foarte multi cei care vor investi in asemenea productii. La ora actuala nu-i de colo sa produci un material pentru vizionare 3D, e o bataie de cap pe care doar putini si-o vor permite ca rutina. Ma astept ca momentan Japonia si poate Coreea de Sud si SUA sa fie printre singurele piete care sa inves­teasca masiv in programe special create pentru televiziunea 3D”, puncteaza Dinu Panescu. Dan Frinculescu, copy­writer Leo Burnett, spune ca noua tehnologie va influenta prea putin in­dus­tria de publicitate. „Probabil ca primele reclame 3D sa fie cele ale pro­prietarilor tehnologiei”, aprecieaza Dan Frin­cu­lescu. De asemenea, Vasile Alboiu spune ca pe termen scurt nu o sa fie o mare schimbare. Probabil o sa apara unul sau doua spoturi 3D , insa vor fi notate doar ca „evenimente” mai mult PR-istice decat de comunicare.
Pe termen lung, Vasile Alboiu vede insa o schimbare majora. „Spoturile 3D vor fi „pe toate gardurile”, insa asta depinde de cat de repede televizoarele 3D o sa devina un produs de masa”. Cristian Munteanu precizeaza ca 3D-ul sau HD-ul vor avea multe de oferit creativilor si specialistilor in productie. „Fie ca e vorba despre televiziune, materiale tiparite, medii inteligente sau orice altceva, inovatia este una care tine de canalul de difuzare, si nu de esenta comunicarii. In zilele noastre, canalul tinde sa se confunde cu mesajul. De aici si importanta pe care a capatat-o abor­da­rea neconventionala a canalelor me­dia”, mai spune Cristian Munteanu. De la cosmetice la electrocasnice 3D
Dinu Panescu crede ca reclamele la mancare sau la cosmetice, care in mod special trebuie sa gadile simturile, ar fi cele mai pasibile de o executie 3D. Dan Frinculescu spune ca publicitatea se supune tehnicii de film existente. „Cred ca vom vedea reclame 3D la pro­du­catorii de tehnologie: televizoare, oche­lari, console, si nu prea curand la balsam de rufe. Daca va fi nevoie, spotul va fi gandit ca sa fie spectaculos in 3D, indiferent de produs”, apreciaza Dan Frinculescu.
­­­­­­­
Cristian Munteanu este de parere ca orice gen de produs ar da bine in 3D. „Totul depinde de calitatea ideii si de gradul in care folosirea tehnologiei 3D sustine mesajul reclamei. Daca tot faci o reclama in 3D ar fi bine sa ai si un motiv. Altminteri este doar o fandoseala scumpa. Cel putin deocamdata”, crede Cristian Munteanu.

Citeste articolul pe: Financiarul

Reclame 3D pe „micile ecrane” din a doua jumatate a anului

Deja tehnologia tridimensionala a fost folosita in Romania pentru lansarea unei sticle de bere
Pepsi a spart gheata reclamelor 3D anul trecut, in cadrul galei Super Bowl, iar anul acesta ar putea aparea si pe piata romaneasca astfel de reclame, avand in vedere ca vor fi disponibile televizoare 3D si pe plan local. Creativii nu stiu daca reclamele 3D vor avea impactul la public al „Avatar”, dar apreciaza ca reclamele la mancare sau la cosmetice, care in mod special trebuie sa „gadile” simturile, ar fi cele mai pasibile de o executie 3D.
In urma cu o luna se anunta pe piata romaneasca realizarea si difuzarea primului spot publicitar High Definition (HD), iar acum se pune intrebarea cand vor aparea si reclamele 3D, de vreme ce in mai putin de doua saptamani vom avea pe piata romaneasca televizoare 3D. Vasile Alboiu, Digital Creative Director Ogilvy Group, spune ca am putea vedea reclame 3D in a doua jumatate a anului. „Si asta nu pentru ca n-ar exista tehnologia necesara, cat mai degraba nu exista suportul de proiectie al unui astfel de spot. Televizoarele 3D, ca orice pro­dus nou, sunt scumpe, insa vor deveni mai accesibile spre sfarsitul anului”, puncteaza Vasile Alboiu. La randul sau, Cristian Munteanu, Exe­cutive Creative Director TBWA/CEE, crede ca reclamele 3D vor aparea cat de curand. „De fapt, ma intreb daca nu cumva au si aparut? Chiar in Romania stiu un exemplu concret in care teh­nologia 3D a fost folosita pentru a lansa o noua sticla de bere”, precizeaza Cristian Munteanu. Anul acesta n-o sa ne vina niciun brief pentru un spot 3D, dar pentru 2011 nu mai bag mana-n foc, spune Dinu Pa­nes­cu, Group Creative Director McCann Erickson.
Va exista un „Avatar” al reclamelor?
„Sistemul 3D este foarte distractiv, se vede dupa cozile de la cinema si incasarile record ale primelor filme 3D. Nu stiu insa sa spun daca oamenii vor cumpara mai mult detergent sau mai multe masini Dacia pentru ca reclama e 3D“, considera Dinu Panescu. „Cred des­tul de tare ca unul dintre secrete este sa nu faci o reclama 3D de dragul 3D-ului, ci limbajul vizual sa se justifice cat mai mult in concept sau in produs. Sunt foarte sigur ca oamenii din domeniu vor stoarce tot ce a mai ramas nestors de la tehnologia asta inca din primul an. Va intra foarte curand in rutina”, mai spu­ne Dinu Panescu.
Productia 3D „Avatar” a inregistrat incasari-record de peste 2,6 miliarde de dolari si a fost cea mai buna „locomotiva” pentru tehnologia 3D. Va putea insa o reclama bine facuta in 3D sa atraga consumatorii asa cum a reusit filmul „Avatar” sa umple salile de cinema? „Cu siguranta, un spot 3D facut bine ar lua ochii consumatorilor. Insa trebuie sa ne punem problema cum o astfel de reclama ajunge la consumator. Poate ar fi mai bine sa „testam“ spoturile 3D in IMAX-uri si cinematografe 3D inainte de a le da pe TV”, este de parere Vasile Alboiu.
Super Bowl XLIII, editia 2009, a transmis primul spot publicitar in proiectie 3D, respectiv reclama la Pepsi SoBe Lifewater. Spotul publicitar a avut o durata de 60 de secunde, advertiserii care au cumparat spatiu publicitar in cadrul editiei Super Bowl fiind nevoiti sa achite in jur de trei milioane de euro pentru difuzarea unui spot publicitar cu o durata de 30 de secunde.
Cum se va schimba industria publicitara
Creativii locali nu cred ca tele­vizoarele 3D vor schimba mare lucru in industria de publicitate. Dinu Panescu, Group Creative Director McCann Erickson, crede ca la inceput cu sigu­ranta va avea loc un fel de pionierat. „Brandurile mari vor cauta sa bifeze si aceasta gaselnita cool, sa si-o treaca in portofoliu. Apoi lucrurile se vor aseza si nu vor fi foarte multi cei care vor investi in asemenea productii. La ora actuala nu-i de colo sa produci un material pentru vizionare 3D, e o bataie de cap pe care doar putini si-o vor permite ca rutina. Ma astept ca momentan Japonia si poate Coreea de Sud si SUA sa fie printre singurele piete care sa inves­teasca masiv in programe special create pentru televiziunea 3D”, puncteaza Dinu Panescu. Dan Frinculescu, copy­writer Leo Burnett, spune ca noua tehnologie va influenta prea putin in­dus­tria de publicitate. „Probabil ca primele reclame 3D sa fie cele ale pro­prietarilor tehnologiei”, aprecieaza Dan Frin­cu­lescu. De asemenea, Vasile Alboiu spune ca pe termen scurt nu o sa fie o mare schimbare. Probabil o sa apara unul sau doua spoturi 3D , insa vor fi notate doar ca „evenimente” mai mult PR-istice decat de comunicare.
Pe termen lung, Vasile Alboiu vede insa o schimbare majora. „Spoturile 3D vor fi „pe toate gardurile”, insa asta depinde de cat de repede televizoarele 3D o sa devina un produs de masa”. Cristian Munteanu precizeaza ca 3D-ul sau HD-ul vor avea multe de oferit creativilor si specialistilor in productie. „Fie ca e vorba despre televiziune, materiale tiparite, medii inteligente sau orice altceva, inovatia este una care tine de canalul de difuzare, si nu de esenta comunicarii. In zilele noastre, canalul tinde sa se confunde cu mesajul. De aici si importanta pe care a capatat-o abor­da­rea neconventionala a canalelor me­dia”, mai spune Cristian Munteanu. De la cosmetice la electrocasnice 3D
Dinu Panescu crede ca reclamele la mancare sau la cosmetice, care in mod special trebuie sa gadile simturile, ar fi cele mai pasibile de o executie 3D. Dan Frinculescu spune ca publicitatea se supune tehnicii de film existente. „Cred ca vom vedea reclame 3D la pro­du­catorii de tehnologie: televizoare, oche­lari, console, si nu prea curand la balsam de rufe. Daca va fi nevoie, spotul va fi gandit ca sa fie spectaculos in 3D, indiferent de produs”, apreciaza Dan Frinculescu.
­­­­­­­
Cristian Munteanu este de parere ca orice gen de produs ar da bine in 3D. „Totul depinde de calitatea ideii si de gradul in care folosirea tehnologiei 3D sustine mesajul reclamei. Daca tot faci o reclama in 3D ar fi bine sa ai si un motiv. Altminteri este doar o fandoseala scumpa. Cel putin deocamdata”, crede Cristian Munteanu.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 115 ori.

Publica un raspuns