Seful Neogen, Calin Fusu, apreciaza ca intre reteaua sociala romaneasca si retele mari internationale, indeosebi Facebook, concurenta se manifesta doar in publicitate. Cu toate acestea, el spune ca „am realizat mai tarziu decat ar fi trebuit ca e dificil sa concurezi cu Facebook facand ceea ce face si Facebook”, fapt pentru care noua directie de dezvoltare a retelei sale e cea a comunitatilor locale. Calin Fusu, CEO si actionar majoritar Neogen, a discutat, vineri, in studioul HotNews.ro despre retelele sociale romanesti si cele straine, pe plan local si regional.
Vezi mai jos si raspunsurile date de Calin Fusu intr-o discutie online cu cititorii HotNews.ro, in care apreciaza ca din piata de publicitate online anul acesta circa 3 milioane de euro se vor duce spre retelele sociale
Asculta discutia din studioul HotNews.ro
Descarca fisierul audio in format MP3
Calin Fusu, in discutia din studioul HotNews.ro
In ultimele luni am inregistrat cifre bune pe vanzari Directia de dezvoltare a BestJobs: business networking. Directia de dezvoltare a Neogen: comunitati locale Anul acesta vom putea sa recuperam pierderile din ultimii doi ani, care au fost de circa un milion de euro. Si nu pe economie ma bazez, ci pe maturizarea produselor Neogen. Reteaua sociala incepe sa-si gaseasca modelul de afaceri. BestJobs isi revine dupa panica din piata de recrutare de anul trecut. Pietele regionale incep sa contribuie la incasarile Neogen mai mult decat o faceau anii trecuti, in special Bulgaria Anul asta va insemna aproape o dublare a incasarilor Neogen fata de anul trecut – 80%, cu mentinerea costurilor de anul trecut In continuare BestJobs e mai mare ca Neogen ca incasari, dar se apropie Unul dintre motivele asteptarilor optimiste pentru anul in curs: O mai buna intelegere de catre agentii si clienti a ceea ce inseamna o retea sociala si cum poti sa beneficiezi de ea – indeosebi targetare demografica, ce face diferenta dintre o retea sociala si un site de content Redesign-ul siteului nu e atat de spectaculos pe cat incercam sa il promovam hi5 nu e in crestere, e in descrestere. Facebook cred ca va manca pranzul hi5 Schimbarile de pana acum ajuta sa te repozitionezi. Am realizat mai tarziu decat ar fi trebuit ca e dificil sa concurezi cu Facebook facand ceea ce face si Facebook, adica axandu-te pe prietenii tai. Si atunci trebuie sa dai utilizatorilor ceva diferit: chat roulette – ultima moda, continut local, anunturi Incercam sa ne pastram din DNA-ul de dating si anunturi, nu putem sa renuntam la el Facebook nu e un concurent, e in aceeasi categorie mare de retele sociale. E ca si cum ai spune ca BestJobs e concurent cu Google pentru ca si pe unul si pe altul cauti ceva. Concurenta este doar pe piata de publicitate, pentru o felie mai mare din piata hi5, desi e mai mare, cred ca vinde mai putin. Intrebat daca va schimba ceva faptul ca hi5 are din toamna date SATI: Nu stiu. Facebook deocamdata nu e interesat de piata asta. Jucatorii internationali nu au fost agresivi, deocamdata te joci pe reclamele Facebook. Intrebat daca priveste Trilulilu drept o retea sociala: Una axata pe media, spre deosebire de Neogen, unde accentul e pe persoane. Despre o posibila intrare a Neogen, printr-o aplicatie, pe Facebook (si BestJobs va avea o aplicatie Facebook): Asta e un argument pentru non-concurenta dintre cele doua retele. Avem in continuare bani pentru a cumpara alte siteuri, de cateva luni suma creste din nou, dar nu e usor sa cumperi. Vreo doua-trei siteuri mai stiu eu, dar asta nu inseamna ca se si materializeaza [o achizitie], ca si proprietarii acelor siteuri au asteptari sau planuri. (…) Ne intereseaza achizitii doar daca ele contin aceste doua directii – retea sociala/fun si joburi/business. (…) Avem circa un milion pentru achizitii, oriunde pe pietele unde suntem prezenti Suntem prea batrani pentru a mai lansa ceva, probabil vom finanta lansari, asa cum am mai facut. Companiile mari nu mai sunt atat de bune pentru a mai lansa lucruri noi Despre posibilitatea de a vinde parti din operatiuni: Putin probabil sa se intample deal-uri importante anul acesta. Daca vor veni investitori si vor zice ca vor sa cumpere, inclusiv pe pietele vecine: Probabil ca voi face asa cum au facut unii dintre cei la care am batut eu la usa anul acesta si le voi spune ca Neogen inca nu e in momentul acela, inca putem sa crestem. 80% anul acesta va fi o crestere buna, chiar daca anul trecut ne-am redus incasarile cu o treime Despre o eventuala tinta de exit: Am o tinta inainte de care nu voi face exit. E mai mare decat se asteapta lumea.
Pana anul trecut, Neogen avea de luptat, in online-ul local, cu retele sociale internationale care fie aveau, inca, un numar mic de utilizatori, fie manifestau un interes redus fata de potentialul pietei romanesti. Si a avut timp sa investeasca in operatiuni pe piete vecine, precum Republica Moldova sau Bulgaria. Intre timp, lucrurile s-au schimbat: intre altele, audienta Facebook creste vertiginos si in Romania, de un an incoace, iar reteaua hi5 are din toamna cifre SATI si manifesta un interes marit pentru publicitatea autohtona.
In ultimele luni, Neogen a lansat mai multe instrumente pentru utilizatori si pentru administrarea retelei, iar in prezent se pregateste pentru un redesign, „cu accent pe comunitati locale”, redesign banuit deja de asemanari foarte mari cu Facebook (vezi comentariile de aici. Despre aceste schimbari – ultimele dintr-o lunga serie de „redesign-uri” ale Neogen, Calin Fusu a scris pe blogul sau, aici.
Neogen a atras, in 2007, o investitie evaluata la cateva milioane de euro din partea a doua fonduri internationale. Acum, compania detine in Romania brandurile Neogen.ro, BestJobs.ro, NeoBizz.ro; in Bulgaria – reteaua sociala pentru adolescenti Impulse.bg, BestJobs.bg, Delavera.bg; Serbia – reteaua sociala Neogen.rs, BestJobs.rs, Neobizz.rs; iar in Moldova – reteaua sociala Faces.md, BestJobs.md si Bizz.md.
Vezi mai multe aici. Vezi datele SATI despre evolutia audientei Neogen.ro aici
Calin Fusu a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre soarta retelelor sociale romanesti in fata celor straine si despre prezenta romaneasca in media regionala. Vezi in continuare raspunsurile lui

Citeste articolul pe: Hotnews

UPDATE AUDIO Calin Fusu: In fata retelelor precum Facebook, Neogen va merge pe comunitati locale. Cred ca Facebook va manca pranzul hi5

Seful Neogen, Calin Fusu, apreciaza ca intre reteaua sociala romaneasca si retele mari internationale, indeosebi Facebook, concurenta se manifesta doar in publicitate. Cu toate acestea, el spune ca „am realizat mai tarziu decat ar fi trebuit ca e dificil sa concurezi cu Facebook facand ceea ce face si Facebook”, fapt pentru care noua directie de dezvoltare a retelei sale e cea a comunitatilor locale. Calin Fusu, CEO si actionar majoritar Neogen, a discutat, vineri, in studioul HotNews.ro despre retelele sociale romanesti si cele straine, pe plan local si regional.
Vezi mai jos si raspunsurile date de Calin Fusu intr-o discutie online cu cititorii HotNews.ro, in care apreciaza ca din piata de publicitate online anul acesta circa 3 milioane de euro se vor duce spre retelele sociale
Asculta discutia din studioul HotNews.ro
Descarca fisierul audio in format MP3
Calin Fusu, in discutia din studioul HotNews.ro
In ultimele luni am inregistrat cifre bune pe vanzari Directia de dezvoltare a BestJobs: business networking. Directia de dezvoltare a Neogen: comunitati locale Anul acesta vom putea sa recuperam pierderile din ultimii doi ani, care au fost de circa un milion de euro. Si nu pe economie ma bazez, ci pe maturizarea produselor Neogen. Reteaua sociala incepe sa-si gaseasca modelul de afaceri. BestJobs isi revine dupa panica din piata de recrutare de anul trecut. Pietele regionale incep sa contribuie la incasarile Neogen mai mult decat o faceau anii trecuti, in special Bulgaria Anul asta va insemna aproape o dublare a incasarilor Neogen fata de anul trecut – 80%, cu mentinerea costurilor de anul trecut In continuare BestJobs e mai mare ca Neogen ca incasari, dar se apropie Unul dintre motivele asteptarilor optimiste pentru anul in curs: O mai buna intelegere de catre agentii si clienti a ceea ce inseamna o retea sociala si cum poti sa beneficiezi de ea – indeosebi targetare demografica, ce face diferenta dintre o retea sociala si un site de content Redesign-ul siteului nu e atat de spectaculos pe cat incercam sa il promovam hi5 nu e in crestere, e in descrestere. Facebook cred ca va manca pranzul hi5 Schimbarile de pana acum ajuta sa te repozitionezi. Am realizat mai tarziu decat ar fi trebuit ca e dificil sa concurezi cu Facebook facand ceea ce face si Facebook, adica axandu-te pe prietenii tai. Si atunci trebuie sa dai utilizatorilor ceva diferit: chat roulette – ultima moda, continut local, anunturi Incercam sa ne pastram din DNA-ul de dating si anunturi, nu putem sa renuntam la el Facebook nu e un concurent, e in aceeasi categorie mare de retele sociale. E ca si cum ai spune ca BestJobs e concurent cu Google pentru ca si pe unul si pe altul cauti ceva. Concurenta este doar pe piata de publicitate, pentru o felie mai mare din piata hi5, desi e mai mare, cred ca vinde mai putin. Intrebat daca va schimba ceva faptul ca hi5 are din toamna date SATI: Nu stiu. Facebook deocamdata nu e interesat de piata asta. Jucatorii internationali nu au fost agresivi, deocamdata te joci pe reclamele Facebook. Intrebat daca priveste Trilulilu drept o retea sociala: Una axata pe media, spre deosebire de Neogen, unde accentul e pe persoane. Despre o posibila intrare a Neogen, printr-o aplicatie, pe Facebook (si BestJobs va avea o aplicatie Facebook): Asta e un argument pentru non-concurenta dintre cele doua retele. Avem in continuare bani pentru a cumpara alte siteuri, de cateva luni suma creste din nou, dar nu e usor sa cumperi. Vreo doua-trei siteuri mai stiu eu, dar asta nu inseamna ca se si materializeaza [o achizitie], ca si proprietarii acelor siteuri au asteptari sau planuri. (…) Ne intereseaza achizitii doar daca ele contin aceste doua directii – retea sociala/fun si joburi/business. (…) Avem circa un milion pentru achizitii, oriunde pe pietele unde suntem prezenti Suntem prea batrani pentru a mai lansa ceva, probabil vom finanta lansari, asa cum am mai facut. Companiile mari nu mai sunt atat de bune pentru a mai lansa lucruri noi Despre posibilitatea de a vinde parti din operatiuni: Putin probabil sa se intample deal-uri importante anul acesta. Daca vor veni investitori si vor zice ca vor sa cumpere, inclusiv pe pietele vecine: Probabil ca voi face asa cum au facut unii dintre cei la care am batut eu la usa anul acesta si le voi spune ca Neogen inca nu e in momentul acela, inca putem sa crestem. 80% anul acesta va fi o crestere buna, chiar daca anul trecut ne-am redus incasarile cu o treime Despre o eventuala tinta de exit: Am o tinta inainte de care nu voi face exit. E mai mare decat se asteapta lumea.
Pana anul trecut, Neogen avea de luptat, in online-ul local, cu retele sociale internationale care fie aveau, inca, un numar mic de utilizatori, fie manifestau un interes redus fata de potentialul pietei romanesti. Si a avut timp sa investeasca in operatiuni pe piete vecine, precum Republica Moldova sau Bulgaria. Intre timp, lucrurile s-au schimbat: intre altele, audienta Facebook creste vertiginos si in Romania, de un an incoace, iar reteaua hi5 are din toamna cifre SATI si manifesta un interes marit pentru publicitatea autohtona.
In ultimele luni, Neogen a lansat mai multe instrumente pentru utilizatori si pentru administrarea retelei, iar in prezent se pregateste pentru un redesign, „cu accent pe comunitati locale”, redesign banuit deja de asemanari foarte mari cu Facebook (vezi comentariile de aici. Despre aceste schimbari – ultimele dintr-o lunga serie de „redesign-uri” ale Neogen, Calin Fusu a scris pe blogul sau, aici.
Neogen a atras, in 2007, o investitie evaluata la cateva milioane de euro din partea a doua fonduri internationale. Acum, compania detine in Romania brandurile Neogen.ro, BestJobs.ro, NeoBizz.ro; in Bulgaria – reteaua sociala pentru adolescenti Impulse.bg, BestJobs.bg, Delavera.bg; Serbia – reteaua sociala Neogen.rs, BestJobs.rs, Neobizz.rs; iar in Moldova – reteaua sociala Faces.md, BestJobs.md si Bizz.md.
Vezi mai multe aici. Vezi datele SATI despre evolutia audientei Neogen.ro aici
Calin Fusu a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre soarta retelelor sociale romanesti in fata celor straine si despre prezenta romaneasca in media regionala. Vezi in continuare raspunsurile lui

Citeste articolul pe: Hotnews

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 100 ori.

Publica un raspuns