Preluarea de catre InfoClick, furnizor de serviciu universal pentru servicii de informatii privind abonatii in Romania, a numarului de telefon 118931 ar putea afecta semnificativ concurenta pe aceasta piata, considera autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM), care a respins cererea de cedare a acestui numar de catre compania Il Numero catre InfoClick. Numarul are o valoarea economica potentiala deosebita, amintind prea mult de numerele 931 si 1931, prin care Romtelecom a furnizat servicii de informatii privind proprii abonati mai bine de 50 de ani.
Il Numero, compania detinatoare a numarului 118931, a facut cererea de cedare a acestui numar catre Infolick la inceputul lunii decembrie a anului trecut, iar respingerea acestei solicitari s-a facut in urma unei consultari publice initiate de autoritatea de reglementare.
Povestea numarului 118931
Cum a ajuns Il Numero sa aiba acest numar si de ce este atat de important? Potrivit datelor ANCOM, pana in 2008, furnizorii de telefonie ofereau servicii de informatii privind abonatii prin numere interne de retea ori prin numere nationale scurte, dar acestea dadeau acces doar la bazele de date cu abonatii proprii. Mai mult, doar serviciul Romtelecom era disponibil la nivel national, adica putea fi apelat din mai multe retele de telefonie.
Prin numerele 931 si 1931, Romtelecom a oferit servicii de informatii privind proprii abonati de telefonie mai bine de 50 de ani. Pentru a se asigura acces la nivel national si din orice retea la astfel de servicii, autoritatea a decis in 2008 sa aloce in aceasta directie numere de forma 118(xyz). Numarul 118.931, care beneficia de o combinatie de numere atat de cunoscuta, a fost tras la sorti. Castigator – Il Numero. Romtelecom a obtinut alte numere, printre care si 118932, numar prin care compania ofera in prezent serviciile de informatii privind proprii abonati.
Intr-o luna, romanii suna de aproape un milion de ori la informatii privind abonatii. Romtelecom si InfoClick sunt cei mai mari jucatori
In prezent, in Romania sunt disponibile la nivel national serviciile de informatii privind abonatii oferite de Romtelecom prin numarul 118932, Infoclick, prin numarul 118800 si Rom Info Line, prin 118724. Alte servicii de informatii privind abonatii, inclusiv serviciul oferit de Il Numero, pot fi apelate doar in cadrul unei anumite retele publice de comunicatii electronice.
Cat se suna la informatii privind abonatii si cine sunt cei mai mari jucatori?”Din informatiile detinute de ANCOM rezulta ca, in prezent, volumul apelurilor catre serviciile de informatii privind abonatii disponibile in Romania este de aproximativ 1 milion de apeluri lunar. Avand in vedere ca serviciul Rom Info Line abia a fost lansat, cea mai mare parte a acestor apeluri sunt originate catre numerele operate de Infoclick si Romtelecom. De asemenea, peste 90% din totalul apelurilor catre serviciile de informatii privind abonatii sunt originate din 4 retele publice de telefonie: Romtelecom, Orange, Vodafone si Cosmote”, explica autoritatea.
Din reteaua Romtelecom se suna cel mai mult. InfoClick are o baza de date mai mare si ofera acces din mai multe retele
In ianuarie 2010, InfoClick avea o baza de date cu circa 3 milioane numere telefonice, integrand bazele de date cu contacte de la 28 de furnizori de telefonie. La 118.800, operat de InfoClick, se putea suna din alte 11 retele publice de telefonie, asigurandu-se astfel accesul a peste 90% dintre utilizatorii finali la serviciile de informatii privind abonatii.
In comparatie, 118.932 al Romtelecom asigura acces dar la informatii privind proprii abonati, iar numarul poate fi apelat si din retelele Orange, Vodafone si Cosmote.
Cu toate acestea, autoritatea subliniaza ca „din reteaua Romtelecom sunt originate, inca, cele mai multe apeluri catre serviciile de informatii privind abonatii, iar baza de date pe care acesta o pune la dispozitie, in urma implementarii sistemului opt-out, constituie, in prezent, aproximativ 70% din baza de date utilizata de furnizorul de serviciu universal”.
De ce ar fi afectata concurenta? InfoClick a incercat sa se foloseasca deja de notorietatea „931”
Intr-adevar. Spre deosebire de Romtelecom, InfoClick are avantajul de a fi furnizor de serviciu universal (set de servicii care trebuie puse la dispozitia utilizatorilor din toate tarile membre UE la preturi accesibile si la un nivel de calitate prestabilit) pe piata serviciilor de informatii privind abonatii de telefonie.
InfoClick a obtinut acest drept la mijlocul anului trecut, castigand in asociere cu Newsphone Hellas Atena Grecia Sucursala Bucuresti, procedurile de licitatie atat pentru crearea si administrarea unui registru al abonatilor, cat si pentru furnizarea unui serviciu de informatii privind abonatii in Romania.
Desemnarea unui furnizor de serviciu universal care sa puna aceste servicii la dispozitia utilizatorilor s-a facut in conditiile in care autoritatea a constatat ca in Romania, nu se realiza acest lucru prin mecanismele comerciale specifice unei piete concurentiale.
De ce ar fi afectata concurenta daca InfoClick ar primi drepturi de folosire a numarului 118931?
Printre altele, autoritatea aminteste ca InfoClick a incercat deja sa exploateze notorietatea vechiului serviciu de informatii privind abonatii al Romtelecom in campaniile publicitare realizate cu privire la lansarea numarului 118.800, fapt semnalat si de CNA si Consiliul Roman pentru Publicitate, care a condus la interzicerea difuzarii respectivelor clipuri publicitare.
„(…) consideram ca modalitatea de realizare a acestor clipuri poate constitui un indiciu cu privire la comportamentul ce ar putea fi adoptat de Infoclick in cazul in care cedarea ar fi realizata. Astfel, acesta ar putea sa utilizeze practici similare astfel incat sa exploateze notorietatea combinatiei „931” in randul utilizatorilor finali si asocierea cu serviciile furnizate de Romtelecom, pentru a furniza propriul serviciu de informatii privind abonatii”, argumenteaza ANCOM.
Mai multe detalii despre avatajele furnizorului de serviciu universal pe piata serviciilor de informatii privind abonatii sau despre alte motive pentru care preluarea 118931 de catre InfoClick ar avea un impact negativ semnificativ in piata cititi in documentul atasat.

Citeste articolul pe: Hotnews

ANCOM: Preluarea numarului 118931 de catre InfoClick ar putea afecta concurenta pe piata serviciilor de informatii privind abonatii de telefonie

Preluarea de catre InfoClick, furnizor de serviciu universal pentru servicii de informatii privind abonatii in Romania, a numarului de telefon 118931 ar putea afecta semnificativ concurenta pe aceasta piata, considera autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM), care a respins cererea de cedare a acestui numar de catre compania Il Numero catre InfoClick. Numarul are o valoarea economica potentiala deosebita, amintind prea mult de numerele 931 si 1931, prin care Romtelecom a furnizat servicii de informatii privind proprii abonati mai bine de 50 de ani.
Il Numero, compania detinatoare a numarului 118931, a facut cererea de cedare a acestui numar catre Infolick la inceputul lunii decembrie a anului trecut, iar respingerea acestei solicitari s-a facut in urma unei consultari publice initiate de autoritatea de reglementare.
Povestea numarului 118931
Cum a ajuns Il Numero sa aiba acest numar si de ce este atat de important? Potrivit datelor ANCOM, pana in 2008, furnizorii de telefonie ofereau servicii de informatii privind abonatii prin numere interne de retea ori prin numere nationale scurte, dar acestea dadeau acces doar la bazele de date cu abonatii proprii. Mai mult, doar serviciul Romtelecom era disponibil la nivel national, adica putea fi apelat din mai multe retele de telefonie.
Prin numerele 931 si 1931, Romtelecom a oferit servicii de informatii privind proprii abonati de telefonie mai bine de 50 de ani. Pentru a se asigura acces la nivel national si din orice retea la astfel de servicii, autoritatea a decis in 2008 sa aloce in aceasta directie numere de forma 118(xyz). Numarul 118.931, care beneficia de o combinatie de numere atat de cunoscuta, a fost tras la sorti. Castigator – Il Numero. Romtelecom a obtinut alte numere, printre care si 118932, numar prin care compania ofera in prezent serviciile de informatii privind proprii abonati.
Intr-o luna, romanii suna de aproape un milion de ori la informatii privind abonatii. Romtelecom si InfoClick sunt cei mai mari jucatori
In prezent, in Romania sunt disponibile la nivel national serviciile de informatii privind abonatii oferite de Romtelecom prin numarul 118932, Infoclick, prin numarul 118800 si Rom Info Line, prin 118724. Alte servicii de informatii privind abonatii, inclusiv serviciul oferit de Il Numero, pot fi apelate doar in cadrul unei anumite retele publice de comunicatii electronice.
Cat se suna la informatii privind abonatii si cine sunt cei mai mari jucatori?”Din informatiile detinute de ANCOM rezulta ca, in prezent, volumul apelurilor catre serviciile de informatii privind abonatii disponibile in Romania este de aproximativ 1 milion de apeluri lunar. Avand in vedere ca serviciul Rom Info Line abia a fost lansat, cea mai mare parte a acestor apeluri sunt originate catre numerele operate de Infoclick si Romtelecom. De asemenea, peste 90% din totalul apelurilor catre serviciile de informatii privind abonatii sunt originate din 4 retele publice de telefonie: Romtelecom, Orange, Vodafone si Cosmote”, explica autoritatea.
Din reteaua Romtelecom se suna cel mai mult. InfoClick are o baza de date mai mare si ofera acces din mai multe retele
In ianuarie 2010, InfoClick avea o baza de date cu circa 3 milioane numere telefonice, integrand bazele de date cu contacte de la 28 de furnizori de telefonie. La 118.800, operat de InfoClick, se putea suna din alte 11 retele publice de telefonie, asigurandu-se astfel accesul a peste 90% dintre utilizatorii finali la serviciile de informatii privind abonatii.
In comparatie, 118.932 al Romtelecom asigura acces dar la informatii privind proprii abonati, iar numarul poate fi apelat si din retelele Orange, Vodafone si Cosmote.
Cu toate acestea, autoritatea subliniaza ca „din reteaua Romtelecom sunt originate, inca, cele mai multe apeluri catre serviciile de informatii privind abonatii, iar baza de date pe care acesta o pune la dispozitie, in urma implementarii sistemului opt-out, constituie, in prezent, aproximativ 70% din baza de date utilizata de furnizorul de serviciu universal”.
De ce ar fi afectata concurenta? InfoClick a incercat sa se foloseasca deja de notorietatea „931”
Intr-adevar. Spre deosebire de Romtelecom, InfoClick are avantajul de a fi furnizor de serviciu universal (set de servicii care trebuie puse la dispozitia utilizatorilor din toate tarile membre UE la preturi accesibile si la un nivel de calitate prestabilit) pe piata serviciilor de informatii privind abonatii de telefonie.
InfoClick a obtinut acest drept la mijlocul anului trecut, castigand in asociere cu Newsphone Hellas Atena Grecia Sucursala Bucuresti, procedurile de licitatie atat pentru crearea si administrarea unui registru al abonatilor, cat si pentru furnizarea unui serviciu de informatii privind abonatii in Romania.
Desemnarea unui furnizor de serviciu universal care sa puna aceste servicii la dispozitia utilizatorilor s-a facut in conditiile in care autoritatea a constatat ca in Romania, nu se realiza acest lucru prin mecanismele comerciale specifice unei piete concurentiale.
De ce ar fi afectata concurenta daca InfoClick ar primi drepturi de folosire a numarului 118931?
Printre altele, autoritatea aminteste ca InfoClick a incercat deja sa exploateze notorietatea vechiului serviciu de informatii privind abonatii al Romtelecom in campaniile publicitare realizate cu privire la lansarea numarului 118.800, fapt semnalat si de CNA si Consiliul Roman pentru Publicitate, care a condus la interzicerea difuzarii respectivelor clipuri publicitare.
„(…) consideram ca modalitatea de realizare a acestor clipuri poate constitui un indiciu cu privire la comportamentul ce ar putea fi adoptat de Infoclick in cazul in care cedarea ar fi realizata. Astfel, acesta ar putea sa utilizeze practici similare astfel incat sa exploateze notorietatea combinatiei „931” in randul utilizatorilor finali si asocierea cu serviciile furnizate de Romtelecom, pentru a furniza propriul serviciu de informatii privind abonatii”, argumenteaza ANCOM.
Mai multe detalii despre avatajele furnizorului de serviciu universal pe piata serviciilor de informatii privind abonatii sau despre alte motive pentru care preluarea 118931 de catre InfoClick ar avea un impact negativ semnificativ in piata cititi in documentul atasat.

Citeste articolul pe: Hotnews

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 531 ori.

Publica un raspuns