Competitia cu Microsoft, Google, dar si RIM se relanseaza
Dupa trei ani cu vanzari ex­ce­lente de iPhone in seg­mentul consumer, producatorul ame­rican Apple se pa­re ca do­reste sa cucereasca si companiile cu o noua versiune a sis­temului de operare iPhone OS, care include mai multe carac­teristici ce fac dispozitivul potrivit pentru utilizarea in mediul business.
Prezentata la sfarsitul saptamanii tre­cute si aflat in curs de pregatire pen­tru lansare, cel mai probabil la World Wide Developers Conference (WWDC), eve­ni­ment anual al Apple care se desfasoara intre 28 iunie si 2 iulie, noua versiune de sis­tem de operare iPhone 4.0 in­clu­de mai multe caracteristici cu care pro­duca­to­rul american da semne clare ca vrea sa intre in segmentul business. Desi de la lansarea din 2007 focusul a fost exclusiv pe zona con­sumer, in mod cert Apple e pregatit sa treaca la un nou nivel si intr-o noua piata, dominata de Research in Motion cu Black­Berry, dar pe care se lupta si Microsoft cu Win­dows 7, sistem ce va intra la comer­cializare din toamna, si Google cu recent lansatul Android.
Producatorul cauta sa schimbe perceptia
Desi Apple a adaugat suport pentru Microsoft Exchange, Lotus Simphony si a imbunatatit partea de securitate, cli­en­tii companii se indoiesc in continuare de capacitatea iPhone de dispozitiv de busi­ness, potrivit analistilor citati de Yahoo. E ade­varat ca sistemul a mai dez­mortit pu­tin piata, insa multi utilizatori din mediul business considera in con­tinuare iPhone-ul un dispozitiv pentru consumer si putini sunt dispusi sa re­nunte la Black­Berry sau chiar Windows pentru iPhone. Sistemul dispune de cate­va functii atrac­tive pentru utili­zatorii companii si efor­tu­rile pe par­tea de marketing sunt pe ma­sura. O alta pia­ta potentiala pentru iPhone 4.0 e cea de „early adopters”, mai exact pasionati de tehnologie si smart­phone-uri, in spe­cial. Aici problemele „de cucerire” a pu­bli­cului par a fi si mai mari in contextul in care acestia nici macar nu percep iPhone-ul ca pe un smartphone. Argu­men­­­tele lor pornesc de la lipsa tastaturii fizice, baterie, memoria ce nu poate fi suplimentata etc.
Functii surpriza
In afara de multitasking – capa­bili­tatea de a realiza concomitent mai multe opera­tiuni – noua versiune a siste­mului de ope­rare permite criptarea e-mai­lu­rilor si a ata­sa­mentelor si de­cri­ptarea cu ajutorul unui cod pin. Asta inseamna ca si daca dispozitivul e pier­dut de utilizator, mailu­rile sunt in sigu­ranta. Companiile pot, de ase­menea, sa faca update-uri la aplicatiile de pe iPhone prin Wi-Fi sau 3G direct de pe serverul propriu, fara a fi deci nece­sara conectarea la un PC sau acce­sarea iTunes, potrivit lui Scott Forstall, vice­presedinte senior pe segmentul iPhone software la Apple. Potrivit unei treceri in revista a principalelor functii de business ale sis­te­mului de operare realizate de publicatia americana Net­work­world, iPhone 4.0 ofe­ra si suport pentru managementul dis­po­zi­tivelor mo­bile, insa producatorul nu a dat detalii. De asemenea, utilizatorii pot avea conturi de e-mail multiple pe care le pot gestiona dintr-un inbox unic. Iphone 4.0 suporta Exchange Server 2010, per­mi­te conturi multiple de Exchange pe acelasi dispozitiv si suport pentru VPN SSL pen­tru accesarea securizata a retelei com­pa­niei. Alte caracteristici importante pe care le include noua versiune, din lista de 100 anuntata de Steve Jobs, este adau­ga­rea de foldere in care pot fi plasate gru­puri de aplicatii, serviciu iBooks pentru achizitia si download-ul de carti similar celui dis­po­nibil pentru tablet PC-ul iPad, platfor­ma pentru reclame multi­media care le permite advertiserilor si dezvolta­torilor software sa includa direct reclame intr-o aplicatie iPhone. Noul sistem de operare nu ofera si nici nu va oferi suport pentru Adobe Flash sau Java.
Umar la umar cu Microsoft
Desi telefoanele Microsoft vor fi gata abia pentru Sarbatorile de iarna, producatorul nu sta chiar cu mainile in san pana atunci. Astazi lanseaza doua noi modele – Turtle si Pure – optimizate pentru multimedia si social networking si primele modele capabile sa acceseze serviciul de muzica Zune. Desi acestea doua nu vor concura iPhone, asigura Microsoft acces la o alta felie a businessului. Pe de alta parte, telefoanele Windows vor fi si cu tastatura, nu doar touchscreen, ceea ce lui Apple ii lipseste, si vor pune accentul pe networking, web si gaming, adica tocmai functiile pe care iPhone le are din belsug.

Citeste articolul pe: Financiarul

Apple ataca segmentul corporate cu noua versiune iPhone 4.0

Competitia cu Microsoft, Google, dar si RIM se relanseaza
Dupa trei ani cu vanzari ex­ce­lente de iPhone in seg­mentul consumer, producatorul ame­rican Apple se pa­re ca do­reste sa cucereasca si companiile cu o noua versiune a sis­temului de operare iPhone OS, care include mai multe carac­teristici ce fac dispozitivul potrivit pentru utilizarea in mediul business.
Prezentata la sfarsitul saptamanii tre­cute si aflat in curs de pregatire pen­tru lansare, cel mai probabil la World Wide Developers Conference (WWDC), eve­ni­ment anual al Apple care se desfasoara intre 28 iunie si 2 iulie, noua versiune de sis­tem de operare iPhone 4.0 in­clu­de mai multe caracteristici cu care pro­duca­to­rul american da semne clare ca vrea sa intre in segmentul business. Desi de la lansarea din 2007 focusul a fost exclusiv pe zona con­sumer, in mod cert Apple e pregatit sa treaca la un nou nivel si intr-o noua piata, dominata de Research in Motion cu Black­Berry, dar pe care se lupta si Microsoft cu Win­dows 7, sistem ce va intra la comer­cializare din toamna, si Google cu recent lansatul Android.
Producatorul cauta sa schimbe perceptia
Desi Apple a adaugat suport pentru Microsoft Exchange, Lotus Simphony si a imbunatatit partea de securitate, cli­en­tii companii se indoiesc in continuare de capacitatea iPhone de dispozitiv de busi­ness, potrivit analistilor citati de Yahoo. E ade­varat ca sistemul a mai dez­mortit pu­tin piata, insa multi utilizatori din mediul business considera in con­tinuare iPhone-ul un dispozitiv pentru consumer si putini sunt dispusi sa re­nunte la Black­Berry sau chiar Windows pentru iPhone. Sistemul dispune de cate­va functii atrac­tive pentru utili­zatorii companii si efor­tu­rile pe par­tea de marketing sunt pe ma­sura. O alta pia­ta potentiala pentru iPhone 4.0 e cea de „early adopters”, mai exact pasionati de tehnologie si smart­phone-uri, in spe­cial. Aici problemele „de cucerire” a pu­bli­cului par a fi si mai mari in contextul in care acestia nici macar nu percep iPhone-ul ca pe un smartphone. Argu­men­­­tele lor pornesc de la lipsa tastaturii fizice, baterie, memoria ce nu poate fi suplimentata etc.
Functii surpriza
In afara de multitasking – capa­bili­tatea de a realiza concomitent mai multe opera­tiuni – noua versiune a siste­mului de ope­rare permite criptarea e-mai­lu­rilor si a ata­sa­mentelor si de­cri­ptarea cu ajutorul unui cod pin. Asta inseamna ca si daca dispozitivul e pier­dut de utilizator, mailu­rile sunt in sigu­ranta. Companiile pot, de ase­menea, sa faca update-uri la aplicatiile de pe iPhone prin Wi-Fi sau 3G direct de pe serverul propriu, fara a fi deci nece­sara conectarea la un PC sau acce­sarea iTunes, potrivit lui Scott Forstall, vice­presedinte senior pe segmentul iPhone software la Apple. Potrivit unei treceri in revista a principalelor functii de business ale sis­te­mului de operare realizate de publicatia americana Net­work­world, iPhone 4.0 ofe­ra si suport pentru managementul dis­po­zi­tivelor mo­bile, insa producatorul nu a dat detalii. De asemenea, utilizatorii pot avea conturi de e-mail multiple pe care le pot gestiona dintr-un inbox unic. Iphone 4.0 suporta Exchange Server 2010, per­mi­te conturi multiple de Exchange pe acelasi dispozitiv si suport pentru VPN SSL pen­tru accesarea securizata a retelei com­pa­niei. Alte caracteristici importante pe care le include noua versiune, din lista de 100 anuntata de Steve Jobs, este adau­ga­rea de foldere in care pot fi plasate gru­puri de aplicatii, serviciu iBooks pentru achizitia si download-ul de carti similar celui dis­po­nibil pentru tablet PC-ul iPad, platfor­ma pentru reclame multi­media care le permite advertiserilor si dezvolta­torilor software sa includa direct reclame intr-o aplicatie iPhone. Noul sistem de operare nu ofera si nici nu va oferi suport pentru Adobe Flash sau Java.
Umar la umar cu Microsoft
Desi telefoanele Microsoft vor fi gata abia pentru Sarbatorile de iarna, producatorul nu sta chiar cu mainile in san pana atunci. Astazi lanseaza doua noi modele – Turtle si Pure – optimizate pentru multimedia si social networking si primele modele capabile sa acceseze serviciul de muzica Zune. Desi acestea doua nu vor concura iPhone, asigura Microsoft acces la o alta felie a businessului. Pe de alta parte, telefoanele Windows vor fi si cu tastatura, nu doar touchscreen, ceea ce lui Apple ii lipseste, si vor pune accentul pe networking, web si gaming, adica tocmai functiile pe care iPhone le are din belsug.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 1,155 ori.

Publica un raspuns