Avionul care poate zbura atat ziua, cat si noaptea doar cu energie solara si fara a produce emisii poluante a efectuat miercuri primul zbor de test, deasupra Elvetiei, anunta Reuters. Aeronava numita „Solar Impulse” are 12.000 de baterii solare incorporate in aripi si este prototipul pentru primul avion fara combustibil care va efectua o calatorie in jurul lumii in 2012.
Solar Impulse a zburat timp de 87 de minute deasupra Elvetiei, la o altitudine de 1.200 de metri. „Totul a mers cum trebuie” a declarat pilotul german Markus Scherdel, care a efectuat zborul.
Avionul a fost construit in decurs de 6 ani si cantareste 1.6 tone. Acesta are patru motoare electrice si poate zbura atat ziua cat si noaptea datorita bateriilor solare foarte performante. In forma finala, avionul va zbura la o altitudine de pana la 8,500 de metri.
In spatele acestui proiect se afla Bertrand Piccard, cunoscut pentru efectuarea unui zbor non-stop in jurul lumii intr-un balon cu aer cald in 1999, si inginerul elvetian Andre Borschberg.
Bugetul alocat acestui proiect este de 100 de milioane de franci elvetieni, dintre care 80 de milioane provin din sponsorizari. Principalii sponsori sunt compania belgiana Solvay, producatorul elvetian de ceasuri Omega si banca germana Deutsche Bank.

Citeste articolul pe: Hotnews

Avionul care functioneaza cu energie solara a efectuat primul zbor de test

Avionul care poate zbura atat ziua, cat si noaptea doar cu energie solara si fara a produce emisii poluante a efectuat miercuri primul zbor de test, deasupra Elvetiei, anunta Reuters. Aeronava numita „Solar Impulse” are 12.000 de baterii solare incorporate in aripi si este prototipul pentru primul avion fara combustibil care va efectua o calatorie in jurul lumii in 2012.
Solar Impulse a zburat timp de 87 de minute deasupra Elvetiei, la o altitudine de 1.200 de metri. „Totul a mers cum trebuie” a declarat pilotul german Markus Scherdel, care a efectuat zborul.
Avionul a fost construit in decurs de 6 ani si cantareste 1.6 tone. Acesta are patru motoare electrice si poate zbura atat ziua cat si noaptea datorita bateriilor solare foarte performante. In forma finala, avionul va zbura la o altitudine de pana la 8,500 de metri.
In spatele acestui proiect se afla Bertrand Piccard, cunoscut pentru efectuarea unui zbor non-stop in jurul lumii intr-un balon cu aer cald in 1999, si inginerul elvetian Andre Borschberg.
Bugetul alocat acestui proiect este de 100 de milioane de franci elvetieni, dintre care 80 de milioane provin din sponsorizari. Principalii sponsori sunt compania belgiana Solvay, producatorul elvetian de ceasuri Omega si banca germana Deutsche Bank.

Citeste articolul pe: Hotnews

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 465 ori.

Publica un raspuns