In Romania se vor vinde pana la finalul anului circa 3.000 de televizoare 3D, au estimat astazi oficialii filialei locale a Panasonic, companie care spera sa acopere o treime din aceasta piata. Aflati detalii in articol despre continutul compatibil 3D disponibil in Romania.
Oficialii Panasonic spun ca au primit deja 16 precomenzi pentru un televizor 3D pe care l-au prezentat astazi la Bucuresti, si care va intra in magazine luna viitoare. Televizorul costa 10.000 de lei, este full HD, are diagonala de 127 centimetri si va iesi spre vanzare in luna mai a anului curent impreuna cu 2 perechi de ochelari pentru vizualizare 3D. Pretul unei perechi suplimentare de ochelari va fi de 150 euro.
Concurentii Panasonic pe segmentul televizoarelor 3D sunt LG, Sony si Samsung.
Principala problema a pietei este lipsa continutului compatibil. Conform Panasonic, in prezent in Romania exista un numar de maxim 5 productii 3D. Pana la finalul anului, la nivel international ar urma sa devina disponibile circa 50 de productii (filme, concerte, documentare), acestea urmand sa ajunga si in Romania cu cateva luni intarziere, in functie de contractele pe care le au filialele locale ale caselor de discuri.
„Piata este abia la inceput asa ca cel putin in prima faza trebuie ‘sa puna umarul’ toti jucatorii de pe piata pentru promovarea a ceea ce va deveni un fenomen – lumea 3D. Estimez ca in circa 3 ani televizoarele 3D vor deveni mass-market in Romania, adica preturile vor scadea foarte mult, modelele aflate pe piata vor deveni numeroase si din ce in ce mai multi romani vor avea cate un televizor 3D in locuinta”, a declarat Bogdan Gheorghiu, marketing manager al Panasonic Romania.
Pe langa numarul foarte redus de titluri 3D disponibile pe piata, o alta piedica ce sta in calea promovarii televizoarelor de ultima generatie este lipsa posturilor de televiziune ce transmit imaginile tridimensional.
„Tehnologia a luat-o mult inaintea reglementarilor de pe piata tehnologica”, a spus Catalin Marinescu, presedinte al ANCOM, autoritatea telecom din Romania. „Institutia pe care o conduc sustine toate televiziunile pentru a integra cat mai repede tehnologiile de transmisie in 3D, precum si trecerea la posturi High Definition. In acest sens am si dat saptamana trecuta o autorizatie unei televiziuni importante pentru a experimenta noua tehnologie 3D”, a continuat Catalin Marinescu.
Televiziunea in cauza este Antena 1, a subliniat Lucian Mandruta, realizator la televiziunea mai sus numita. „In urmatoarele saptamani, Antena 1 va realiza cateva scurte clipuri tridimensionale care vor putea fi vizualizate in cadrul magazinelor unde se vor comercializa televizoare 3D. In prima faza, Antena 1 va realiza un clip 3D al unor anumite incaperi ale televiziunii”, a spus Mandruta, in cadrul conferintei de presa organizata cu ocazia lansarii televizorului Panasonic 3D.
Televizorul Panasonic 3D va fi disponibil in retelele principalilor mari retaileri de pe piata locala, precum Altex, Domo, Flamingo sau Carrefour, conform oficialilor companiei.
Romania ar putea fi prima tara din lume care va crea un clip muzical tridimensional pentru televiziune, conform oficialilor Panasonic Romania. Artista care va aparea in clipul 3D este Ana Maria Ferent. Clipul va fi realizat de producatorul Eddie Schneider „in viitorul apropiat”.
Pe plan mondial, pana in 2014 mai mult de jumatate din gospodariile din SUA vor avea cel putin un televizor 3D, conform companiei de cercetare Futuresource. „In aceste conditii putem sa fim siguri ca tehnologia 3D reprezinta viitorul entertainmentului, impulsionand totodata vanzarile de accesorii precum Blu-ray-uri”, spune Bogdan Gheorghiu de la Panasonic Romania.
Oficialul companiei nu a dorit sa declare afacerile filialei locale a producatorului japonez de electronice, subliniind doar ca „au fost in scadere fata de anul fiscal 2008, incheiat pe 31 martie 2009”. In anul fiscal 2008 Panasonic Romania a generat afaceri de 166 mil. lei, cu 15% mai putin fata de anul precedent. Pe anul fiscal curent, ce se va incheia pe 31 martie 2011, oficialii Panasonic Romania estimeaza o crestere a veniturilor cu 33%.
In 2009 s-au vandut circa 450.000 de televizoare, circa 10% dintre acestea fiind plasme. Pentru anul in curs, Bogdan Gheorghe estimeaza ca se vor vinde cu 5-10% mai multe televizoare in Romania. „Al doilea semestru al anului va aduce o revigorare a pietei, influentata fiind si de inceperea Campionatului Mondial la Fotbal”, estimeaza oficialul companiei.
Pe langa televizorul 3D VT20, Panasonic va lansa in luna mai inca 6 modele de televizoare cu plasma si 8 modele de LCD-uri dintre care trei cu tehnologie LED. Noile televizoare vor avea preturi cuprinse intre 1.000 de lei si 25.000 lei.

Citeste articolul pe: Daily Business

Cati posesori de televizoare 3D vor fi in Romania pana la finalul anului? (Update)

In Romania se vor vinde pana la finalul anului circa 3.000 de televizoare 3D, au estimat astazi oficialii filialei locale a Panasonic, companie care spera sa acopere o treime din aceasta piata. Aflati detalii in articol despre continutul compatibil 3D disponibil in Romania.
Oficialii Panasonic spun ca au primit deja 16 precomenzi pentru un televizor 3D pe care l-au prezentat astazi la Bucuresti, si care va intra in magazine luna viitoare. Televizorul costa 10.000 de lei, este full HD, are diagonala de 127 centimetri si va iesi spre vanzare in luna mai a anului curent impreuna cu 2 perechi de ochelari pentru vizualizare 3D. Pretul unei perechi suplimentare de ochelari va fi de 150 euro.
Concurentii Panasonic pe segmentul televizoarelor 3D sunt LG, Sony si Samsung.
Principala problema a pietei este lipsa continutului compatibil. Conform Panasonic, in prezent in Romania exista un numar de maxim 5 productii 3D. Pana la finalul anului, la nivel international ar urma sa devina disponibile circa 50 de productii (filme, concerte, documentare), acestea urmand sa ajunga si in Romania cu cateva luni intarziere, in functie de contractele pe care le au filialele locale ale caselor de discuri.
„Piata este abia la inceput asa ca cel putin in prima faza trebuie ‘sa puna umarul’ toti jucatorii de pe piata pentru promovarea a ceea ce va deveni un fenomen – lumea 3D. Estimez ca in circa 3 ani televizoarele 3D vor deveni mass-market in Romania, adica preturile vor scadea foarte mult, modelele aflate pe piata vor deveni numeroase si din ce in ce mai multi romani vor avea cate un televizor 3D in locuinta”, a declarat Bogdan Gheorghiu, marketing manager al Panasonic Romania.
Pe langa numarul foarte redus de titluri 3D disponibile pe piata, o alta piedica ce sta in calea promovarii televizoarelor de ultima generatie este lipsa posturilor de televiziune ce transmit imaginile tridimensional.
„Tehnologia a luat-o mult inaintea reglementarilor de pe piata tehnologica”, a spus Catalin Marinescu, presedinte al ANCOM, autoritatea telecom din Romania. „Institutia pe care o conduc sustine toate televiziunile pentru a integra cat mai repede tehnologiile de transmisie in 3D, precum si trecerea la posturi High Definition. In acest sens am si dat saptamana trecuta o autorizatie unei televiziuni importante pentru a experimenta noua tehnologie 3D”, a continuat Catalin Marinescu.
Televiziunea in cauza este Antena 1, a subliniat Lucian Mandruta, realizator la televiziunea mai sus numita. „In urmatoarele saptamani, Antena 1 va realiza cateva scurte clipuri tridimensionale care vor putea fi vizualizate in cadrul magazinelor unde se vor comercializa televizoare 3D. In prima faza, Antena 1 va realiza un clip 3D al unor anumite incaperi ale televiziunii”, a spus Mandruta, in cadrul conferintei de presa organizata cu ocazia lansarii televizorului Panasonic 3D.
Televizorul Panasonic 3D va fi disponibil in retelele principalilor mari retaileri de pe piata locala, precum Altex, Domo, Flamingo sau Carrefour, conform oficialilor companiei.
Romania ar putea fi prima tara din lume care va crea un clip muzical tridimensional pentru televiziune, conform oficialilor Panasonic Romania. Artista care va aparea in clipul 3D este Ana Maria Ferent. Clipul va fi realizat de producatorul Eddie Schneider „in viitorul apropiat”.
Pe plan mondial, pana in 2014 mai mult de jumatate din gospodariile din SUA vor avea cel putin un televizor 3D, conform companiei de cercetare Futuresource. „In aceste conditii putem sa fim siguri ca tehnologia 3D reprezinta viitorul entertainmentului, impulsionand totodata vanzarile de accesorii precum Blu-ray-uri”, spune Bogdan Gheorghiu de la Panasonic Romania.
Oficialul companiei nu a dorit sa declare afacerile filialei locale a producatorului japonez de electronice, subliniind doar ca „au fost in scadere fata de anul fiscal 2008, incheiat pe 31 martie 2009”. In anul fiscal 2008 Panasonic Romania a generat afaceri de 166 mil. lei, cu 15% mai putin fata de anul precedent. Pe anul fiscal curent, ce se va incheia pe 31 martie 2011, oficialii Panasonic Romania estimeaza o crestere a veniturilor cu 33%.
In 2009 s-au vandut circa 450.000 de televizoare, circa 10% dintre acestea fiind plasme. Pentru anul in curs, Bogdan Gheorghe estimeaza ca se vor vinde cu 5-10% mai multe televizoare in Romania. „Al doilea semestru al anului va aduce o revigorare a pietei, influentata fiind si de inceperea Campionatului Mondial la Fotbal”, estimeaza oficialul companiei.
Pe langa televizorul 3D VT20, Panasonic va lansa in luna mai inca 6 modele de televizoare cu plasma si 8 modele de LCD-uri dintre care trei cu tehnologie LED. Noile televizoare vor avea preturi cuprinse intre 1.000 de lei si 25.000 lei.

Citeste articolul pe: Daily Business

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 434 ori.

Publica un raspuns