Doar 19% dintre persoanele care obisnuiesc sa citeasca zilnic stiri pe net au afirmat ca ar plati pentru acestea82% dintre repondenti spun ca daca publicatia favorita ar impune o taxa pe continut s-ar indrepta catre un alt site cu stiriCu toate acestea, din ce in ce mai multe ziare apeleaza la aceasta metoda alternativa de finantare
Scaderea veniturilor din publicitate si a tirajelor determina din ce in ce mai multe publicatii sa caute alte resurse de finantarea. Una dintre „solutiile” gasite este reprezentata de taxarea continutului online. Totusi, un studiu realizat de compania de cercetare Pew Research Center arata ca cititorii nu sunt dispusi sa plateasca pentru aceste stiri. „Incercarea de a face oamenii sa plateasca pentru continutul online al ziarelor poate fi comparata cu aceea de a forta fluturii sa devina inapoi larve”, conform cercetarii, informeaza CNBC. Astfel, doar 19% dintre persoanele care obisnuiesc sa citeasca zilnic stiri pe net au afirmat ca ar plati pentru continutul acestora.
Loialitatea brandurilor este foarte mica
In plus, 82% dintre repondeti au spus ca daca publicatia lor favorita ar incepe sa taxeze continutul online s-ar indrepta catre un alt site cu stiri.
Anul trecut, publiciatea online a inregistrat primul declin din anul 2002, potrivit firmei de cercetare eMarketer.
Raportul Pew Research Center arata ca veniturile din publicitate ale ziarelor au scazut cu 16%, anul trecut, comparativ cu 2008. In plus, studiul arata ca 4 din 5 americani nu au dat niciodata click pe un banner publicitar.
Totusi, traficul incepe sa se concentreze pe site-urile mari de stiri, printre care se numara Yahoo, MSNBC, CNN, AOL si The New York Times, iar acest lucru ofera o speranta pentru infiintarea unui sistem de taxare.
Studiu Pew Research Center a fost realizat online pe un esantion de 2.259 persoane, in intervalul 28 decenbrie 2009-19 ianuarie 2010. Wall Street Journal este una dintre publicatiile online care taxeaza cititorii, iar New York Times a anuntat recent ca din luna iunie va introduce plata pentru accesul pe site. Din 2011, cititorii Times vor avea acces doar la un numar limitat de articole pe luna, iar cei care depasesc acest nivel vor fi nevoiti sa plateasca.
Murdoch: Ziarele vor pune un zid in fata continutului online
Totodata, saptamana trecuta, Rupert Murdoch, detinatorul News Corp., a anuntat ca are in plan limitarea accesului Google si Microsoft la una sau doua fraze din fiecare stire.
Acesta a mai afirmat ca, din punctul sau de vedere, majoritatea publicatiilor americane vor incepe sa taxeze accesul la continutul online. „Cred ca majoritatea ziarelor vor pune un zid in fata continutului online, care nu va putea fi sarit decat daca platesti. Ramane de vazut cat de inalt va fi acesta, in sensul ca vizitatorii vor avea acces doar la cateva fraze sau la intreg articolul”, a spus Murdoch. In acelasi timp, grupul Axel Springer a introdus sistemul de plata la doua dintre ziarele regionale pe care le detine, iar MediaNews a anuntat ca va apela la un model de plata a continutului pe doua dintre site-urile ziarelor locale.
La finele lunii martie, ziarele din Statele Unite Intelligencer Journal -Lancaster New Era si Fayetteville Observer au decis sa taxeze continutul online, iar grupul european Mecom intentioneaza sa adopte aceeasi strategie.

Citeste articolul pe: Curierul National

Cititorii nu vor sa plateasca pentru continutul stirilor online

Doar 19% dintre persoanele care obisnuiesc sa citeasca zilnic stiri pe net au afirmat ca ar plati pentru acestea82% dintre repondenti spun ca daca publicatia favorita ar impune o taxa pe continut s-ar indrepta catre un alt site cu stiriCu toate acestea, din ce in ce mai multe ziare apeleaza la aceasta metoda alternativa de finantare
Scaderea veniturilor din publicitate si a tirajelor determina din ce in ce mai multe publicatii sa caute alte resurse de finantarea. Una dintre „solutiile” gasite este reprezentata de taxarea continutului online. Totusi, un studiu realizat de compania de cercetare Pew Research Center arata ca cititorii nu sunt dispusi sa plateasca pentru aceste stiri. „Incercarea de a face oamenii sa plateasca pentru continutul online al ziarelor poate fi comparata cu aceea de a forta fluturii sa devina inapoi larve”, conform cercetarii, informeaza CNBC. Astfel, doar 19% dintre persoanele care obisnuiesc sa citeasca zilnic stiri pe net au afirmat ca ar plati pentru continutul acestora.
Loialitatea brandurilor este foarte mica
In plus, 82% dintre repondeti au spus ca daca publicatia lor favorita ar incepe sa taxeze continutul online s-ar indrepta catre un alt site cu stiri.
Anul trecut, publiciatea online a inregistrat primul declin din anul 2002, potrivit firmei de cercetare eMarketer.
Raportul Pew Research Center arata ca veniturile din publicitate ale ziarelor au scazut cu 16%, anul trecut, comparativ cu 2008. In plus, studiul arata ca 4 din 5 americani nu au dat niciodata click pe un banner publicitar.
Totusi, traficul incepe sa se concentreze pe site-urile mari de stiri, printre care se numara Yahoo, MSNBC, CNN, AOL si The New York Times, iar acest lucru ofera o speranta pentru infiintarea unui sistem de taxare.
Studiu Pew Research Center a fost realizat online pe un esantion de 2.259 persoane, in intervalul 28 decenbrie 2009-19 ianuarie 2010. Wall Street Journal este una dintre publicatiile online care taxeaza cititorii, iar New York Times a anuntat recent ca din luna iunie va introduce plata pentru accesul pe site. Din 2011, cititorii Times vor avea acces doar la un numar limitat de articole pe luna, iar cei care depasesc acest nivel vor fi nevoiti sa plateasca.
Murdoch: Ziarele vor pune un zid in fata continutului online
Totodata, saptamana trecuta, Rupert Murdoch, detinatorul News Corp., a anuntat ca are in plan limitarea accesului Google si Microsoft la una sau doua fraze din fiecare stire.
Acesta a mai afirmat ca, din punctul sau de vedere, majoritatea publicatiilor americane vor incepe sa taxeze accesul la continutul online. „Cred ca majoritatea ziarelor vor pune un zid in fata continutului online, care nu va putea fi sarit decat daca platesti. Ramane de vazut cat de inalt va fi acesta, in sensul ca vizitatorii vor avea acces doar la cateva fraze sau la intreg articolul”, a spus Murdoch. In acelasi timp, grupul Axel Springer a introdus sistemul de plata la doua dintre ziarele regionale pe care le detine, iar MediaNews a anuntat ca va apela la un model de plata a continutului pe doua dintre site-urile ziarelor locale.
La finele lunii martie, ziarele din Statele Unite Intelligencer Journal -Lancaster New Era si Fayetteville Observer au decis sa taxeze continutul online, iar grupul european Mecom intentioneaza sa adopte aceeasi strategie.

Citeste articolul pe: Curierul National

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 269 ori.

Publica un raspuns