Pe lista figureaza Nokia, Dell, dar si Samsung
La nici o saptamana de la lan­sarea tablet PC-ului Apple, au inceput sa apara detalii si din­spre concurenta. Nokia se pare ca pregateste un rival pentru iPad, la fel si HP, produse care vor fi dispo­nibile insa din toamna, respectiv din vara. Informatii similare vin si de la Samsung si Dell, cu atat mai mult cu cat analistii sustin ca tablet PC-urile sunt noua cursa pentru producatori, chit ca utilitatea produsului inca nu a fost confirmata 100%.
Prezentat deja la targul de electro­nice Consumer Electronics Show din Las Vegas, unul dintre rivalii tablet PC-ului Apple, cel produs de HP, ar urma sa se lanseze in luna iunie a acestui an, potrivit informatiilor care au inceput sa apara, deloc intamplator, in saptamana lansarii iPad-ului. Chiar producatorul face teasing in jurul produsului cu pos­tari pe bloguri si filmulete pe YouTube. Mai mult, cere chiar concursul utiliza­torilor, carora le solicita sa spuna ce si-ar dori de la dispozitiv. Ceea ce se stie deja e ca pretul la versiunea de baza va fi de 549 de dolari, mai exact mo­delul cu capa­citate de stocare de 32GB, respectiv 599 de dolari pentru modelul high-end de 64 GB, va incorpora procesorul Intel Atom Z530 cu frecventa de 1,6 GHz si display touch­screen de 8,9 inchi cu o rezolutie de 1024×600 pixeli, potrivit Engadget. Dis­po­zitivul are slot pentru SDHC, port USB, slot pentru card SIM si conector dock. O mica problema in cursa impotriva iPad-ului ar putea fi durata bateriei – patru-cinci ore, fata de 10-11 ore la device-ul Apple.
Oricum sus­tin analistii, Slate PC-ul nu va fi un „iPad killer“. „Nu cred ca e un iPad killer, la fel cum nici iPad-ul nu-l consider un net­book sau un Kindle killer. Insa, presu­punand ca Slate este un produs so­lid, va fi un com­petitor solid pentru iPad. Pro­babil ca nu se va bucura nici­oda­ta de succesul iPad-ului, insa se poate vin­de mai bine. Vor fi multi utilizatori non- Apple care vor studia atent iPad-ul, dar vor opta pentru Slate“, a declarat Dan Olds, analist la Gabriel Consulting Group Inc. Un avantaj il constituie sistemul de operare, Windows 7, mai ales avand in vedere baza mare de utilizatori pe care o are, dar si sustinerea pe partea de marke­ting. Oricum, spun analistii, competitia va fi dura pentru ca, desi Pad-ul nu face absolut tot, ceea ce face, face bi­ne. „Pana acum aproape toa­te informatiile oferite despre Slate se refera la media, asta in­semnand toate felurile de continuturi digitale (…). Con­sideram ca media este doar jumatate din ceea ce inseam­na o experienta mobila ideala. Ganditi-va cand ati vorbit cu prie­tenii pe Skype de pe notebook sau cand ati uploadat poze de pe telefonul mobil pe Facebook sau Flickr sau cand ati vizualizat poze sau filme de pe un card SD sau un dispozitiv conectat prin USB. Stim ca va asteptati sa puteti captura si par­taja con­tinut pe dispo­zitive mobile si aici e punc­tul in care Slate-ul exceleaza“, scrie pe voodoo.com, unul dintre blogurile com­paniei.
Nokia incearca sa recupereze
Liderul global pe piata telefoanelor mo­bile pregateste o miscare similara, potrivit informatiilor aparute saptamana trecuta. Desi detaliile disponibile sunt putine, perioada lansarii se pare ca va fi toamna acestui an. „Nu e de dorit sa oferi Apple un avans atat de mare pentru ca devine insurmontabil“, a declarat Ashok Kumar, analist la Rodman si Renshaw, citat de Reuters, explicand de ce lansarea nu trebuie sa intarzie mai mult de aceasta toamna. Detalii teh­nice nu se cunosc, doar se fac speculatii pe marginea sistemului de operare ca­re va fi folosit. In timp ce unii analisti merg pe va­rianta Windows, altii se asteapta la un disp­o­zitiv cu platforma MeeGo, sof­tul produs impreuna cu Intel. Analistii sunt insa cu totii de acord asupra faptului ca nici Nokia, dar nici Sam­sung, un alt jucator important din industria de telefonie mobila, nu isi permit sa nu lanseze produse. Mai ales ca Nokia a pierdut deja teren in fata producatorului american prin faptul ca a lansat primul telefon cu touchscreen la doi ani dupa Apple, iar laptopuri abia anul trecut. „Piata va fi scena lansarii de tableturi doar de dragul competitiei in 2010, insa e un produs imatur, fara o utilitate dovedita. Brandul si oferta de servicii ale Apple fac din iPad o exceptie pentru o categorie de produs care se straduieste sa castige ade­ziunea clien­ti­lor“, sustine Geoff Blaber, analist la CCS Insights.
300.000 de unitati vandute intr-un weekend
Nici nu s-a lansat bine ca au si inceput sa apara bilanturile. Dupa primul weekend vanzarile au fost de 300.000 de unitati, suficient cat sa creasca pretul pe actiune pana la 238,73 USD, record al tuturor timpurilor. De castigat au avut si furnizorii de componente – actiunile Samsung s-au apreciat cu 1,5%, cu 2,2% cele ale LG Display, Broadcom a castigat 4,5%, iar Texas Instruments, 3,1%. Sperante au si publisherii care spera sa compenseze scaderile din print cu vanzari in online. Costul de productie a fost si el calculat de firma de analiza a pietei iSuppli la aproximativ 260 de dolari, pentru cea mai ieftina versiune, cea de 500 de dolari. Cat despre estimari, analistii se asteapta la vanzari de un milion de unitati in acest trimestru care se incheie in iunie si de aproximativ cinci milioane in 2010. Deocamdata, dispozitivul nu este disponibil decat in SUA, dar urmeaza sa fie lansat luna aceasta si pe alte piete.

Citeste articolul pe: Financiarul

Concurentii iPad se pregatesc de lansare: Slate PC-ul vine in iunie

Pe lista figureaza Nokia, Dell, dar si Samsung
La nici o saptamana de la lan­sarea tablet PC-ului Apple, au inceput sa apara detalii si din­spre concurenta. Nokia se pare ca pregateste un rival pentru iPad, la fel si HP, produse care vor fi dispo­nibile insa din toamna, respectiv din vara. Informatii similare vin si de la Samsung si Dell, cu atat mai mult cu cat analistii sustin ca tablet PC-urile sunt noua cursa pentru producatori, chit ca utilitatea produsului inca nu a fost confirmata 100%.
Prezentat deja la targul de electro­nice Consumer Electronics Show din Las Vegas, unul dintre rivalii tablet PC-ului Apple, cel produs de HP, ar urma sa se lanseze in luna iunie a acestui an, potrivit informatiilor care au inceput sa apara, deloc intamplator, in saptamana lansarii iPad-ului. Chiar producatorul face teasing in jurul produsului cu pos­tari pe bloguri si filmulete pe YouTube. Mai mult, cere chiar concursul utiliza­torilor, carora le solicita sa spuna ce si-ar dori de la dispozitiv. Ceea ce se stie deja e ca pretul la versiunea de baza va fi de 549 de dolari, mai exact mo­delul cu capa­citate de stocare de 32GB, respectiv 599 de dolari pentru modelul high-end de 64 GB, va incorpora procesorul Intel Atom Z530 cu frecventa de 1,6 GHz si display touch­screen de 8,9 inchi cu o rezolutie de 1024×600 pixeli, potrivit Engadget. Dis­po­zitivul are slot pentru SDHC, port USB, slot pentru card SIM si conector dock. O mica problema in cursa impotriva iPad-ului ar putea fi durata bateriei – patru-cinci ore, fata de 10-11 ore la device-ul Apple.
Oricum sus­tin analistii, Slate PC-ul nu va fi un „iPad killer“. „Nu cred ca e un iPad killer, la fel cum nici iPad-ul nu-l consider un net­book sau un Kindle killer. Insa, presu­punand ca Slate este un produs so­lid, va fi un com­petitor solid pentru iPad. Pro­babil ca nu se va bucura nici­oda­ta de succesul iPad-ului, insa se poate vin­de mai bine. Vor fi multi utilizatori non- Apple care vor studia atent iPad-ul, dar vor opta pentru Slate“, a declarat Dan Olds, analist la Gabriel Consulting Group Inc. Un avantaj il constituie sistemul de operare, Windows 7, mai ales avand in vedere baza mare de utilizatori pe care o are, dar si sustinerea pe partea de marke­ting. Oricum, spun analistii, competitia va fi dura pentru ca, desi Pad-ul nu face absolut tot, ceea ce face, face bi­ne. „Pana acum aproape toa­te informatiile oferite despre Slate se refera la media, asta in­semnand toate felurile de continuturi digitale (…). Con­sideram ca media este doar jumatate din ceea ce inseam­na o experienta mobila ideala. Ganditi-va cand ati vorbit cu prie­tenii pe Skype de pe notebook sau cand ati uploadat poze de pe telefonul mobil pe Facebook sau Flickr sau cand ati vizualizat poze sau filme de pe un card SD sau un dispozitiv conectat prin USB. Stim ca va asteptati sa puteti captura si par­taja con­tinut pe dispo­zitive mobile si aici e punc­tul in care Slate-ul exceleaza“, scrie pe voodoo.com, unul dintre blogurile com­paniei.
Nokia incearca sa recupereze
Liderul global pe piata telefoanelor mo­bile pregateste o miscare similara, potrivit informatiilor aparute saptamana trecuta. Desi detaliile disponibile sunt putine, perioada lansarii se pare ca va fi toamna acestui an. „Nu e de dorit sa oferi Apple un avans atat de mare pentru ca devine insurmontabil“, a declarat Ashok Kumar, analist la Rodman si Renshaw, citat de Reuters, explicand de ce lansarea nu trebuie sa intarzie mai mult de aceasta toamna. Detalii teh­nice nu se cunosc, doar se fac speculatii pe marginea sistemului de operare ca­re va fi folosit. In timp ce unii analisti merg pe va­rianta Windows, altii se asteapta la un disp­o­zitiv cu platforma MeeGo, sof­tul produs impreuna cu Intel. Analistii sunt insa cu totii de acord asupra faptului ca nici Nokia, dar nici Sam­sung, un alt jucator important din industria de telefonie mobila, nu isi permit sa nu lanseze produse. Mai ales ca Nokia a pierdut deja teren in fata producatorului american prin faptul ca a lansat primul telefon cu touchscreen la doi ani dupa Apple, iar laptopuri abia anul trecut. „Piata va fi scena lansarii de tableturi doar de dragul competitiei in 2010, insa e un produs imatur, fara o utilitate dovedita. Brandul si oferta de servicii ale Apple fac din iPad o exceptie pentru o categorie de produs care se straduieste sa castige ade­ziunea clien­ti­lor“, sustine Geoff Blaber, analist la CCS Insights.
300.000 de unitati vandute intr-un weekend
Nici nu s-a lansat bine ca au si inceput sa apara bilanturile. Dupa primul weekend vanzarile au fost de 300.000 de unitati, suficient cat sa creasca pretul pe actiune pana la 238,73 USD, record al tuturor timpurilor. De castigat au avut si furnizorii de componente – actiunile Samsung s-au apreciat cu 1,5%, cu 2,2% cele ale LG Display, Broadcom a castigat 4,5%, iar Texas Instruments, 3,1%. Sperante au si publisherii care spera sa compenseze scaderile din print cu vanzari in online. Costul de productie a fost si el calculat de firma de analiza a pietei iSuppli la aproximativ 260 de dolari, pentru cea mai ieftina versiune, cea de 500 de dolari. Cat despre estimari, analistii se asteapta la vanzari de un milion de unitati in acest trimestru care se incheie in iunie si de aproximativ cinci milioane in 2010. Deocamdata, dispozitivul nu este disponibil decat in SUA, dar urmeaza sa fie lansat luna aceasta si pe alte piete.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 88 ori.

Publica un raspuns