Zborurile avioanelor comerciale din Europa vor fi perturbate in mod serios atat timp cat in aer vor fi detectate particule de cenusa, a afirmat Autoritatea Aviatiei Civile din Marea Britanie (CAA), citata de CNN. CCA sustine ca toti producatorii de motoare pentru avioane specifica in mod expres ca un zbor se poate desfasura in siguranta doar in situatia in care nivelul cenusei in atmosfera este zero.
Marile companii aeriene din Europa precum si International Air Transport Association (IATA) au solicitat in ultimele doua zile o „reevaluare imediata” a restrictiilor aeriene impuse din cauza norului vulcanic islandez, care au afectat 6,8 milioane de pasageri. Companiile de transport aerian sustin ca restrictiile ar fi avut un „impact devastator” asupra acestui segment. Se estimeaza ca pierderile depasesc 200 de milioane de dolari zilnic.
CAA a afirmat ca retrictiile ar trebui sa fie mentinute in continuare pana in momentul in care producatorii de motoare nu-si vor modifica termenii de operare, lucru care insa este putin probabil intr-o perioada scurta de timp.
Un purtator de cuvant al CAA, raspunzand solicitarilor industriei aviatice, a declarat: „Avem nevoie de dovezi care sa indice ca zborurile sunt sigure… pana acum avem doar dovezi ca cenusa afecteaza in mod negativ aeronavele si, in acest moment, conditiile de utilizare specificate de producatori in conditiile prezentei cenusii sunt egale cu zero”.
Purtatorul de cuvant a declarat ca este putin probabil ca NATS, agentia aeronautica britanica, sa ridice restrictiile in conditiile actuale.
CNN precizeaza ca CAA respecta regulamentele impuse de catre International Civil Aviation Organization (ICAO), o agentie ONU care este in contact cu producatorii de avioane, companii aeriene, guverne si alte organizatii. Toate statele din Europa respecta standardele impuse de ICAO.
ICAO a implementat asa-numitul sister International Airways Volcano Watch (IAVW), care strange informatii despre actualul nor de cenusa vulcanica. Pe pagina sa de Internet, ICAO a precizat: „Din moment ce cenusa vulcanica este compusa din materiale foarte abrazive, ea poate deteriora suprafata de zbor, poate obtura diferite sisteme, poate zgaria parbrizul aeronavei si sa aprinda motoarele, lucru care reprezinta un risc serios pentru siguranta”.
Un meteorolog britanic, Helen Chivers, a afirmat ca „cenusa nu este limitata la un anumit nivel din atmosfera: o parte este in prezent detectata la nivelul suprafetei pamantului, ceea ce inseamana ca aeronavele trebuie sa zboare prin ea pentru a ajunge la destinatie”.
La randul sau, un reprezentant al NATS a declarat ca „deciziile noastre nu sunt o exagerare, nu ne bazam pe un capriciu. Suntem nerabdatori sa zburam, dar aceste momente sunt nemaiintalnite pana in prezent si ele rescriu regulile de zbor”.
Un oficial american a anuntat luni ca norul de cenusa de la vulcanul din Islanda a afectat o aeronava a NATO. Mici particule de sticla au fost gasite in motoarele unor avioane de lupta F-16, dupa ce pilotii au efectuat zboruri in zona afectata de cenusa vulcanica, in Europa, a anuntat oficialul. „Mai multe avioane F-16 au efectuat zboruri, iar specialistii au gasit particule de sticla in motoare”, a declarat oficialul pentru presa de la Bruxelles, precizand ca o singura aeronava a fost afectata, transmite AFP.

Citeste articolul pe: Hotnews

Experti in domeniul aviatiei: De ce avioanele ar trebui sa ramana la sol

Zborurile avioanelor comerciale din Europa vor fi perturbate in mod serios atat timp cat in aer vor fi detectate particule de cenusa, a afirmat Autoritatea Aviatiei Civile din Marea Britanie (CAA), citata de CNN. CCA sustine ca toti producatorii de motoare pentru avioane specifica in mod expres ca un zbor se poate desfasura in siguranta doar in situatia in care nivelul cenusei in atmosfera este zero.
Marile companii aeriene din Europa precum si International Air Transport Association (IATA) au solicitat in ultimele doua zile o „reevaluare imediata” a restrictiilor aeriene impuse din cauza norului vulcanic islandez, care au afectat 6,8 milioane de pasageri. Companiile de transport aerian sustin ca restrictiile ar fi avut un „impact devastator” asupra acestui segment. Se estimeaza ca pierderile depasesc 200 de milioane de dolari zilnic.
CAA a afirmat ca retrictiile ar trebui sa fie mentinute in continuare pana in momentul in care producatorii de motoare nu-si vor modifica termenii de operare, lucru care insa este putin probabil intr-o perioada scurta de timp.
Un purtator de cuvant al CAA, raspunzand solicitarilor industriei aviatice, a declarat: „Avem nevoie de dovezi care sa indice ca zborurile sunt sigure… pana acum avem doar dovezi ca cenusa afecteaza in mod negativ aeronavele si, in acest moment, conditiile de utilizare specificate de producatori in conditiile prezentei cenusii sunt egale cu zero”.
Purtatorul de cuvant a declarat ca este putin probabil ca NATS, agentia aeronautica britanica, sa ridice restrictiile in conditiile actuale.
CNN precizeaza ca CAA respecta regulamentele impuse de catre International Civil Aviation Organization (ICAO), o agentie ONU care este in contact cu producatorii de avioane, companii aeriene, guverne si alte organizatii. Toate statele din Europa respecta standardele impuse de ICAO.
ICAO a implementat asa-numitul sister International Airways Volcano Watch (IAVW), care strange informatii despre actualul nor de cenusa vulcanica. Pe pagina sa de Internet, ICAO a precizat: „Din moment ce cenusa vulcanica este compusa din materiale foarte abrazive, ea poate deteriora suprafata de zbor, poate obtura diferite sisteme, poate zgaria parbrizul aeronavei si sa aprinda motoarele, lucru care reprezinta un risc serios pentru siguranta”.
Un meteorolog britanic, Helen Chivers, a afirmat ca „cenusa nu este limitata la un anumit nivel din atmosfera: o parte este in prezent detectata la nivelul suprafetei pamantului, ceea ce inseamana ca aeronavele trebuie sa zboare prin ea pentru a ajunge la destinatie”.
La randul sau, un reprezentant al NATS a declarat ca „deciziile noastre nu sunt o exagerare, nu ne bazam pe un capriciu. Suntem nerabdatori sa zburam, dar aceste momente sunt nemaiintalnite pana in prezent si ele rescriu regulile de zbor”.
Un oficial american a anuntat luni ca norul de cenusa de la vulcanul din Islanda a afectat o aeronava a NATO. Mici particule de sticla au fost gasite in motoarele unor avioane de lupta F-16, dupa ce pilotii au efectuat zboruri in zona afectata de cenusa vulcanica, in Europa, a anuntat oficialul. „Mai multe avioane F-16 au efectuat zboruri, iar specialistii au gasit particule de sticla in motoare”, a declarat oficialul pentru presa de la Bruxelles, precizand ca o singura aeronava a fost afectata, transmite AFP.

Citeste articolul pe: Hotnews

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 79 ori.

Publica un raspuns