Modele viciate pe computer ar fi putut exagera efectele eruptiei vulcanice din Islanda, impunand interdictii catorva zeci de mii de avioane, blocand sute de mii de pasageri si provocand pierderi de sute de milioane de euro, relateaza Financial Times.
Modelele pe computer care au ghidat hotararile de interdictie a zborului pe aproape tot teritoriul european au la baza date limitate si incomplete stiintific. „Este o cutie neagra in unele zone”, a declarat luni Matthias Ruete, director UE pentru Mobilitate si Transport, care a aratat ca ipoteze generate de modele pe computer nu au putut fi sustinute cu dovezi stiintifice.
Autoritatile europene nu au fotst sigure in privinta unor probleme precum nivelul la care concentratia cenusei reprezinta un pericol pentru motoarele avioanelor sau intensitatea depunerii cenusei pe sol, a spus Ruete. „Este una dintre chestiunile in care, din cate stiu eu, nu suntem prea siguri”.
El a subliniat ca cele 40 de zboruri-test efectuate la sfarsitul saptamanii au sugerat ca riscurile erau mai reduse decat indicau modelele pe calculator.
El a comparat scenariul cu incercarea sa din 1980 de a evalua riscurile de sanatate in urma accidentului nuclear de la Cernobil.
Ruete i-a indemnat pe oficialii europeni ca analizeze posibilitatea adoptarii standardelor aviatice din Statele Unite. „Dincolo de Atlantic, probabil ca sfatul ar fi: nu zbura deasupra vulcanului. Altfel, tine de fiecare sa adopte masurile de precautie necesare”, a spus acesta.
Impactul financiar al norului vulcanic asupra companiilor aerienea fost de peste 200 de milioane de euro pe zi, potrivit unei estimari preliminare facute vineri de Asociatia Internationala a Transportului Aerian (IATA).

Citeste articolul pe: Hotnews

Financial Times: Simulari computerizate viciate au dus la interdictii de zbor exagerate

Modele viciate pe computer ar fi putut exagera efectele eruptiei vulcanice din Islanda, impunand interdictii catorva zeci de mii de avioane, blocand sute de mii de pasageri si provocand pierderi de sute de milioane de euro, relateaza Financial Times.
Modelele pe computer care au ghidat hotararile de interdictie a zborului pe aproape tot teritoriul european au la baza date limitate si incomplete stiintific. „Este o cutie neagra in unele zone”, a declarat luni Matthias Ruete, director UE pentru Mobilitate si Transport, care a aratat ca ipoteze generate de modele pe computer nu au putut fi sustinute cu dovezi stiintifice.
Autoritatile europene nu au fotst sigure in privinta unor probleme precum nivelul la care concentratia cenusei reprezinta un pericol pentru motoarele avioanelor sau intensitatea depunerii cenusei pe sol, a spus Ruete. „Este una dintre chestiunile in care, din cate stiu eu, nu suntem prea siguri”.
El a subliniat ca cele 40 de zboruri-test efectuate la sfarsitul saptamanii au sugerat ca riscurile erau mai reduse decat indicau modelele pe calculator.
El a comparat scenariul cu incercarea sa din 1980 de a evalua riscurile de sanatate in urma accidentului nuclear de la Cernobil.
Ruete i-a indemnat pe oficialii europeni ca analizeze posibilitatea adoptarii standardelor aviatice din Statele Unite. „Dincolo de Atlantic, probabil ca sfatul ar fi: nu zbura deasupra vulcanului. Altfel, tine de fiecare sa adopte masurile de precautie necesare”, a spus acesta.
Impactul financiar al norului vulcanic asupra companiilor aerienea fost de peste 200 de milioane de euro pe zi, potrivit unei estimari preliminare facute vineri de Asociatia Internationala a Transportului Aerian (IATA).

Citeste articolul pe: Hotnews

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 81 ori.

Publica un raspuns