Principalii jucatori din publicitatea online au anuntat un set de principii ce vor intra in vigoare la 1 mai, principala noutate fiind ca bannerele display nu vor mai fi vandute pe principiul cost-per-click, ci numai pe cost pentru mia de afisari.
Noile principii fac o diferenta clara intre campaniile publicitare online ce au drept scop branding-ul (si care ruleaza prin bannere display, cu tarife pentru mia de afisari) si cele care au drept scop vanzarea de produse si servicii (acestea fiind rulate in principal prin reclame text, cu tarife per-click).
Companiile care s-au pus de acord asupra noilor principii sunt AdEvolution, Apropo Media, ARBOinteractive, F5, Intact Interactive, InternetCorp, Neogen, Sanoma Hearst Romania si Splendid Interactive.
Aceasta decizie vine intr-un context in care internet-ul a devenit un mediu de comunicare de masa, gradul de penetrare depasind deja 60% in mediul urban (conform cifrelor furnizate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor), sustin semnatarii acordului.
Semnatarii isi propun astfel sa dezvolte si sa promoveze catre clientii de publicitate interesati de solutii de performance marketing campanii construite pe urmatoarele principii:
Utilizarea, in exclusivitate, a unor sisteme bazate pe linkuri text, insotite sau nu de o imagine grafica, reclamele de tip display urmand a fi folosite exclusiv pentru a satisface nevoile de branding, reach si creare de awareness. Se urmareste astfel diferentierea clara intre cele doua categorii de obiective urmarite preponderent de clienti (brand awarness si performanta), atat prin mijloacele de promovare utilizate, cat si prin modul de tarifare (cost-per-click / cost-per-lead / cost-per-action / cost-per-sale, respectiv cost-per-thousand).
Folosirea de imagini care prezinta produsul sau serviciul promovat (doar in situatii exceptionale si logo-ul clientului de publicitate) insotite de prezenta obligatorie a unui mesaj (call-to-action) care sa determine utilizatorii sa acceseze linkul propus pentru a primi mai multe detalii despre oferta promovata, fapt care va creste eficienta si rata de raspuns.
Vanzarea spatiilor se va face in regim de run-of-network si/sau run-of-category (distribuirea reclamelor nu pe un singur site, ci pe intreaga retea sau pe o categorie de site-uri cu profil asemanator), incurajandu-se targetarea reclamelor in functie de cuvinte si expresii cheie sau criterii demografice, urmarindu-se astfel cresterea ratei de click si, implicit, a eficientei campaniilor de promovare online derulate, atat in interesul publisherilor, cat si al agentiilor de media si, mai ales, al clientilor
Prin adoptarea setului de principii semnatarii acordului isi propun sa faca inca un pas in directia maturizarii industriei de publicitate online din Romania, prin furnizarea unui cadru coerent care sa raspunda nevoii de stimulare a performantei campaniilor online, indiferent de forma in care este cuantificata aceasta (prin atragerea de utilizatori pe site-urile clientilor, prin generarea de lead-uri sau de actiuni, etc.)
Internet-ul este singurul mediu care poate oferi clientilor de publicitate nu numai publicitate de brand (ca televiziunea, radioul, presa scrisa sau outdoor-ul), ci si posibilitatea de a interactiona direct cu actualii si potentialii consumatori, metoda specifica publicitatii online, care are nevoie de un set de reguli specifice.
Semnatarii sunt de acord ca, incepand cu data de 1 mai 2010, sa aplice principiile si recomandarile de mai sus, in vederea gestionarii tuturor campaniilor de performance marketing derulate pe retelele de site-uri pe care le gestioneaza.
Informat despre initiativa propusa de catre unii dintre membrii sai, de a stabili un prim set de principii pentru performance marketing, Consiliul Director al IAB Romania a comunicat faptul ca „intentioneaza sa infiinteze un grup de lucru care sa studieze si sa construiasca recomandari si bune practici in domeniul acestui tip de campanii. IAB Romania incurajeaza initiativele de autoreglementare a pietei de publicitate online care pot conduce la dezvoltarea si maturizarea acesteia”.
Semanatarii acordului sunt: Val Voicu, CEO AdEvolution; Orlando Nicoara, general manager Apropo Media; Calin Rotarus, managing director ARBOinteractive; Ana Diaconu, managing director Digital Ads, Dragos Stanca, managing director F5; Augustin Roman, general manager Intact Interactive; Mihai Seceleanu, CEO InternetCorp; Calin Fusu, director general Neogen; Adina Vasilescu, new media publisher Sanoma Hearst Romania si Cristi Marinescu, director executiv Splendid Interactive.

Citeste articolul pe: Daily Business

Noi principii in publicitatea online din Romania: bannerele display nu vor mai fi vandute in functie de click-uri, ci de afisari

Principalii jucatori din publicitatea online au anuntat un set de principii ce vor intra in vigoare la 1 mai, principala noutate fiind ca bannerele display nu vor mai fi vandute pe principiul cost-per-click, ci numai pe cost pentru mia de afisari.
Noile principii fac o diferenta clara intre campaniile publicitare online ce au drept scop branding-ul (si care ruleaza prin bannere display, cu tarife pentru mia de afisari) si cele care au drept scop vanzarea de produse si servicii (acestea fiind rulate in principal prin reclame text, cu tarife per-click).
Companiile care s-au pus de acord asupra noilor principii sunt AdEvolution, Apropo Media, ARBOinteractive, F5, Intact Interactive, InternetCorp, Neogen, Sanoma Hearst Romania si Splendid Interactive.
Aceasta decizie vine intr-un context in care internet-ul a devenit un mediu de comunicare de masa, gradul de penetrare depasind deja 60% in mediul urban (conform cifrelor furnizate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor), sustin semnatarii acordului.
Semnatarii isi propun astfel sa dezvolte si sa promoveze catre clientii de publicitate interesati de solutii de performance marketing campanii construite pe urmatoarele principii:
Utilizarea, in exclusivitate, a unor sisteme bazate pe linkuri text, insotite sau nu de o imagine grafica, reclamele de tip display urmand a fi folosite exclusiv pentru a satisface nevoile de branding, reach si creare de awareness. Se urmareste astfel diferentierea clara intre cele doua categorii de obiective urmarite preponderent de clienti (brand awarness si performanta), atat prin mijloacele de promovare utilizate, cat si prin modul de tarifare (cost-per-click / cost-per-lead / cost-per-action / cost-per-sale, respectiv cost-per-thousand).
Folosirea de imagini care prezinta produsul sau serviciul promovat (doar in situatii exceptionale si logo-ul clientului de publicitate) insotite de prezenta obligatorie a unui mesaj (call-to-action) care sa determine utilizatorii sa acceseze linkul propus pentru a primi mai multe detalii despre oferta promovata, fapt care va creste eficienta si rata de raspuns.
Vanzarea spatiilor se va face in regim de run-of-network si/sau run-of-category (distribuirea reclamelor nu pe un singur site, ci pe intreaga retea sau pe o categorie de site-uri cu profil asemanator), incurajandu-se targetarea reclamelor in functie de cuvinte si expresii cheie sau criterii demografice, urmarindu-se astfel cresterea ratei de click si, implicit, a eficientei campaniilor de promovare online derulate, atat in interesul publisherilor, cat si al agentiilor de media si, mai ales, al clientilor
Prin adoptarea setului de principii semnatarii acordului isi propun sa faca inca un pas in directia maturizarii industriei de publicitate online din Romania, prin furnizarea unui cadru coerent care sa raspunda nevoii de stimulare a performantei campaniilor online, indiferent de forma in care este cuantificata aceasta (prin atragerea de utilizatori pe site-urile clientilor, prin generarea de lead-uri sau de actiuni, etc.)
Internet-ul este singurul mediu care poate oferi clientilor de publicitate nu numai publicitate de brand (ca televiziunea, radioul, presa scrisa sau outdoor-ul), ci si posibilitatea de a interactiona direct cu actualii si potentialii consumatori, metoda specifica publicitatii online, care are nevoie de un set de reguli specifice.
Semnatarii sunt de acord ca, incepand cu data de 1 mai 2010, sa aplice principiile si recomandarile de mai sus, in vederea gestionarii tuturor campaniilor de performance marketing derulate pe retelele de site-uri pe care le gestioneaza.
Informat despre initiativa propusa de catre unii dintre membrii sai, de a stabili un prim set de principii pentru performance marketing, Consiliul Director al IAB Romania a comunicat faptul ca „intentioneaza sa infiinteze un grup de lucru care sa studieze si sa construiasca recomandari si bune practici in domeniul acestui tip de campanii. IAB Romania incurajeaza initiativele de autoreglementare a pietei de publicitate online care pot conduce la dezvoltarea si maturizarea acesteia”.
Semanatarii acordului sunt: Val Voicu, CEO AdEvolution; Orlando Nicoara, general manager Apropo Media; Calin Rotarus, managing director ARBOinteractive; Ana Diaconu, managing director Digital Ads, Dragos Stanca, managing director F5; Augustin Roman, general manager Intact Interactive; Mihai Seceleanu, CEO InternetCorp; Calin Fusu, director general Neogen; Adina Vasilescu, new media publisher Sanoma Hearst Romania si Cristi Marinescu, director executiv Splendid Interactive.

Citeste articolul pe: Daily Business

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 83 ori.

Publica un raspuns