Companiile telecom pun multimedia pe planul secund
ar putea insemna noi sanse de a revitaliza industria smartphone-urilor si ar putea ajuta operatorii sa genereze profit.
Prima companie care a adus in atentia consumatorului de rand serviciile de geolocatie a fost Nokia, odata cu lansarea sistemului A-GPS (Assisted GPS), care ajuta utilizatorii Nokia Maps sa isi pozitioneze mult mai repede locatia globala si sa afle punctele de interes din jurul lor. Primele dispozitive echipate cu aplicatia necesara au fost Nokia 6110 si Nokia 95, care beneficiaza de un receptor GPS, compania declarand ca va continua sa sustina si sa imbunatateasca tehnologia pentru a oferi consumatorilor o modalitate mult mai intuitiva de a folosi GPS-ul.
Potrivit operatorilor din Statele Unite, tehnologia pare sa fie un model de business foarte atractiv. Verizon Wireless a dat deja acces complet la receptorul GPS pentru telefoanele sale bazate pe platforma Windows Mobile, iar Sprint ofera utilizatorilor posibilitatea de a folosi serviciile de geolocatie WaveMarket si uLocate in mod instantaneu.
De asemenea, AT&T planuieste sa lanseze o infrastructura LBS (Location Based Services) gratuita in primul trimestru al acestui an, venind in completarea sistemului bazat pe abonament, oferit in acest moment companiilor care doresc sa isi monitorizeze vehiculele.
Datorita acestor miscari, analistii IMS Research se asteapta ca numarul de aplicatii LBS sa se mareasca pe parcursul acestui an, de la cateva zeci la cateva sute, creand noi posibilitati de crestere a acestei piete.
Vodafone este cel mai nou jucator care adopta aceasta noua tehnologie, anuntand achizitia producatorului suedez de software de navigare, WayFinder Systems.
Oferta de 28,4 milioane dolari cash a fost acceptata din prima de actionarii companiei, Vodafone preluand astfel 98% din totalul actiunilor WayFinder.
Potrivit directorului de servicii internet al Vodafone, Pieter Knook, achizitia va da companiei posibilitatea de a oferi clientilor servicii bazate pe locatie, fara a mai fi necesara instalarea unor aplicatii terte in telefoanele folosite in retea.
Printre serviciile care vor fi oferite de acest nou sistem de geolocare se numara implementarea a trei milioane de puncte de interes, unelte de colaborare on-line si posibilitatea ghidarii pas cu pas in trafic, de pe telefonul mobil.

Citeste articolul pe: Financiarul

Operatorii iau in vizor serviciile GPS

Companiile telecom pun multimedia pe planul secund
ar putea insemna noi sanse de a revitaliza industria smartphone-urilor si ar putea ajuta operatorii sa genereze profit.
Prima companie care a adus in atentia consumatorului de rand serviciile de geolocatie a fost Nokia, odata cu lansarea sistemului A-GPS (Assisted GPS), care ajuta utilizatorii Nokia Maps sa isi pozitioneze mult mai repede locatia globala si sa afle punctele de interes din jurul lor. Primele dispozitive echipate cu aplicatia necesara au fost Nokia 6110 si Nokia 95, care beneficiaza de un receptor GPS, compania declarand ca va continua sa sustina si sa imbunatateasca tehnologia pentru a oferi consumatorilor o modalitate mult mai intuitiva de a folosi GPS-ul.
Potrivit operatorilor din Statele Unite, tehnologia pare sa fie un model de business foarte atractiv. Verizon Wireless a dat deja acces complet la receptorul GPS pentru telefoanele sale bazate pe platforma Windows Mobile, iar Sprint ofera utilizatorilor posibilitatea de a folosi serviciile de geolocatie WaveMarket si uLocate in mod instantaneu.
De asemenea, AT&T planuieste sa lanseze o infrastructura LBS (Location Based Services) gratuita in primul trimestru al acestui an, venind in completarea sistemului bazat pe abonament, oferit in acest moment companiilor care doresc sa isi monitorizeze vehiculele.
Datorita acestor miscari, analistii IMS Research se asteapta ca numarul de aplicatii LBS sa se mareasca pe parcursul acestui an, de la cateva zeci la cateva sute, creand noi posibilitati de crestere a acestei piete.
Vodafone este cel mai nou jucator care adopta aceasta noua tehnologie, anuntand achizitia producatorului suedez de software de navigare, WayFinder Systems.
Oferta de 28,4 milioane dolari cash a fost acceptata din prima de actionarii companiei, Vodafone preluand astfel 98% din totalul actiunilor WayFinder.
Potrivit directorului de servicii internet al Vodafone, Pieter Knook, achizitia va da companiei posibilitatea de a oferi clientilor servicii bazate pe locatie, fara a mai fi necesara instalarea unor aplicatii terte in telefoanele folosite in retea.
Printre serviciile care vor fi oferite de acest nou sistem de geolocare se numara implementarea a trei milioane de puncte de interes, unelte de colaborare on-line si posibilitatea ghidarii pas cu pas in trafic, de pe telefonul mobil.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 594 ori.

Publica un raspuns