Razboiul preturilor dintre companiile de telecomunicatii se va incheia peste trei-patru ani
Infrastructura broadband, crearea de astfel de retele, va contura in perioa­da urmatoare zona in care se va da batalia intre operatorii tele­com, miza fiind oferirea de servicii de generatie urmatoare, cum sunt IPTV, 3D, aplicatii interactive, provocarea cea mai mare a cablistilor fiind sa gaseasca surse de finantare pentru a investi in re­tele de mare viteza, spune Radu Petric, presedintele Asociatiei de Comunicatii prin Cablu (ACC).
In prezent insa, cea mai agresiva com­petitie dintre operatori se da in jurul preturilor pentru serviciile oferite, este de parere Dinu Malacopol, directorul general al Digital Cable Sistems. „Pretul este unealta principala la care se rapor­teaza competitia, nicidecum continutul care, impreuna cu serviciile de custo­mer, da, sunt importante, dar nu sunt decisive pentru consumatorul roman”, precizeaza acesta, adaugand ca razboiul preturilor dintre operatorii telecom va mai dura trei-patru ani si se va incheia doar dupa ce vor aparea consolidari in industrie.
Potrivit jucatorilor din dome­niu, vor urma anul acesta astfel de mis­cari, insa vom asista si la „falimente rasunatoare pe cablu”, cum spune Radu Petric.
Fara continut 3D pe baza de abonament
Desi in Romania s-a instalat de la inceputul lunii o isterie in ceea ce pri­veste tehnologia 3D, odata cu lansa­rile in aceasta zona ale producatorilor de tele­vizoare, pentru operatorii telecom cele mai mari venituri in ceea ce priveste serviciile de televiziune vor fi generate in continuare de pachetele de baza. „Pe piata din Romania mai degraba vad ac­cesul la continutul 3D prin Blu Ray decat prin servicii pe baza de abonament”, spune Mirek Smyk, directorul general al diviziei TV la Romtelecom. In plus, spun operatorii, clientul roman vrea mai multe canale de televiziune la un pret cat mai mic si este foarte greu in mo­mentul de fata sa-l convingi sa plateasca mai mult pentru astfel de servicii. „Pen­tru servicii TV, ARPU (venitul per client) este in prezent de aproximativ cinci eu­ro, iar un consumator poate plati cel mult 10-12 euro pentru un abonament. Pentru a ajunge insa la aceste cifre, un operator trebuie sa adauge noi servicii ca sa creasca pretul”, mai spune Mirek Smyk, mentionand ca viitorul in acest segment il reprezinta IPTV-ul si ca Rom­telecom ia in calcul orice metoda pentru a livra servicii de televiziune.
Tariful pentru servicii video, la minimul istoric
Pe de alta parte, desi unii dintre ope­ratori vad in continuare o reducere a preturilor in zona serviciilor video, in opinia lui Radu Petric Romania a ajuns la un minim istoric. Spre comparatie, in Ungaria, spune oficialul ACC, pretul unui astfel de abonament este de apro­ximativ 12 euro.
Lansarea televiziunii digi­tale terestre de la 1 ianuarie 2012 nu este vazuta de ope­ratori ca o ame­nintare pen­tru cablu si DTH, in ma­sura in care vor fi lan­sate doar 14 canale. Impactul va fi mai de­graba neglijabil, spun acestia. In plus, tele­viziunea de inalta definitie nu este inca un pro­dus de masa, ci se adreseaza mai mult celor cu venituri ridi­cate. „Nu pariez pe HD in urmatoarele 12-24 de luni. Nu cred ca HD-ul va re­prezenta un argument foarte mare in ceea ce priveste cresterea vanzarilor. De ase­menea, apro­ximativ 10% dintre con­su­matorii din Ro­mania pot achizitiona televizoare noi care sa permita vizionare HD. Mai mult, televizoarele HD ready au fost lansate in Romania in 2007-2008 si nu cred ca au inregistrat foarte multe vanzari”, preci­zeaza Malacopol.
Pastrand registrul, Radu Petric este de parere ca transmiterea in format HD a unei televiziuni sau retransmiterea acestor canale de catre operatori tine doar de considerente de diferentiere a brandului.
Potrivit datelor ANCOM, numarul total de abonati la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale pe baza de abonament din Romania a crescut in prima jumatate a anului 2009 la 5,72 milioane de abonati, de la 5,64 milioane la sfarsitul anului 2008. Dintre acestia, 3,42 milioane utilizau serviciile prin intermediul retelelor de cablu. Astfel, rata de penetrare la nivel de gospodarii a inregistrat o crestere usoara, de la 77,1% la sfarsitul lui 2008 la 78,1% la 30 iunie 2009. La jumatatea anului trecut, aproa­pe 2,6 milioane de abonati receptionau programele audiovizuale in format di­gital, cei mai multi dintre acestia, peste 2,3 milioane, uti­lizand sistemele de tip DTH. Astfel, o pondere de aproape 90% din cele 2,6 milioane receptioneaza programe prin retele satelit, in timp ce procentajul celor care receptioneaza progra­mele in for­mat digital, prin retele de cablu, este in crestere.

Citeste articolul pe: Financiarul

Operatorii telecom muta lupta pentru clienti in zona infrastructurii broadband

Razboiul preturilor dintre companiile de telecomunicatii se va incheia peste trei-patru ani
Infrastructura broadband, crearea de astfel de retele, va contura in perioa­da urmatoare zona in care se va da batalia intre operatorii tele­com, miza fiind oferirea de servicii de generatie urmatoare, cum sunt IPTV, 3D, aplicatii interactive, provocarea cea mai mare a cablistilor fiind sa gaseasca surse de finantare pentru a investi in re­tele de mare viteza, spune Radu Petric, presedintele Asociatiei de Comunicatii prin Cablu (ACC).
In prezent insa, cea mai agresiva com­petitie dintre operatori se da in jurul preturilor pentru serviciile oferite, este de parere Dinu Malacopol, directorul general al Digital Cable Sistems. „Pretul este unealta principala la care se rapor­teaza competitia, nicidecum continutul care, impreuna cu serviciile de custo­mer, da, sunt importante, dar nu sunt decisive pentru consumatorul roman”, precizeaza acesta, adaugand ca razboiul preturilor dintre operatorii telecom va mai dura trei-patru ani si se va incheia doar dupa ce vor aparea consolidari in industrie.
Potrivit jucatorilor din dome­niu, vor urma anul acesta astfel de mis­cari, insa vom asista si la „falimente rasunatoare pe cablu”, cum spune Radu Petric.
Fara continut 3D pe baza de abonament
Desi in Romania s-a instalat de la inceputul lunii o isterie in ceea ce pri­veste tehnologia 3D, odata cu lansa­rile in aceasta zona ale producatorilor de tele­vizoare, pentru operatorii telecom cele mai mari venituri in ceea ce priveste serviciile de televiziune vor fi generate in continuare de pachetele de baza. „Pe piata din Romania mai degraba vad ac­cesul la continutul 3D prin Blu Ray decat prin servicii pe baza de abonament”, spune Mirek Smyk, directorul general al diviziei TV la Romtelecom. In plus, spun operatorii, clientul roman vrea mai multe canale de televiziune la un pret cat mai mic si este foarte greu in mo­mentul de fata sa-l convingi sa plateasca mai mult pentru astfel de servicii. „Pen­tru servicii TV, ARPU (venitul per client) este in prezent de aproximativ cinci eu­ro, iar un consumator poate plati cel mult 10-12 euro pentru un abonament. Pentru a ajunge insa la aceste cifre, un operator trebuie sa adauge noi servicii ca sa creasca pretul”, mai spune Mirek Smyk, mentionand ca viitorul in acest segment il reprezinta IPTV-ul si ca Rom­telecom ia in calcul orice metoda pentru a livra servicii de televiziune.
Tariful pentru servicii video, la minimul istoric
Pe de alta parte, desi unii dintre ope­ratori vad in continuare o reducere a preturilor in zona serviciilor video, in opinia lui Radu Petric Romania a ajuns la un minim istoric. Spre comparatie, in Ungaria, spune oficialul ACC, pretul unui astfel de abonament este de apro­ximativ 12 euro.
Lansarea televiziunii digi­tale terestre de la 1 ianuarie 2012 nu este vazuta de ope­ratori ca o ame­nintare pen­tru cablu si DTH, in ma­sura in care vor fi lan­sate doar 14 canale. Impactul va fi mai de­graba neglijabil, spun acestia. In plus, tele­viziunea de inalta definitie nu este inca un pro­dus de masa, ci se adreseaza mai mult celor cu venituri ridi­cate. „Nu pariez pe HD in urmatoarele 12-24 de luni. Nu cred ca HD-ul va re­prezenta un argument foarte mare in ceea ce priveste cresterea vanzarilor. De ase­menea, apro­ximativ 10% dintre con­su­matorii din Ro­mania pot achizitiona televizoare noi care sa permita vizionare HD. Mai mult, televizoarele HD ready au fost lansate in Romania in 2007-2008 si nu cred ca au inregistrat foarte multe vanzari”, preci­zeaza Malacopol.
Pastrand registrul, Radu Petric este de parere ca transmiterea in format HD a unei televiziuni sau retransmiterea acestor canale de catre operatori tine doar de considerente de diferentiere a brandului.
Potrivit datelor ANCOM, numarul total de abonati la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale pe baza de abonament din Romania a crescut in prima jumatate a anului 2009 la 5,72 milioane de abonati, de la 5,64 milioane la sfarsitul anului 2008. Dintre acestia, 3,42 milioane utilizau serviciile prin intermediul retelelor de cablu. Astfel, rata de penetrare la nivel de gospodarii a inregistrat o crestere usoara, de la 77,1% la sfarsitul lui 2008 la 78,1% la 30 iunie 2009. La jumatatea anului trecut, aproa­pe 2,6 milioane de abonati receptionau programele audiovizuale in format di­gital, cei mai multi dintre acestia, peste 2,3 milioane, uti­lizand sistemele de tip DTH. Astfel, o pondere de aproape 90% din cele 2,6 milioane receptioneaza programe prin retele satelit, in timp ce procentajul celor care receptioneaza progra­mele in for­mat digital, prin retele de cablu, este in crestere.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 88 ori.

Publica un raspuns