Mulți părinți cred că educarea  preşcolarilor necesită materiale didactice şi o pregătire prealabilă. Noi, adulții suntem obișnuiți cu sistemul educațional clasic, în care am avut parte mulți ani, unde elevul învață stând pe un scaun și luând notițe. Această activitate statică poate fi extrem de extenuantă, mai ales pentru un copil de grădiniță.

Părinții care vor să completeze cunoștințele copiilor şi dornici să-și educe copii eficient, cumpără caiete speciale (cu planșe de colorat, fișe didactice) și îi obligă pe cei mici să stea ore în șir pe un scaun, pentru a le completa. Nu o dată s-a întâmplat ca micuții să refuze la grădiniță activitățile statice precum desenul, lucrul manual, sau completarea unor fișe didactice, pentru că acasă, în timpul lor liber, erau nevoiți să facă zeci de fișe.

Să nu uităm că principala activitate a copilului preșcolar este jocul. Acest tip de joc este definit de Jean Piaget, marele cercetător al psihologiei copilului, ca jocul simbolic. „Jocul simbolic transformă realul printr-o asimilare mai mult sau mai puțin pură la trebuințele eului.”

Copilul învață şi se dezvoltă armonic când percepe activitatea instructiv-educativă ca pe un joc. În momentul în care a conștientizat că „ceea ce trebuie să facă” e pentru un scop educativ, procesul instructiv-educativ e din ce în ce mai ineficient.

Citește mai departe>>

Homeschooling pentru preșcolari

Mulți părinți cred că educarea  preşcolarilor necesită materiale didactice şi o pregătire prealabilă. Noi, adulții suntem obișnuiți cu sistemul educațional clasic, în care am avut parte mulți ani, unde elevul învață stând pe un scaun și luând notițe. Această activitate statică poate fi extrem de extenuantă, mai ales pentru un copil de grădiniță.

Părinții care vor să completeze cunoștințele copiilor şi dornici să-și educe copii eficient, cumpără caiete speciale (cu planșe de colorat, fișe didactice) și îi obligă pe cei mici să stea ore în șir pe un scaun, pentru a le completa. Nu o dată s-a întâmplat ca micuții să refuze la grădiniță activitățile statice precum desenul, lucrul manual, sau completarea unor fișe didactice, pentru că acasă, în timpul lor liber, erau nevoiți să facă zeci de fișe.

Să nu uităm că principala activitate a copilului preșcolar este jocul. Acest tip de joc este definit de Jean Piaget, marele cercetător al psihologiei copilului, ca jocul simbolic. „Jocul simbolic transformă realul printr-o asimilare mai mult sau mai puțin pură la trebuințele eului.”

Copilul învață şi se dezvoltă armonic când percepe activitatea instructiv-educativă ca pe un joc. În momentul în care a conștientizat că „ceea ce trebuie să facă” e pentru un scop educativ, procesul instructiv-educativ e din ce în ce mai ineficient.

Citește mai departe>>

Postat de pe data de 12 apr., 2010 in categoria Specialiști în educație. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 360 ori.

Publica un raspuns