Grădiniţa  de  copii este  veriga  primară  a  sistemului  naţional  de  educaţie  care, de-a  lungul  evoluţiei  sale, a  îndeplinit, cu  ponderi  diferite, funcţii  sociale, educative  şi  instructiv-educative  şi  care, în  acelaşi  timp, a  urmărit  numeroase  obiective  generale  şi  specifice  în  plan  cognitiv, atitudinal-afectiv  şi  psihomotor.

Perioada  preşcolară constituie  etapa  celei  mai  intensive  receptivităţi, mobilităţi  şi  posibilităţi  psihice, o  perioadă  a  vieţii  cu  remarcabile  progrese  în  toate  planurile. Acum  se  formează  toate  conduitele  adaptative  de  bază, se  constituie  structurile  intelectuale  şi  creative  mai  importante – inclusiv  sociabilitatea, caracteristicile  comportamentelor, reacţiile  afectiv – voliţionale  etc.

Copilul  preşcolar  traversează  etapa  cunoaşterii  prin  lărgirea  contactului  său  cu  mediul  social  şi  cultural  din  care  asimilează  modele  de  viaţă care  permit  şi  determină  integrarea  sa  tot  mai  activă  în  condiţia  umană.

Citește tot articolul>>

Importanţa învăţământului preşcolar

Grădiniţa  de  copii este  veriga  primară  a  sistemului  naţional  de  educaţie  care, de-a  lungul  evoluţiei  sale, a  îndeplinit, cu  ponderi  diferite, funcţii  sociale, educative  şi  instructiv-educative  şi  care, în  acelaşi  timp, a  urmărit  numeroase  obiective  generale  şi  specifice  în  plan  cognitiv, atitudinal-afectiv  şi  psihomotor.

Perioada  preşcolară constituie  etapa  celei  mai  intensive  receptivităţi, mobilităţi  şi  posibilităţi  psihice, o  perioadă  a  vieţii  cu  remarcabile  progrese  în  toate  planurile. Acum  se  formează  toate  conduitele  adaptative  de  bază, se  constituie  structurile  intelectuale  şi  creative  mai  importante – inclusiv  sociabilitatea, caracteristicile  comportamentelor, reacţiile  afectiv – voliţionale  etc.

Copilul  preşcolar  traversează  etapa  cunoaşterii  prin  lărgirea  contactului  său  cu  mediul  social  şi  cultural  din  care  asimilează  modele  de  viaţă care  permit  şi  determină  integrarea  sa  tot  mai  activă  în  condiţia  umană.

Citește tot articolul>>

Postat de pe data de 12 apr., 2010 in categoria Specialiști în educație. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 541 ori.

Publica un raspuns