Grădiniţa de copii este veriga primară a sistemului naţional de educaţie care, de-a lungul evoluţiei sale, a îndeplinit, cu ponderi diferite, funcţii sociale, educative şi instructiv-educative şi care, în acelaşi timp, a urmărit numeroase obiective generale şi specifice în plan cognitiv, atitudinal-afectiv şi psihomotor.
Perioada preşcolară constituie etapa celei mai intensive receptivităţi, mobilităţi şi posibilităţi psihice, o perioadă a vieţii cu remarcabile progrese în toate planurile. Acum se formează toate conduitele adaptative de bază, se constituie structurile intelectuale şi creative mai importante – inclusiv sociabilitatea, caracteristicile comportamentelor, reacţiile afectiv – voliţionale etc.
Copilul preşcolar traversează etapa cunoaşterii prin lărgirea contactului său cu mediul social şi cultural din care asimilează modele de viaţă care permit şi determină integrarea sa tot mai activă în condiţia umană.
Grădiniţa de copii este veriga primară a sistemului naţional de educaţie care, de-a lungul evoluţiei sale, a îndeplinit, cu ponderi diferite, funcţii sociale, educative şi instructiv-educative şi care, în acelaşi timp, a urmărit numeroase obiective generale şi specifice în plan cognitiv, atitudinal-afectiv şi psihomotor.
Perioada preşcolară constituie etapa celei mai intensive receptivităţi, mobilităţi şi posibilităţi psihice, o perioadă a vieţii cu remarcabile progrese în toate planurile. Acum se formează toate conduitele adaptative de bază, se constituie structurile intelectuale şi creative mai importante – inclusiv sociabilitatea, caracteristicile comportamentelor, reacţiile afectiv – voliţionale etc.
Copilul preşcolar traversează etapa cunoaşterii prin lărgirea contactului său cu mediul social şi cultural din care asimilează modele de viaţă care permit şi determină integrarea sa tot mai activă în condiţia umană.