Identificarea precoce a predispoziţiei la dificultăţi de învăţare

Dificultăţile de învăţare se manifestă prin discrepanţa dintre capacitatea de învăţare şi rezultatele învăţării. Copilul şcolar nu reuşeşte să obţină un randament în învăţare care să reflecte posibilităţile sale intelectuale ( Miclebust 1967).

În ultimele decenii se pune accent tot mai mare pe intervenţia terapeutică preventivă, deoarece este mai uşor să prevenim o problemă decât să o corectăm. Ca rezultat al cercetărilor din această perioadă se poate afirma că momentul optim de depistare a predispoziţiei spre dificultăţi de învăţare este atunci când preşcolarul începe grupa mare. De aceea, un rol foarte important în depistarea copiilor le revine educatoarelor şi părinţilor. Ei sunt acele persoane care petrec cel mai mult timp cu copiii, ei au ocazia să observe cel mai bine comportamentul şi performanţele copiilor şi pot apela imediat la ajutorul specialistului. Astfel este posibilă depistarea timpurie şi asigurarea intervenţiei terapeutice corespunzătoare.

Citește mai departe>>

Învăţarea poate fi şi o bucurie

Identificarea precoce a predispoziţiei la dificultăţi de învăţare

Dificultăţile de învăţare se manifestă prin discrepanţa dintre capacitatea de învăţare şi rezultatele învăţării. Copilul şcolar nu reuşeşte să obţină un randament în învăţare care să reflecte posibilităţile sale intelectuale ( Miclebust 1967).

În ultimele decenii se pune accent tot mai mare pe intervenţia terapeutică preventivă, deoarece este mai uşor să prevenim o problemă decât să o corectăm. Ca rezultat al cercetărilor din această perioadă se poate afirma că momentul optim de depistare a predispoziţiei spre dificultăţi de învăţare este atunci când preşcolarul începe grupa mare. De aceea, un rol foarte important în depistarea copiilor le revine educatoarelor şi părinţilor. Ei sunt acele persoane care petrec cel mai mult timp cu copiii, ei au ocazia să observe cel mai bine comportamentul şi performanţele copiilor şi pot apela imediat la ajutorul specialistului. Astfel este posibilă depistarea timpurie şi asigurarea intervenţiei terapeutice corespunzătoare.

Citește mai departe>>

Postat de pe data de 12 apr., 2010 in categoria Specialiști în educație. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 663 ori.

Publica un raspuns