La ora actuală metoda proiectelor este cea mai în vogă strategie didactică pentru desfăşurarea procesului instructiv-educativ la grădiniţă. Se axează pe cercetare, stimulând copiii să caute răspunsuri la întrebările care-i preocupă. Metoda proiectelor presupune investigarea unor subiecte propuse de copii, definite ca proiecte tematice, în comparaţie cu strategiile didactice clasice, unde temele săptămânale abordate sunt planificate exclusiv de educatoare. Activităţile se construiesc ţinându-se seama de particularităţile de vârstă şi nevoile de cunoaştere ale copiilor. În fiecare săptămână se întocmeşte harta proiectului, unde se stabilesc obiectivele operaţionale, resursele materiale şi umane.
Educatoarea nu este şefa grupei, ci are rolul de coordonator, de ghid a întregii activităţi educative. Alături de ea sunt implicaţi: părinţi şi membrii ai comunităţii, care influenţează pozitiv procesul instructiv. Se lucrează mult pe grupe şi individual. Se pune mare accent pe interdisciplinaritate. În funcţie de tema proiectului educatoarea creează ariile de stimulare. Acestea sunt diferite zone de interes, unde cei mici pot căuta ei înşişi răspunsuri legate de tema dată.
La ora actuală metoda proiectelor este cea mai în vogă strategie didactică pentru desfăşurarea procesului instructiv-educativ la grădiniţă. Se axează pe cercetare, stimulând copiii să caute răspunsuri la întrebările care-i preocupă. Metoda proiectelor presupune investigarea unor subiecte propuse de copii, definite ca proiecte tematice, în comparaţie cu strategiile didactice clasice, unde temele săptămânale abordate sunt planificate exclusiv de educatoare. Activităţile se construiesc ţinându-se seama de particularităţile de vârstă şi nevoile de cunoaştere ale copiilor. În fiecare săptămână se întocmeşte harta proiectului, unde se stabilesc obiectivele operaţionale, resursele materiale şi umane.
Educatoarea nu este şefa grupei, ci are rolul de coordonator, de ghid a întregii activităţi educative. Alături de ea sunt implicaţi: părinţi şi membrii ai comunităţii, care influenţează pozitiv procesul instructiv. Se lucrează mult pe grupe şi individual. Se pune mare accent pe interdisciplinaritate. În funcţie de tema proiectului educatoarea creează ariile de stimulare. Acestea sunt diferite zone de interes, unde cei mici pot căuta ei înşişi răspunsuri legate de tema dată.