Prin caracterul său de mediu instituţionalizat, grădiniţa oferă repere specifice în care se va înscrie relaţia educatoare-copil, în procesul educaţional şi dincolo de acesta. Deşi împrumută foarte mult din încărcătura afectivă a relaţiei părinte – copil, noua relaţionare cu adultul pe care preşcolarul o face odată cu intrarea în grădiniţă are câteva trăsături aparte:

  • implică o anumită distanţă;
  • presupune respectarea unor reguli de comunicare şi relaţionare cu un adult, altul decât părintele;
  • este marcată de preocupările explicite ale educatoarei în atingerea finalităţilor instructiv-educative propuse;
  • este mediată de preocuparea copilului preşcolar pentru rezolvarea sarcinilor didactice;
  • este influenţată de condiţiile particulare pe care le are instituţia educaţională: spaţiul unde este situată, dotarea, mobilierul, pregătirea cadrului didactic, programul special de instruire şi formare.

Citește mai departe>>

Natura relaţiilor interpersonale în grădiniţă

Prin caracterul său de mediu instituţionalizat, grădiniţa oferă repere specifice în care se va înscrie relaţia educatoare-copil, în procesul educaţional şi dincolo de acesta. Deşi împrumută foarte mult din încărcătura afectivă a relaţiei părinte – copil, noua relaţionare cu adultul pe care preşcolarul o face odată cu intrarea în grădiniţă are câteva trăsături aparte:

  • implică o anumită distanţă;
  • presupune respectarea unor reguli de comunicare şi relaţionare cu un adult, altul decât părintele;
  • este marcată de preocupările explicite ale educatoarei în atingerea finalităţilor instructiv-educative propuse;
  • este mediată de preocuparea copilului preşcolar pentru rezolvarea sarcinilor didactice;
  • este influenţată de condiţiile particulare pe care le are instituţia educaţională: spaţiul unde este situată, dotarea, mobilierul, pregătirea cadrului didactic, programul special de instruire şi formare.

Citește mai departe>>

Postat de pe data de 12 apr., 2010 in categoria Specialiști în educație. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 131 ori.

Publica un raspuns