Prin caracterul său de mediu instituţionalizat, grădiniţa oferă repere specifice în care se va înscrie relaţia educatoare-copil, în procesul educaţional şi dincolo de acesta. Deşi împrumută foarte mult din încărcătura afectivă a relaţiei părinte – copil, noua relaţionare cu adultul pe care preşcolarul o face odată cu intrarea în grădiniţă are câteva trăsături aparte:
- implică o anumită distanţă;
- presupune respectarea unor reguli de comunicare şi relaţionare cu un adult, altul decât părintele;
- este marcată de preocupările explicite ale educatoarei în atingerea finalităţilor instructiv-educative propuse;
- este mediată de preocuparea copilului preşcolar pentru rezolvarea sarcinilor didactice;
- este influenţată de condiţiile particulare pe care le are instituţia educaţională: spaţiul unde este situată, dotarea, mobilierul, pregătirea cadrului didactic, programul special de instruire şi formare.
Citește mai departe>>
Natura relaţiilor interpersonale în grădiniţă
Prin caracterul său de mediu instituţionalizat, grădiniţa oferă repere specifice în care se va înscrie relaţia educatoare-copil, în procesul educaţional şi dincolo de acesta. Deşi împrumută foarte mult din încărcătura afectivă a relaţiei părinte – copil, noua relaţionare cu adultul pe care preşcolarul o face odată cu intrarea în grădiniţă are câteva trăsături aparte:
- implică o anumită distanţă;
- presupune respectarea unor reguli de comunicare şi relaţionare cu un adult, altul decât părintele;
- este marcată de preocupările explicite ale educatoarei în atingerea finalităţilor instructiv-educative propuse;
- este mediată de preocuparea copilului preşcolar pentru rezolvarea sarcinilor didactice;
- este influenţată de condiţiile particulare pe care le are instituţia educaţională: spaţiul unde este situată, dotarea, mobilierul, pregătirea cadrului didactic, programul special de instruire şi formare.
Citește mai departe>>
Postat de
Daniela Șuhanea
pe data de 12 apr., 2010 in categoria
Specialiști în educație.
Poti urmari comentariile acestui articol prin
RSS 2.0.
Acest articol a fost vizualizat de 541 ori.