Ce înseamnă nevoi speciale de educaţie, şi în ce măsură e un elev susceptibil de a se înscrie în categoria nevoilor speciale? La modul general, şi exagerând puţin, am putea spune că toţi elevii au nevoi speciale de educaţie; profesorul trebuie să se plieze pe structura personalităţii fiecărui elev. Însă, în categoria elevilor cu nevoi speciale de educaţie se înscriu de regulă elevii dislexici, cei ce suferă de hiperactivitate, cei epileptici, sau cu dizabilităţi fizice, etc. Dar pe lângă aceste cazuri, există şi elevi melancolici, sau chiar depresivi, cu probleme familiale, elevi agresaţi de alţi colegi mai mari, fiind evident că astfel de contexte nu sunt propice pentru învăţare, cadrului didatic revenindu-i obligaţia de a se apropia mai mult de elevi, astfel încât să poată descoperi problema, şi eventual să o remedieze. S-a propus, şi amintiţi-vă că în urmă cu un an, doi, a existat o campanie destul de serioasă legată de această temă, ca elevii cu nevoi speciale să fie trataţi fără a se face vreo diferenţă, întrucât izolarea acestora nu ar face altceva decât să augmenteze eventualele neajunsuri.

Citește mai departe>>

Nevoi speciale

Ce înseamnă nevoi speciale de educaţie, şi în ce măsură e un elev susceptibil de a se înscrie în categoria nevoilor speciale? La modul general, şi exagerând puţin, am putea spune că toţi elevii au nevoi speciale de educaţie; profesorul trebuie să se plieze pe structura personalităţii fiecărui elev. Însă, în categoria elevilor cu nevoi speciale de educaţie se înscriu de regulă elevii dislexici, cei ce suferă de hiperactivitate, cei epileptici, sau cu dizabilităţi fizice, etc. Dar pe lângă aceste cazuri, există şi elevi melancolici, sau chiar depresivi, cu probleme familiale, elevi agresaţi de alţi colegi mai mari, fiind evident că astfel de contexte nu sunt propice pentru învăţare, cadrului didatic revenindu-i obligaţia de a se apropia mai mult de elevi, astfel încât să poată descoperi problema, şi eventual să o remedieze. S-a propus, şi amintiţi-vă că în urmă cu un an, doi, a existat o campanie destul de serioasă legată de această temă, ca elevii cu nevoi speciale să fie trataţi fără a se face vreo diferenţă, întrucât izolarea acestora nu ar face altceva decât să augmenteze eventualele neajunsuri.

Citește mai departe>>

Postat de pe data de 12 apr., 2010 in categoria Specialiști în educație. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 729 ori.

Publica un raspuns