Partea II – Disertație asupra modului cum ar trebui privită educația

Educația unei persoane poate fi descrisă ca având o structură bipolară unde cunoașterea și conștiința sunt componentele de bază ce modelează ființa până devine cu adevărat conștientă de sinele său și de rolul responsabil pe care îl deține în ecosistem.

În vremurile pe care le trăim datorită revoluției științifice aflate în plină ascensiune, decalaje importante se produc între cunoaștere și conștiință, decalaje care au efecte destabilizatoare care se întind până la nivel global.

Distribuția teritorială inegală a șanselor la educație între zonele urbane și rurale este un alt factor generator de probleme în ecosistemul global.

Diferențele educaționale prea mari produc efecte directe grave. Din punct de vedere social acestea duc la segregare și marginalizare, fenomene ce se observă mai acut în țările lumii a treia, unde lupta pentru supraviețuire ia uneori forme feroce sau dacă vreți fanatice. Din punct de vedere tehnologic provoacă migrarea resurselor în formă brută din zonele sărace spre cele dezvoltate, fără prea multă valoare adăugată peste ele și la un preț derizoriu. În acest mod nu poate exista progresul pe plan local. Apoi mai este vorba de resursele umane care și ele vor urma aceeași cale.

Citește mai departe>>

Pledoarie pentru o altă strategie de implementare a învăţământului electronic

Partea II – Disertație asupra modului cum ar trebui privită educația

Educația unei persoane poate fi descrisă ca având o structură bipolară unde cunoașterea și conștiința sunt componentele de bază ce modelează ființa până devine cu adevărat conștientă de sinele său și de rolul responsabil pe care îl deține în ecosistem.

În vremurile pe care le trăim datorită revoluției științifice aflate în plină ascensiune, decalaje importante se produc între cunoaștere și conștiință, decalaje care au efecte destabilizatoare care se întind până la nivel global.

Distribuția teritorială inegală a șanselor la educație între zonele urbane și rurale este un alt factor generator de probleme în ecosistemul global.

Diferențele educaționale prea mari produc efecte directe grave. Din punct de vedere social acestea duc la segregare și marginalizare, fenomene ce se observă mai acut în țările lumii a treia, unde lupta pentru supraviețuire ia uneori forme feroce sau dacă vreți fanatice. Din punct de vedere tehnologic provoacă migrarea resurselor în formă brută din zonele sărace spre cele dezvoltate, fără prea multă valoare adăugată peste ele și la un preț derizoriu. În acest mod nu poate exista progresul pe plan local. Apoi mai este vorba de resursele umane care și ele vor urma aceeași cale.

Citește mai departe>>

Postat de pe data de 12 apr., 2010 in categoria Specialiști în educație. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 294 ori.

Publica un raspuns