Marea Britanie in special, si tari din Europa sunt locurile in care tablet PC-ul lansat de Apple pe 28 mai are cele mai mari preturi, arata un studiu publicat de Reuters. Din datele centralizate de compania CommSec reiese ca iPad-ul are un pret cu 25% mai mare in Europa decat in Statele Unite.
Astfel, desi iPad-ul ar trebui sa aiba preturi similare pe pietele internationale daca ratele de schimb au fost calculate corect, acesta este totusi mai scump pentru cetatenii din tarile europene in care a fost lansat, arata datele centralizate CommSec, divizia comerciala a Commonwealth Bank of Australia. „In Marea Britanie, Germania, Franta si Italia un iPad costa cu 20% pana la 25% mai mult decat in Statele Unite”, a declarat Craig James, economist-sef al CommSec. „Insa intrebarea care se pune este daca Apple si-a tarifat produsele prea scump pentru piata europeana sau daca lira sterlina si euro trebuie sa se mai deprecieze pentru alinierea preturilor respective la cele globale”, a comentat oficialul. Daca un iPad cu capacitate de stocare de 16 GB, care permite numai conectivitatea la retelele Wi-Fi (modelul entry level lansat de Apple), are un pret de 499 de dolari in Statele Unite, in Marea Britanie acesta costa 620 de dolari, arata CommSec. In Canada, acelasi model are un pret de 520 de dolari, in Japonia costa 536 de dolari, iar in Australia pretul se ridica la 533 de dolari americani. Cel mai scump model, iPad-ul de 64 de GB care se poate conecta la retele de generatia a treia ale operatorilor si care se vinde cu pachet de date, costa 829 de dolari americani in SUA si 1.010 dolari americani in Marea Britanie.
Compania a lansat in 2007 un index de masurare a pretului pentru iPod, in care a introdus ulterior si iPad-ul. Indexul este varianta mai moderna a indicelui Big Mac bazat pe teoria paritatii puterii de cumparare (the purchasing power of parity – PPP), potrivit careia cursul de schimb dintre diferite valute ar trebui sa se ajusteze astfel incat pretul unui cos de bunuri si servicii sa fie acelasi in toate tarile. Indexul monitorizeaza preturile iPad-ului in noua tari, respectiv Germania, Franta, Italia, Elvetia, Spania, Marea Britanie, Japonia, Australia si Canada. In Franta, acelasi dispozitiv costa 980 de dolari, la fel ca in Germania si in Italia.
Lansare internationala de succes
Cu toate acestea, europenii au aratat un interes destul de mare pentru tablet PC-ul lansat de Apple, desi lansarea vine la aproape doua luni de la disponibilitatea acestuia pe piata americana. Potrivit Bloomberg, sute de persoane au stat pe 28 mai la coada in galeria comerciala Carrousel din cadrul muzeului Luvru pentru a cumpara un tablet PC iPad, produs de Apple, depasind considerabil numarul persoanelor care asteptau sa intre pentru a vedea celebra pictura Mona Lisa.
In orasul australian Sydney, cumparatorii au stat afara la temperaturi scazute pentru a fi printre primii care achizitioneaza noul gadget, in timp ce la Tokyo oamenii au asteptat la cozi si pana la 40 de ore. Lansarea internationala a tablet PC-ului iPad a fost amanata cu o luna, pana pe 28 mai, ca urmare a cererii spectaculoase pentru acest produs in Statele Unite, unde se estimeaza ca au fost vandute 1 milion de unitati in mai putin de o luna.
Analistii estimeaza ca Apple va vinde 1,7 milioane de iPad-uri in perioada aprilie-iunie si 5 milioane la nivelul intregului an, insa orice prognoza poate fi rasturnata de capacitatea Apple de a produce tot mai multe astfel de gadgeturi pentru a satisface cererea.
La fel ca in cazul iPhone-ului, vanzarile tablet PC-ului celor de la Apple ar trebui sa fie determinate in mare masura de succesul pe plan international. Din volumul total de modele iPhone vandute, numai o treime au mers catre clienti din Statele Unite.
Citeste articolul pe: Financiarul
Marea Britanie in special, si tari din Europa sunt locurile in care tablet PC-ul lansat de Apple pe 28 mai are cele mai mari preturi, arata un studiu publicat de Reuters. Din datele centralizate de compania CommSec reiese ca iPad-ul are un pret cu 25% mai mare in Europa decat in Statele Unite.
Astfel, desi iPad-ul ar trebui sa aiba preturi similare pe pietele internationale daca ratele de schimb au fost calculate corect, acesta este totusi mai scump pentru cetatenii din tarile europene in care a fost lansat, arata datele centralizate CommSec, divizia comerciala a Commonwealth Bank of Australia. „In Marea Britanie, Germania, Franta si Italia un iPad costa cu 20% pana la 25% mai mult decat in Statele Unite”, a declarat Craig James, economist-sef al CommSec. „Insa intrebarea care se pune este daca Apple si-a tarifat produsele prea scump pentru piata europeana sau daca lira sterlina si euro trebuie sa se mai deprecieze pentru alinierea preturilor respective la cele globale”, a comentat oficialul. Daca un iPad cu capacitate de stocare de 16 GB, care permite numai conectivitatea la retelele Wi-Fi (modelul entry level lansat de Apple), are un pret de 499 de dolari in Statele Unite, in Marea Britanie acesta costa 620 de dolari, arata CommSec. In Canada, acelasi model are un pret de 520 de dolari, in Japonia costa 536 de dolari, iar in Australia pretul se ridica la 533 de dolari americani. Cel mai scump model, iPad-ul de 64 de GB care se poate conecta la retele de generatia a treia ale operatorilor si care se vinde cu pachet de date, costa 829 de dolari americani in SUA si 1.010 dolari americani in Marea Britanie.
Compania a lansat in 2007 un index de masurare a pretului pentru iPod, in care a introdus ulterior si iPad-ul. Indexul este varianta mai moderna a indicelui Big Mac bazat pe teoria paritatii puterii de cumparare (the purchasing power of parity – PPP), potrivit careia cursul de schimb dintre diferite valute ar trebui sa se ajusteze astfel incat pretul unui cos de bunuri si servicii sa fie acelasi in toate tarile. Indexul monitorizeaza preturile iPad-ului in noua tari, respectiv Germania, Franta, Italia, Elvetia, Spania, Marea Britanie, Japonia, Australia si Canada. In Franta, acelasi dispozitiv costa 980 de dolari, la fel ca in Germania si in Italia.
Lansare internationala de succes
Cu toate acestea, europenii au aratat un interes destul de mare pentru tablet PC-ul lansat de Apple, desi lansarea vine la aproape doua luni de la disponibilitatea acestuia pe piata americana. Potrivit Bloomberg, sute de persoane au stat pe 28 mai la coada in galeria comerciala Carrousel din cadrul muzeului Luvru pentru a cumpara un tablet PC iPad, produs de Apple, depasind considerabil numarul persoanelor care asteptau sa intre pentru a vedea celebra pictura Mona Lisa.
In orasul australian Sydney, cumparatorii au stat afara la temperaturi scazute pentru a fi printre primii care achizitioneaza noul gadget, in timp ce la Tokyo oamenii au asteptat la cozi si pana la 40 de ore. Lansarea internationala a tablet PC-ului iPad a fost amanata cu o luna, pana pe 28 mai, ca urmare a cererii spectaculoase pentru acest produs in Statele Unite, unde se estimeaza ca au fost vandute 1 milion de unitati in mai putin de o luna.
Analistii estimeaza ca Apple va vinde 1,7 milioane de iPad-uri in perioada aprilie-iunie si 5 milioane la nivelul intregului an, insa orice prognoza poate fi rasturnata de capacitatea Apple de a produce tot mai multe astfel de gadgeturi pentru a satisface cererea.
La fel ca in cazul iPhone-ului, vanzarile tablet PC-ului celor de la Apple ar trebui sa fie determinate in mare masura de succesul pe plan international. Din volumul total de modele iPhone vandute, numai o treime au mers catre clienti din Statele Unite.
Citeste articolul pe: Financiarul