Marea Britanie in special, si tari din Europa sunt lo­cu­rile in care tablet PC-ul lansat de Apple pe 28 mai are cele mai mari preturi, ara­ta un studiu publicat de Reuters. Din da­tele centralizate de com­pania CommSec reiese ca iPad-ul are un pret cu 25% mai mare in Europa decat in Statele Unite.
Astfel, desi iPad-ul ar trebui sa aiba pre­turi similare pe pietele interna­tio­na­le daca ratele de schimb au fost calculate corect, acesta este totusi mai scump pen­tru cetatenii din tarile europene in care a fost lansat, arata datele centralizate CommSec, divizia comerciala a Common­wealth Bank of Australia. „In Ma­rea Britanie, Germania, Franta si Ita­lia un iPad costa cu 20% pana la 25% mai mult decat in Statele Unite”, a declarat Craig James, economist-sef al CommSec. „Insa intrebarea care se pune este daca Apple si-a tarifat produsele prea scump pentru piata europeana sau daca lira sterlina si euro trebuie sa se mai deprecieze pentru alinierea preturilor respective la cele globale”, a comentat oficialul. Daca un iPad cu capacitate de stocare de 16 GB, care permite numai conectivitatea la retelele Wi-Fi (modelul entry level lansat de Apple), are un pret de 499 de dolari in Statele Unite, in Marea Britanie acesta costa 620 de dolari, arata CommSec. In Canada, acelasi model are un pret de 520 de dolari, in Japonia costa 536 de dolari, iar in Australia pretul se ridica la 533 de dolari americani. Cel mai scump model, iPad-ul de 64 de GB care se poate conecta la retele de generatia a treia ale operatorilor si care se vinde cu pachet de date, costa 829 de dolari americani in SUA si 1.010 dolari americani in Marea Britanie.
Compania a lansat in 2007 un index de masurare a pretului pentru iPod, in care a introdus ulterior si iPad-ul. Index­ul este varianta mai moderna a indicelui Big Mac bazat pe teoria pari­tatii puterii de cumparare (the purcha­sing power of parity – PPP), potrivit careia cursul de schimb dintre diferite valute ar trebui sa se ajusteze astfel incat pretul unui cos de bunuri si servicii sa fie acelasi in toate tarile. Indexul monitorizeaza preturile iPad-ului in noua tari, respectiv Ger­ma­nia, Franta, Italia, Elvetia, Spania, Marea Britanie, Japonia, Australia si Canada. In Franta, acelasi dispozitiv costa 980 de dolari, la fel ca in Germania si in Italia.
Lansare internationala de succes
Cu toate acestea, europenii au aratat un interes destul de mare pentru tablet PC-ul lansat de Apple, desi lansarea vine la aproape doua luni de la disponi­bili­tatea acestuia pe piata americana. Po­tri­vit Bloomberg, sute de persoane au stat pe 28 mai la coada in galeria comerciala Carrousel din cadrul muzeului Luvru pentru a cumpara un tablet PC iPad, produs de Apple, depasind considerabil numarul persoanelor care asteptau sa intre pentru a vedea celebra pictura Mona Lisa.
In orasul australian Sydney, cumpa­ratorii au stat afara la temperaturi scazute pentru a fi printre primii care achizitioneaza noul gadget, in timp ce la Tokyo oamenii au asteptat la cozi si pana la 40 de ore. Lansarea internationala a tablet PC-ului iPad a fost amanata cu o luna, pana pe 28 mai, ca urmare a cererii spect­a­cu­loase pentru acest produs in Statele Uni­te, unde se estimeaza ca au fost vandute 1 milion de unitati in mai putin de o luna.
Analistii estimeaza ca Apple va vinde 1,7 milioane de iPad-uri in perioada apri­lie-iunie si 5 milioane la nivelul intre­gului an, insa orice prognoza poate fi rasturnata de capacitatea Apple de a pro­duce tot mai multe astfel de gad­ge­turi pentru a satisface cererea.
La fel ca in cazul iPhone-ului, van­za­rile tablet PC-ului celor de la Apple ar tre­bui sa fie determinate in mare masura de succesul pe plan international. Din volumul total de modele iPhone van­dute, numai o treime au mers catre cli­­enti din Statele Unite.

Citeste articolul pe: Financiarul

iPad-ul este cu 25% mai scump in Europa decat in SUA

Marea Britanie in special, si tari din Europa sunt lo­cu­rile in care tablet PC-ul lansat de Apple pe 28 mai are cele mai mari preturi, ara­ta un studiu publicat de Reuters. Din da­tele centralizate de com­pania CommSec reiese ca iPad-ul are un pret cu 25% mai mare in Europa decat in Statele Unite.
Astfel, desi iPad-ul ar trebui sa aiba pre­turi similare pe pietele interna­tio­na­le daca ratele de schimb au fost calculate corect, acesta este totusi mai scump pen­tru cetatenii din tarile europene in care a fost lansat, arata datele centralizate CommSec, divizia comerciala a Common­wealth Bank of Australia. „In Ma­rea Britanie, Germania, Franta si Ita­lia un iPad costa cu 20% pana la 25% mai mult decat in Statele Unite”, a declarat Craig James, economist-sef al CommSec. „Insa intrebarea care se pune este daca Apple si-a tarifat produsele prea scump pentru piata europeana sau daca lira sterlina si euro trebuie sa se mai deprecieze pentru alinierea preturilor respective la cele globale”, a comentat oficialul. Daca un iPad cu capacitate de stocare de 16 GB, care permite numai conectivitatea la retelele Wi-Fi (modelul entry level lansat de Apple), are un pret de 499 de dolari in Statele Unite, in Marea Britanie acesta costa 620 de dolari, arata CommSec. In Canada, acelasi model are un pret de 520 de dolari, in Japonia costa 536 de dolari, iar in Australia pretul se ridica la 533 de dolari americani. Cel mai scump model, iPad-ul de 64 de GB care se poate conecta la retele de generatia a treia ale operatorilor si care se vinde cu pachet de date, costa 829 de dolari americani in SUA si 1.010 dolari americani in Marea Britanie.
Compania a lansat in 2007 un index de masurare a pretului pentru iPod, in care a introdus ulterior si iPad-ul. Index­ul este varianta mai moderna a indicelui Big Mac bazat pe teoria pari­tatii puterii de cumparare (the purcha­sing power of parity – PPP), potrivit careia cursul de schimb dintre diferite valute ar trebui sa se ajusteze astfel incat pretul unui cos de bunuri si servicii sa fie acelasi in toate tarile. Indexul monitorizeaza preturile iPad-ului in noua tari, respectiv Ger­ma­nia, Franta, Italia, Elvetia, Spania, Marea Britanie, Japonia, Australia si Canada. In Franta, acelasi dispozitiv costa 980 de dolari, la fel ca in Germania si in Italia.
Lansare internationala de succes
Cu toate acestea, europenii au aratat un interes destul de mare pentru tablet PC-ul lansat de Apple, desi lansarea vine la aproape doua luni de la disponi­bili­tatea acestuia pe piata americana. Po­tri­vit Bloomberg, sute de persoane au stat pe 28 mai la coada in galeria comerciala Carrousel din cadrul muzeului Luvru pentru a cumpara un tablet PC iPad, produs de Apple, depasind considerabil numarul persoanelor care asteptau sa intre pentru a vedea celebra pictura Mona Lisa.
In orasul australian Sydney, cumpa­ratorii au stat afara la temperaturi scazute pentru a fi printre primii care achizitioneaza noul gadget, in timp ce la Tokyo oamenii au asteptat la cozi si pana la 40 de ore. Lansarea internationala a tablet PC-ului iPad a fost amanata cu o luna, pana pe 28 mai, ca urmare a cererii spect­a­cu­loase pentru acest produs in Statele Uni­te, unde se estimeaza ca au fost vandute 1 milion de unitati in mai putin de o luna.
Analistii estimeaza ca Apple va vinde 1,7 milioane de iPad-uri in perioada apri­lie-iunie si 5 milioane la nivelul intre­gului an, insa orice prognoza poate fi rasturnata de capacitatea Apple de a pro­duce tot mai multe astfel de gad­ge­turi pentru a satisface cererea.
La fel ca in cazul iPhone-ului, van­za­rile tablet PC-ului celor de la Apple ar tre­bui sa fie determinate in mare masura de succesul pe plan international. Din volumul total de modele iPhone van­dute, numai o treime au mers catre cli­­enti din Statele Unite.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 mai, 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 1,951 ori.

Publica un raspuns