Vanzarile pe piata locala de PC-uri au crescut in primul trimestru din acest an cu 38% pe segmentul compu­tere­lor portabile si cu 11,5% pe cel al desktopurilor, potrivit studiilor pre­liminare ale companiei de analiza IDC. Totusi, spune Aurel Netin, Coun­try General Manager Lenovo Romania si Moldova, aceasta crestere din T1 nu in­seamna neaparat o recuperare a pietei. „Primul trimestru din 2009 i-a prins pe producatori cu stocuri foarte mari, dupa ce vanzarile din T4/2008 au fost mai mici decat cele asteptate. Astfel, in primele trei luni companiile nu au facut im­porturi, iar IDC, care masoara uni­tatile importate, a raportat un declin de 60% pe segmentul laptopurilor. Era nor­mal la primele trei luni din 2010 sa fie mai bun comparativ cu perioada si­mi­lara din 2009, dar asta nu inseamna ca piata si-a revenit”, explica Aurel Netin. Lenovo a vandut in primele trei luni din 2010 6.732 de laptopuri, in sca­dere cu 47,1% fata de perioada similara din 2009, cand com­pania castigase o licitatie „destul de mare”, si 2.638 de deskt­o­puri, fata de 610 in T1 din 2010.
Netin spu­ne ca anul acesta compania se va ori­enta spre segmentul consumer, avand in vedere ca economia scade si vanzarile de laptopuri de business se reduc, iar obiectivul este atingerea unei cote de piata de 10% anul acesta, fata de 7,9% in 2009. Potrivit managerului, vanzarile companiei sunt realizate in prezent in proportie de 40% catre segmentul de business, care include si sectorul public, in timp ce segmentul con­sumer aduce 60% din vanz­ari. Aces­ta a mai spus ca vanzarile din trimestrul al doilea sunt bune. „Sun­tem in grafic, ne propunem sa cres­tem mai mult dec­at piata, sa ne con­soli­dam. Im­portanta e cota de piata”, a spus Aurel Netin. Aces­ta se asteapta la o recuperare a pie­tei locale de PC-uri. Potrivit lui Netin, exis­ta o anumita sezonalitate pe piata de IT, si de obicei in trimestrul al treilea piata intra pe crestere, influentata de achi­zitiile pentru inceperea scolilor, iar ulti­mul trimestru raporteaza de obicei cele mai bune vanzari, pe fondul chel­tuielilor facute pentru Sarbatorile de iarna.

Citeste articolul pe: Financiarul

Lenovo: cresterea de PC-uri din trimestrul 1 nu inseamna ca piata si-a revenit

Vanzarile pe piata locala de PC-uri au crescut in primul trimestru din acest an cu 38% pe segmentul compu­tere­lor portabile si cu 11,5% pe cel al desktopurilor, potrivit studiilor pre­liminare ale companiei de analiza IDC. Totusi, spune Aurel Netin, Coun­try General Manager Lenovo Romania si Moldova, aceasta crestere din T1 nu in­seamna neaparat o recuperare a pietei. „Primul trimestru din 2009 i-a prins pe producatori cu stocuri foarte mari, dupa ce vanzarile din T4/2008 au fost mai mici decat cele asteptate. Astfel, in primele trei luni companiile nu au facut im­porturi, iar IDC, care masoara uni­tatile importate, a raportat un declin de 60% pe segmentul laptopurilor. Era nor­mal la primele trei luni din 2010 sa fie mai bun comparativ cu perioada si­mi­lara din 2009, dar asta nu inseamna ca piata si-a revenit”, explica Aurel Netin. Lenovo a vandut in primele trei luni din 2010 6.732 de laptopuri, in sca­dere cu 47,1% fata de perioada similara din 2009, cand com­pania castigase o licitatie „destul de mare”, si 2.638 de deskt­o­puri, fata de 610 in T1 din 2010.
Netin spu­ne ca anul acesta compania se va ori­enta spre segmentul consumer, avand in vedere ca economia scade si vanzarile de laptopuri de business se reduc, iar obiectivul este atingerea unei cote de piata de 10% anul acesta, fata de 7,9% in 2009. Potrivit managerului, vanzarile companiei sunt realizate in prezent in proportie de 40% catre segmentul de business, care include si sectorul public, in timp ce segmentul con­sumer aduce 60% din vanz­ari. Aces­ta a mai spus ca vanzarile din trimestrul al doilea sunt bune. „Sun­tem in grafic, ne propunem sa cres­tem mai mult dec­at piata, sa ne con­soli­dam. Im­portanta e cota de piata”, a spus Aurel Netin. Aces­ta se asteapta la o recuperare a pie­tei locale de PC-uri. Potrivit lui Netin, exis­ta o anumita sezonalitate pe piata de IT, si de obicei in trimestrul al treilea piata intra pe crestere, influentata de achi­zitiile pentru inceperea scolilor, iar ulti­mul trimestru raporteaza de obicei cele mai bune vanzari, pe fondul chel­tuielilor facute pentru Sarbatorile de iarna.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 18 mai, 2010 in categoria IT, Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 107 ori.

Publica un raspuns