Vanzarile pe piata locala de PC-uri au crescut in primul trimestru din acest an cu 38% pe segmentul computerelor portabile si cu 11,5% pe cel al desktopurilor, potrivit studiilor preliminare ale companiei de analiza IDC. Totusi, spune Aurel Netin, Country General Manager Lenovo Romania si Moldova, aceasta crestere din T1 nu inseamna neaparat o recuperare a pietei. „Primul trimestru din 2009 i-a prins pe producatori cu stocuri foarte mari, dupa ce vanzarile din T4/2008 au fost mai mici decat cele asteptate. Astfel, in primele trei luni companiile nu au facut importuri, iar IDC, care masoara unitatile importate, a raportat un declin de 60% pe segmentul laptopurilor. Era normal la primele trei luni din 2010 sa fie mai bun comparativ cu perioada similara din 2009, dar asta nu inseamna ca piata si-a revenit”, explica Aurel Netin. Lenovo a vandut in primele trei luni din 2010 6.732 de laptopuri, in scadere cu 47,1% fata de perioada similara din 2009, cand compania castigase o licitatie „destul de mare”, si 2.638 de desktopuri, fata de 610 in T1 din 2010.
Netin spune ca anul acesta compania se va orienta spre segmentul consumer, avand in vedere ca economia scade si vanzarile de laptopuri de business se reduc, iar obiectivul este atingerea unei cote de piata de 10% anul acesta, fata de 7,9% in 2009. Potrivit managerului, vanzarile companiei sunt realizate in prezent in proportie de 40% catre segmentul de business, care include si sectorul public, in timp ce segmentul consumer aduce 60% din vanzari. Acesta a mai spus ca vanzarile din trimestrul al doilea sunt bune. „Suntem in grafic, ne propunem sa crestem mai mult decat piata, sa ne consolidam. Importanta e cota de piata”, a spus Aurel Netin. Acesta se asteapta la o recuperare a pietei locale de PC-uri. Potrivit lui Netin, exista o anumita sezonalitate pe piata de IT, si de obicei in trimestrul al treilea piata intra pe crestere, influentata de achizitiile pentru inceperea scolilor, iar ultimul trimestru raporteaza de obicei cele mai bune vanzari, pe fondul cheltuielilor facute pentru Sarbatorile de iarna.
Citeste articolul pe: Financiarul
Vanzarile pe piata locala de PC-uri au crescut in primul trimestru din acest an cu 38% pe segmentul computerelor portabile si cu 11,5% pe cel al desktopurilor, potrivit studiilor preliminare ale companiei de analiza IDC. Totusi, spune Aurel Netin, Country General Manager Lenovo Romania si Moldova, aceasta crestere din T1 nu inseamna neaparat o recuperare a pietei. „Primul trimestru din 2009 i-a prins pe producatori cu stocuri foarte mari, dupa ce vanzarile din T4/2008 au fost mai mici decat cele asteptate. Astfel, in primele trei luni companiile nu au facut importuri, iar IDC, care masoara unitatile importate, a raportat un declin de 60% pe segmentul laptopurilor. Era normal la primele trei luni din 2010 sa fie mai bun comparativ cu perioada similara din 2009, dar asta nu inseamna ca piata si-a revenit”, explica Aurel Netin. Lenovo a vandut in primele trei luni din 2010 6.732 de laptopuri, in scadere cu 47,1% fata de perioada similara din 2009, cand compania castigase o licitatie „destul de mare”, si 2.638 de desktopuri, fata de 610 in T1 din 2010.
Netin spune ca anul acesta compania se va orienta spre segmentul consumer, avand in vedere ca economia scade si vanzarile de laptopuri de business se reduc, iar obiectivul este atingerea unei cote de piata de 10% anul acesta, fata de 7,9% in 2009. Potrivit managerului, vanzarile companiei sunt realizate in prezent in proportie de 40% catre segmentul de business, care include si sectorul public, in timp ce segmentul consumer aduce 60% din vanzari. Acesta a mai spus ca vanzarile din trimestrul al doilea sunt bune. „Suntem in grafic, ne propunem sa crestem mai mult decat piata, sa ne consolidam. Importanta e cota de piata”, a spus Aurel Netin. Acesta se asteapta la o recuperare a pietei locale de PC-uri. Potrivit lui Netin, exista o anumita sezonalitate pe piata de IT, si de obicei in trimestrul al treilea piata intra pe crestere, influentata de achizitiile pentru inceperea scolilor, iar ultimul trimestru raporteaza de obicei cele mai bune vanzari, pe fondul cheltuielilor facute pentru Sarbatorile de iarna.
Citeste articolul pe: Financiarul