Unprofessional and disinterested are the dozen Macedonian TV channels in broadcasting matches for their own national football team. To Macedonian TV houses, it is more important that citizens watch friendlies of Germany, Australia, England, Italy… but not Macedonia.

Incredibly, for just 10,000 euros, no TV house bought the rights to broadcast Macedonia v Azerbaijan where we saw two super goals by Trickovski and Gjurovski mostly thanks to our satellite connection who managed to get the signal of Hazar TV in Azerbaijan. Ditto for the Macedonia v Romania match which Macedonia also won and was broadcasted by Digisport (Romanian TV channel).

The 10,000 euros were not paid by neither MTV who wanted to broadcast them, but decided against it because the timing (18:45pm) would have conflicted with their regular horrible programming schedule. MTV had no problems paying 500,000 Euros for the rights to broadcast the upcoming World Cup. The state channel spends 70,000 Euros per season to broadcast matches from Macedonia’s 1st Division.

Private station A1 TV did not even attempt to buy the rights, because their owner Velija Ramkovski is on a personal mission against the world, but also against the head of the Football Federation therefore can’t do business with Sport Five who owns the TV rights on Macedonia.

Sitel did not fare well either. The private TV station spends 650,000 Euros per year for broadcasting rights of the English Premier League, but did not consider broadcasting the Macedonian Natl Team!

Read the article on Macedonian International News Agency

Fiasco: No one broadcasting Macedonian Natl Team

Unprofessional and disinterested are the dozen Macedonian TV channels in broadcasting matches for their own national football team. To Macedonian TV houses, it is more important that citizens watch friendlies of Germany, Australia, England, Italy… but not Macedonia.

Incredibly, for just 10,000 euros, no TV house bought the rights to broadcast Macedonia v Azerbaijan where we saw two super goals by Trickovski and Gjurovski mostly thanks to our satellite connection who managed to get the signal of Hazar TV in Azerbaijan. Ditto for the Macedonia v Romania match which Macedonia also won and was broadcasted by Digisport (Romanian TV channel).

The 10,000 euros were not paid by neither MTV who wanted to broadcast them, but decided against it because the timing (18:45pm) would have conflicted with their regular horrible programming schedule. MTV had no problems paying 500,000 Euros for the rights to broadcast the upcoming World Cup. The state channel spends 70,000 Euros per season to broadcast matches from Macedonia’s 1st Division.

Private station A1 TV did not even attempt to buy the rights, because their owner Velija Ramkovski is on a personal mission against the world, but also against the head of the Football Federation therefore can’t do business with Sport Five who owns the TV rights on Macedonia.

Sitel did not fare well either. The private TV station spends 650,000 Euros per year for broadcasting rights of the English Premier League, but did not consider broadcasting the Macedonian Natl Team!

Read the article on Macedonian International News Agency

Postat de pe data de 4 iun., 2010 in categoria România în lume. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 146 ori.

Publica un raspuns