Guvernul a inasprit cenzura in spatiul virtual, dupa retragerea Google
Decizia Google de a inchide mo­torul de cautare din China, pen­tru a nu se mai supune cenzurii impuse de autoritati, a avut ca efect inasprirea si mai mult a cenzurii, dupa ce guvernul de la Beijing a emis noi reguli privind continutul care poate fi pus online.
Autoritatile au decretat ca niciun ma­terial nu va fi postat pe internet daca ar pu­tea afecta „onoarea si interesele sta­tului” sau „submineaza puterea statului”, scrie presa internationala. Potrivit noilor reglementari, nicio organizatie nu poate „produce, duplica, anunta sau disemina informatii” referitoare la subiecte ce sunt „impotriva principiilor cardinale stabilite de constitutie”, sau care „instiga la ura etnica”, care „pun in pericol politica reli­gioasa” si raspandesc superstitii, se arata intr-un document emis de autoritati.
In plus, sunt interzise pe internet ori­ce materiale care intrerup „ordinea si stabilitatea sociala” sau cele obscene, por­nografice, care contin scene de brutalitate sau violenta si raspandesc teroare. „Alt con­tinut interzis de lege sau de regle­mentarile administrative sunt de ase­menea interzise online”, se mai specifica in documentul publicat. Potrivit oficia­lilor, „China are dreptul sa cenzureze internetul pentru a asigura securitatea statului si pentru a impul­siona celelalte state sa respecte modul in care este reglementat internetul in piata cu cea mai mare baza de utilizatori”. In acelasi timp, guvernul de la Beijing pre­cizeaza ca „garanteaza libertatea de ex­primare a cetatenilor pe internet, dar si dreptul publicului de a afla informatiile sau de a se face auzit”.
Noua legislatie a fost promovata dupa decizia companiei americane Google de a-si transfera motorul de cautare online in Hong Kong, pentru a nu fi nevoita sa cenzureze rezultatele cautarilor. In luna ianuarie, in urma unui atac informatic care viza clientii serviciului Gmail in China, compania a anuntat ca renunta la autocenzura pe aceasta piata, desi decizia ar putea duce la iesirea din piata. In raspunsul oficial pe care guvernul chinez l-a dat la amenintarea Google de a nu mai cenzura rezultatele cautarilor si chiar de a se retrage daca mai continua cenzura, se arata ca sunt bine-venite com­paniile straine de internet daca se supun legis­latiei si sunt de acord sa cenzureze re­zultatele cautarii. Baidu isi propune cresterea cotei de piata cu 20%
Concurentul cel mai cunoscut la Go­ogle pe piata chineza, Baidu, a fost con­siderat favorizat de retragerea Google din piata. Potrivit specialistilor, inchiderea motorului de cautare Google.cn inseamna ca utilizatorii de internet din China tre­buie sa se bazeze din ce in ce mai mult pe motorul de cautare local, Baidu, chiar daca acesta furnizeaza rezultate cen­zurate, in conformitate cu cerintele auto­ritatilor. In plus, si vanzatorii de reclame online au mai putine optiuni pentru postarea anunturilor, acestia putandu-se orienta tot catre Baidu si alte companii chineze, ca Alibaba sau Tencent Hol­dings. Astfel, Baidu urmareste sa isi creas­ca cota de piata pana la 79% in anul urmator, fata de 58,4%, cat avea la finalul lui 2009. Compania a obtinut in primele luni din acest an o cota de 64%, ajutata de retra­gerea Google, a comentat Tang He­song, director executiv in cadrul Baidu.com.
Potrivit estimarilor, Google ar fi putut incasa in 2010 venituri de aproximativ 600 de milioane de dolari. Piata cautarilor online este estimata anul acesta in China la aproximativ un miliard de dolari. La nivel global, veniturile Google s-au ridicat anul trecut la 23,6 miliarde de dolari, iar profitul net se ridica la finalul anului trecut la 6,5 miliarde de dolari. „In Asia, progresul Google a fost destul de lent. Dar se descurca relativ bine in ultima vreme in China si incepea sa castige cota de piata si elan”, comentau analistii evolutia com­paniei pe piata chineza inainte de mo­mentul retragerii.

Citeste articolul pe: Financiarul

Nimic nu mai ajunge pe internet in China, daca „lezeaza onoarea statului”

Guvernul a inasprit cenzura in spatiul virtual, dupa retragerea Google
Decizia Google de a inchide mo­torul de cautare din China, pen­tru a nu se mai supune cenzurii impuse de autoritati, a avut ca efect inasprirea si mai mult a cenzurii, dupa ce guvernul de la Beijing a emis noi reguli privind continutul care poate fi pus online.
Autoritatile au decretat ca niciun ma­terial nu va fi postat pe internet daca ar pu­tea afecta „onoarea si interesele sta­tului” sau „submineaza puterea statului”, scrie presa internationala. Potrivit noilor reglementari, nicio organizatie nu poate „produce, duplica, anunta sau disemina informatii” referitoare la subiecte ce sunt „impotriva principiilor cardinale stabilite de constitutie”, sau care „instiga la ura etnica”, care „pun in pericol politica reli­gioasa” si raspandesc superstitii, se arata intr-un document emis de autoritati.
In plus, sunt interzise pe internet ori­ce materiale care intrerup „ordinea si stabilitatea sociala” sau cele obscene, por­nografice, care contin scene de brutalitate sau violenta si raspandesc teroare. „Alt con­tinut interzis de lege sau de regle­mentarile administrative sunt de ase­menea interzise online”, se mai specifica in documentul publicat. Potrivit oficia­lilor, „China are dreptul sa cenzureze internetul pentru a asigura securitatea statului si pentru a impul­siona celelalte state sa respecte modul in care este reglementat internetul in piata cu cea mai mare baza de utilizatori”. In acelasi timp, guvernul de la Beijing pre­cizeaza ca „garanteaza libertatea de ex­primare a cetatenilor pe internet, dar si dreptul publicului de a afla informatiile sau de a se face auzit”.
Noua legislatie a fost promovata dupa decizia companiei americane Google de a-si transfera motorul de cautare online in Hong Kong, pentru a nu fi nevoita sa cenzureze rezultatele cautarilor. In luna ianuarie, in urma unui atac informatic care viza clientii serviciului Gmail in China, compania a anuntat ca renunta la autocenzura pe aceasta piata, desi decizia ar putea duce la iesirea din piata. In raspunsul oficial pe care guvernul chinez l-a dat la amenintarea Google de a nu mai cenzura rezultatele cautarilor si chiar de a se retrage daca mai continua cenzura, se arata ca sunt bine-venite com­paniile straine de internet daca se supun legis­latiei si sunt de acord sa cenzureze re­zultatele cautarii. Baidu isi propune cresterea cotei de piata cu 20%
Concurentul cel mai cunoscut la Go­ogle pe piata chineza, Baidu, a fost con­siderat favorizat de retragerea Google din piata. Potrivit specialistilor, inchiderea motorului de cautare Google.cn inseamna ca utilizatorii de internet din China tre­buie sa se bazeze din ce in ce mai mult pe motorul de cautare local, Baidu, chiar daca acesta furnizeaza rezultate cen­zurate, in conformitate cu cerintele auto­ritatilor. In plus, si vanzatorii de reclame online au mai putine optiuni pentru postarea anunturilor, acestia putandu-se orienta tot catre Baidu si alte companii chineze, ca Alibaba sau Tencent Hol­dings. Astfel, Baidu urmareste sa isi creas­ca cota de piata pana la 79% in anul urmator, fata de 58,4%, cat avea la finalul lui 2009. Compania a obtinut in primele luni din acest an o cota de 64%, ajutata de retra­gerea Google, a comentat Tang He­song, director executiv in cadrul Baidu.com.
Potrivit estimarilor, Google ar fi putut incasa in 2010 venituri de aproximativ 600 de milioane de dolari. Piata cautarilor online este estimata anul acesta in China la aproximativ un miliard de dolari. La nivel global, veniturile Google s-au ridicat anul trecut la 23,6 miliarde de dolari, iar profitul net se ridica la finalul anului trecut la 6,5 miliarde de dolari. „In Asia, progresul Google a fost destul de lent. Dar se descurca relativ bine in ultima vreme in China si incepea sa castige cota de piata si elan”, comentau analistii evolutia com­paniei pe piata chineza inainte de mo­mentul retragerii.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 8 iun., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 167 ori.

Publica un raspuns