Zilele acestea a fost scandal mare ca a furat Udrea banii dati pentru singurul brand romanesc pe turism creeat pina acum  de o firma de specialitate din Spania.

Inclusiv mureseni de ai nostri „specializati” in descoperirea hotiilor altora, dar nu cele din PSD, spuneau ca a furat Udrea milionul.

Ii recomand blogerului muresean sa citeasca de pe hotnews.ro sau sa asculte putin inregistrarile video de la adresa : http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-7642423-cum-vad-specialistii-brandul-turistic-lansat-fanfara-primit-scandal-sefii-organizatiilor-care-asistat-ministerul-licitatia-pentru-brand-discutat-online-cititorii-hotnews.htm

de unde am preluat opinia unui specialist din Romania.

Victor Dobre sef IAA Romania spune :

„IAA Romania impreuna cu UAPR si ARRP au format un grup de lucru care a oferit consultanta ministerului la scrierea caietului de sarcini. Ulterior acest proces de consultanta a continuat si in etapa de evaluare a ofertelor din punct de vedere continut profesional.

Licitatia a avut loc in 2 etape: definirea unui shortlist de agentii pe criterii pur profesionale: experienta, proiecte similare incheiate, capacitatea de a coordona cercetari de piata simultan in 8 tari, etc.

Shortlistul a fost constituit din 3 companii cu valoare profesionala sensibil egala.

Ulterior, in etapa a doua companiilor li s-a cerut oferta financiara. Aici pretul cel mai scazut a desemnat castigatorul
Detalii despre celelalte companii participante in licitatie, portofolile lor, etc sunt disponibile in media. Anul trecut aceste informatii au fost facute publice si presa a scris mult despre acest subiect.
veti gasi cu siguranta raspunsurile.

In general o platforma strategica de brand cuprinde cel putin urmatoarele elemente:
-un audit de brand
-identificarea elementelor competitive
-studii de oportunitate
-SWOT
-identificarea atributelor
-TG
-verificarea relevantei fata de TG
-definirea unui cadru de referinta si a competitiei
-valori
-pozitionare
-mesaj + vizual
-recomandari strategice de comunicare
-multe etape de cercetare de piata
-multe etape de testare

Este pentru prima data cand in Romania se dezvolta o platforma de brand turistic national in toata regula.

Toate celelalte forme de comunicare anterioare au fost campanii punctuale care au vizat o nevoie punctuala.”

–––––-

Recomandarea mea celor de la PSD ar fi sa incerce sa se uite la ei in curte prima data, sa analizeze „Frumoasa si fascinanta Romanie” creata de Iliescu and Co. si sa incerce sa se documente inainte de a posta lucruri mincinoase si lipsite de orice fel de competenta.

Brandul turistic national si minciunile unui bloger pesedist

Zilele acestea a fost scandal mare ca a furat Udrea banii dati pentru singurul brand romanesc pe turism creeat pina acum  de o firma de specialitate din Spania.

Inclusiv mureseni de ai nostri „specializati” in descoperirea hotiilor altora, dar nu cele din PSD, spuneau ca a furat Udrea milionul.

Ii recomand blogerului muresean sa citeasca de pe hotnews.ro sau sa asculte putin inregistrarile video de la adresa : http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-7642423-cum-vad-specialistii-brandul-turistic-lansat-fanfara-primit-scandal-sefii-organizatiilor-care-asistat-ministerul-licitatia-pentru-brand-discutat-online-cititorii-hotnews.htm

de unde am preluat opinia unui specialist din Romania.

Victor Dobre sef IAA Romania spune :

„IAA Romania impreuna cu UAPR si ARRP au format un grup de lucru care a oferit consultanta ministerului la scrierea caietului de sarcini. Ulterior acest proces de consultanta a continuat si in etapa de evaluare a ofertelor din punct de vedere continut profesional.

Licitatia a avut loc in 2 etape: definirea unui shortlist de agentii pe criterii pur profesionale: experienta, proiecte similare incheiate, capacitatea de a coordona cercetari de piata simultan in 8 tari, etc.

Shortlistul a fost constituit din 3 companii cu valoare profesionala sensibil egala.

Ulterior, in etapa a doua companiilor li s-a cerut oferta financiara. Aici pretul cel mai scazut a desemnat castigatorul
Detalii despre celelalte companii participante in licitatie, portofolile lor, etc sunt disponibile in media. Anul trecut aceste informatii au fost facute publice si presa a scris mult despre acest subiect.
veti gasi cu siguranta raspunsurile.

In general o platforma strategica de brand cuprinde cel putin urmatoarele elemente:
-un audit de brand
-identificarea elementelor competitive
-studii de oportunitate
-SWOT
-identificarea atributelor
-TG
-verificarea relevantei fata de TG
-definirea unui cadru de referinta si a competitiei
-valori
-pozitionare
-mesaj + vizual
-recomandari strategice de comunicare
-multe etape de cercetare de piata
-multe etape de testare

Este pentru prima data cand in Romania se dezvolta o platforma de brand turistic national in toata regula.

Toate celelalte forme de comunicare anterioare au fost campanii punctuale care au vizat o nevoie punctuala.”

–––––-

Recomandarea mea celor de la PSD ar fi sa incerce sa se uite la ei in curte prima data, sa analizeze „Frumoasa si fascinanta Romanie” creata de Iliescu and Co. si sa incerce sa se documente inainte de a posta lucruri mincinoase si lipsite de orice fel de competenta.

Postat de pe data de 30 iul., 2010 in categoria Civism. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 5,718 ori.

17 Raspunsuri pentru “Brandul turistic national si minciunile unui bloger pesedist”

  1. alcibiade spune:

    mai masca, tu iarasi te iei de briscaru! ce tare, ti-e ca un scai in ochi! de ce nu esti si tu in stare sa faci ceva si apoi sa injuri lumea, sub masca „omului de dreapta” ?
    si, pentru cei ce nu stiu la ce se refera „siterul” masca, ca el nu are curaj sa o spuna in fata, ca multi, multi altii recomand eu materialul cu pricina.
    se afla pe http://www.cornelbriscaru.wordpress.com .
    cat despre brandul de tara mai dane , se vede ca iei bani de la florea ca sa o aperi pe cea cu care el rea sa fie bine.
    oare ea stie? inclusiv de tine? eu cred ca nu.
    asa ca nu te mai forta sa iti castigi banii!

  2. Doctorul spune:

    Dane, o chestie simpla, de bun simt:
    ca sa faci un branding trebuie sa ai ce brandui. daca faci un slogan si o sigla (fie ea originala sau copiata) nu inseamna ca ai facut barnding. in acest caz este vorba doar despre o incercare de publicitare a ceva ce doar in capul ministrului Udrea exista.
    Hai sa fim seriosi totusi este inca o vrajeala ieftina de scos ochii la prosti.

    • Dan Masca spune:

      Dragos, nu dau lectii unui jurnalist cum sa scrie un articol.
      Tot asa cred ca ar fi bine inainte de a te pronunta sa citesti putin prin PPTul de la adresa :
      http://www.petreanu.ro/wp-content/uploads/2010/07/prezentare_brandturisticRO_2010.ppt
      Si totodata sa incerci sa crezi ca nu poti sa faci minareli la nivelul la care s-a lucrat acest proiect.
      Iti spun in cunostinta de cauza. Lucram cu niste lideri mondiali pe domeniul publicitatii si comunicarii si nu se coboara la tot felul de aranjamente inventate de niste televiziuni fara coloana vertebrala.
      Niste amici din Londra, care lucreaza in domeniu au facut un mic brainstorming in departamentul de creatie. Era vorba de un roman care lucreaza in LOndra si colegii lui englezi.
      Surpriza: testul cu logoul si sloganul a trecut si oamenii s-au aratat interesati 🙂 .
      Cind o sa gaseasca cineva ca s-a minarit contractul ar fi bine sa iesiti la interval cu acuzatii de acest fel. Pina atunci se poate discuta ca doar traim intr-o tara libera.

      • Doctorul spune:

        Nu am spus nimic despre minareli. Probabil ca nici nu au fost. Spuneam doar ca nu stiu cit este de oportun si eficient sa lansezi o sigla + slogan ca sa atragi turisti. Poate oare acoperi aceasta campanie de publicitate lipsurile reale? De genul infrastructura rutiera, feroviara, siguranta, calitatea serviciilor, raportul pret/calitate si nu in ultimul rind sa bati concurenta.
        Ca sa branduiesti ceva fie serviciu, produs sau chiar tara trebuie sa si ai ce pune pe masa; nu de alta dar sa nu fie doar o minciuna, o gogoasa umflata ca sa sune mai bine 🙂
        In aceste ocnditii cred doar ca ministrul Udrea a punctat doar inca o actiune „importanta” in activitatea ei de la turism/dezvoltare.

  3. Vlad Lipovanu spune:

    din fisierul ppt „Romania este pentru cei care au dorinta puternica de a… trai experiente pline de satisfactii”

    • Dan Masca spune:

      Buna Vlad,
      corect. Am vorbit cu un om care face astfel de turism de ani de zile in ROmania si are firma in Tirgu Mures.
      Omul imi spunea : da , acesta este brandul corect si cei care l-au facut l-au „nimerit” in sfirsit.
      Romania asta are : natura, iar natura frumoasa este in zona montana.
      Da, este targetul de turisti care vin intr-o Romanie cu o imagine foarte proasta construita de noi si de altii in decursul anilor post decembristi, ajutati de epoca ceausista cu orfelinatele etc.
      Este mult de discutat, dar ramin la parerea ca banii nu au fost aruncati si este primul brand turistic post decembrist care spune adevarul despre ceea ce poate oferi Romania : natura, fara hoteluri in virfuri de munte si fara o infrastructura, ceea ce ii mai lasa inca acea salbaticie, pe care in alte tari dezvoltate turistic nu le ai.
      nu este si nu va fi turism de mase in Romania pentru ca nu ai cum sa te bati cu grecii, turcii, austriecii, dar poate fi turism pe nise.
      o parere doar.

      • Vlad Lipovanu spune:

        Buna Dan.

        Da, ai dreptate, in ceea ce ai scris mai sus, dar eu tot nu inteleg afirmatia din ppt.

        Faptul ca cineva ar fi furat, e o chestiune, pe care presa o ridica de fiecare data, de cele mai multe ori doar pentru a avea subiect de stiri, fara a putea demonstra, dar asta nu inseamna ca nu se fura.

        Logo-ul, nu este unul care sa justifice suma de bani cheltuita. Faptul ca cineva a cumparat o imagine de pe un stoc este rusinos, mai ales ca este un logo care promoveaza turismul unei tari.

        PPT-ul poate fi vazut ca unul bine realizat de catre cei care nu au avut interactiune cu studiile de piata. Dar pentru cei care au avut interactiune, acest ppt e unul care poate fi realizat fara a face o cercetare. Sunt convins ca exista si un document, pe baza caruia s-a realizat acest ppt. Sunt curios sa vad tot ceea ce contine, astfel putem discuta daca acest brand este sau nu bine gandit.

        • Dan Mașca spune:

          Vlad, ai citit in postarea mea ce anume contine acest proiect ? Crezi ca acele lucruri se fac pe nasturi ? Logoul este o particica, pe care o vede toata lumea si poata sa isi dea cu parerea toti cei care au vederea buna.
          Celelalte etape din cele descrise de seful IAB Romania nu cred ca le pricep prea multi oameni, dar ar trebui sa se regaseasca in mai multe documente livrate de firma cistigatoare.
          Daca ar dori presa sa duca investigatia in mod profesionist pina la capat atunci ar fi bine, dar daca o face doar pentru a mai da o data in UDREA si PDL atunci este de slaba calitate.
          Inclusiv proiectul let’s do it Romania in afara de acel logo, bannere are in spate mult mai multa munca, iar acel logo este doar virful de comunicare al proiectului.

          • Vlad Lipovanu spune:

            Da, am citit si repet, acele detalii trebuie sa le contina orice proiect, dar e important cat de bine sunt realizate acele etape.

            Nu atac acest proiect dar inca nu sunt convins ca e bine realizat, pentru ca nu am vazut toate detaliile ci doar un rezumat intr-un ppt. Asa ca ma abtin sa fac afirmatii daca e sau nu bine realizat sau daca s-a furat sau nu. Cert e ca logo-ul nu e realizat la un standard demn de a fi folosit pentru a promova turismul din Romania. Dar logo-ul, firesc, e doar o particica.

          • Dan Mașca spune:

            Vlad, ai perfecta dreptate cind spui ca nu se stiu anumite lucruri si de aceea „scandalul” a pornit via un blog.
            Teoretic trebuia cerute datele, contractul, anexele, puse intrebari profesioniste firmei care a cistigat etc.
            Poate data viitoare 🙂

  4. BB spune:

    Un slogan si un logo nu inseamna un brand. Un brand de tara insumeaza asteptarile persoanelor legate de tara respectiva. Brandul nu este bun sau rau, ci este asa cum este. Creearea unui brand presupune infinit mai mult decat un slogan si un logo, presupune o strategie coerenta pe termen lung si aplicarea ei cu tenacitate. Un brand de tara se creeaza in zeci de ani.
    Un slogan si un logo sunt un inceput bun, daca se incadreaza intr-o politica larga si bine orientata.

    • Dan Masca spune:

      BB, nu este brand de tara. Este brand turistic. As spune un sub-brand de tara. Pentru ca am putea avea si un brand prin care sa promovam ITul romanesc sau cercetarea romaneasca daca ar exista.
      Mai sus in articol seful IAB Romania a spus cit se poate de clar ce etape s-au parcurs si avind in vedere ca licitatia s-a cistigat pe bune si celelalte agentii nu au contestat cistigatorul, asa cum se procedeaza in multe ale cazuri, nu a fost incredintare directa si nu s-a platit nici un ban inca, nu vad de ce este o hotie si unde este hotia.

      • Doctorul spune:

        Dane, esti? 🙂
        branduieste asta: „Aproape jumătate dintre români cred că Soarele se învârte în jurul Pământului şi că roşul alungă deochiul. Mai mult, unul din trei români se fereşte de numărul 13, iar 40% sunt de părere că zodia le influenţează viaţa. Sunt concluziile unui studiu potrivit căruia doar 1% dintre români au cunoştinţe serioase în domeniul ştiinţei. Un procent, faţă de 17%, în Franţa sau Germania”

        SURSA: http://media.unibuc.ro/la-vedere/conferinta-de-lansare-a-raportului-de-cercetare-al-proiectului-stisoc-publicul-si-stiinta-tiinta-si-societate-interese-si-perceptii-ale-publicului-privind-cercetarea-stiintifica-si-rezultatele-cercetarii.html

        • Dan Mașca spune:

          Nu te supara Dragos, dar sincer nu are releventa. In ultimele 6 luni am avut un student olandez in practica pe zona de modelare/design 3d. Are o prietena din Lunca Muresului. Astazi a venit in vizita cu inca 3 tineri olandezi sa le arate unde a facut practica si oamenii erau incintati sa vada ceva frumos atit pe zona turistica ( au venit adusi de niste olandezi care fac turism cu grupuri mici in zona asta de Ardeal) , dar si sa vada locul unde un olandez a facut practica si la final a fost super incintat de colegi, mediu etc. laudindu-ne la alti olandezi.
          PEntru mine asta este lumea in care eu ma invirt si nu aceea a rezultatelor unui studiu care imi arata ca ministrii invatamintului ca Marga, Andronescu, Adomnitei, Funeriu au reusit sa faca o scoala de rahat, ajutati de alti politicieni si sindicalisti.

          In Tg Mures poate stiai ca de ani de zile exista o firma care face :
          http://www.horseriding.ro/
          Mai sunt si altele prin tara, iar ele se vor folosi de acest brand turistic, chiar daca impactul nu va fi urias, oricum este primul brand turistic care spune lucrurilor pe nume : avem o tara cu o natura frumoasa, iar unii dintre noi fac doar umbra pamintului, dar nu toti.

          • Doctorul spune:

            Da stiam de firma asta. Bravo lui a gasit o nisa excelenta. Ei trebuie promovati si sprijiniti.
            Hai sa te intreb altfel…tu te-ai duce cu familia intr-o tara cu trenuri imputite care sar de pe sine si cu sosele aglomerate pe care mor peste 3.000 de oameni pe an si unde faci 100 de km in doua ore jumate? 🙂
            Iti spun sigur ca nu am dat lovitura cu frunza asta…

          • Dan Mașca spune:

            Doctore, eu nu plec din Tirgu Mures prea des. Vorba lui Grama : sunt omul care aduce americanii in vizita in Tirgu Mures via aeroportul Cluj sau Tg Mures, dar in principal aeroportul din Cluj.
            NU numai americani, dar si francezi, belgieni, austrieci, olandezi etc.
            Cu o parte din ei fac turism local citeva ore si le explic in detaliu cam tot. Am muncit la CAP in vacanta de vara inainte de 89 cind eram in liceu si la alte ferme si cam stiu ce este cu Romania.
            Dupa vreo 20 de ani de munca in tara asta la stat, privat si in firma construita cu ai mei colegi, cred ca stiu pe ce luma traiesc, asa ca daca nu am plecat de aici inseamna ca iubesc locurile astea asa cum sunt si incercam sa le scoatem din mizerie si inapoiere, incet, dar sigur.
            Da, as recomanda turistilor sa vina incoace pentru ca cel putin o vacanta pot avea linistiti aici, dar asta dupa ce le-as spune ce avem cu adevarat pe aici pentru a stii oamenii la ce sa se astepte.
            Legat de infrastructura de transport cred ca la ora actuala datorita low-costului este mai simplu decit pe vremuri. Zbori la CLuj si de acolo inchiriezi o masina si te duci in Apuseni sau zbori la TG Mures si mergi in Calimani.
            Romania are nevoie de imagine comunicata cit mai cinstit, iar frunza si sloganul reprezinta cea mai onesta imagine de pina acum ca brand TURISTIC national.

  5. alcibiade spune:

    in concluzie, dane, numai tu sustii o prostie! iar briscaru e din tabara celor ce au vazut ca se fura. asa ca degeaba esti suparat pe lumea toata!

Leave a Reply to Dan Mașca