Pretul mediu platit in Romania pentru un dispozitiv de navigatie este de 1.000 de lei
Daca la inceputul anului pro­du­ca­torii de sisteme de navigatie prin satelit (GPS) estimau ca in 2010 piata de profil va avea in cel mai rau caz o stag­nare, majorarea TVA ii obliga sa rees­ti­meze rezultatele. In plus, livrarile de smart­phone-uri continua sa erodeze cota de piata a echipamentelor GPS.
Estimarile companiilor din piata de profil arata ca anul trecut s-au come­r­cia­li­zat in Romania aproximativ 60.000 de sisteme portabile pentru navigatie, cu 40% mai putin decat in 2008. Volumul inre­gis­trat in 2009 este similar celui raportat in 2007. Desi anul acesta se astepta o crestere de pana la 10% pe piata locala de profil, se pare ca majorarea TVA va reduce consu­mul pe acest segment „Cre­sterea TVA va scadea volumul vanza­rilor de dispozitive pentru navigatie cu aproximativ 5%-10%”, estimeaza Bogdan Con­durateanu, di­rec­tor tehnic al com­pa­niei Sheba Distri­bution, importatorul produselor Garmin pe piata locala.
La nivelul intregii piete de produse electro­ni­ce, electrocas­nice si IT&C se asteapta o contractie de apro­ximativ 5% a consu­mu­lui ca urmare a cresterii TVA, desi con­su­mul este deja extrem de redus, considera managerii din retailul electroIT.
Inceput de an promitator
Vanzarile de sisteme de navigatie au debutat cu dreptul anul acesta, dupa ce piata de profil a revenit anul trecut la nivelul din 2007. Bogdan Condurateanu apreciaza ca in prima jumatate a anului s-au vandut in Romania aproximativ 10.000-15.000 de dispozitive personale de navigatie. Astfel, managerul considera ca, in termeni procentuali, volumul vanza­rilor pe acest segment a crescut in pri­mele sase luni cu aproximativ 15% fata de aceeasi perioada din 2009.
„In primele sase luni, piata locala de sisteme portabile de navigatie a crescut cu 15% comparativ cu anul trecut. Din punctul de vedere al volumului, aceasta piata s-a situat la 10.000-15.000 de unitati”, a explicat pentru „Financiarul” oficialul Sheba Distribution. Estimarile din piata arata ca rata de penetrare a sistemelor GPS la nivel local este sub 10%, in timp ce la nivel european acest indicator are o valoare de 30%, ceea ce inseamna ca po­ten­tial de crestere a pietei exista.
Repre­zen­tantul Sheba Distribution estimeaza ca pretul mediu oferit de romani pentru sistemele de navigatie se situeaza in jurul a 1.000 de lei pentru vanzarile din prima jumatate a anului. Din punctul de vedere al van­za­rilor realizate de Sheba Distribution, managerul a precizat ca au crescut cele de echipamente outdoor si pentru fitness, sustinute de competitiile sportive la care importatorul produselor Garmin este partener.
„Vindem la capitolul PND-uri produsele nou aparute, Nuvi 3760 si 3790, care au un design slim, rezolutie mare si procesoare puternice, si Nuvi 1490 TV care are si receptor TV digital incorporat cu care se prind aproximativ 20 de canale in jurul Bucurestiului. In rest au crescut foarte mult vanzarile de echipamente de outdoor si fitness datorita competitiilor de genul RedBull Romaniacs si a altor asemenea, unde suntem prezenti in calitate de sponsori”, a mai explicat Bogdan Condurateanu.
Concurenta si din partea smartphone-urilor
Pe de alta parte, vanzarile de sisteme GPS sunt influentate tot mai mult de telefoanele inteligente care dispun de functii de navigatie. „Vanzarile de smart­phone-uri vor continua sa erodeze cota PND-urilor (personal navigation device) ca si pana acum. Studii efectuate la nivel global arata ca tot mai multi consumatori utilizeaza terminalul mobil pentru orien­ta­rea in spatiu. Un studiu realizat in Eu­ropa de compania de cercetare comScore a aratat ca anul trecut mai mult de 21 de milioane de consumatori au folosit te­le­foanele mobile pentru a gasi drumul corect pana la o anumita destinatie, in cres­tere cu 68% fata de anul ante­rior.
Potrivit companiei de analiza GfK, pe piata europeana a scazut ponderea sistemelor de navigatie pentru masina in vanzarile de anul trecut. Astfel, daca in trimestrul al patrulea din 2007 dispoziti­ve­le de navigatie pentru instalat in masi­na aveau o pondere de 79% din vanzarile de dispozitive mobile, smartphone-urile reprezentau 7%, iar telefoanele mobile fara functii inteligente 14%, in ultimul trimestru al anului 2009 cele trei categorii isi imparteau piata intr-un mod aproape egal. Astfel, potrivit GfK, in T4/2009, GPS-urile reprezentau 30% din vanzari, smart­phone-urile 40%, iar telefoanele mobile clasice reprezentau 30%.

Citeste articolul pe: Financiarul

Importatorii de GPS-uri isi reevalueaza previziunile: vanzari in scadere cu pana la 10%

Pretul mediu platit in Romania pentru un dispozitiv de navigatie este de 1.000 de lei
Daca la inceputul anului pro­du­ca­torii de sisteme de navigatie prin satelit (GPS) estimau ca in 2010 piata de profil va avea in cel mai rau caz o stag­nare, majorarea TVA ii obliga sa rees­ti­meze rezultatele. In plus, livrarile de smart­phone-uri continua sa erodeze cota de piata a echipamentelor GPS.
Estimarile companiilor din piata de profil arata ca anul trecut s-au come­r­cia­li­zat in Romania aproximativ 60.000 de sisteme portabile pentru navigatie, cu 40% mai putin decat in 2008. Volumul inre­gis­trat in 2009 este similar celui raportat in 2007. Desi anul acesta se astepta o crestere de pana la 10% pe piata locala de profil, se pare ca majorarea TVA va reduce consu­mul pe acest segment „Cre­sterea TVA va scadea volumul vanza­rilor de dispozitive pentru navigatie cu aproximativ 5%-10%”, estimeaza Bogdan Con­durateanu, di­rec­tor tehnic al com­pa­niei Sheba Distri­bution, importatorul produselor Garmin pe piata locala.
La nivelul intregii piete de produse electro­ni­ce, electrocas­nice si IT&C se asteapta o contractie de apro­ximativ 5% a consu­mu­lui ca urmare a cresterii TVA, desi con­su­mul este deja extrem de redus, considera managerii din retailul electroIT.
Inceput de an promitator
Vanzarile de sisteme de navigatie au debutat cu dreptul anul acesta, dupa ce piata de profil a revenit anul trecut la nivelul din 2007. Bogdan Condurateanu apreciaza ca in prima jumatate a anului s-au vandut in Romania aproximativ 10.000-15.000 de dispozitive personale de navigatie. Astfel, managerul considera ca, in termeni procentuali, volumul vanza­rilor pe acest segment a crescut in pri­mele sase luni cu aproximativ 15% fata de aceeasi perioada din 2009.
„In primele sase luni, piata locala de sisteme portabile de navigatie a crescut cu 15% comparativ cu anul trecut. Din punctul de vedere al volumului, aceasta piata s-a situat la 10.000-15.000 de unitati”, a explicat pentru „Financiarul” oficialul Sheba Distribution. Estimarile din piata arata ca rata de penetrare a sistemelor GPS la nivel local este sub 10%, in timp ce la nivel european acest indicator are o valoare de 30%, ceea ce inseamna ca po­ten­tial de crestere a pietei exista.
Repre­zen­tantul Sheba Distribution estimeaza ca pretul mediu oferit de romani pentru sistemele de navigatie se situeaza in jurul a 1.000 de lei pentru vanzarile din prima jumatate a anului. Din punctul de vedere al van­za­rilor realizate de Sheba Distribution, managerul a precizat ca au crescut cele de echipamente outdoor si pentru fitness, sustinute de competitiile sportive la care importatorul produselor Garmin este partener.
„Vindem la capitolul PND-uri produsele nou aparute, Nuvi 3760 si 3790, care au un design slim, rezolutie mare si procesoare puternice, si Nuvi 1490 TV care are si receptor TV digital incorporat cu care se prind aproximativ 20 de canale in jurul Bucurestiului. In rest au crescut foarte mult vanzarile de echipamente de outdoor si fitness datorita competitiilor de genul RedBull Romaniacs si a altor asemenea, unde suntem prezenti in calitate de sponsori”, a mai explicat Bogdan Condurateanu.
Concurenta si din partea smartphone-urilor
Pe de alta parte, vanzarile de sisteme GPS sunt influentate tot mai mult de telefoanele inteligente care dispun de functii de navigatie. „Vanzarile de smart­phone-uri vor continua sa erodeze cota PND-urilor (personal navigation device) ca si pana acum. Studii efectuate la nivel global arata ca tot mai multi consumatori utilizeaza terminalul mobil pentru orien­ta­rea in spatiu. Un studiu realizat in Eu­ropa de compania de cercetare comScore a aratat ca anul trecut mai mult de 21 de milioane de consumatori au folosit te­le­foanele mobile pentru a gasi drumul corect pana la o anumita destinatie, in cres­tere cu 68% fata de anul ante­rior.
Potrivit companiei de analiza GfK, pe piata europeana a scazut ponderea sistemelor de navigatie pentru masina in vanzarile de anul trecut. Astfel, daca in trimestrul al patrulea din 2007 dispoziti­ve­le de navigatie pentru instalat in masi­na aveau o pondere de 79% din vanzarile de dispozitive mobile, smartphone-urile reprezentau 7%, iar telefoanele mobile fara functii inteligente 14%, in ultimul trimestru al anului 2009 cele trei categorii isi imparteau piata intr-un mod aproape egal. Astfel, potrivit GfK, in T4/2009, GPS-urile reprezentau 30% din vanzari, smart­phone-urile 40%, iar telefoanele mobile clasice reprezentau 30%.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 11 iul., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 121 ori.

Publica un raspuns