Numarul de clienti unici pe tari, indicatorul lansat de SATI, sporeste increderea advertiserilor online
Studiul de Audienta si Trafic Internet livreaza un nou indicator, numarul de clienti unici pe tari. Reprezentantii Intact Interactive cred ca pe termen scurt acesta nu va influenta semnificativ bugetele pe piata online. Directorul general al BRAT, Arina Ureche, spune ca indicatorul ar putea aduce un plus de incredere mediului online. Daca pana in luna aprilie s-a observat o crestere a pietei online, odata cu anuntarea masurilor „anticriza” s-a creat o stare de „asteptare” in piata.
De aproximativ doua saptamani, bene­ficiarii (agentiile si publisherii online) Studiului de Audienta si Trafic Internet au la dispozitie o noua aplicatie de raportare si analiza a rezultatelor de trafic. „Noua aplicatie Scores este imbu­natatita semnificativ fata de precedenta, aceasta fiind si mai usor de utilizat“, declara Arina Ureche, directorul general al Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT). Arina Ureche precizeaza ca noua aplicatie nu majoreaza costurile privind masurarea audientei si traficului online.
De asemenea, SATI livreaza si un nou indicator de trafic, distributia pe tari a numarului de clienti unici. Pana in prezent, existau trei indicatori: tara de origine, numarul de vizite si afisarile. Ce spun beneficiarii? „Rapoartele sunt pro­cesate mult mai repede, iar rapoartele predefinite, ilustrand cele mai recente evolutii, sunt foarte utile si iti econo­misesc timpul de lucru“, spun reprezen­tantii Intact Interactive despre noua aplicatie. Laura Mihailescu, Project Mana­ger la Starcom MediaVest Group, punc­teaza faptul ca Scores este „urmatorul pas”: o aplicatie mult mai usor de folosit si mai prietenoasa, cu mai multe func­tionalitati, foarte necesara unui planner online.
Urmatorul pas: provenienta pe arii geografice?
Arina Ureche crede ca noul indicator livrat de SATI, numarul de unici pe tari, ar putea aduce un plus de incredere pe piata online. „Este mai aproape de ceea ce ar trebui sa fie, numarul de unici pe tari e un criteriu important tinand cont ca rulam pe piata romaneasca si ne inte­reseaza unicii din piata romaneasca, sper sa aduca mai multi bani, dar nu acesta era motivul pentru care adver­tiserii nu ma­reau bugetele online-ului“, subliniaza Orlando Nicoara, specialist online. Repre­zentantii ARBOinteractive precizeaza ca masurarea numarului vi­zitatorilor din fiecare tara va fi de ajutor tuturor jucatorilor din piata.
De ase­me­nea, Laura Mihailescu, Project Manager la Starcom MediaVest Group, spune ca acest nou indicator este important mai ales pentru campaniile targetate pe romanii din afara tarii. „Pana acum, pentru cam­paniile pentru romanii din afara tarii am folosit Google AdPlanner“, spune Laura Mihai­lescu. Marius Pahomi, Head of MEC Interaction, divizia online a Mediaedge:cia, considera ca indicatorul nou masurat este unul util in a intelege mai bine audienta unui site. „Bineinteles, ne-ar ajuta si informatii mai in amanunt si de­spre provenienta traficului pe arii geo­grafice din Romania“, puncteaza Marius Paho­mi.
Fara impact asupra bugetelor
Reprezentantii Intact Interactive cred ca pe termen scurt noul indicator (nu­marul de unici pe tara) nu va influenta semnificativ bugetele pe piata online. „Diferenta va fi insesizabila, in sensul in care volumele majoritare ne parvin de la agentiile de media ale advertiserilor, iar acestea cel mai probabil isi optimizeaza mixul de site-uri pentru atingerea obiec­tivelor de acoperire si frecventa, utilizand modulul specific pentru internet al softu­lui Sesame. Universul de persoane chestio­nate pentru modulul online Sesame este format doar din persoane care locuiesc in prezent in Romania, mediul urban, si au varsta cuprinsa intre 14 si 64 ani“, punc­teaza reprezentantii Intact Interactive.
Laura Mihailescu crede ca transparenta data de noul indicator nu este singurul factor determinant pentru atragerea de bugete. „Conteaza foarte mult daca re­spec­tivul site ajuta advertiserul sa isi inde­plineasca scopul campaniei. Cum este si firesc, aceste date te ajuta sa ai un start bun, mai bine orientat, dar nu reprezinta o garantie pentru eficienta“, puncteaza Laura Mihailescu. De aseme­nea, Marius Pahomi, Head of MEC Interaction, divizia online a Mediaedge:cia, con­sidera ca simpla existenta a noului indicator nu va atrage mai multi bani de la advertiseri. Masurile „anticriza“ au adus incertitudine in piata
Dupa primul semestru, Orlando Nicoara estimeaza ca publicitatea online a crescut fata de acelasi interval din 2009 cu 10%-20%. Pentru 2009, studiul ROADS („Romanian Online Advertising Study”) a indicat o va-­loare a pietei de 15,4 milioane de euro.
Marius Pahomi anunta ca MEC Interaction a inregistrat o dublare a volumelor de publicitate online rulate in semestrul I din 2010 comparativ cu semestrul I din 2009. Pentru acest an reprezentantul MEC Interaction estimeaza o crestere de 10% a pietei de pu-blicitate online fata de 2009, pana la valoarea de 17 milioane de euro. De asemenea, Laura Mihailescu, Project Manager la Starcom MediaVest Group, crede ca piata de
publicitate online a inregistrat o crestere pana in luna aprilie 2010, dupa care s-au putut observa primele ezitari. De vina sunt masurile anticriza ale guvernului, care au dus la o stare de „asteptare” in piata.

Citeste articolul pe: Financiarul

Publicitatea online: plus 10%-20% in primele sase luni

Numarul de clienti unici pe tari, indicatorul lansat de SATI, sporeste increderea advertiserilor online
Studiul de Audienta si Trafic Internet livreaza un nou indicator, numarul de clienti unici pe tari. Reprezentantii Intact Interactive cred ca pe termen scurt acesta nu va influenta semnificativ bugetele pe piata online. Directorul general al BRAT, Arina Ureche, spune ca indicatorul ar putea aduce un plus de incredere mediului online. Daca pana in luna aprilie s-a observat o crestere a pietei online, odata cu anuntarea masurilor „anticriza” s-a creat o stare de „asteptare” in piata.
De aproximativ doua saptamani, bene­ficiarii (agentiile si publisherii online) Studiului de Audienta si Trafic Internet au la dispozitie o noua aplicatie de raportare si analiza a rezultatelor de trafic. „Noua aplicatie Scores este imbu­natatita semnificativ fata de precedenta, aceasta fiind si mai usor de utilizat“, declara Arina Ureche, directorul general al Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT). Arina Ureche precizeaza ca noua aplicatie nu majoreaza costurile privind masurarea audientei si traficului online.
De asemenea, SATI livreaza si un nou indicator de trafic, distributia pe tari a numarului de clienti unici. Pana in prezent, existau trei indicatori: tara de origine, numarul de vizite si afisarile. Ce spun beneficiarii? „Rapoartele sunt pro­cesate mult mai repede, iar rapoartele predefinite, ilustrand cele mai recente evolutii, sunt foarte utile si iti econo­misesc timpul de lucru“, spun reprezen­tantii Intact Interactive despre noua aplicatie. Laura Mihailescu, Project Mana­ger la Starcom MediaVest Group, punc­teaza faptul ca Scores este „urmatorul pas”: o aplicatie mult mai usor de folosit si mai prietenoasa, cu mai multe func­tionalitati, foarte necesara unui planner online.
Urmatorul pas: provenienta pe arii geografice?
Arina Ureche crede ca noul indicator livrat de SATI, numarul de unici pe tari, ar putea aduce un plus de incredere pe piata online. „Este mai aproape de ceea ce ar trebui sa fie, numarul de unici pe tari e un criteriu important tinand cont ca rulam pe piata romaneasca si ne inte­reseaza unicii din piata romaneasca, sper sa aduca mai multi bani, dar nu acesta era motivul pentru care adver­tiserii nu ma­reau bugetele online-ului“, subliniaza Orlando Nicoara, specialist online. Repre­zentantii ARBOinteractive precizeaza ca masurarea numarului vi­zitatorilor din fiecare tara va fi de ajutor tuturor jucatorilor din piata.
De ase­me­nea, Laura Mihailescu, Project Manager la Starcom MediaVest Group, spune ca acest nou indicator este important mai ales pentru campaniile targetate pe romanii din afara tarii. „Pana acum, pentru cam­paniile pentru romanii din afara tarii am folosit Google AdPlanner“, spune Laura Mihai­lescu. Marius Pahomi, Head of MEC Interaction, divizia online a Mediaedge:cia, considera ca indicatorul nou masurat este unul util in a intelege mai bine audienta unui site. „Bineinteles, ne-ar ajuta si informatii mai in amanunt si de­spre provenienta traficului pe arii geo­grafice din Romania“, puncteaza Marius Paho­mi.
Fara impact asupra bugetelor
Reprezentantii Intact Interactive cred ca pe termen scurt noul indicator (nu­marul de unici pe tara) nu va influenta semnificativ bugetele pe piata online. „Diferenta va fi insesizabila, in sensul in care volumele majoritare ne parvin de la agentiile de media ale advertiserilor, iar acestea cel mai probabil isi optimizeaza mixul de site-uri pentru atingerea obiec­tivelor de acoperire si frecventa, utilizand modulul specific pentru internet al softu­lui Sesame. Universul de persoane chestio­nate pentru modulul online Sesame este format doar din persoane care locuiesc in prezent in Romania, mediul urban, si au varsta cuprinsa intre 14 si 64 ani“, punc­teaza reprezentantii Intact Interactive.
Laura Mihailescu crede ca transparenta data de noul indicator nu este singurul factor determinant pentru atragerea de bugete. „Conteaza foarte mult daca re­spec­tivul site ajuta advertiserul sa isi inde­plineasca scopul campaniei. Cum este si firesc, aceste date te ajuta sa ai un start bun, mai bine orientat, dar nu reprezinta o garantie pentru eficienta“, puncteaza Laura Mihailescu. De aseme­nea, Marius Pahomi, Head of MEC Interaction, divizia online a Mediaedge:cia, con­sidera ca simpla existenta a noului indicator nu va atrage mai multi bani de la advertiseri. Masurile „anticriza“ au adus incertitudine in piata
Dupa primul semestru, Orlando Nicoara estimeaza ca publicitatea online a crescut fata de acelasi interval din 2009 cu 10%-20%. Pentru 2009, studiul ROADS („Romanian Online Advertising Study”) a indicat o va-­loare a pietei de 15,4 milioane de euro.
Marius Pahomi anunta ca MEC Interaction a inregistrat o dublare a volumelor de publicitate online rulate in semestrul I din 2010 comparativ cu semestrul I din 2009. Pentru acest an reprezentantul MEC Interaction estimeaza o crestere de 10% a pietei de pu-blicitate online fata de 2009, pana la valoarea de 17 milioane de euro. De asemenea, Laura Mihailescu, Project Manager la Starcom MediaVest Group, crede ca piata de
publicitate online a inregistrat o crestere pana in luna aprilie 2010, dupa care s-au putut observa primele ezitari. De vina sunt masurile anticriza ale guvernului, care au dus la o stare de „asteptare” in piata.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 27 iul., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 537 ori.

Publica un raspuns