Există o sumedenie de directive europene pe  care nu le cunoaștem, multe dintre ele în domeniul legislației privind protecția consumatorului. O sinteză interesantă legată de călătoria cu avionul mi-a fost trimisă de un site specializat pe acest specific. Zice așa:

Ce inseamna un zbor anulat?

Este vorba despre un zbor programat din timp, care nu a fost efectuat si pentru care cel putin un loc a fost rezervat . Asta implica o schimbare a numarului de zbor si difera in mod cert de intarzierea zborului.

Care sunt primele demersuri de facut?

–          Mergeti la biroul liniei aeriene cu care zbori si intreba-i despre motivele anularii. Incearca sa faci asta in scris!

–          Cereti sa fiti informati in scris despre drepturile pe care le aveti in aceasta situatie;

–          Cereti si notati numele persoanelor cu care discutati.

La aeroport aveti dreptul la:

–          Preluarea de catre transportator a cheltuielilor dvs. legate de alimente, bauturi, cazare daca este cazul, doua apeluri telefonice, doua faxuri si doua mesaje electronice;

–          O rezervare pentru un alt zbor catre destinatia dvs. finala in conditii de transport similar

SAU

–          Un zbor inapoi catre punctul de plecare initial cel mai devreme posibil.

SFAT INTELIGENT:

Pastrati cu grija toate bonurile de casa, facturile cheltuielilor dumneavoastra cu bauturi, hrana, cazare, telefon care au  legatura cu anularea zborului. In cazul in care compania aeriana nu ofera gratuit aceste lucruri la aeroport, puteti sa cereti mai tarziu rambursarea acestor cheltuieli, prezentand documentelor justificative.

BINE DE STIUT:

  • Regulamentul European 361/2004 da dreptul la o compensatie forfetara in caz de anulare a zborului. Compania aeriana va poate propune o compensatie financiara imediata sau in bonuri de calatorie pentru un zbor viitor. Daca zburati dintr o tara terta cu o companie comunitara si daca acceptati compensatia propusa, nu mai puteti cere, dupa aceea, plata de despagubiri in temeiul prevazut de Regulamentul European.
  • Articolul 8 din Regulamentul European 261/2004 prevede dreptul de reimbarcare a pasagerilor;
  • Articolul 9 din Regulamentul European 261/2004 prevede asumarea costurilor de bauturi racoritoare, hrana, cazare, transport la la aeroport la locul de cazare, de comunicare cu pasagerii in caz de anulare, de catre transportatorul aerian.
  • Acelora care zboară cu avionul

    Există o sumedenie de directive europene pe  care nu le cunoaștem, multe dintre ele în domeniul legislației privind protecția consumatorului. O sinteză interesantă legată de călătoria cu avionul mi-a fost trimisă de un site specializat pe acest specific. Zice așa:

    Ce inseamna un zbor anulat?

    Este vorba despre un zbor programat din timp, care nu a fost efectuat si pentru care cel putin un loc a fost rezervat . Asta implica o schimbare a numarului de zbor si difera in mod cert de intarzierea zborului.

    Care sunt primele demersuri de facut?

    –          Mergeti la biroul liniei aeriene cu care zbori si intreba-i despre motivele anularii. Incearca sa faci asta in scris!

    –          Cereti sa fiti informati in scris despre drepturile pe care le aveti in aceasta situatie;

    –          Cereti si notati numele persoanelor cu care discutati.

    La aeroport aveti dreptul la:

    –          Preluarea de catre transportator a cheltuielilor dvs. legate de alimente, bauturi, cazare daca este cazul, doua apeluri telefonice, doua faxuri si doua mesaje electronice;

    –          O rezervare pentru un alt zbor catre destinatia dvs. finala in conditii de transport similar

    SAU

    –          Un zbor inapoi catre punctul de plecare initial cel mai devreme posibil.

    SFAT INTELIGENT:

    Pastrati cu grija toate bonurile de casa, facturile cheltuielilor dumneavoastra cu bauturi, hrana, cazare, telefon care au  legatura cu anularea zborului. In cazul in care compania aeriana nu ofera gratuit aceste lucruri la aeroport, puteti sa cereti mai tarziu rambursarea acestor cheltuieli, prezentand documentelor justificative.

    BINE DE STIUT:

    • Regulamentul European 361/2004 da dreptul la o compensatie forfetara in caz de anulare a zborului. Compania aeriana va poate propune o compensatie financiara imediata sau in bonuri de calatorie pentru un zbor viitor. Daca zburati dintr o tara terta cu o companie comunitara si daca acceptati compensatia propusa, nu mai puteti cere, dupa aceea, plata de despagubiri in temeiul prevazut de Regulamentul European.
    • Articolul 8 din Regulamentul European 261/2004 prevede dreptul de reimbarcare a pasagerilor;
  • Articolul 9 din Regulamentul European 261/2004 prevede asumarea costurilor de bauturi racoritoare, hrana, cazare, transport la la aeroport la locul de cazare, de comunicare cu pasagerii in caz de anulare, de catre transportatorul aerian.
  • Postat de pe data de 6 aug., 2010 in categoria Civism. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 762 ori.

    Publica un raspuns