Poti trai mai bine decat un manager de multinationala daca te ocupi cu tranzactiile pe site-urile de licitatii? Aparent, da. In plus, stresul este incomparabil mai mic. Aflati din articolul DailyBusiness.ro ce fel de oameni sunt cei care au transformat aceasta activitate intr-un business, cum procedeaza si cu ce marje de profit lucreaza.
Cum arata peisajul site-urilor de licitatii si comert
Okazii.ro este cel mai mare portal de licitatii din Romania, cu 1,8 milioane de vizitatori unici/luna (in iulie 2010), un numar de peste 1.000 magazine si peste 800.000 de produse disponibile.
Desi Okazii.ro domina in prezent piata din Romania, portalul autohton este mult mai mic decat gigantii eBay.com si Amazon.com. Foarte multi romani aleg sa cumpere produse direct de pe Amazon.co.uk, versiunea din Marea Britanie a celui mai mare magazin online din lume.
eBay, cel mai mare site de licitatii din lume, accesat deseori si din Romania, a generat pe trimestrul doi venituri de 2,2 mld. $, in crestere cu 6% fata de 2009. Amazon.com, compania care vinde e-reader-ul Kindle, a generat pe trimestrul doi vanzari de 6,5 mld. $, in crestere cu 41% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Aukro.ro a incercat timp de aproape trei ani sa faca concurenta Okazii.ro insa, la inceputul lui 2010, a ales sa isi schimbe numele si sa isi modifice obiectul de activitate. Unul dintre concurentii Okazii.ro pe piata autohtona este Shop-bay.ro.
Carte de vizita: Comerciant online profesionist
Felix Dobosan (cunoscut ca felix1971) si-a inceput business-ul din 2006, cand initial voia doar sa cumpere un produs.
„Actualmente ma ocup cam doua ore pe zi de acest business, import produse din SUA, Germania, Italia sau Austria si le vand ori pe magazinul dedicat ori fiecare produs, separat, pe aceeasi platforma”, spune Dobosan. El spune ca daca ai o gama cat mai larga de produse, poti trai chiar mai bine decat un manager dintr-o multinationala.
Cu doua ore pe zi dedicate exclusiv activitatii pe site-ul autohton de licitatii, Felix Dobosan realizeaza circa 30 de tranzactii lunar, in medie fiecare produs fiind vandut cu 350-400 euro, adica genereaza vanzari de peste 10.000 euro/luna. Marja de profit variaza in functie de produs de la 10% la 200%.
Nu pot sa spun cate iPhone-uri si iPad-uri am vandut, pentru ca m-ar face Steve Jobs distribuitor national in locul celor oficiali de la Orange si Apcom!
Felix1971, comerciant online
Razvan Luhasz (prezent pe Okazii.ro cu numele Luhasz) are cont pe site din 2006, dar tranzactionari efective face de cateva luni. „La inceput l-am folosit pentru imobiliare si pentru achizitie de tablouri. In prezent aduc din State in special iPad-uri si iPhone-uri 4, e important in aceasta industrie sa oferi cele mai noi aparitii din domeniu”, spune Luhasz.
Ca si Felix Dobosan, si Luhasz petrece circa 2-3 ore pe site – postare/modificare anunturi, raspuns la mail-uri, fotografii, monitorizare etc. „Pe langa acestea, se adauga si partea de intalniri face-to-face, negocieri diverse”, spune Razvan Luhasz.
Preturile practicate de acest utilizator variaza intre 600 si 1.000 euro. „Probabil ca sunt printre putinii care ofera si factura pentru produse. Cu siguranta se poate trai din tranzactiile de aici daca tratezi povestea ca pe un business si nu ca pe ceva trecator. Daca planifici, daca faci studii de caz, daca tratezi totul cum trebuie, poti trai. Marjele sunt in general in jur de 10%, in prezent eu avand cam 4-5 tranzactii pe luna, dar estimez ca in iarna voi ajunge la 20, ma bazez pe diversificarea gamelor de produse oferite”, spune, increzator, Razvan Luhasz, care spune ca va miza, in viitor, pe rulaje mari cu adaosuri mici.
Din vanzarile pe portaluri de licitatii se poate trai bine in doua situatii, este de parere utilizatorul felix1971. „Se poate trai din acest business daca vinzi ori ceva foarte ieftin si prost – in genul telefoanelor dual sim chinezesti care imita iPhone-ul, dar care sunt foarte cautate, sau daca vinzi ceva de foarte buna calitate, la un pret competitiv”.
Ce garantii au oamenii ca produsele sunt de calitate? In primul rand, calificativele primite sunt marturie a seriozitatii vanzatorului – mai ales daca intalnirea nu are loc fata in fata ci produsele comandate sunt trimise prin colet. De exemplu, Felix Dobosan are la activ aproape 1.000 de tranzactii, peste 99% primind calificativ pozitiv.
„Ma bucur ca am ajuns in stadiul in care am trimis prin curier in tara obiecte de 6-7.000 lei si oamenii au incredere in mine. Acestea sunt adevaratele satisfactii, din punctul meu de vedere”, spune Dobosan.
„Ce ma bucura pe aceasta platforma este faptul ca iti poti construi o reputatie care ramane atasata de tine pentru todeauna. In offline o mai poti cosmetiza, cei din jur mai uita si raman doar cu ce e frumos, aici daca pacalesti sau minti, ramane scris pentru totdeauna”, spune, la randul sau, Luhasz.
Sistemul de pe Okazii.ro este similar, chiar si la nivel grafic, cu cel folosit de „fratele mult mai mare”, eBay.com.
Pana la castigarea notorietatii si increderii insa, este un drum lung. Asa-zisele „tepe” continua sa aiba loc, atat din partea comerciantilor cat si din partea clientilor. „Unii dintre ei nici macar nu vor sa dea teapa, insa sunt persoane distrate, neatente. Mi s-a intamplat de mai multe ori, din nestiinta sau pentru ca sunt pur si simplu distrati, sa nu ajunga la locul intalnirii, la ora convenita”, spune un comerciant. „Ne dadeam intalnire la Aparatorii Patriei, la metrou, si ei se duceau la Armata Poporului. Si nu s-a intamplat o singura data. Pentru mine, acesta este timp pierdut”, spune el.
Cand „tepele” vin din partea comerciantilor, acestia sunt „sanctionati” imediat de catre clientii nemultumiti. Cititi aici un exemplu de inselaciune sau aici . Ba mai mult, un utilizator a ales sa recunoasca pe Okazii.ro ca „si-a luat teapa” cu un produs, si il revinde. Toate tranzactiile nereusite sunt sanctionate prin darea unei note proaste pe site-urile de licitatii.
Ce se cauta
Unele dintre cele mai bine vandute produse pe site-urile de licitatii din Romania sunt gadget-urile si in special produsele care inca nu au ajuns in tara pe caile oficiale, sau cele care cumparate direct de la importatorul autorizat ar fi mai scumpe. Astfel, Felix Dobosan vinde cel mai bine modele de iPhone (preturi intre 400 si 700 euro) si iPad-uri (640 euro).
Intrebat cam cate produse Apple vinde, Felix Dobosan rade si zice ca „nu pot spune cate am vandut, pentru ca m-ar face Steve Jobs (seful Apple – n.r.) distribuitor national in locul celor oficiali Orange si Apcom”.
Nu numai ca sunt conectat la tot ce face Apple in Europa, dar mi-am si facut amici apropiati companiei care imi mai dau ponturi despre viitoarele lansari
Comerciant online
Cei ce fac comert pe site-uri de licitatii sunt aproape continuu conectati la noile tehnologii ce apar peste hotare, pentru a le putea importa cat mai repede, cat sunt inca „fierbinti”.
DailyBusiness.ro a discutat cu un comerciant ce se declara „extrem de pasionat de gadget-urile Apple”, dar care a dorit sa ramana anonim.
„Nu numai ca sunt conectat la tot ce face Apple in Europa, dar mi-am si facut amici apropiati companiei care imi mai dau ponturi”, spune acesta, facand cu ochiul si aratand un produs al Apple. „Pentru orice problema ai cu produsul, imi dai un telefon si se rezolva. Garantez insa ca este bun. Uite, pe spate ai codul care atesta originalitatea si de asemenea faptul ca este produsul pe care l-ai comandat”, continua el.
Un client multumit genereaza in mod sigur minim cinci alti potentiali clienti
Felix Dobosan
In cat timp devii cunoscut pe site-ul autohton de licitatii? „Cand am atins 100 calificative pot sa spun cu siguranta ca eram cunoscut, dar imi place sa cred ca multi leaga numele iPhone sau iPad de numele meu in Romania – am si multe VIP-uri care au comandat de la mine”, spune, mandru, Felix Dobosan.
Acesta spune ca se bazeaza pe reclama „din gura-n gura”. Motto-ul lui Dobosan? „Un client multumit genereaza in mod sigur minim cinci alti potentiali clienti”.
Platformele de licitatii sunt insa si un loc unde „se aduna” tot felul de oameni. Uneori, vanzatorii pot deveni frustrati din cauza lor. „Desi am scris negru pe alb ca nu accept bartere, am primit cele mai ciudate oferte. Una dintre ele, poate cea mai originala, mi s-a oferit pentru un iPhone un Opel Vectra din 2003”, povesteste Dobosan.
Acesta spune ca are in lista 200 de useri suspendati definitiv, persoane care nu mai pot licita sau sa scrie comentarii pentru produsele puse spre vanzare. „Zilnic am cel putin un mesaj la care daca as raspunde cum imi doresc eu mi-ar suspenda contul pentru comportament indecent! Dar deja sunt obisnuit si nu mai raspund in 50% din cazuri”.
Razvan Iuhasz povesteste ca, acum 2 luni, a vandut un iPad unei persoane care abia venise din State. „Erau lansate de vreo 2 saptamani exclusiv in SUA, si el a venit tocmai de acolo, in Romania, ca sa cumpere. A fost dispus sa plateasca mai mult – transport, taxe, etc, doar pentru a avea gadgetul. De ce? Pentru ca in SUA stocurile se epuizasera si nu mai gasea”, povesteste Luhasz.

Citeste articolul pe: Daily Business

Carte de vizita: Comerciant online profesionist. Cunoaste-i pe oamenii care lucreaza cu oferte de tipul „Dau un Opel Vectra pentru acest iPhone!”

Poti trai mai bine decat un manager de multinationala daca te ocupi cu tranzactiile pe site-urile de licitatii? Aparent, da. In plus, stresul este incomparabil mai mic. Aflati din articolul DailyBusiness.ro ce fel de oameni sunt cei care au transformat aceasta activitate intr-un business, cum procedeaza si cu ce marje de profit lucreaza.
Cum arata peisajul site-urilor de licitatii si comert
Okazii.ro este cel mai mare portal de licitatii din Romania, cu 1,8 milioane de vizitatori unici/luna (in iulie 2010), un numar de peste 1.000 magazine si peste 800.000 de produse disponibile.
Desi Okazii.ro domina in prezent piata din Romania, portalul autohton este mult mai mic decat gigantii eBay.com si Amazon.com. Foarte multi romani aleg sa cumpere produse direct de pe Amazon.co.uk, versiunea din Marea Britanie a celui mai mare magazin online din lume.
eBay, cel mai mare site de licitatii din lume, accesat deseori si din Romania, a generat pe trimestrul doi venituri de 2,2 mld. $, in crestere cu 6% fata de 2009. Amazon.com, compania care vinde e-reader-ul Kindle, a generat pe trimestrul doi vanzari de 6,5 mld. $, in crestere cu 41% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Aukro.ro a incercat timp de aproape trei ani sa faca concurenta Okazii.ro insa, la inceputul lui 2010, a ales sa isi schimbe numele si sa isi modifice obiectul de activitate. Unul dintre concurentii Okazii.ro pe piata autohtona este Shop-bay.ro.
Carte de vizita: Comerciant online profesionist
Felix Dobosan (cunoscut ca felix1971) si-a inceput business-ul din 2006, cand initial voia doar sa cumpere un produs.
„Actualmente ma ocup cam doua ore pe zi de acest business, import produse din SUA, Germania, Italia sau Austria si le vand ori pe magazinul dedicat ori fiecare produs, separat, pe aceeasi platforma”, spune Dobosan. El spune ca daca ai o gama cat mai larga de produse, poti trai chiar mai bine decat un manager dintr-o multinationala.
Cu doua ore pe zi dedicate exclusiv activitatii pe site-ul autohton de licitatii, Felix Dobosan realizeaza circa 30 de tranzactii lunar, in medie fiecare produs fiind vandut cu 350-400 euro, adica genereaza vanzari de peste 10.000 euro/luna. Marja de profit variaza in functie de produs de la 10% la 200%.
Nu pot sa spun cate iPhone-uri si iPad-uri am vandut, pentru ca m-ar face Steve Jobs distribuitor national in locul celor oficiali de la Orange si Apcom!
Felix1971, comerciant online
Razvan Luhasz (prezent pe Okazii.ro cu numele Luhasz) are cont pe site din 2006, dar tranzactionari efective face de cateva luni. „La inceput l-am folosit pentru imobiliare si pentru achizitie de tablouri. In prezent aduc din State in special iPad-uri si iPhone-uri 4, e important in aceasta industrie sa oferi cele mai noi aparitii din domeniu”, spune Luhasz.
Ca si Felix Dobosan, si Luhasz petrece circa 2-3 ore pe site – postare/modificare anunturi, raspuns la mail-uri, fotografii, monitorizare etc. „Pe langa acestea, se adauga si partea de intalniri face-to-face, negocieri diverse”, spune Razvan Luhasz.
Preturile practicate de acest utilizator variaza intre 600 si 1.000 euro. „Probabil ca sunt printre putinii care ofera si factura pentru produse. Cu siguranta se poate trai din tranzactiile de aici daca tratezi povestea ca pe un business si nu ca pe ceva trecator. Daca planifici, daca faci studii de caz, daca tratezi totul cum trebuie, poti trai. Marjele sunt in general in jur de 10%, in prezent eu avand cam 4-5 tranzactii pe luna, dar estimez ca in iarna voi ajunge la 20, ma bazez pe diversificarea gamelor de produse oferite”, spune, increzator, Razvan Luhasz, care spune ca va miza, in viitor, pe rulaje mari cu adaosuri mici.
Din vanzarile pe portaluri de licitatii se poate trai bine in doua situatii, este de parere utilizatorul felix1971. „Se poate trai din acest business daca vinzi ori ceva foarte ieftin si prost – in genul telefoanelor dual sim chinezesti care imita iPhone-ul, dar care sunt foarte cautate, sau daca vinzi ceva de foarte buna calitate, la un pret competitiv”.
Ce garantii au oamenii ca produsele sunt de calitate? In primul rand, calificativele primite sunt marturie a seriozitatii vanzatorului – mai ales daca intalnirea nu are loc fata in fata ci produsele comandate sunt trimise prin colet. De exemplu, Felix Dobosan are la activ aproape 1.000 de tranzactii, peste 99% primind calificativ pozitiv.
„Ma bucur ca am ajuns in stadiul in care am trimis prin curier in tara obiecte de 6-7.000 lei si oamenii au incredere in mine. Acestea sunt adevaratele satisfactii, din punctul meu de vedere”, spune Dobosan.
„Ce ma bucura pe aceasta platforma este faptul ca iti poti construi o reputatie care ramane atasata de tine pentru todeauna. In offline o mai poti cosmetiza, cei din jur mai uita si raman doar cu ce e frumos, aici daca pacalesti sau minti, ramane scris pentru totdeauna”, spune, la randul sau, Luhasz.
Sistemul de pe Okazii.ro este similar, chiar si la nivel grafic, cu cel folosit de „fratele mult mai mare”, eBay.com.
Pana la castigarea notorietatii si increderii insa, este un drum lung. Asa-zisele „tepe” continua sa aiba loc, atat din partea comerciantilor cat si din partea clientilor. „Unii dintre ei nici macar nu vor sa dea teapa, insa sunt persoane distrate, neatente. Mi s-a intamplat de mai multe ori, din nestiinta sau pentru ca sunt pur si simplu distrati, sa nu ajunga la locul intalnirii, la ora convenita”, spune un comerciant. „Ne dadeam intalnire la Aparatorii Patriei, la metrou, si ei se duceau la Armata Poporului. Si nu s-a intamplat o singura data. Pentru mine, acesta este timp pierdut”, spune el.
Cand „tepele” vin din partea comerciantilor, acestia sunt „sanctionati” imediat de catre clientii nemultumiti. Cititi aici un exemplu de inselaciune sau aici . Ba mai mult, un utilizator a ales sa recunoasca pe Okazii.ro ca „si-a luat teapa” cu un produs, si il revinde. Toate tranzactiile nereusite sunt sanctionate prin darea unei note proaste pe site-urile de licitatii.
Ce se cauta
Unele dintre cele mai bine vandute produse pe site-urile de licitatii din Romania sunt gadget-urile si in special produsele care inca nu au ajuns in tara pe caile oficiale, sau cele care cumparate direct de la importatorul autorizat ar fi mai scumpe. Astfel, Felix Dobosan vinde cel mai bine modele de iPhone (preturi intre 400 si 700 euro) si iPad-uri (640 euro).
Intrebat cam cate produse Apple vinde, Felix Dobosan rade si zice ca „nu pot spune cate am vandut, pentru ca m-ar face Steve Jobs (seful Apple – n.r.) distribuitor national in locul celor oficiali Orange si Apcom”.
Nu numai ca sunt conectat la tot ce face Apple in Europa, dar mi-am si facut amici apropiati companiei care imi mai dau ponturi despre viitoarele lansari
Comerciant online
Cei ce fac comert pe site-uri de licitatii sunt aproape continuu conectati la noile tehnologii ce apar peste hotare, pentru a le putea importa cat mai repede, cat sunt inca „fierbinti”.
DailyBusiness.ro a discutat cu un comerciant ce se declara „extrem de pasionat de gadget-urile Apple”, dar care a dorit sa ramana anonim.
„Nu numai ca sunt conectat la tot ce face Apple in Europa, dar mi-am si facut amici apropiati companiei care imi mai dau ponturi”, spune acesta, facand cu ochiul si aratand un produs al Apple. „Pentru orice problema ai cu produsul, imi dai un telefon si se rezolva. Garantez insa ca este bun. Uite, pe spate ai codul care atesta originalitatea si de asemenea faptul ca este produsul pe care l-ai comandat”, continua el.
Un client multumit genereaza in mod sigur minim cinci alti potentiali clienti
Felix Dobosan
In cat timp devii cunoscut pe site-ul autohton de licitatii? „Cand am atins 100 calificative pot sa spun cu siguranta ca eram cunoscut, dar imi place sa cred ca multi leaga numele iPhone sau iPad de numele meu in Romania – am si multe VIP-uri care au comandat de la mine”, spune, mandru, Felix Dobosan.
Acesta spune ca se bazeaza pe reclama „din gura-n gura”. Motto-ul lui Dobosan? „Un client multumit genereaza in mod sigur minim cinci alti potentiali clienti”.
Platformele de licitatii sunt insa si un loc unde „se aduna” tot felul de oameni. Uneori, vanzatorii pot deveni frustrati din cauza lor. „Desi am scris negru pe alb ca nu accept bartere, am primit cele mai ciudate oferte. Una dintre ele, poate cea mai originala, mi s-a oferit pentru un iPhone un Opel Vectra din 2003”, povesteste Dobosan.
Acesta spune ca are in lista 200 de useri suspendati definitiv, persoane care nu mai pot licita sau sa scrie comentarii pentru produsele puse spre vanzare. „Zilnic am cel putin un mesaj la care daca as raspunde cum imi doresc eu mi-ar suspenda contul pentru comportament indecent! Dar deja sunt obisnuit si nu mai raspund in 50% din cazuri”.
Razvan Iuhasz povesteste ca, acum 2 luni, a vandut un iPad unei persoane care abia venise din State. „Erau lansate de vreo 2 saptamani exclusiv in SUA, si el a venit tocmai de acolo, in Romania, ca sa cumpere. A fost dispus sa plateasca mai mult – transport, taxe, etc, doar pentru a avea gadgetul. De ce? Pentru ca in SUA stocurile se epuizasera si nu mai gasea”, povesteste Luhasz.

Citeste articolul pe: Daily Business

Postat de pe data de 11 aug., 2010 in categoria Business. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 413 ori.

Publica un raspuns