Două cazuri ilustrative despre cum se împarte dreptatea în România.

Marcel Huciu s-a judecat ani de zile cu Tracia Trade, pentru că imobilizarea mașinii, ori ridicarea ei din trafic reprezintă o încălcare a dreptului de proprietate asupra unui bun. În majoritatea instanțelor a câștigat, dar pe când desființa câte-o decizie a Consiliului Local, acesta din urmă venea cu alta. La fel de anti-constituțională, la fel de dubios tolerată de Prefectura care în mod normal trebuia să nu-i dea avizul de legalitate. Povestea s-a întins pe perioada mai multor ani de zile, iar într-un final a venit și rezolvarea: Tracia Trade nu mai are treabă cu mașina lui Marcel Huciu, iar Marcel Huciu nu mai are treabă cu Tracia Trade, retrăgându-și acțiunea din instanță. Noi toți însă, restul șoferilor, suntem faultați zilnic de Tracia Trade. Atâta doar că noi nu avem nervii și timpul alocat de Marcel Huciu ca să ne plimbăm câțiva ani prin fața judecătorilor.

Taxa de primă înmatriculare, în toate formele aplicate până acum în România este ilegală. Dovadă stau procesele pe care statul le pierde pe bandă rulantă în justiția din România. Cu toate acestea, pentru a evita plata ei, e nevoie de proces. Cunosc cel puțin un caz în care cel care s-a judecat cu statul a încercat desființarea definitivă a taxei, însă până când procesul a ajuns la Curtea Constituțională, taxa a fost schimbată, iar procesul a rămas fără obiect. În mod normal, toată tevatura trebuia reîncepută de la zero, pe un nou act normativ pe care Guvernul îl poate emite și re-emite într-o zi, în condițiile în care desființarea lui durează până la mai bine de un an. Dezavantajos deci pentru combatant, avantajos pentru stat care continuă să încaseze bani ilegal.

Cam aceasta este optica autorității publice, care îți dă dreptate, dar numai după ce se joacă cu nervii tăi până ți-i face praf. Asta ca exemplu pentru ceilalți care ar intenționa să facă le fel.

Dreptatea românească

Două cazuri ilustrative despre cum se împarte dreptatea în România.

Marcel Huciu s-a judecat ani de zile cu Tracia Trade, pentru că imobilizarea mașinii, ori ridicarea ei din trafic reprezintă o încălcare a dreptului de proprietate asupra unui bun. În majoritatea instanțelor a câștigat, dar pe când desființa câte-o decizie a Consiliului Local, acesta din urmă venea cu alta. La fel de anti-constituțională, la fel de dubios tolerată de Prefectura care în mod normal trebuia să nu-i dea avizul de legalitate. Povestea s-a întins pe perioada mai multor ani de zile, iar într-un final a venit și rezolvarea: Tracia Trade nu mai are treabă cu mașina lui Marcel Huciu, iar Marcel Huciu nu mai are treabă cu Tracia Trade, retrăgându-și acțiunea din instanță. Noi toți însă, restul șoferilor, suntem faultați zilnic de Tracia Trade. Atâta doar că noi nu avem nervii și timpul alocat de Marcel Huciu ca să ne plimbăm câțiva ani prin fața judecătorilor.

Taxa de primă înmatriculare, în toate formele aplicate până acum în România este ilegală. Dovadă stau procesele pe care statul le pierde pe bandă rulantă în justiția din România. Cu toate acestea, pentru a evita plata ei, e nevoie de proces. Cunosc cel puțin un caz în care cel care s-a judecat cu statul a încercat desființarea definitivă a taxei, însă până când procesul a ajuns la Curtea Constituțională, taxa a fost schimbată, iar procesul a rămas fără obiect. În mod normal, toată tevatura trebuia reîncepută de la zero, pe un nou act normativ pe care Guvernul îl poate emite și re-emite într-o zi, în condițiile în care desființarea lui durează până la mai bine de un an. Dezavantajos deci pentru combatant, avantajos pentru stat care continuă să încaseze bani ilegal.

Cam aceasta este optica autorității publice, care îți dă dreptate, dar numai după ce se joacă cu nervii tăi până ți-i face praf. Asta ca exemplu pentru ceilalți care ar intenționa să facă le fel.

Postat de pe data de 10 aug., 2010 in categoria Civism. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 1,712 ori.

2 Raspunsuri pentru “Dreptatea românească”

  1. florentin spune:

    Tracia Trade, adica parcari cu plata in Targu-Mures, Alba Iulia, Reghin si Turda . 3 dintre cele 4 orase sunt conduse de portocalii. Crede cineva ca e o amarata de coincidenta, de 75 la suta probabilitate:-) ? Tot asa, Ludus cu salubritate de la Prigoana, iar Tarnaveniul care e tot portocaliu anunta ca vrea si el serviciu. Ce usor e sa faci pe patronul cand lucrezi pe bani publici.

Publica un raspuns