Conform unui recent experiment efectuat de BitDefender, utilizatorii platformelor de socializare nu sunt preocupaţi de identitatea reală a persoanelor pe care le întâlnesc în mediul online şi nici de informaţiile pe care le dezvăluie în discuţiile cu aceste persoane necunoscute. Experimentul, care a fost desfăşurat pe parcursul a două săptămâni, arată că 94% din utilizatorii care au primit cereri de prietenie din partea tinerei domnişoare au acceptat cererea de prietenie fără să cunoască identitatea reală a acesteia.
Experimentul a fost desfăşurat pe un eşantion de 2000 de utilizatori din toată lumea, membri ai uneia dintre cele mai populare reţele de socializare. Structura eşantionului: 1000 femei, 1000 bărbaţi cu vârstele cuprinse între 17-65 ani (media de vârstă – 27,3 ani). În primă fază utilizatorii erau rugaţi să adauge o domnişoară necunoscută ca prieten, apoi se iniţiau conversaţii cu aceştia pentru a determina ce fel de informaţii utilizatorul în cauză va dezvălui domnişoarei.
Experimentul a arătat că mai mult de 86% dintre utilizatorii creduli care au acceptat prietenia vin din industria IT, 31% din aceştia lucrând în domeniul securităţii IT. Cel mai frecvent motiv pentru acceptarea prieteniei tinerei domnişoare blonde a fost „chipul drăguţ” (53%). După aproximativ o jumătate de oră de conversaţie 10% dintre angajaţii din industria IT au dezvăluit blondei informaţie personală senzitivă precum: adresa, numărul de telefon, numele mamei şi tatălui etc. – informaţie care, de obicei, este cerută pentru recuperarea parolei. Două ore mai târziu, 73% au dezvăluit informaţie ce părea a fi confidenţială de la locul lor de muncă precum: strategii, planuri de acţiune şi tehnologii/software încă nelansate.
„Reacţia angajaţilor companiilor de securitate IT din studiu, care cunosc pericolele informatice din aceste reţele, este ciudată. Se pare că politicile şi regulile dispar pur şi simplu exact în mediul unde acestea ar trebui să fie mai stricte decât în orice alt mediu. De asemenea, este interesant faptul că ceea ce oamenii nu vor face niciodată într-o situaţie din viaţa reală se întâmplă sub umbrela unei aşa-zise anonimităţi şi invizibilităţi pe care o reţea socială o poate induce în mintea utilizatorilor”, a spus Sabina Datcu, BitDefender E-threat Analysis şi Specialist Comunicare, autorul experimentului.
„Concepte precum „a nu se dezvălui”, „confidenţial”, „privat” se şterg din minţile unor utilizatori atunci când aceştia conversează pe chat cu o blondă, deşi unele persoane probabil că nu vor spune nimic asemănător dacă vor întâlni domnişoara blondă în persoană”, a mai spus aceasta.

Citeste articolul pe: Agora News

Experiment BitDefender în reţelele sociale

Conform unui recent experiment efectuat de BitDefender, utilizatorii platformelor de socializare nu sunt preocupaţi de identitatea reală a persoanelor pe care le întâlnesc în mediul online şi nici de informaţiile pe care le dezvăluie în discuţiile cu aceste persoane necunoscute. Experimentul, care a fost desfăşurat pe parcursul a două săptămâni, arată că 94% din utilizatorii care au primit cereri de prietenie din partea tinerei domnişoare au acceptat cererea de prietenie fără să cunoască identitatea reală a acesteia.
Experimentul a fost desfăşurat pe un eşantion de 2000 de utilizatori din toată lumea, membri ai uneia dintre cele mai populare reţele de socializare. Structura eşantionului: 1000 femei, 1000 bărbaţi cu vârstele cuprinse între 17-65 ani (media de vârstă – 27,3 ani). În primă fază utilizatorii erau rugaţi să adauge o domnişoară necunoscută ca prieten, apoi se iniţiau conversaţii cu aceştia pentru a determina ce fel de informaţii utilizatorul în cauză va dezvălui domnişoarei.
Experimentul a arătat că mai mult de 86% dintre utilizatorii creduli care au acceptat prietenia vin din industria IT, 31% din aceştia lucrând în domeniul securităţii IT. Cel mai frecvent motiv pentru acceptarea prieteniei tinerei domnişoare blonde a fost „chipul drăguţ” (53%). După aproximativ o jumătate de oră de conversaţie 10% dintre angajaţii din industria IT au dezvăluit blondei informaţie personală senzitivă precum: adresa, numărul de telefon, numele mamei şi tatălui etc. – informaţie care, de obicei, este cerută pentru recuperarea parolei. Două ore mai târziu, 73% au dezvăluit informaţie ce părea a fi confidenţială de la locul lor de muncă precum: strategii, planuri de acţiune şi tehnologii/software încă nelansate.
„Reacţia angajaţilor companiilor de securitate IT din studiu, care cunosc pericolele informatice din aceste reţele, este ciudată. Se pare că politicile şi regulile dispar pur şi simplu exact în mediul unde acestea ar trebui să fie mai stricte decât în orice alt mediu. De asemenea, este interesant faptul că ceea ce oamenii nu vor face niciodată într-o situaţie din viaţa reală se întâmplă sub umbrela unei aşa-zise anonimităţi şi invizibilităţi pe care o reţea socială o poate induce în mintea utilizatorilor”, a spus Sabina Datcu, BitDefender E-threat Analysis şi Specialist Comunicare, autorul experimentului.
„Concepte precum „a nu se dezvălui”, „confidenţial”, „privat” se şterg din minţile unor utilizatori atunci când aceştia conversează pe chat cu o blondă, deşi unele persoane probabil că nu vor spune nimic asemănător dacă vor întâlni domnişoara blondă în persoană”, a mai spus aceasta.

Citeste articolul pe: Agora News

Postat de pe data de 31 aug., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 147 ori.

Publica un raspuns