Ponderea s-ar putea diminua din cauza migrarii clientilor catre segmentul prepay, din nevoia de economisire si de a avea un control mai bun al costurilor
Competitivitatea dintre ope­ra­to­rii mobili s-a accentuat si in zo­na lansarii sau a extinderii por­tofoliului de telefoane mo­bi­le. Companiile de telecomu­ni­ca­tii anunta aproa­pe saptamanal un nou telefon in ofer­tele acestora.
Potrivit specialistilor, aceasta stra­te­gie aduce avantaje de imagine, com­pa­nia fiind asociata de consumator cu cea la care poate gasi cele mai noi produse, dar si in vanzari, tinand cont de faptul ca telefoanele sunt doar un suport pen­tru operatori de a-si vinde serviciile. „Majoritatea vanzarilor de telefoane sunt insotite de o activare sau o loializare a unui abonament. Aproximativ 5% din van­zari sunt fara abonament”, a declarat pentru „Financiarul” Petre Do­brescu, Product Division Manager la Orange Romania.
O explicatie pentru aceasta stare de fapt vine de la Costin Soare, Retail Di­rec­tor la Internity, care spune ca operatorii au investit mult in ultima perioada in re­tentia clientilor, iar ofertele cu care au ve­nit, atat la servicii, dar si la telefoane, au fost foarte bune.
Doar 10% din terminale se livreaza fara abonament
La nivelul intregii piete insa, spun spe­cialistii, doar 10% din volumul van­za­rilor de telefoane mobile sunt fara abo­na­ment, ponderea ramasa, de 90%, fiind favorizata, pe langa ofertele operatorilor, si de faptul ca mare parte dintre clienti isi iau un nou telefon odata cu re­inno­i­rea abonamentului. „Numarul de te­le­foa­ne din portofoliul Orange s-a mo­dificat in func­tie de cerintele pietei. Acum cativa ani erau mai multe telefoane, insa efor­tul de comunicare nu era la fel de con­centrat ca acum, prin urmare nici re­zul­tatele sau vanzarile la nivelul fiecarui model nu erau la fel de ridicate ca acum. Cu toate acestea, efectele crizei eco­no­mice inca se simt in volumul de vanzari de telefoane, insa fata de anul trecut se simte o usoara crestere in volumul to­tal”, mai spune Petre Dobrescu.
In ultima perioada insa, companiile din piata locala de telecomunicatii s-au orientat mai mult catre segmentul smart­phone (telefoane inteligente – cu functii avansate asemanatoare unui PC), in incercarea de a vinde, pe langa ser­vi­ciul respectiv, si un telefon mai scump. „De regula, telefoanele anuntate in presa sunt telefoane high-end, smartphone-uri, asteptate de utilizatori. Orange a inceput din decembrie 2009 o campanie foarte agresiva de promovare a smart­phone-urilor, deoarece consideram ca aco­lo se indreapta piata de telefoane mo­bile. Ne vom axa in principal pe pro­mo­varea telefoanelor din segmentul smart­phone. Cu toate acestea, in con­ti­nua­re telefoanele ieftine (sub 70 de euro pret fara abonament) sunt cele mai vandute din oferta Orange. Comparativ cu anii trecuti se vede o crestere semnificativa a vanzarilor din segmentul smartphone”, mai spune Petre Dobrescu. De altfel, sca­de­rea preturilor la smartphone-uri si pro­movarea intensa din partea ope­ra­to­rilor de telefonie mobila au facut ca romanii sa prinda gustul achizitionarii acestor terminale mobile. Astfel, piata se va majora in 2010, in special odata cu o crestere a penetrarii internetului mobil in tara noastra.
Mai mult, acest segment este unul la inceput de drum si vanzarile nu pot merge decat in sus in urmatorii ani, spun retailerii GSM, mentionand ca, lu­nar, in Romania se vand 12.000 de smartphone-uri.
Telefoanele clasice vor ceda suprematia smartphone-urilor Si oficialii Vodafone recunosc ca te­le­foa­nele inteligente au avut o crestere neta, atat in procent, cat si ca numar de unitati, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. „Contributia Vodafone in acest segment de piata este puternica, venind cu o oferta extrem de bogata de smartphone. Incepand cu 15 iulie, Vo­da­fone a extins si mai mult aceasta gama, introducand o oferta noua de servicii asociate acestor telefoane, ser­vicii ce ofera utilizatorilor acces la internet mo­bil, la viteze HSDPA de 7.2 Mbps”, pre­ci­zeaza Andrei Oltei, Manager pe seg­mentul Terminals la Vodafone Romania.
Cu toate acestea, mai spun spe­cia­listii, va mai dura cativa ani pana ce te­le­foanele inteligente vor deveni un produs de masa. Cele mai vandute telefoane fa­ra abonament, spune Costin Soare, sunt cele care costa intre 30 si 60 de euro. „Oricat am vrea ca smartphone-urile sa depaseasca in vanzari telefoanele clasice, acest lucru nu este posibil in momentul de fata. Va trebui sa mai asteptam pro­ba­bil un an si jumatate pentru ca acest lu­cru sa se intample”, precizeaza ofi­cialul Internity. In plus, mai spun specialistii, se mai intampla un fenomen, aparut in acelasi timp cu criza, care ingreuneaza si mai mult aceasta tranzitie. Clientii renunta la abonament si merg catre seg­men­tul pre­pay, din nevoia de eco­no­mi­sire si de a avea un control mai bun asu­pra cos­tu­rilor. Odata cu aceasta trecere, automat ca si vanzarile de telefoane mai scumpe, subventionate de operatori pentru ca erau oferite impreuna cu un abo­na­ment, scad.
Cele mai noi mobile in ofertele operatorilor
HTC Wildfire
Pentru utilizatorii care doresc sa fie in per­manenta conectati cu prietenii pe retelele de socializare online, Vodafone a adus in Ro­ma­nia HTC Wildfire. Terminalul dispune de aplicatia HTC Friend, care centralizeaza con­ti­nutul publicat pe retelele sociale intr-un singur flux de actualizari. Noul HTC Wildfire ofera suport complet Flash pentru clipurile video disponibile online, permite re­di­men­sio­narea paginii prin simpla atingere a ecranului si roteste automat imaginea din modul por­tret in modul landscape.
Terminalul pe platforma Android 2.1 are un ecran tactil multitouch de 3,2 inchi, procesor de 528 MHz, camera foto de 5 MP cu au­to­focus, baterie de 1.300 mAh si GPS integrat. Pre­tul terminalului porneste de la 59 de euro impreuna cu abonamentul Vodafone Com­plet 800 si internet pe mobil 500 MB. Costul terminalului este zero euro impreuna cu Vodafone Complet 2000 si internet pe mobil 1 GB, pentru contractele incheiate pe doi ani.
Motorola Milestone
Din iulie este prezent in Romania cel mai subtire telefon mobil slider cu tastatura QWERTY, de numai 13,7 mm. Milestone ru­lea­za platforma Android 2.1, ajutat de procesor Cortex A8. Telefonul are un ecran widescreen de 3,7 inchi, sensibil la atingere, cu capabilitati multitouch. Dispozitivul este dotat cu un brow­ser optimizat pentru na­vigarea pe in­te­rnet, incorporeaza aplicatii multimedia marca Google si este echipat cu o camera de 5 me­ga­pixeli care ofera functii de editare a fo­tografiilor. Terminalul este disponibil in oferta Orange Romania, la un pret incepand de la 179 de euro (TVA inclus), cu un abonament de 20 de euro si cu op­tiu­nea MySmartphone pe 24 de luni.

Citeste articolul pe: Financiarul

In magazinele operatorilor, 95% din telefoane sunt achizitionate cu abonament

Ponderea s-ar putea diminua din cauza migrarii clientilor catre segmentul prepay, din nevoia de economisire si de a avea un control mai bun al costurilor
Competitivitatea dintre ope­ra­to­rii mobili s-a accentuat si in zo­na lansarii sau a extinderii por­tofoliului de telefoane mo­bi­le. Companiile de telecomu­ni­ca­tii anunta aproa­pe saptamanal un nou telefon in ofer­tele acestora.
Potrivit specialistilor, aceasta stra­te­gie aduce avantaje de imagine, com­pa­nia fiind asociata de consumator cu cea la care poate gasi cele mai noi produse, dar si in vanzari, tinand cont de faptul ca telefoanele sunt doar un suport pen­tru operatori de a-si vinde serviciile. „Majoritatea vanzarilor de telefoane sunt insotite de o activare sau o loializare a unui abonament. Aproximativ 5% din van­zari sunt fara abonament”, a declarat pentru „Financiarul” Petre Do­brescu, Product Division Manager la Orange Romania.
O explicatie pentru aceasta stare de fapt vine de la Costin Soare, Retail Di­rec­tor la Internity, care spune ca operatorii au investit mult in ultima perioada in re­tentia clientilor, iar ofertele cu care au ve­nit, atat la servicii, dar si la telefoane, au fost foarte bune.
Doar 10% din terminale se livreaza fara abonament
La nivelul intregii piete insa, spun spe­cialistii, doar 10% din volumul van­za­rilor de telefoane mobile sunt fara abo­na­ment, ponderea ramasa, de 90%, fiind favorizata, pe langa ofertele operatorilor, si de faptul ca mare parte dintre clienti isi iau un nou telefon odata cu re­inno­i­rea abonamentului. „Numarul de te­le­foa­ne din portofoliul Orange s-a mo­dificat in func­tie de cerintele pietei. Acum cativa ani erau mai multe telefoane, insa efor­tul de comunicare nu era la fel de con­centrat ca acum, prin urmare nici re­zul­tatele sau vanzarile la nivelul fiecarui model nu erau la fel de ridicate ca acum. Cu toate acestea, efectele crizei eco­no­mice inca se simt in volumul de vanzari de telefoane, insa fata de anul trecut se simte o usoara crestere in volumul to­tal”, mai spune Petre Dobrescu.
In ultima perioada insa, companiile din piata locala de telecomunicatii s-au orientat mai mult catre segmentul smart­phone (telefoane inteligente – cu functii avansate asemanatoare unui PC), in incercarea de a vinde, pe langa ser­vi­ciul respectiv, si un telefon mai scump. „De regula, telefoanele anuntate in presa sunt telefoane high-end, smartphone-uri, asteptate de utilizatori. Orange a inceput din decembrie 2009 o campanie foarte agresiva de promovare a smart­phone-urilor, deoarece consideram ca aco­lo se indreapta piata de telefoane mo­bile. Ne vom axa in principal pe pro­mo­varea telefoanelor din segmentul smart­phone. Cu toate acestea, in con­ti­nua­re telefoanele ieftine (sub 70 de euro pret fara abonament) sunt cele mai vandute din oferta Orange. Comparativ cu anii trecuti se vede o crestere semnificativa a vanzarilor din segmentul smartphone”, mai spune Petre Dobrescu. De altfel, sca­de­rea preturilor la smartphone-uri si pro­movarea intensa din partea ope­ra­to­rilor de telefonie mobila au facut ca romanii sa prinda gustul achizitionarii acestor terminale mobile. Astfel, piata se va majora in 2010, in special odata cu o crestere a penetrarii internetului mobil in tara noastra.
Mai mult, acest segment este unul la inceput de drum si vanzarile nu pot merge decat in sus in urmatorii ani, spun retailerii GSM, mentionand ca, lu­nar, in Romania se vand 12.000 de smartphone-uri.
Telefoanele clasice vor ceda suprematia smartphone-urilor Si oficialii Vodafone recunosc ca te­le­foa­nele inteligente au avut o crestere neta, atat in procent, cat si ca numar de unitati, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. „Contributia Vodafone in acest segment de piata este puternica, venind cu o oferta extrem de bogata de smartphone. Incepand cu 15 iulie, Vo­da­fone a extins si mai mult aceasta gama, introducand o oferta noua de servicii asociate acestor telefoane, ser­vicii ce ofera utilizatorilor acces la internet mo­bil, la viteze HSDPA de 7.2 Mbps”, pre­ci­zeaza Andrei Oltei, Manager pe seg­mentul Terminals la Vodafone Romania.
Cu toate acestea, mai spun spe­cia­listii, va mai dura cativa ani pana ce te­le­foanele inteligente vor deveni un produs de masa. Cele mai vandute telefoane fa­ra abonament, spune Costin Soare, sunt cele care costa intre 30 si 60 de euro. „Oricat am vrea ca smartphone-urile sa depaseasca in vanzari telefoanele clasice, acest lucru nu este posibil in momentul de fata. Va trebui sa mai asteptam pro­ba­bil un an si jumatate pentru ca acest lu­cru sa se intample”, precizeaza ofi­cialul Internity. In plus, mai spun specialistii, se mai intampla un fenomen, aparut in acelasi timp cu criza, care ingreuneaza si mai mult aceasta tranzitie. Clientii renunta la abonament si merg catre seg­men­tul pre­pay, din nevoia de eco­no­mi­sire si de a avea un control mai bun asu­pra cos­tu­rilor. Odata cu aceasta trecere, automat ca si vanzarile de telefoane mai scumpe, subventionate de operatori pentru ca erau oferite impreuna cu un abo­na­ment, scad.
Cele mai noi mobile in ofertele operatorilor
HTC Wildfire
Pentru utilizatorii care doresc sa fie in per­manenta conectati cu prietenii pe retelele de socializare online, Vodafone a adus in Ro­ma­nia HTC Wildfire. Terminalul dispune de aplicatia HTC Friend, care centralizeaza con­ti­nutul publicat pe retelele sociale intr-un singur flux de actualizari. Noul HTC Wildfire ofera suport complet Flash pentru clipurile video disponibile online, permite re­di­men­sio­narea paginii prin simpla atingere a ecranului si roteste automat imaginea din modul por­tret in modul landscape.
Terminalul pe platforma Android 2.1 are un ecran tactil multitouch de 3,2 inchi, procesor de 528 MHz, camera foto de 5 MP cu au­to­focus, baterie de 1.300 mAh si GPS integrat. Pre­tul terminalului porneste de la 59 de euro impreuna cu abonamentul Vodafone Com­plet 800 si internet pe mobil 500 MB. Costul terminalului este zero euro impreuna cu Vodafone Complet 2000 si internet pe mobil 1 GB, pentru contractele incheiate pe doi ani.
Motorola Milestone
Din iulie este prezent in Romania cel mai subtire telefon mobil slider cu tastatura QWERTY, de numai 13,7 mm. Milestone ru­lea­za platforma Android 2.1, ajutat de procesor Cortex A8. Telefonul are un ecran widescreen de 3,7 inchi, sensibil la atingere, cu capabilitati multitouch. Dispozitivul este dotat cu un brow­ser optimizat pentru na­vigarea pe in­te­rnet, incorporeaza aplicatii multimedia marca Google si este echipat cu o camera de 5 me­ga­pixeli care ofera functii de editare a fo­tografiilor. Terminalul este disponibil in oferta Orange Romania, la un pret incepand de la 179 de euro (TVA inclus), cu un abonament de 20 de euro si cu op­tiu­nea MySmartphone pe 24 de luni.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 23 aug., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 634 ori.

Publica un raspuns