Ponderea s-ar putea diminua din cauza migrarii clientilor catre segmentul prepay, din nevoia de economisire si de a avea un control mai bun al costurilor
Competitivitatea dintre operatorii mobili s-a accentuat si in zona lansarii sau a extinderii portofoliului de telefoane mobile. Companiile de telecomunicatii anunta aproape saptamanal un nou telefon in ofertele acestora.
Potrivit specialistilor, aceasta strategie aduce avantaje de imagine, compania fiind asociata de consumator cu cea la care poate gasi cele mai noi produse, dar si in vanzari, tinand cont de faptul ca telefoanele sunt doar un suport pentru operatori de a-si vinde serviciile. „Majoritatea vanzarilor de telefoane sunt insotite de o activare sau o loializare a unui abonament. Aproximativ 5% din vanzari sunt fara abonament”, a declarat pentru „Financiarul” Petre Dobrescu, Product Division Manager la Orange Romania.
O explicatie pentru aceasta stare de fapt vine de la Costin Soare, Retail Director la Internity, care spune ca operatorii au investit mult in ultima perioada in retentia clientilor, iar ofertele cu care au venit, atat la servicii, dar si la telefoane, au fost foarte bune.
Doar 10% din terminale se livreaza fara abonament
La nivelul intregii piete insa, spun specialistii, doar 10% din volumul vanzarilor de telefoane mobile sunt fara abonament, ponderea ramasa, de 90%, fiind favorizata, pe langa ofertele operatorilor, si de faptul ca mare parte dintre clienti isi iau un nou telefon odata cu reinnoirea abonamentului. „Numarul de telefoane din portofoliul Orange s-a modificat in functie de cerintele pietei. Acum cativa ani erau mai multe telefoane, insa efortul de comunicare nu era la fel de concentrat ca acum, prin urmare nici rezultatele sau vanzarile la nivelul fiecarui model nu erau la fel de ridicate ca acum. Cu toate acestea, efectele crizei economice inca se simt in volumul de vanzari de telefoane, insa fata de anul trecut se simte o usoara crestere in volumul total”, mai spune Petre Dobrescu.
In ultima perioada insa, companiile din piata locala de telecomunicatii s-au orientat mai mult catre segmentul smartphone (telefoane inteligente – cu functii avansate asemanatoare unui PC), in incercarea de a vinde, pe langa serviciul respectiv, si un telefon mai scump. „De regula, telefoanele anuntate in presa sunt telefoane high-end, smartphone-uri, asteptate de utilizatori. Orange a inceput din decembrie 2009 o campanie foarte agresiva de promovare a smartphone-urilor, deoarece consideram ca acolo se indreapta piata de telefoane mobile. Ne vom axa in principal pe promovarea telefoanelor din segmentul smartphone. Cu toate acestea, in continuare telefoanele ieftine (sub 70 de euro pret fara abonament) sunt cele mai vandute din oferta Orange. Comparativ cu anii trecuti se vede o crestere semnificativa a vanzarilor din segmentul smartphone”, mai spune Petre Dobrescu. De altfel, scaderea preturilor la smartphone-uri si promovarea intensa din partea operatorilor de telefonie mobila au facut ca romanii sa prinda gustul achizitionarii acestor terminale mobile. Astfel, piata se va majora in 2010, in special odata cu o crestere a penetrarii internetului mobil in tara noastra.
Mai mult, acest segment este unul la inceput de drum si vanzarile nu pot merge decat in sus in urmatorii ani, spun retailerii GSM, mentionand ca, lunar, in Romania se vand 12.000 de smartphone-uri.
Telefoanele clasice vor ceda suprematia smartphone-urilor Si oficialii Vodafone recunosc ca telefoanele inteligente au avut o crestere neta, atat in procent, cat si ca numar de unitati, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. „Contributia Vodafone in acest segment de piata este puternica, venind cu o oferta extrem de bogata de smartphone. Incepand cu 15 iulie, Vodafone a extins si mai mult aceasta gama, introducand o oferta noua de servicii asociate acestor telefoane, servicii ce ofera utilizatorilor acces la internet mobil, la viteze HSDPA de 7.2 Mbps”, precizeaza Andrei Oltei, Manager pe segmentul Terminals la Vodafone Romania.
Cu toate acestea, mai spun specialistii, va mai dura cativa ani pana ce telefoanele inteligente vor deveni un produs de masa. Cele mai vandute telefoane fara abonament, spune Costin Soare, sunt cele care costa intre 30 si 60 de euro. „Oricat am vrea ca smartphone-urile sa depaseasca in vanzari telefoanele clasice, acest lucru nu este posibil in momentul de fata. Va trebui sa mai asteptam probabil un an si jumatate pentru ca acest lucru sa se intample”, precizeaza oficialul Internity. In plus, mai spun specialistii, se mai intampla un fenomen, aparut in acelasi timp cu criza, care ingreuneaza si mai mult aceasta tranzitie. Clientii renunta la abonament si merg catre segmentul prepay, din nevoia de economisire si de a avea un control mai bun asupra costurilor. Odata cu aceasta trecere, automat ca si vanzarile de telefoane mai scumpe, subventionate de operatori pentru ca erau oferite impreuna cu un abonament, scad.
Cele mai noi mobile in ofertele operatorilor
HTC Wildfire
Pentru utilizatorii care doresc sa fie in permanenta conectati cu prietenii pe retelele de socializare online, Vodafone a adus in Romania HTC Wildfire. Terminalul dispune de aplicatia HTC Friend, care centralizeaza continutul publicat pe retelele sociale intr-un singur flux de actualizari. Noul HTC Wildfire ofera suport complet Flash pentru clipurile video disponibile online, permite redimensionarea paginii prin simpla atingere a ecranului si roteste automat imaginea din modul portret in modul landscape.
Terminalul pe platforma Android 2.1 are un ecran tactil multitouch de 3,2 inchi, procesor de 528 MHz, camera foto de 5 MP cu autofocus, baterie de 1.300 mAh si GPS integrat. Pretul terminalului porneste de la 59 de euro impreuna cu abonamentul Vodafone Complet 800 si internet pe mobil 500 MB. Costul terminalului este zero euro impreuna cu Vodafone Complet 2000 si internet pe mobil 1 GB, pentru contractele incheiate pe doi ani.
Motorola Milestone
Din iulie este prezent in Romania cel mai subtire telefon mobil slider cu tastatura QWERTY, de numai 13,7 mm. Milestone ruleaza platforma Android 2.1, ajutat de procesor Cortex A8. Telefonul are un ecran widescreen de 3,7 inchi, sensibil la atingere, cu capabilitati multitouch. Dispozitivul este dotat cu un browser optimizat pentru navigarea pe internet, incorporeaza aplicatii multimedia marca Google si este echipat cu o camera de 5 megapixeli care ofera functii de editare a fotografiilor. Terminalul este disponibil in oferta Orange Romania, la un pret incepand de la 179 de euro (TVA inclus), cu un abonament de 20 de euro si cu optiunea MySmartphone pe 24 de luni.
Citeste articolul pe: Financiarul
Ponderea s-ar putea diminua din cauza migrarii clientilor catre segmentul prepay, din nevoia de economisire si de a avea un control mai bun al costurilor
Competitivitatea dintre operatorii mobili s-a accentuat si in zona lansarii sau a extinderii portofoliului de telefoane mobile. Companiile de telecomunicatii anunta aproape saptamanal un nou telefon in ofertele acestora.
Potrivit specialistilor, aceasta strategie aduce avantaje de imagine, compania fiind asociata de consumator cu cea la care poate gasi cele mai noi produse, dar si in vanzari, tinand cont de faptul ca telefoanele sunt doar un suport pentru operatori de a-si vinde serviciile. „Majoritatea vanzarilor de telefoane sunt insotite de o activare sau o loializare a unui abonament. Aproximativ 5% din vanzari sunt fara abonament”, a declarat pentru „Financiarul” Petre Dobrescu, Product Division Manager la Orange Romania.
O explicatie pentru aceasta stare de fapt vine de la Costin Soare, Retail Director la Internity, care spune ca operatorii au investit mult in ultima perioada in retentia clientilor, iar ofertele cu care au venit, atat la servicii, dar si la telefoane, au fost foarte bune.
Doar 10% din terminale se livreaza fara abonament
La nivelul intregii piete insa, spun specialistii, doar 10% din volumul vanzarilor de telefoane mobile sunt fara abonament, ponderea ramasa, de 90%, fiind favorizata, pe langa ofertele operatorilor, si de faptul ca mare parte dintre clienti isi iau un nou telefon odata cu reinnoirea abonamentului. „Numarul de telefoane din portofoliul Orange s-a modificat in functie de cerintele pietei. Acum cativa ani erau mai multe telefoane, insa efortul de comunicare nu era la fel de concentrat ca acum, prin urmare nici rezultatele sau vanzarile la nivelul fiecarui model nu erau la fel de ridicate ca acum. Cu toate acestea, efectele crizei economice inca se simt in volumul de vanzari de telefoane, insa fata de anul trecut se simte o usoara crestere in volumul total”, mai spune Petre Dobrescu.
In ultima perioada insa, companiile din piata locala de telecomunicatii s-au orientat mai mult catre segmentul smartphone (telefoane inteligente – cu functii avansate asemanatoare unui PC), in incercarea de a vinde, pe langa serviciul respectiv, si un telefon mai scump. „De regula, telefoanele anuntate in presa sunt telefoane high-end, smartphone-uri, asteptate de utilizatori. Orange a inceput din decembrie 2009 o campanie foarte agresiva de promovare a smartphone-urilor, deoarece consideram ca acolo se indreapta piata de telefoane mobile. Ne vom axa in principal pe promovarea telefoanelor din segmentul smartphone. Cu toate acestea, in continuare telefoanele ieftine (sub 70 de euro pret fara abonament) sunt cele mai vandute din oferta Orange. Comparativ cu anii trecuti se vede o crestere semnificativa a vanzarilor din segmentul smartphone”, mai spune Petre Dobrescu. De altfel, scaderea preturilor la smartphone-uri si promovarea intensa din partea operatorilor de telefonie mobila au facut ca romanii sa prinda gustul achizitionarii acestor terminale mobile. Astfel, piata se va majora in 2010, in special odata cu o crestere a penetrarii internetului mobil in tara noastra.
Mai mult, acest segment este unul la inceput de drum si vanzarile nu pot merge decat in sus in urmatorii ani, spun retailerii GSM, mentionand ca, lunar, in Romania se vand 12.000 de smartphone-uri.
Telefoanele clasice vor ceda suprematia smartphone-urilor Si oficialii Vodafone recunosc ca telefoanele inteligente au avut o crestere neta, atat in procent, cat si ca numar de unitati, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. „Contributia Vodafone in acest segment de piata este puternica, venind cu o oferta extrem de bogata de smartphone. Incepand cu 15 iulie, Vodafone a extins si mai mult aceasta gama, introducand o oferta noua de servicii asociate acestor telefoane, servicii ce ofera utilizatorilor acces la internet mobil, la viteze HSDPA de 7.2 Mbps”, precizeaza Andrei Oltei, Manager pe segmentul Terminals la Vodafone Romania.
Cu toate acestea, mai spun specialistii, va mai dura cativa ani pana ce telefoanele inteligente vor deveni un produs de masa. Cele mai vandute telefoane fara abonament, spune Costin Soare, sunt cele care costa intre 30 si 60 de euro. „Oricat am vrea ca smartphone-urile sa depaseasca in vanzari telefoanele clasice, acest lucru nu este posibil in momentul de fata. Va trebui sa mai asteptam probabil un an si jumatate pentru ca acest lucru sa se intample”, precizeaza oficialul Internity. In plus, mai spun specialistii, se mai intampla un fenomen, aparut in acelasi timp cu criza, care ingreuneaza si mai mult aceasta tranzitie. Clientii renunta la abonament si merg catre segmentul prepay, din nevoia de economisire si de a avea un control mai bun asupra costurilor. Odata cu aceasta trecere, automat ca si vanzarile de telefoane mai scumpe, subventionate de operatori pentru ca erau oferite impreuna cu un abonament, scad.
Cele mai noi mobile in ofertele operatorilor
HTC Wildfire
Pentru utilizatorii care doresc sa fie in permanenta conectati cu prietenii pe retelele de socializare online, Vodafone a adus in Romania HTC Wildfire. Terminalul dispune de aplicatia HTC Friend, care centralizeaza continutul publicat pe retelele sociale intr-un singur flux de actualizari. Noul HTC Wildfire ofera suport complet Flash pentru clipurile video disponibile online, permite redimensionarea paginii prin simpla atingere a ecranului si roteste automat imaginea din modul portret in modul landscape.
Terminalul pe platforma Android 2.1 are un ecran tactil multitouch de 3,2 inchi, procesor de 528 MHz, camera foto de 5 MP cu autofocus, baterie de 1.300 mAh si GPS integrat. Pretul terminalului porneste de la 59 de euro impreuna cu abonamentul Vodafone Complet 800 si internet pe mobil 500 MB. Costul terminalului este zero euro impreuna cu Vodafone Complet 2000 si internet pe mobil 1 GB, pentru contractele incheiate pe doi ani.
Motorola Milestone
Din iulie este prezent in Romania cel mai subtire telefon mobil slider cu tastatura QWERTY, de numai 13,7 mm. Milestone ruleaza platforma Android 2.1, ajutat de procesor Cortex A8. Telefonul are un ecran widescreen de 3,7 inchi, sensibil la atingere, cu capabilitati multitouch. Dispozitivul este dotat cu un browser optimizat pentru navigarea pe internet, incorporeaza aplicatii multimedia marca Google si este echipat cu o camera de 5 megapixeli care ofera functii de editare a fotografiilor. Terminalul este disponibil in oferta Orange Romania, la un pret incepand de la 179 de euro (TVA inclus), cu un abonament de 20 de euro si cu optiunea MySmartphone pe 24 de luni.
Citeste articolul pe: Financiarul