GfK: Aproximativ 55% dintre persoanele din mediul urban utilizeaza PC-ul cel putin o data pe luna
Cea mai mare parte a internautilor din Roma­nia este interesata de comunicare prin mesagerie instant, arata Roper Reports 2010, studiul interna­tional al companiei de analiza GfK, prin care se ana­li­zeaza valorile si stilul de viata ale consumatorilor si obiceiurile de utilizare a internetului de catre romani, inclusiv a retelelor sociale. Aproximativ 55% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani din mediul urban utilizeaza calculatorul cel putin o data pe luna, iar 51% acceseaza internetul lunar sau mai des.
Astfel, potrivit studiului, in Romania internetul este folosit in principal pentru a „sta de vorba“ cu prietenii sau familia si pentru distractie. Fata de consumatorii din alte parti ale lumii, romanii utilizeaza mesageria instant in mult mai mare masura: 63% dintre utilizatorii de internet din orasele Romaniei, fata de 32% dintre internautii din 26 de tari de pe toate continentele. Utilizatorii din alte state prefera in schimb sa tina legatura cu prietenii sau familia pe e-mail: 66% fac acest lucru cel putin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii romani. De asemenea, studiul GfK mai releva ca in Romania internetul este folosit si pentru diver­tisment. Astfel, in mediul urban, 44% dintre utiliza­tori asculta online muzica sau radio, 39% se uita la filmulete sau alte transmisiuni video, 36% fac download de fisiere audio, iar 31% descarca fisiere video. La nivel global, urmaresc transmisiuni video in aceeasi masura ca aceia din orasele Romaniei (40%), insa mai putini dintre ei descarca fisiere video (doar 19%). De asemenea, in strainatate o mai mica parte dintre utilizatorii de internet asculta muzica online (39%) sau o descarca (31%). Socializare si cumparaturi
In ceea ce priveste utilizarea retelelor de socia­lizare pe internet, in Romania 26% dintre internauti le frecventeaza macar o data pe luna. La nivelul celor 26 de tari urmarite in studiu, procentajul ce­lor care acceseaza retelele de socializare este mai ridi­cat, respectiv 39% din totalul utilizatorilor de internet cu varsta peste 15 ani la nivel mondial viziteaza cel putin lunar un astfel de site.
La capitolul comert online, in Romania numai 13% dintre utilizatori din zonele urbane fac cel putin o data pe luna cumparaturi pe internet. In tarile analizate de GfK Roper Reports, 45% dintre consu­matorii care folosesc internetul cumpara online produse sau servicii lunar sau mai des, 43% fac tranzactii bancare, iar 31% platesc facturi folosind acest canal.

Citeste articolul pe: Financiarul

Internetul este folosit in Romania cel mai mult pentru mesagerie instant

GfK: Aproximativ 55% dintre persoanele din mediul urban utilizeaza PC-ul cel putin o data pe luna
Cea mai mare parte a internautilor din Roma­nia este interesata de comunicare prin mesagerie instant, arata Roper Reports 2010, studiul interna­tional al companiei de analiza GfK, prin care se ana­li­zeaza valorile si stilul de viata ale consumatorilor si obiceiurile de utilizare a internetului de catre romani, inclusiv a retelelor sociale. Aproximativ 55% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani din mediul urban utilizeaza calculatorul cel putin o data pe luna, iar 51% acceseaza internetul lunar sau mai des.
Astfel, potrivit studiului, in Romania internetul este folosit in principal pentru a „sta de vorba“ cu prietenii sau familia si pentru distractie. Fata de consumatorii din alte parti ale lumii, romanii utilizeaza mesageria instant in mult mai mare masura: 63% dintre utilizatorii de internet din orasele Romaniei, fata de 32% dintre internautii din 26 de tari de pe toate continentele. Utilizatorii din alte state prefera in schimb sa tina legatura cu prietenii sau familia pe e-mail: 66% fac acest lucru cel putin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii romani. De asemenea, studiul GfK mai releva ca in Romania internetul este folosit si pentru diver­tisment. Astfel, in mediul urban, 44% dintre utiliza­tori asculta online muzica sau radio, 39% se uita la filmulete sau alte transmisiuni video, 36% fac download de fisiere audio, iar 31% descarca fisiere video. La nivel global, urmaresc transmisiuni video in aceeasi masura ca aceia din orasele Romaniei (40%), insa mai putini dintre ei descarca fisiere video (doar 19%). De asemenea, in strainatate o mai mica parte dintre utilizatorii de internet asculta muzica online (39%) sau o descarca (31%). Socializare si cumparaturi
In ceea ce priveste utilizarea retelelor de socia­lizare pe internet, in Romania 26% dintre internauti le frecventeaza macar o data pe luna. La nivelul celor 26 de tari urmarite in studiu, procentajul ce­lor care acceseaza retelele de socializare este mai ridi­cat, respectiv 39% din totalul utilizatorilor de internet cu varsta peste 15 ani la nivel mondial viziteaza cel putin lunar un astfel de site.
La capitolul comert online, in Romania numai 13% dintre utilizatori din zonele urbane fac cel putin o data pe luna cumparaturi pe internet. In tarile analizate de GfK Roper Reports, 45% dintre consu­matorii care folosesc internetul cumpara online produse sau servicii lunar sau mai des, 43% fac tranzactii bancare, iar 31% platesc facturi folosind acest canal.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 26 aug., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 116 ori.

Publica un raspuns