Pe timp de criza, tot mai multi producatori de echipamente hardware s-au orientat catre noi segmente ale pietei: producatorii de PC-uri incep sa-i concureze pe cei care fac telefoane, dar si reciproca e valabila, dupa ce Nokia a anuntat ca reia productia de PC-uri.
De la inceputul anului, mai multi producatori de PC-uri au facut miscari spre piata telefoanelor mobile, mergand pe calea deschisa de companii ca Toshiba, cu smartphone-ul TG1, sau de taiwanezii de la Acer, producator de PC-uri care are in portofoliu terminalele neoTouch, beTouch si exclusivistul Liquid E Ferrari, dar mai ales de Apple, care dupa 30 de ani in industria computerelor a lansat cu succes smartphone-ul iPhone.
Dell este producatorul de PC-uri care a anuntat cel mai recent un terminal mobil: smartphone-ul Aero lansat ieri in Statele Unite cu un pret de 100 dolari, cu un contract incheiat la operatorul AT&T. Fara abonament, pretul smartphone-ului ajunge la 300 de dolari. Potrivit informatiilor oferite de producator presei internationale, smartphone-ul Aero, cu ecran tactil de 3,5 inchi, ruleaza pe sistemul de operare Google Android. Specialistii telecom sunt insa sceptici cu privire la succesul terminalului, avand in vedere pachetul software considerat „depasit”: de exemplu, la capitolul sistem de operare Dell Aero se „lauda” cu versiunea mai veche Android v1.5, iar producatorul nu a anuntat cand se va putea face actualizarea la ultima versiune, Android 2.2. Terminalul Dell cantareste 104 grame, are o grosime de 11,7 milimetri, si functioneaza ajutat de un procesor de 624 MHz. Totusi, smartphone-ul nu beneficiaza de conectivitate 3G, avand numai Wi-Fi si Bluetooth. Aero are insa un modul GPS. De asemenea, rezolutia ecranului, nHD (near HD), a fost de asemenea criticata, avand in vedere capacitatile actualelor smartphone-uri. Dell a mai lansat la finalul anului trecut terminalul Dell Mini3, pentru pietele asiatice.
Cine mai intra pe piata telefoanelor
HP, lider mondial pe piata PC-urilor, a facut anul acesta primul pas spre piata de terminalelor mobile prin achizitia producatorului de smartphone-uri Palm, aflat in dificultati financiare. HP a platit 1,2 miliarde de dolari pentru Palm, insa dupa achizitia din aprilie producatorul de smartphone-uri nu a facut alt anunt in afara faptului ca toate noutatile vor fi prezentate in 2011. Pentru a sustine producatorul de telefoane, HP a anulat lansarea tablet PC-ului Slate.
Decizia jucatorilor de a intra pe piata smartphone-urilor pare sa fie incurajata de evolutia financiara a segmentului, mai ales dupa ce furnizorii de componente pentru astfel de dispozitive au anuntat ca au greutati in a tine pasul cu cererea. Potrivit datelor IDC, piata smartphone-urilor s-a majorat cu 50% in al doilea trimestru al anului si cu 54% in primele sase luni din 2010. Microsoft, unul dintre cei mai importanti producatori de software la nivel global, dar cunoscut si pe segmentul hardware pentru consola xBox, playerul Zune si periferice, a lansat in aprilie terminalele mobile Kin, pe care l-a abandonat cateva luni mai tarziu, fiind considerat un smartphone cu performante modeste.
Mobilistii isi incearca norocul cu computerele
Cel mai mare producator mondial de telefoane mobile, Nokia, a anuntat inca de anul trecut ca va lansa PC-ul Nokia Booklet 3G. Netbookul care readuce Nokia pe piata computerelor, abandonata in anul 1991 prin vanzarea diviziei de profil catre compania britanica ICL.
Insa competitia producatorilor de telefoane mobile se ascute pe ultraportabile, dupa ce tot mai multe companii au anuntat ca vor sa concureze tablet
PC-ul lansat de Apple. Research In Motion sau Motorola, producatorii de telefoane mobile care au anuntat cel mai recent ca intra pe piata foarte competitiva a tablet PC-urilor, urmeaza sa lanseze produse care sa concureze iPad-ul.
Citeste articolul pe: Financiarul
Pe timp de criza, tot mai multi producatori de echipamente hardware s-au orientat catre noi segmente ale pietei: producatorii de PC-uri incep sa-i concureze pe cei care fac telefoane, dar si reciproca e valabila, dupa ce Nokia a anuntat ca reia productia de PC-uri.
De la inceputul anului, mai multi producatori de PC-uri au facut miscari spre piata telefoanelor mobile, mergand pe calea deschisa de companii ca Toshiba, cu smartphone-ul TG1, sau de taiwanezii de la Acer, producator de PC-uri care are in portofoliu terminalele neoTouch, beTouch si exclusivistul Liquid E Ferrari, dar mai ales de Apple, care dupa 30 de ani in industria computerelor a lansat cu succes smartphone-ul iPhone.
Dell este producatorul de PC-uri care a anuntat cel mai recent un terminal mobil: smartphone-ul Aero lansat ieri in Statele Unite cu un pret de 100 dolari, cu un contract incheiat la operatorul AT&T. Fara abonament, pretul smartphone-ului ajunge la 300 de dolari. Potrivit informatiilor oferite de producator presei internationale, smartphone-ul Aero, cu ecran tactil de 3,5 inchi, ruleaza pe sistemul de operare Google Android. Specialistii telecom sunt insa sceptici cu privire la succesul terminalului, avand in vedere pachetul software considerat „depasit”: de exemplu, la capitolul sistem de operare Dell Aero se „lauda” cu versiunea mai veche Android v1.5, iar producatorul nu a anuntat cand se va putea face actualizarea la ultima versiune, Android 2.2. Terminalul Dell cantareste 104 grame, are o grosime de 11,7 milimetri, si functioneaza ajutat de un procesor de 624 MHz. Totusi, smartphone-ul nu beneficiaza de conectivitate 3G, avand numai Wi-Fi si Bluetooth. Aero are insa un modul GPS. De asemenea, rezolutia ecranului, nHD (near HD), a fost de asemenea criticata, avand in vedere capacitatile actualelor smartphone-uri. Dell a mai lansat la finalul anului trecut terminalul Dell Mini3, pentru pietele asiatice.
Cine mai intra pe piata telefoanelor
HP, lider mondial pe piata PC-urilor, a facut anul acesta primul pas spre piata de terminalelor mobile prin achizitia producatorului de smartphone-uri Palm, aflat in dificultati financiare. HP a platit 1,2 miliarde de dolari pentru Palm, insa dupa achizitia din aprilie producatorul de smartphone-uri nu a facut alt anunt in afara faptului ca toate noutatile vor fi prezentate in 2011. Pentru a sustine producatorul de telefoane, HP a anulat lansarea tablet PC-ului Slate.
Decizia jucatorilor de a intra pe piata smartphone-urilor pare sa fie incurajata de evolutia financiara a segmentului, mai ales dupa ce furnizorii de componente pentru astfel de dispozitive au anuntat ca au greutati in a tine pasul cu cererea. Potrivit datelor IDC, piata smartphone-urilor s-a majorat cu 50% in al doilea trimestru al anului si cu 54% in primele sase luni din 2010. Microsoft, unul dintre cei mai importanti producatori de software la nivel global, dar cunoscut si pe segmentul hardware pentru consola xBox, playerul Zune si periferice, a lansat in aprilie terminalele mobile Kin, pe care l-a abandonat cateva luni mai tarziu, fiind considerat un smartphone cu performante modeste.
Mobilistii isi incearca norocul cu computerele
Cel mai mare producator mondial de telefoane mobile, Nokia, a anuntat inca de anul trecut ca va lansa PC-ul Nokia Booklet 3G. Netbookul care readuce Nokia pe piata computerelor, abandonata in anul 1991 prin vanzarea diviziei de profil catre compania britanica ICL.
Insa competitia producatorilor de telefoane mobile se ascute pe ultraportabile, dupa ce tot mai multe companii au anuntat ca vor sa concureze tablet
PC-ul lansat de Apple. Research In Motion sau Motorola, producatorii de telefoane mobile care au anuntat cel mai recent ca intra pe piata foarte competitiva a tablet PC-urilor, urmeaza sa lanseze produse care sa concureze iPad-ul.
Citeste articolul pe: Financiarul