Pe timp de criza, tot mai multi pro­ducatori de echipamente hard­ware s-au orientat catre noi segmente ale pietei: producatorii de PC-uri incep sa-i concureze pe cei care fac telefoane, dar si reciproca e valabila, dupa ce Nokia a anuntat ca reia productia de PC-uri.
De la inceputul anului, mai multi producatori de PC-uri au facut miscari spre piata telefoanelor mo­bile, mergand pe calea deschisa de companii ca Toshiba, cu smartphone-ul TG1, sau de taiwa­ne­zii de la Acer, pro­du­ca­tor de PC-uri care are in por­to­­foliu ter­mi­nalele neoTouch, beTouch si exclusi­vi­s­tul Liquid E Ferrari, dar mai ales de Apple, ca­re dupa 30 de ani in industria com­pu­­terelor a lansat cu succes smart­phone-ul iPhone.
Dell este producatorul de PC-uri care a anuntat cel mai recent un terminal mobil: smartphone-ul Aero lansat ieri in Statele Unite cu un pret de 100 dolari, cu un contract incheiat la operatorul AT&T. Fara abonament, pretul smartphone-ului ajunge la 300 de dolari. Potrivit infor­ma­tiilor oferite de producator presei inter­nationale, smartphone-ul Aero, cu ecran tactil de 3,5 inchi, ruleaza pe sistemul de operare Google Android. Specialistii telecom sunt insa sceptici cu privire la succesul terminalului, avand in vedere pachetul software considerat „depasit”: de exemplu, la capitolul sis­tem de operare Dell Aero se „lauda” cu versi­unea mai veche Android v1.5, iar producatorul nu a anuntat cand se va putea face actualizarea la ultima ver­siune, Android 2.2. Terminalul Dell can­tareste 104 grame, are o grosime de 11,7 milimetri, si functioneaza ajutat de un procesor de 624 MHz. Totusi, smart­phone-ul nu bene­ficiaza de conectivitate 3G, avand numai Wi-Fi si Bluetooth. Aero are insa un modul GPS. De ase­menea, rezolutia ecranului, nHD (near HD), a fost de asemenea criticata, avand in vedere capacitatile actualelor smart­phone-uri. Dell a mai lansat la finalul anului trecut terminalul Dell Mini3, pentru pietele asiatice.
Cine mai intra pe piata telefoanelor
HP, lider mondial pe piata PC-urilor, a facut anul acesta primul pas spre piata de terminalelor mobile prin achizitia pro­ducatorului de smartphone-uri Palm, aflat in dificultati financiare. HP a platit 1,2 miliarde de dolari pentru Palm, insa dupa achizitia din aprilie producatorul de smart­phone-uri nu a facut alt anunt in afara faptului ca toate noutatile vor fi prezentate in 2011. Pentru a sustine producatorul de telefoane, HP a anulat lansarea tablet PC-ului Slate.
Decizia jucatorilor de a intra pe piata smartphone-urilor pare sa fie incurajata de evolutia financiara a segmentului, mai ales dupa ce furnizorii de com­po­nen­te pentru astfel de dispozitive au anun­tat ca au greutati in a tine pasul cu cererea. Potrivit datelor IDC, piata smart­phone-urilor s-a majorat cu 50% in al doi­lea tri­mes­tru al anu­­lui si cu 54% in pri­mele sase luni din 2010. Mi­cro­soft, unul din­tre cei mai impor­tanti pro­du­ca­tori de software la nivel global, dar cu­noscut si pe seg­mentul hardware pentru consola xBox, playerul Zune si peri­ferice, a lansat in aprilie terminalele mo­bile Kin, pe care l-a abandonat cateva luni mai tarziu, fiind considerat un smartphone cu perfor­mante modeste.
Mobilistii isi incearca norocul cu computerele
Cel mai mare producator mondial de telefoane mobile, Nokia, a anuntat inca de anul trecut ca va lansa PC-ul Nokia Booklet 3G. Netbookul care readuce Nokia pe piata computerelor, abando­nata in anul 1991 prin vanzarea diviziei de profil catre compania britanica ICL.
Insa competitia producatorilor de telefoane mobile se ascute pe ultrapor­tabile, dupa ce tot mai multe companii au anuntat ca vor sa concureze tablet
PC-ul lansat de Apple. Research In Motion sau Motorola, producatorii de telefoane mobile care au anuntat cel mai recent ca intra pe piata foarte competitiva a tablet PC-urilor, urmeaza sa lanseze produse care sa concureze iPad-ul.

Citeste articolul pe: Financiarul

Noile directii in industria PC-urilor: jucatorii vor venituri din smartphone-uri Dell mizeaza pe mobile cu un terminal inteligent de 100 de dolari

Pe timp de criza, tot mai multi pro­ducatori de echipamente hard­ware s-au orientat catre noi segmente ale pietei: producatorii de PC-uri incep sa-i concureze pe cei care fac telefoane, dar si reciproca e valabila, dupa ce Nokia a anuntat ca reia productia de PC-uri.
De la inceputul anului, mai multi producatori de PC-uri au facut miscari spre piata telefoanelor mo­bile, mergand pe calea deschisa de companii ca Toshiba, cu smartphone-ul TG1, sau de taiwa­ne­zii de la Acer, pro­du­ca­tor de PC-uri care are in por­to­­foliu ter­mi­nalele neoTouch, beTouch si exclusi­vi­s­tul Liquid E Ferrari, dar mai ales de Apple, ca­re dupa 30 de ani in industria com­pu­­terelor a lansat cu succes smart­phone-ul iPhone.
Dell este producatorul de PC-uri care a anuntat cel mai recent un terminal mobil: smartphone-ul Aero lansat ieri in Statele Unite cu un pret de 100 dolari, cu un contract incheiat la operatorul AT&T. Fara abonament, pretul smartphone-ului ajunge la 300 de dolari. Potrivit infor­ma­tiilor oferite de producator presei inter­nationale, smartphone-ul Aero, cu ecran tactil de 3,5 inchi, ruleaza pe sistemul de operare Google Android. Specialistii telecom sunt insa sceptici cu privire la succesul terminalului, avand in vedere pachetul software considerat „depasit”: de exemplu, la capitolul sis­tem de operare Dell Aero se „lauda” cu versi­unea mai veche Android v1.5, iar producatorul nu a anuntat cand se va putea face actualizarea la ultima ver­siune, Android 2.2. Terminalul Dell can­tareste 104 grame, are o grosime de 11,7 milimetri, si functioneaza ajutat de un procesor de 624 MHz. Totusi, smart­phone-ul nu bene­ficiaza de conectivitate 3G, avand numai Wi-Fi si Bluetooth. Aero are insa un modul GPS. De ase­menea, rezolutia ecranului, nHD (near HD), a fost de asemenea criticata, avand in vedere capacitatile actualelor smart­phone-uri. Dell a mai lansat la finalul anului trecut terminalul Dell Mini3, pentru pietele asiatice.
Cine mai intra pe piata telefoanelor
HP, lider mondial pe piata PC-urilor, a facut anul acesta primul pas spre piata de terminalelor mobile prin achizitia pro­ducatorului de smartphone-uri Palm, aflat in dificultati financiare. HP a platit 1,2 miliarde de dolari pentru Palm, insa dupa achizitia din aprilie producatorul de smart­phone-uri nu a facut alt anunt in afara faptului ca toate noutatile vor fi prezentate in 2011. Pentru a sustine producatorul de telefoane, HP a anulat lansarea tablet PC-ului Slate.
Decizia jucatorilor de a intra pe piata smartphone-urilor pare sa fie incurajata de evolutia financiara a segmentului, mai ales dupa ce furnizorii de com­po­nen­te pentru astfel de dispozitive au anun­tat ca au greutati in a tine pasul cu cererea. Potrivit datelor IDC, piata smart­phone-urilor s-a majorat cu 50% in al doi­lea tri­mes­tru al anu­­lui si cu 54% in pri­mele sase luni din 2010. Mi­cro­soft, unul din­tre cei mai impor­tanti pro­du­ca­tori de software la nivel global, dar cu­noscut si pe seg­mentul hardware pentru consola xBox, playerul Zune si peri­ferice, a lansat in aprilie terminalele mo­bile Kin, pe care l-a abandonat cateva luni mai tarziu, fiind considerat un smartphone cu perfor­mante modeste.
Mobilistii isi incearca norocul cu computerele
Cel mai mare producator mondial de telefoane mobile, Nokia, a anuntat inca de anul trecut ca va lansa PC-ul Nokia Booklet 3G. Netbookul care readuce Nokia pe piata computerelor, abando­nata in anul 1991 prin vanzarea diviziei de profil catre compania britanica ICL.
Insa competitia producatorilor de telefoane mobile se ascute pe ultrapor­tabile, dupa ce tot mai multe companii au anuntat ca vor sa concureze tablet
PC-ul lansat de Apple. Research In Motion sau Motorola, producatorii de telefoane mobile care au anuntat cel mai recent ca intra pe piata foarte competitiva a tablet PC-urilor, urmeaza sa lanseze produse care sa concureze iPad-ul.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 25 aug., 2010 in categoria IT, Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 599 ori.

Publica un raspuns