Un amic este oprit de Poliția Rutieră în trafic. În fața lui un alt șofer „negocia” suspendarea permisului pentru o abatere mai gravă pare-se la Codul Rutier. Polițistul îi explica de ce anume trebuie să-i suspende permisul, la care vine replica șoferului: „Păi cum să vi-l dau domnule, am dat 2000 de euro pe el?”.

Acum se schimbă din nou regulile de acordare a permiselor, implicit și de susținere a examenelor de promovare a școlii de șofer. Permisele se iau după promovarea unui examen într-un sistem informatic în care, cel puțin teoretic, nu mai pot survenii șpăgi care să ducă la eliberarea unor permise dobândite de niște șoferi care cel mai probabil n-au nici cele mai elementare conștințe despre șofat. Cu toate acestea, în 20 de ani care s-au scurs în capitalism, ca să nu-i mai punem la socoteală și pe cei de dinainte, s-au eliberat zeci, sute, poate mii de permise pe care eu le-aș cataloga drept false. Ca o paranteză, scandalul de la Pitești, din informațiile mele a plecat tocmai din Italia, unde un echipaj de Poliție a oprit în trafic un șofer pentru a-i da o amendă. Când a fost pus să semneze procesul verbal, polițistul a avut suspriza să constate că șoferul cu pricina nu știa nici să semneze, nici să scrie. Era analfabet. Era firesc astfel să se întrebe cum anume și-a promovat examenul pentru dobândirea permisului. N-a mai ieșit scandal internațional, cel mai probabil printr-o abilă diplomație atât din partea română, cât și din partea italiană.

Rămâne însă întrebarea câți dintre șoferii din traficul de la noi au permise cumpărate în mii de  euro? De câți inconștienți trebuie să mă/vă feresc/iți zilnic atunci când mă/vă urcați la volan?

Oare mai funcționează aprozarul de permise?

Un amic este oprit de Poliția Rutieră în trafic. În fața lui un alt șofer „negocia” suspendarea permisului pentru o abatere mai gravă pare-se la Codul Rutier. Polițistul îi explica de ce anume trebuie să-i suspende permisul, la care vine replica șoferului: „Păi cum să vi-l dau domnule, am dat 2000 de euro pe el?”.

Acum se schimbă din nou regulile de acordare a permiselor, implicit și de susținere a examenelor de promovare a școlii de șofer. Permisele se iau după promovarea unui examen într-un sistem informatic în care, cel puțin teoretic, nu mai pot survenii șpăgi care să ducă la eliberarea unor permise dobândite de niște șoferi care cel mai probabil n-au nici cele mai elementare conștințe despre șofat. Cu toate acestea, în 20 de ani care s-au scurs în capitalism, ca să nu-i mai punem la socoteală și pe cei de dinainte, s-au eliberat zeci, sute, poate mii de permise pe care eu le-aș cataloga drept false. Ca o paranteză, scandalul de la Pitești, din informațiile mele a plecat tocmai din Italia, unde un echipaj de Poliție a oprit în trafic un șofer pentru a-i da o amendă. Când a fost pus să semneze procesul verbal, polițistul a avut suspriza să constate că șoferul cu pricina nu știa nici să semneze, nici să scrie. Era analfabet. Era firesc astfel să se întrebe cum anume și-a promovat examenul pentru dobândirea permisului. N-a mai ieșit scandal internațional, cel mai probabil printr-o abilă diplomație atât din partea română, cât și din partea italiană.

Rămâne însă întrebarea câți dintre șoferii din traficul de la noi au permise cumpărate în mii de  euro? De câți inconștienți trebuie să mă/vă feresc/iți zilnic atunci când mă/vă urcați la volan?

Postat de pe data de 4 aug., 2010 in categoria Civism. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 641 ori.

Publica un raspuns