Producatorii spun ca desktopurile pierd si mai mult teren in fata laptopurilor
Vanzarile de laptopuri pe piata locala s-ar putea ridica anul acesta la 350.000-400.000 de unitati, estimeaza Lucian Condruz, Sales Manager Toshiba Romania, ceea ce ar insemna o crestere intre 20% si 37% comparativ cu 2009. Potrivit estimarilor, vanzarile de computere portabile pentru anul 2009 s-au ridicat la aproximativ 290.000 de unitati.
In asteptarea cifrelor oficiale ce vor fi raportate de compania de analiza IDC, producatorii de PC-uri estimeaza ca in timp ce piata totala este in scadere notebookurile castiga tot mai mult teren in fata desktopurilor. „In prima jumatate de an s-au inregistrat cresteri notabile pe piata notebookurilor. Piata totala de PC-uri nu se afla in crestere, insa notebookurile castiga cota de piata in fata desktopurilor“, a declarat pentru „Financiarul“ Lucian Condruz, Sales Manager al companiei Toshiba. Oficialul apreciaza ca anul acesta piata totala de PC-uri se va ridica cel mult la 400.000 de unitati, insa masurile de austeritate impuse de Executiv ar putea obliga vendorii sa isi revizuiasca estimarile pe final de an. „Piata totala a laptopurilor va fi anul acesta intre 350-400.000 de unitati. S-ar putea ca, pe final de an, aceasta cifra sa fie revizuita la o cota inferioara, din cauza rezultatelor implementarii masurilor de austeritate“, considera Condruz. Si Dana Iorga, directorul general al companiei de distributie IT&S, crede intr-o crestere a pietei de laptopuri de 15%-20%, desi estimarile de la inceputul anului aratau un avans de aproximativ 10%, precizand ca masurile impuse pana acum nu sustin consumul. Totusi, masurile de austeritate luate de guvern nu incurajeaza consumul. „Cresterea TVA si scaderea salariilor sunt masuri tipice de incercare de scadere a consumului in orice piata. In Grecia, aceleasi masuri de austeritate impuse la inceputul anului au diminuat piata IT cu 50%. Speram ca acelasi lucru nu se va intampla si in Romania si monitorizam atent lunile urmatoare pentru a observa trendul“, a explicat oficialul Toshiba.
Clientul, sensibil la pret
„Daca ne raportam la prima jumatate a anului 2010 putem fi optimisti. Totusi, tinand cont de evolutia economica actuala, imi este foarte greu sa ma pronunt. Obiectivul nostru raportat este de a avea la sfarsit de an o cifra de afaceri cel putin similara cu cea obtinuta in 2009. Suntem optimisti cu privire la acest target si vrem chiar sa il depasim“, a declarat pentru „Financiarul“ Bogdan Iftemie, Sales Manager Acer Romania.
In ceea ce priveste ponderea laptopurilor in totalul pietei de PC-uri, aceasta ar putea fi influentata de evolutia pretului pe unitate. „Specialistii IT&S sunt de parere ca netbookurile raman constante, in 2010 neprevizionandu-se o crestere in ponderea vanzarilor. Cazul desktopurilor este diferit, intrucat cererea de mobilitate din contextul actual va duce la scaderea vanzarilor acestora. In schimb, numarul de unitati de laptopuri vandute in 2010 va creste cu 15%-20%. Aceasta crestere va depinde totusi de diferenta de pret dintre un PC si un laptop, dar si de evolutia pietei in general. In ultima perioada, pretul laptopurilor a cunoscut o crestere de 4%-5%“, spune Dana Iorga. Potrivit oficialului Toshiba, piata romaneasca este extrem de competitiva, iar elementul prioritar in fata clientului este pretul. „In cazul Toshiba, produsele care se bucura de cel mai mare succes sunt cele din gama Satellite, cu preturi intre 500-600 de euro“, spune Condruz.
Avans de 53,7% in Europa Centrala
La nivel european, cifrele preliminare publicate de IDC arata un avans al vanzarilor totale de PC-uri de 21% in trimestrul al doilea, analistii comentand ca piata se recupereaza dupa declinul economic. Insa in timp ce in Europa de Vest piata de PC-uri a crescut cu 15,1%, in Europa Centrala si de Est, considerata regiune emergenta, vanzarile de computere au crescut cu 53,7% in perioada 1 aprilie-30 iunie. Potrivit IDC, computerele portabile au fost motorul pietei de PC-uri in prima jumatate a anului.
Citeste articolul pe: Financiarul
Producatorii spun ca desktopurile pierd si mai mult teren in fata laptopurilor
Vanzarile de laptopuri pe piata locala s-ar putea ridica anul acesta la 350.000-400.000 de unitati, estimeaza Lucian Condruz, Sales Manager Toshiba Romania, ceea ce ar insemna o crestere intre 20% si 37% comparativ cu 2009. Potrivit estimarilor, vanzarile de computere portabile pentru anul 2009 s-au ridicat la aproximativ 290.000 de unitati.
In asteptarea cifrelor oficiale ce vor fi raportate de compania de analiza IDC, producatorii de PC-uri estimeaza ca in timp ce piata totala este in scadere notebookurile castiga tot mai mult teren in fata desktopurilor. „In prima jumatate de an s-au inregistrat cresteri notabile pe piata notebookurilor. Piata totala de PC-uri nu se afla in crestere, insa notebookurile castiga cota de piata in fata desktopurilor“, a declarat pentru „Financiarul“ Lucian Condruz, Sales Manager al companiei Toshiba. Oficialul apreciaza ca anul acesta piata totala de PC-uri se va ridica cel mult la 400.000 de unitati, insa masurile de austeritate impuse de Executiv ar putea obliga vendorii sa isi revizuiasca estimarile pe final de an. „Piata totala a laptopurilor va fi anul acesta intre 350-400.000 de unitati. S-ar putea ca, pe final de an, aceasta cifra sa fie revizuita la o cota inferioara, din cauza rezultatelor implementarii masurilor de austeritate“, considera Condruz. Si Dana Iorga, directorul general al companiei de distributie IT&S, crede intr-o crestere a pietei de laptopuri de 15%-20%, desi estimarile de la inceputul anului aratau un avans de aproximativ 10%, precizand ca masurile impuse pana acum nu sustin consumul. Totusi, masurile de austeritate luate de guvern nu incurajeaza consumul. „Cresterea TVA si scaderea salariilor sunt masuri tipice de incercare de scadere a consumului in orice piata. In Grecia, aceleasi masuri de austeritate impuse la inceputul anului au diminuat piata IT cu 50%. Speram ca acelasi lucru nu se va intampla si in Romania si monitorizam atent lunile urmatoare pentru a observa trendul“, a explicat oficialul Toshiba.
Clientul, sensibil la pret
„Daca ne raportam la prima jumatate a anului 2010 putem fi optimisti. Totusi, tinand cont de evolutia economica actuala, imi este foarte greu sa ma pronunt. Obiectivul nostru raportat este de a avea la sfarsit de an o cifra de afaceri cel putin similara cu cea obtinuta in 2009. Suntem optimisti cu privire la acest target si vrem chiar sa il depasim“, a declarat pentru „Financiarul“ Bogdan Iftemie, Sales Manager Acer Romania.
In ceea ce priveste ponderea laptopurilor in totalul pietei de PC-uri, aceasta ar putea fi influentata de evolutia pretului pe unitate. „Specialistii IT&S sunt de parere ca netbookurile raman constante, in 2010 neprevizionandu-se o crestere in ponderea vanzarilor. Cazul desktopurilor este diferit, intrucat cererea de mobilitate din contextul actual va duce la scaderea vanzarilor acestora. In schimb, numarul de unitati de laptopuri vandute in 2010 va creste cu 15%-20%. Aceasta crestere va depinde totusi de diferenta de pret dintre un PC si un laptop, dar si de evolutia pietei in general. In ultima perioada, pretul laptopurilor a cunoscut o crestere de 4%-5%“, spune Dana Iorga. Potrivit oficialului Toshiba, piata romaneasca este extrem de competitiva, iar elementul prioritar in fata clientului este pretul. „In cazul Toshiba, produsele care se bucura de cel mai mare succes sunt cele din gama Satellite, cu preturi intre 500-600 de euro“, spune Condruz.
Avans de 53,7% in Europa Centrala
La nivel european, cifrele preliminare publicate de IDC arata un avans al vanzarilor totale de PC-uri de 21% in trimestrul al doilea, analistii comentand ca piata se recupereaza dupa declinul economic. Insa in timp ce in Europa de Vest piata de PC-uri a crescut cu 15,1%, in Europa Centrala si de Est, considerata regiune emergenta, vanzarile de computere au crescut cu 53,7% in perioada 1 aprilie-30 iunie. Potrivit IDC, computerele portabile au fost motorul pietei de PC-uri in prima jumatate a anului.
Citeste articolul pe: Financiarul