CNA sanctioneaza depasirea pragului de 12 minute de publicitate pe ora cu zeci de mii de lei
Sufocate pe alocuri de cererea ma­re de spatiu publicitar, televi­zi­u­nile au inceput sa difuzeze mai des re­clame pe ecran partajat sau vir­tuale. Valoarea punctelor de au­di­enta livrate de posturi in perioada iunie 2009-iulie 2010 a fost de apro­xi­ma­tiv 4 milioane de euro net, potrivit compa­niei Media Hub.
„Daca raportam tri­mestrul doi (2010 vs 2009), statiile Intact au difuzat de aproape 10 ori mai multe in­ser­tii split-screen, in timp ce la nivel de total piata TV cresterea a fost de aproximativ trei ori”, declara Vlad Tudosie, Head of TV sales al Intact Media Group.
Reclamele difuzate pe ecran partajat, introduse la inceputul anului trecut, au adunat in perioada 1 iunie 2009-1 iulie 2010 peste 9.000 de GRP-uri (puncte de audienta), potrivit lui Sorin Doru, General Manager al companiei Media Hub. Acesta pre­cizeaza ca valoarea celor 9.000 de GRP30 se situeaza in jurul a patru milioa­ne de euro net. De mentionat ca in pri­me­le noua luni din 2009, televiziunile au in­ca­sat aproximativ un milion de euro net din cele aproximativ 4.000 de GRP-uri furnizate pentru acest tip de reclame. Vlad Tudosie, Head of TV sales al Intact Media Group, spune ca atat la nivelul grupului Intact, cat si la total piata TV, numarul de insertii „split-screen” (ecran partajat) a cres­cut considerabil. „Cresterea numaru­lui de insertii split-screen comparand cele sapte luni ale acestui an cu doar cele noua luni ale anului trecut, in care acest format a fost activ, a fost de doua cifre.
Daca ra­por­tam trimestrul doi (2010 vs 2009), Intact a difuzat de aproape 10 ori mai multe inser­tii split-screen, in timp ce la nivel de total piata TV cresterea a fost de apro­xi­ma­tiv trei ori”, puncteaza Vlad Tudosie. Aces­ta subliniaza ca dintre formele de pro­mo­vare alternativa split-screenul este prin­tre cele mai solicitate, avand nu doar avan­tajul unei audiente captive (progra­mul nefiind intrerupt), dar si al transmi­te­rii explicite a mesajului clientului.
La acestea se adauga si avantajul costurilor de productie, care sunt incomparabil mai mici decat ale unui spot normal. Comu­nicarea prin formatul ecranului partajat este de multe ori complementara campa­niilor clasice de spoturi, insa nu este o regula, mai spune Vlad Tudosie. Mai scump cu 50%
Sorin Doru spune ca un GRP pentru split screen (ecran partajat) are o suprataxa de 50% comparativ cu un GRP livrat prin intermediul unui spot clasic. In prezent, pretul pentru un punct de audienta (CPP) a scazut cu 10%-20% fata de anul trecut. Dan Medrea, CEO Grey pentru Romania, Bulgaria si Ucraina, declara recent ca valoarea punctului de audienta variaza de la 50 de euro pana la 600 de euro, in functie de particularitatile privind statia TV, bugetul clientului si valorile istorice. Vlad Tudosie, Head of TV sales al Intact Media Group, spune ca split-screenul este urma­toarea forma de publicitate, dupa spoturile clasice, ca popularitate. „Chiar daca numarul de insertii a crescut sem­ni­fi­cativ, atat la Intact, cat si la nivel general de piata, lungimea medie a unei insertii s-a micsorat cu aproximativ 20%, semn ca acest format este inca in curs de pozi­tio­nare”, mai spune Vlad Tudosie, referitor la im­punerea pe piata a acestui format. Re­pre­zentantul Intact Media Group crede ca advertiserii sunt din ce in ce mai interesati sa comunice „altfel”, prin proiecte si mo­da­­litati originale, insa acestia ar trebui sa fie dispusi la mult mai multa creati­vi­tate in ceea ce priveste comunicarea cu formate non­standard. Printre cei mai importanti clienti care au folosit astfel de reclame se numara Superbingo Metropolis, Cosmote, Orange, Raiffeisen sau Unilever. De ase­me­nea, intre televiziunile care au difuzat cele mai multe reclame pe ecran partajat se regaseste pe primul loc Antena 1. „Antena 1 este principalul canal care utilizeaza acest tip de publicitate, urmeaza GSP TV, Pri­ma TV si Realitatea”, puncteaza Sorin Doru, general manager al companiei Media Hub.
Televiziunile Intact, crestere de 28%
In primele sapte luni ale anului clientii de publicitate TV au aratat un apetit cres­cut de comunicare, spune Vlad Tudosie. „Televiziunile au livrat cu 24% mai multe GRP-uri decat anul trecut (pe target 15-54 urban g+), in timp ce Intact a livrat cu 28% mai multe, consolidandu-si astfel pozitia pe piata.
Aceasta evolutie a fost sustinuta si de imbunatatirea afinitatii targeturilor co­mer­ciale pe toate statiile Intact, dar in special pe Antena 1, si a adus cu sine si o evolutie pozitiva in cifrele de vanzari”, subliniaza Vlad Tudo­sie. In privinta numarului de GRP-uri livrate prin formatul split-screen, cresterea a fost de 800%, daca comparam trimestrul doi al acestui an cu anul anterior, in conditiile in care volumul total de publicitate TV a crescut cu doar 24%, conchide Vlad Tudosie, Head of TV sales al Intact Media Group.
„Penalizari” de pana la 60.000 de lei
Posturile TV nu reusesc intotdeauna sa se limiteze la cele 12 minute prevazute de legislatia audiovizuala pentru difuzarea de reclame. Cel mai recent caz este cel al tele­vi­ziunii „poporului”, OTV, care a fost amen­data cu 30.000 de lei de catre Consi­liul National al Audiovizualului (CNA) pen­tru depasirea cu mult a duratei legale de di­fuzare a publicitatii. „Au fost constatate 12 depasiri, iar timpul total de publicitate difuzat peste durata maxima legala, in pe­rioa­da monitorizata, precizat in raportul de monitorizare, a fost de o ora, un minut si 50 de secunde”, mentiona in luna iunie CNA. De asemenea, Kanal D si Prima TV sunt posturile care au primit printre cele mai mari amenzi pentru depasirea celor 12 minute de publicitate, fiind sanctionate la inceputul anului cu 60.000 de lei, respectiv 50.000 de lei.
Noi conditii propuse prin lege
Consiliul National al Audiovizualului a lansat saptamana trecuta, pe site-ul institutiei, pentru dezbaterea publica, un proiect de modificare a Codului de reglementare in audiovizual. Acesta ar trebui aliniat la Legea Audiovizualului si la Directiva europeana privind serviciile mass-mediei audiovizuale.
Noul articol propus de CNA privind publicitatea pe ecran partajat precizeaza ca reclamele vor trebui sa indeplineasca urmatoarele conditii: sa fie usor de identificat prin afisarea mentiunii „Publicitate” pe toata durata difuzarii acesteia, este interzisa difuzarea de publicitate in mod simultan pe doua sau mai multe ecrane partajate, este interzisa utilizarea benzii defilante (crawl) pentru publicitate. De asemenea, art. 117 din proiectul de modificare al Codului de reglementare in audiovizual interzice difuzarea publicitatii pe ecran partajat in programele destinate copiilor, programele de stiri si in filme documentare si de fictiune.

Citeste articolul pe: Financiarul

Televiziunile au incasat patru milioane de euro net din difuzarea reclamelor pe ecran partajat

CNA sanctioneaza depasirea pragului de 12 minute de publicitate pe ora cu zeci de mii de lei
Sufocate pe alocuri de cererea ma­re de spatiu publicitar, televi­zi­u­nile au inceput sa difuzeze mai des re­clame pe ecran partajat sau vir­tuale. Valoarea punctelor de au­di­enta livrate de posturi in perioada iunie 2009-iulie 2010 a fost de apro­xi­ma­tiv 4 milioane de euro net, potrivit compa­niei Media Hub.
„Daca raportam tri­mestrul doi (2010 vs 2009), statiile Intact au difuzat de aproape 10 ori mai multe in­ser­tii split-screen, in timp ce la nivel de total piata TV cresterea a fost de aproximativ trei ori”, declara Vlad Tudosie, Head of TV sales al Intact Media Group.
Reclamele difuzate pe ecran partajat, introduse la inceputul anului trecut, au adunat in perioada 1 iunie 2009-1 iulie 2010 peste 9.000 de GRP-uri (puncte de audienta), potrivit lui Sorin Doru, General Manager al companiei Media Hub. Acesta pre­cizeaza ca valoarea celor 9.000 de GRP30 se situeaza in jurul a patru milioa­ne de euro net. De mentionat ca in pri­me­le noua luni din 2009, televiziunile au in­ca­sat aproximativ un milion de euro net din cele aproximativ 4.000 de GRP-uri furnizate pentru acest tip de reclame. Vlad Tudosie, Head of TV sales al Intact Media Group, spune ca atat la nivelul grupului Intact, cat si la total piata TV, numarul de insertii „split-screen” (ecran partajat) a cres­cut considerabil. „Cresterea numaru­lui de insertii split-screen comparand cele sapte luni ale acestui an cu doar cele noua luni ale anului trecut, in care acest format a fost activ, a fost de doua cifre.
Daca ra­por­tam trimestrul doi (2010 vs 2009), Intact a difuzat de aproape 10 ori mai multe inser­tii split-screen, in timp ce la nivel de total piata TV cresterea a fost de apro­xi­ma­tiv trei ori”, puncteaza Vlad Tudosie. Aces­ta subliniaza ca dintre formele de pro­mo­vare alternativa split-screenul este prin­tre cele mai solicitate, avand nu doar avan­tajul unei audiente captive (progra­mul nefiind intrerupt), dar si al transmi­te­rii explicite a mesajului clientului.
La acestea se adauga si avantajul costurilor de productie, care sunt incomparabil mai mici decat ale unui spot normal. Comu­nicarea prin formatul ecranului partajat este de multe ori complementara campa­niilor clasice de spoturi, insa nu este o regula, mai spune Vlad Tudosie. Mai scump cu 50%
Sorin Doru spune ca un GRP pentru split screen (ecran partajat) are o suprataxa de 50% comparativ cu un GRP livrat prin intermediul unui spot clasic. In prezent, pretul pentru un punct de audienta (CPP) a scazut cu 10%-20% fata de anul trecut. Dan Medrea, CEO Grey pentru Romania, Bulgaria si Ucraina, declara recent ca valoarea punctului de audienta variaza de la 50 de euro pana la 600 de euro, in functie de particularitatile privind statia TV, bugetul clientului si valorile istorice. Vlad Tudosie, Head of TV sales al Intact Media Group, spune ca split-screenul este urma­toarea forma de publicitate, dupa spoturile clasice, ca popularitate. „Chiar daca numarul de insertii a crescut sem­ni­fi­cativ, atat la Intact, cat si la nivel general de piata, lungimea medie a unei insertii s-a micsorat cu aproximativ 20%, semn ca acest format este inca in curs de pozi­tio­nare”, mai spune Vlad Tudosie, referitor la im­punerea pe piata a acestui format. Re­pre­zentantul Intact Media Group crede ca advertiserii sunt din ce in ce mai interesati sa comunice „altfel”, prin proiecte si mo­da­­litati originale, insa acestia ar trebui sa fie dispusi la mult mai multa creati­vi­tate in ceea ce priveste comunicarea cu formate non­standard. Printre cei mai importanti clienti care au folosit astfel de reclame se numara Superbingo Metropolis, Cosmote, Orange, Raiffeisen sau Unilever. De ase­me­nea, intre televiziunile care au difuzat cele mai multe reclame pe ecran partajat se regaseste pe primul loc Antena 1. „Antena 1 este principalul canal care utilizeaza acest tip de publicitate, urmeaza GSP TV, Pri­ma TV si Realitatea”, puncteaza Sorin Doru, general manager al companiei Media Hub.
Televiziunile Intact, crestere de 28%
In primele sapte luni ale anului clientii de publicitate TV au aratat un apetit cres­cut de comunicare, spune Vlad Tudosie. „Televiziunile au livrat cu 24% mai multe GRP-uri decat anul trecut (pe target 15-54 urban g+), in timp ce Intact a livrat cu 28% mai multe, consolidandu-si astfel pozitia pe piata.
Aceasta evolutie a fost sustinuta si de imbunatatirea afinitatii targeturilor co­mer­ciale pe toate statiile Intact, dar in special pe Antena 1, si a adus cu sine si o evolutie pozitiva in cifrele de vanzari”, subliniaza Vlad Tudo­sie. In privinta numarului de GRP-uri livrate prin formatul split-screen, cresterea a fost de 800%, daca comparam trimestrul doi al acestui an cu anul anterior, in conditiile in care volumul total de publicitate TV a crescut cu doar 24%, conchide Vlad Tudosie, Head of TV sales al Intact Media Group.
„Penalizari” de pana la 60.000 de lei
Posturile TV nu reusesc intotdeauna sa se limiteze la cele 12 minute prevazute de legislatia audiovizuala pentru difuzarea de reclame. Cel mai recent caz este cel al tele­vi­ziunii „poporului”, OTV, care a fost amen­data cu 30.000 de lei de catre Consi­liul National al Audiovizualului (CNA) pen­tru depasirea cu mult a duratei legale de di­fuzare a publicitatii. „Au fost constatate 12 depasiri, iar timpul total de publicitate difuzat peste durata maxima legala, in pe­rioa­da monitorizata, precizat in raportul de monitorizare, a fost de o ora, un minut si 50 de secunde”, mentiona in luna iunie CNA. De asemenea, Kanal D si Prima TV sunt posturile care au primit printre cele mai mari amenzi pentru depasirea celor 12 minute de publicitate, fiind sanctionate la inceputul anului cu 60.000 de lei, respectiv 50.000 de lei.
Noi conditii propuse prin lege
Consiliul National al Audiovizualului a lansat saptamana trecuta, pe site-ul institutiei, pentru dezbaterea publica, un proiect de modificare a Codului de reglementare in audiovizual. Acesta ar trebui aliniat la Legea Audiovizualului si la Directiva europeana privind serviciile mass-mediei audiovizuale.
Noul articol propus de CNA privind publicitatea pe ecran partajat precizeaza ca reclamele vor trebui sa indeplineasca urmatoarele conditii: sa fie usor de identificat prin afisarea mentiunii „Publicitate” pe toata durata difuzarii acesteia, este interzisa difuzarea de publicitate in mod simultan pe doua sau mai multe ecrane partajate, este interzisa utilizarea benzii defilante (crawl) pentru publicitate. De asemenea, art. 117 din proiectul de modificare al Codului de reglementare in audiovizual interzice difuzarea publicitatii pe ecran partajat in programele destinate copiilor, programele de stiri si in filme documentare si de fictiune.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 23 aug., 2010 in categoria Business, Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 539 ori.

Publica un raspuns