Furnizorii de internet vor fi obligaţi să publice parametrii de calitate şi procedurile de măsurare a acestora pe paginile proprii de internet şi în contractele cu clienţii, potrivit unui proiect de decizie al Autorităţii Naţionale pentru Administrarea şi Reglementarea în Comunicaţii (ANCOM).
Astfel, furnizorii de servicii de acces la internet vor avea obligaţia publicării parametrilor de calitate administrativi precum termenul necesar pentru furnizarea accesului la internet, termenul de remediere a deranjamentelor, frecvenţa reclamaţiilor utilizatorului, a celor referitoare la deranjamente şi privind corectitudinea facturării, precum şi termenul de soluţionare a reclamaţiilor utilizatorilor, se arată într-un comunicat al ANCOM.
Totodată, furnizorii cu peste 1.000 de conexiuni vor publica şi parametrii de calitate tehnici, precum viteza de transfer a datelor, întârzierea de transfer, variaţia întârzierii de transfer şi rata pierderii de pachete.
Furnizorii de servicii de acces la internet mentionaţi vor realiza, administra şi pune la dispoziţia utilizatorilor o aplicaţie proprie care să măsoare şi să evalueze, în timp real, indicatorii tehnici de calitate pentru serviciul de acces la internet.
„ANCOM consideră că îmbunătăţirea gradului de informare a utilizatorilor contribuie la creşterea puterii consumatorilor şi a capacităţii acestora de a-şi apăra mai bine interesele, şi în acelaşi timp stimulează şi susţine concurenţa. Utilizatorii informaţi, care sunt pregătiţi să-şi exercite abilitatea de a alege, pun o presiune necesară asupra furnizorilor, stimulându-i să ofere servicii inovatoare, la o calitate tot mai bună şi la tarife tot mai competitive”, a declarat în comunicat, preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu.
Decizia se va aplica serviciilor de acces la internet, furnizate prin intermediul reţelelor publice fixe sau mobile de comunicaţii electronice, indiferent de tehnologia de acces la internet – accesul prin tehnologii prin fir în bandă îngustă, prin conexiuni de tip dial-up/ISDN sau în bandă largă (DSL, cable modem) sau accesul wireless precum WLAN, GSM, GPRS si UMTS.
SURSA: Mediafax

Citeste articolul pe: Capital

Furnizorii de internet vor fi obligaţi să publice parametrii de calitate

Furnizorii de internet vor fi obligaţi să publice parametrii de calitate şi procedurile de măsurare a acestora pe paginile proprii de internet şi în contractele cu clienţii, potrivit unui proiect de decizie al Autorităţii Naţionale pentru Administrarea şi Reglementarea în Comunicaţii (ANCOM).
Astfel, furnizorii de servicii de acces la internet vor avea obligaţia publicării parametrilor de calitate administrativi precum termenul necesar pentru furnizarea accesului la internet, termenul de remediere a deranjamentelor, frecvenţa reclamaţiilor utilizatorului, a celor referitoare la deranjamente şi privind corectitudinea facturării, precum şi termenul de soluţionare a reclamaţiilor utilizatorilor, se arată într-un comunicat al ANCOM.
Totodată, furnizorii cu peste 1.000 de conexiuni vor publica şi parametrii de calitate tehnici, precum viteza de transfer a datelor, întârzierea de transfer, variaţia întârzierii de transfer şi rata pierderii de pachete.
Furnizorii de servicii de acces la internet mentionaţi vor realiza, administra şi pune la dispoziţia utilizatorilor o aplicaţie proprie care să măsoare şi să evalueze, în timp real, indicatorii tehnici de calitate pentru serviciul de acces la internet.
„ANCOM consideră că îmbunătăţirea gradului de informare a utilizatorilor contribuie la creşterea puterii consumatorilor şi a capacităţii acestora de a-şi apăra mai bine interesele, şi în acelaşi timp stimulează şi susţine concurenţa. Utilizatorii informaţi, care sunt pregătiţi să-şi exercite abilitatea de a alege, pun o presiune necesară asupra furnizorilor, stimulându-i să ofere servicii inovatoare, la o calitate tot mai bună şi la tarife tot mai competitive”, a declarat în comunicat, preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu.
Decizia se va aplica serviciilor de acces la internet, furnizate prin intermediul reţelelor publice fixe sau mobile de comunicaţii electronice, indiferent de tehnologia de acces la internet – accesul prin tehnologii prin fir în bandă îngustă, prin conexiuni de tip dial-up/ISDN sau în bandă largă (DSL, cable modem) sau accesul wireless precum WLAN, GSM, GPRS si UMTS.
SURSA: Mediafax

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 27 sept., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 430 ori.

Publica un raspuns