Credeti ca Facebook sau Twitter nu pot dauna marketing-ului? Multe institutii ignora anumiti factori care pot duce la diminuarea sau chiar disparitia efectelor benefice ale retelelor sociale. DailyBusiness.ro prezinta cateva exemple de greseli pe retelele sociale.
Sa nu completezi profilul companiei
A iti face un cont este usor; a il completa necesita insa ceva mai multa rabdare. Daca lasi profilul companiei scris doar partial indica lipsa de profesionalism, iar pe de alta parte, nu ofera cititorilor informatii uneori esentiale despre companie.
Ai grija ca profilul companiei tale sa fie complet, folosind totodata fotografii descriptive, precum si link-uri, pentru a oferi cititorilor cat mai multe posibilitati de informare.
Sa nu ai „continut proaspat”
Nu poti sa interactionezi si sa atragi noi cititori fara sa scrii. Daca alegi sa fii mai putin activ, la un moment dat, oamenii se vor intreba de ce te urmaresc si iti vor da „unfollow”.
Totusi, trebuie sa stii cat de mult sa scrii, pentru a nu inunda cititorii cu informatii, unele dintre ele nerelevante.
Guy Kawasaki, social media expert, raspunde la aceasta problema: „Depinde de mai multi factori – cat de mult apreciaza followerii tai interactiunea? Cat de bune sunt deal-urile pe care le oferi? Cat de mult continut ‘real’ si ‘interactivitate’ contin mesajele companiei tale? In orice caz, este sigur ca ‘a scrie’ este obligatoriu si trebuie sa stii si cui scrii, sa-ti cunosti profilul prietenilor de pe retelele sociale”.
Sa faci spam
Daca bombardezi followerii cu mesaje automate sau nedorite, acestia vor fi iritati si te vei trezi peste noapte cu reputatia de spammer.
Instrumente precum Twitterfeed iti permit sa trimiti anumite update-uri, in mod automat, pe contul tau. Convenabil, da, insa atentie: daca acelea sunt unicele tale post-uri, contul va fi impersonal si practic va „ucide” elementul de interactivitate din efortul de marketing, conform Rescue Marketing.
Similar, nu este bine sa profiti de popularitatea unui anumit subiect si sa pui post-uri despre acel lucru doar pentru ca „este trendy”. Astfel de activitati vor fi sesizate si „taxate” de cititori.
Lipsa de separare a contului propriu si al celui de business
Ultimul lucru pe care vor sa il auda clientii companiei tale este despre meciul de fotbal la care a participat copilul tau sau ce ai facut tu sambata seara. Iti este permis sa ai mai multe conturi pe canalele de social media, asa ca foloseste acest lucru – separa in mod clar contul personal de cel de business.
Sa integrezi viziuni politice in contul de companie
Pagina de business pe Twitter sau Facebook nu este un loc propice pentru a iti expune preferintele politice sau subiecte similare care pot ofensa pe foarte multi. Nu vrei sa discuti politica nici la intalniri de business fata in fata, deci nu o face nici pe canalele sociale.
Sa fii fals prieten
Da, esti entuziasmat(a) de faptul ca ai acces la milioane de potentiali clienti. Dar a deveni brusc prieten cu atat de multi poate parea ciudat si „suna a spam” – lucru cu care nu vrei sa iti asociezi brandul.
Publicatia Small Business Trends recomanda calitatea si nu cantitatea. „Cauta oamenii cei mai activi si pe cei realmente interesati de compania ta. Ajuta-i. Conecteaza-te cu ei si discuta. Cladeste relatii reale. Asa poti sa profiti cu adevarat de puterea social-media. Prietenii falsi nu vor da click pe link-urile tale si nici nu o sa-ti viziteze site-ul”.
Sa fii agresiv
Ar trebui sa iti tratezi followerii pe Internet la fel cum faci cu potentialii clienti fata in fata. Acest lucru inseamna ca nu trebuie sa le „bagi pe gat” din prima produsul sau serviciul tau.
„Marketing-ul direct poate functiona pe social media, dar pentru acest lucru trebuie sa creezi initial o relatie, inainte de a vinde ceva”, conform Small Business Trends.
Evita tentatia de a da mesaje directe oamenilor pentru a le spune sa cumpere produsele tale, imediat dupa ce acestia abia ti-au dat follow sau, dupa caz, like. Incearca mai intai sa creezi o relatie cu ei.
Sa nu mentii o imagine constanta a brand-ului
Daca in cazul conturilor personale este acceptabil sa schimbi des fotografia de profil sau layout-ul paginilor de pe retelele sociale, in cazul conturilor de business imaginea trebuie sa fie una constanta si conforma cu imaginea site-ului oficial al companiei.
„Atunci cand toate paginile companiei de pe retelele sociale sunt similare ca vizual si ca ‘senzatii’ cu site-ul corporate, inseamna ca ai o campanie de branding consistenta, care va fi usor de retinut de clienti”, scrie Small Business Advocate.
Asigura-te ca elementele de stil precum imaginile de background, fotografiile si limbajul se incadreaza cu imaginea generala a companiei.
Sa folosesti aceeasi strategie pe toate site-urile
Fiecare site social media este diferit, astfel ca fiecare trebuie abordat in alte feluri.
„Iti vei limita abilitatea de a avea succes daca incerci sa abordezi fiecare canal in mod identic”, scrie Small Business Trends. Devino familiar cu nuantele fiecarei platforme in parte si asigura-te ca pentru fiecare canal ai o strategie diferita si potrivita.
Sa scrii si apoi sa stergi post-urile
Daca postezi ceva ce ulterior regreti, abtine-te sa stergi.
Avand in vedere ca motoarele de cautare retin post-urile, chiar si pe cele sterse, nu vei reusi niciodata cu adevarat sa stergi orice urme ale randurilor scrise de tine pe retelele sociale. Incercand sa faci asta ar putea atrage reactii reprobatorii din partea audientei.
In loc sa stergi dupa ce postezi, expertul social media Van Grove recomanda sa mai scrii un post lamuritor in care sa clarifici eventualele confuzii. „Bineinteles, cea mai buna defensiva este o ofensiva eficienta”.
Sa nu reusesti sa masori impactul
Dupa ce ai petrecut mult timp crescand prezenta companiei pe retelele sociale, cea mai mre greseala ar fi sa nu masori impactul avut.
In primul rand trebuie sa decizi exact ce iti doresti de la canalele sociale – cresterea popularitatii? Branding? Vanzari directe? Clienti noi sau trafic? Ulterior, folosind ori aplicatiile de masurare deja existente pe retelele sociale ori cele recomandate de Mashable, masoara impactul avut.

Citeste articolul pe: Daily Business

11 greseli frecvente pe care compania ta trebuie sa le evite pe Facebook sau Twitter

Credeti ca Facebook sau Twitter nu pot dauna marketing-ului? Multe institutii ignora anumiti factori care pot duce la diminuarea sau chiar disparitia efectelor benefice ale retelelor sociale. DailyBusiness.ro prezinta cateva exemple de greseli pe retelele sociale.
Sa nu completezi profilul companiei
A iti face un cont este usor; a il completa necesita insa ceva mai multa rabdare. Daca lasi profilul companiei scris doar partial indica lipsa de profesionalism, iar pe de alta parte, nu ofera cititorilor informatii uneori esentiale despre companie.
Ai grija ca profilul companiei tale sa fie complet, folosind totodata fotografii descriptive, precum si link-uri, pentru a oferi cititorilor cat mai multe posibilitati de informare.
Sa nu ai „continut proaspat”
Nu poti sa interactionezi si sa atragi noi cititori fara sa scrii. Daca alegi sa fii mai putin activ, la un moment dat, oamenii se vor intreba de ce te urmaresc si iti vor da „unfollow”.
Totusi, trebuie sa stii cat de mult sa scrii, pentru a nu inunda cititorii cu informatii, unele dintre ele nerelevante.
Guy Kawasaki, social media expert, raspunde la aceasta problema: „Depinde de mai multi factori – cat de mult apreciaza followerii tai interactiunea? Cat de bune sunt deal-urile pe care le oferi? Cat de mult continut ‘real’ si ‘interactivitate’ contin mesajele companiei tale? In orice caz, este sigur ca ‘a scrie’ este obligatoriu si trebuie sa stii si cui scrii, sa-ti cunosti profilul prietenilor de pe retelele sociale”.
Sa faci spam
Daca bombardezi followerii cu mesaje automate sau nedorite, acestia vor fi iritati si te vei trezi peste noapte cu reputatia de spammer.
Instrumente precum Twitterfeed iti permit sa trimiti anumite update-uri, in mod automat, pe contul tau. Convenabil, da, insa atentie: daca acelea sunt unicele tale post-uri, contul va fi impersonal si practic va „ucide” elementul de interactivitate din efortul de marketing, conform Rescue Marketing.
Similar, nu este bine sa profiti de popularitatea unui anumit subiect si sa pui post-uri despre acel lucru doar pentru ca „este trendy”. Astfel de activitati vor fi sesizate si „taxate” de cititori.
Lipsa de separare a contului propriu si al celui de business
Ultimul lucru pe care vor sa il auda clientii companiei tale este despre meciul de fotbal la care a participat copilul tau sau ce ai facut tu sambata seara. Iti este permis sa ai mai multe conturi pe canalele de social media, asa ca foloseste acest lucru – separa in mod clar contul personal de cel de business.
Sa integrezi viziuni politice in contul de companie
Pagina de business pe Twitter sau Facebook nu este un loc propice pentru a iti expune preferintele politice sau subiecte similare care pot ofensa pe foarte multi. Nu vrei sa discuti politica nici la intalniri de business fata in fata, deci nu o face nici pe canalele sociale.
Sa fii fals prieten
Da, esti entuziasmat(a) de faptul ca ai acces la milioane de potentiali clienti. Dar a deveni brusc prieten cu atat de multi poate parea ciudat si „suna a spam” – lucru cu care nu vrei sa iti asociezi brandul.
Publicatia Small Business Trends recomanda calitatea si nu cantitatea. „Cauta oamenii cei mai activi si pe cei realmente interesati de compania ta. Ajuta-i. Conecteaza-te cu ei si discuta. Cladeste relatii reale. Asa poti sa profiti cu adevarat de puterea social-media. Prietenii falsi nu vor da click pe link-urile tale si nici nu o sa-ti viziteze site-ul”.
Sa fii agresiv
Ar trebui sa iti tratezi followerii pe Internet la fel cum faci cu potentialii clienti fata in fata. Acest lucru inseamna ca nu trebuie sa le „bagi pe gat” din prima produsul sau serviciul tau.
„Marketing-ul direct poate functiona pe social media, dar pentru acest lucru trebuie sa creezi initial o relatie, inainte de a vinde ceva”, conform Small Business Trends.
Evita tentatia de a da mesaje directe oamenilor pentru a le spune sa cumpere produsele tale, imediat dupa ce acestia abia ti-au dat follow sau, dupa caz, like. Incearca mai intai sa creezi o relatie cu ei.
Sa nu mentii o imagine constanta a brand-ului
Daca in cazul conturilor personale este acceptabil sa schimbi des fotografia de profil sau layout-ul paginilor de pe retelele sociale, in cazul conturilor de business imaginea trebuie sa fie una constanta si conforma cu imaginea site-ului oficial al companiei.
„Atunci cand toate paginile companiei de pe retelele sociale sunt similare ca vizual si ca ‘senzatii’ cu site-ul corporate, inseamna ca ai o campanie de branding consistenta, care va fi usor de retinut de clienti”, scrie Small Business Advocate.
Asigura-te ca elementele de stil precum imaginile de background, fotografiile si limbajul se incadreaza cu imaginea generala a companiei.
Sa folosesti aceeasi strategie pe toate site-urile
Fiecare site social media este diferit, astfel ca fiecare trebuie abordat in alte feluri.
„Iti vei limita abilitatea de a avea succes daca incerci sa abordezi fiecare canal in mod identic”, scrie Small Business Trends. Devino familiar cu nuantele fiecarei platforme in parte si asigura-te ca pentru fiecare canal ai o strategie diferita si potrivita.
Sa scrii si apoi sa stergi post-urile
Daca postezi ceva ce ulterior regreti, abtine-te sa stergi.
Avand in vedere ca motoarele de cautare retin post-urile, chiar si pe cele sterse, nu vei reusi niciodata cu adevarat sa stergi orice urme ale randurilor scrise de tine pe retelele sociale. Incercand sa faci asta ar putea atrage reactii reprobatorii din partea audientei.
In loc sa stergi dupa ce postezi, expertul social media Van Grove recomanda sa mai scrii un post lamuritor in care sa clarifici eventualele confuzii. „Bineinteles, cea mai buna defensiva este o ofensiva eficienta”.
Sa nu reusesti sa masori impactul
Dupa ce ai petrecut mult timp crescand prezenta companiei pe retelele sociale, cea mai mre greseala ar fi sa nu masori impactul avut.
In primul rand trebuie sa decizi exact ce iti doresti de la canalele sociale – cresterea popularitatii? Branding? Vanzari directe? Clienti noi sau trafic? Ulterior, folosind ori aplicatiile de masurare deja existente pe retelele sociale ori cele recomandate de Mashable, masoara impactul avut.

Citeste articolul pe: Daily Business

Postat de pe data de 11 oct., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 218 ori.

Publica un raspuns