Jucatorii din piata locala de electro-retail nu se asteptau ca vanzarile acestui telefon sa se reduca brusc
La aproape doua saptamani dupa ce Orange a adus oficial in Romania ultimul terminal produs de Apple, iPhone 4, magazinele online se vad obligate sa reduca masiv preturile noului smartphone, asta dupa ce au profitat din plin de faptul ca Orange a intarziat lansarea pe plan local, din cauza negocierilor mai dificile dintre France Telecom si Apple.
In prezent, la eMAG, cel mai mare magazin online din Romania, un iPhone 4, in varianta de 32 de GB, se vinde cu 3.989 de lei, iar cel de 16 GB costa 3.499. Pe 24 septembrie, data la care Orange Romania a facut publica oferta sa de preturi si servicii pentru acest telefon, mult ravnitul smartphone putea fi cumparat de la eMAG, in varianta cea mai scumpa, cu 4.499 de lei. Scaderea de pret este si mai mare daca analizam oferta Altex pentru acest terminal, de peste 1.000 de lei. Mai mult decat atat, la doar o saptamana de la lansarea oficiala la nivel mondial, de pe 24 iunie, un iPhone 4, in varianta de top, se vindea la Altex 10.249 de lei, iar in varianta de 16 GB, telefonul costa 8.699 de lei. Luati „pe nepregatite”
Comerciantii online nu se asteptau la o scadere masiva a vanzarilor acestui mobil odata cu aparitia in oferta Orange Romania. Un exemplu in acest sens vine din partea omului de afaceri Marius Ghenea care declara recent pentru „Financiarul”: „Exista programe de subventionare a telefoanelor mobile la toti operatorii GSM din Romania si din multe alte tari, dar aceste subventii nu au legatura cu pretul real de vanzare sau de cost al telefonului in cauza, ci cu valoarea cumulata, pentru un interval de timp viitor de unu-doi sau mai multi ani, a serviciului de telefonie mobila si internet. Asa ca nu vad posibilitatea ca aceasta subventie sa influenteze pretul telefonului in sine la alti comercianti”, explica Ghenea, mentionand ca, in viitor, pretul iPhone-urilor vandute fara abonament in electro-retail va scadea, dar nu datorita subventiei de la Orange, ci a faptului ca toate produsele din domeniul tehnologiei au o curba descrescatoare a pretului”. Cu toate acestea, costul unui iPhone 4 „la liber” a scazut rapid in doar cateva zile de cand terminalul si-a facut aparitia in oferta Orange. Ce arata acest lucru? Potrivit specialistilor, pretul a fost cu mult umflat, jucatorii din electro-retail profitand de pe urma publicitatii care s-a facut in jurul ultimului model de smartphone produs de Apple.
Cerere ridicata, operatorul pregateste al treilea stoc
Cererea pentru acest model ramane insa ridicata si in Romania, chiar daca nu la acelasi nivel cu cea din tari precum Franta, Elvetia sau Marea Britanie, unde cota de piata a smartphone-urilor este una foarte mare. O demonstreaza faptul ca la doar trei zile dupa anuntul de lansare in Romania, stocul din Bucuresti era deja epuizat, potrivit angajatilor Orange Concept Store. Cateva zile mai tarziu se epuiza primul stoc si in tara. Potrivit oficialilor companiei, este pe sfarsite si a doua transa de mobile iPhone 4. „In acest moment (ieri, ora 11.00 – n.r.) mai exista doar cateva unitati, in toata tara. De exemplu, in magazinul online s-a epuizat stocul in doar cateva ore”, a declarat pentru „Financiarul” Valentin Cartis, Senior Product Manager la Orange Romania. Potrivit reprezentantilor operatorului, cele mai multe iPhone-uri s-au vandut prin platforma online. „Magazinul online Orange a castigat in ultimii ani o greutate din ce in ce mai mare in randul canalelor de distributie ale Orange Romania; fapt care se confirma si prin proportia alocarilor de stocuri intre restul canalelor. Putem spune ca platforma online este «magazinul» in care au fost disponibile cele mai multe iPhone 4 dintre magazinele Orange”, a declarat Robert Anghel, Online Shop and Care Manager al companiei. Per total insa, cererea pentru smartphone-urile produse de Apple s-a diminuat, cota de piata ajungand la 30 iunie la 10,5%, comparativ cu 12,1% cat inregistra la inceputul anului, potrivit unor surse din piata care citeaza un studiu al companiei de cercetare GfK.
Citeste articolul pe: Financiarul
Jucatorii din piata locala de electro-retail nu se asteptau ca vanzarile acestui telefon sa se reduca brusc
La aproape doua saptamani dupa ce Orange a adus oficial in Romania ultimul terminal produs de Apple, iPhone 4, magazinele online se vad obligate sa reduca masiv preturile noului smartphone, asta dupa ce au profitat din plin de faptul ca Orange a intarziat lansarea pe plan local, din cauza negocierilor mai dificile dintre France Telecom si Apple.
In prezent, la eMAG, cel mai mare magazin online din Romania, un iPhone 4, in varianta de 32 de GB, se vinde cu 3.989 de lei, iar cel de 16 GB costa 3.499. Pe 24 septembrie, data la care Orange Romania a facut publica oferta sa de preturi si servicii pentru acest telefon, mult ravnitul smartphone putea fi cumparat de la eMAG, in varianta cea mai scumpa, cu 4.499 de lei. Scaderea de pret este si mai mare daca analizam oferta Altex pentru acest terminal, de peste 1.000 de lei. Mai mult decat atat, la doar o saptamana de la lansarea oficiala la nivel mondial, de pe 24 iunie, un iPhone 4, in varianta de top, se vindea la Altex 10.249 de lei, iar in varianta de 16 GB, telefonul costa 8.699 de lei. Luati „pe nepregatite”
Comerciantii online nu se asteptau la o scadere masiva a vanzarilor acestui mobil odata cu aparitia in oferta Orange Romania. Un exemplu in acest sens vine din partea omului de afaceri Marius Ghenea care declara recent pentru „Financiarul”: „Exista programe de subventionare a telefoanelor mobile la toti operatorii GSM din Romania si din multe alte tari, dar aceste subventii nu au legatura cu pretul real de vanzare sau de cost al telefonului in cauza, ci cu valoarea cumulata, pentru un interval de timp viitor de unu-doi sau mai multi ani, a serviciului de telefonie mobila si internet. Asa ca nu vad posibilitatea ca aceasta subventie sa influenteze pretul telefonului in sine la alti comercianti”, explica Ghenea, mentionand ca, in viitor, pretul iPhone-urilor vandute fara abonament in electro-retail va scadea, dar nu datorita subventiei de la Orange, ci a faptului ca toate produsele din domeniul tehnologiei au o curba descrescatoare a pretului”. Cu toate acestea, costul unui iPhone 4 „la liber” a scazut rapid in doar cateva zile de cand terminalul si-a facut aparitia in oferta Orange. Ce arata acest lucru? Potrivit specialistilor, pretul a fost cu mult umflat, jucatorii din electro-retail profitand de pe urma publicitatii care s-a facut in jurul ultimului model de smartphone produs de Apple.
Cerere ridicata, operatorul pregateste al treilea stoc
Cererea pentru acest model ramane insa ridicata si in Romania, chiar daca nu la acelasi nivel cu cea din tari precum Franta, Elvetia sau Marea Britanie, unde cota de piata a smartphone-urilor este una foarte mare. O demonstreaza faptul ca la doar trei zile dupa anuntul de lansare in Romania, stocul din Bucuresti era deja epuizat, potrivit angajatilor Orange Concept Store. Cateva zile mai tarziu se epuiza primul stoc si in tara. Potrivit oficialilor companiei, este pe sfarsite si a doua transa de mobile iPhone 4. „In acest moment (ieri, ora 11.00 – n.r.) mai exista doar cateva unitati, in toata tara. De exemplu, in magazinul online s-a epuizat stocul in doar cateva ore”, a declarat pentru „Financiarul” Valentin Cartis, Senior Product Manager la Orange Romania. Potrivit reprezentantilor operatorului, cele mai multe iPhone-uri s-au vandut prin platforma online. „Magazinul online Orange a castigat in ultimii ani o greutate din ce in ce mai mare in randul canalelor de distributie ale Orange Romania; fapt care se confirma si prin proportia alocarilor de stocuri intre restul canalelor. Putem spune ca platforma online este «magazinul» in care au fost disponibile cele mai multe iPhone 4 dintre magazinele Orange”, a declarat Robert Anghel, Online Shop and Care Manager al companiei. Per total insa, cererea pentru smartphone-urile produse de Apple s-a diminuat, cota de piata ajungand la 30 iunie la 10,5%, comparativ cu 12,1% cat inregistra la inceputul anului, potrivit unor surse din piata care citeaza un studiu al companiei de cercetare GfK.
Citeste articolul pe: Financiarul