Peste 40% din angajatii care au participat la un studiu comandat de Cisco au declarat ca incalca politica IT a companiei pentru care lucreaza pentru a raspunde nevoilor lor de comunicare, in conditiile in care multe organizatii interzic accesul la retele sociale sau mesagerie instant, printre altele.
Utilizarea mediilor sociale este restrictionata in diverse feluri in jurul lumii si in interiorul fiecarei companii. Desi jumatate (51%) dintre angajatii chestionati in intreaga lume cred ca mediile sociale, desi nu au legatura cu munca, contribuie la echilibrul dintre munca si viata personala, doi din cinci (41%) spun ca nu li se permite utilizarea Facebook la birou, si unul din trei (35%) nu au voie sa foloseasca Twitter la serviciu sau pe echipamente de serviciu.
Mai mult de unul din patru (28%) dintre angajati nu au voie sa foloseasca mesageria instant la serviciu sau pe dispozitive de serviciu, si unul din cinci (21%) nu au voie sa scrie sau sa citeasca emailuri personale pe echipamente si in timpul orelor de serviciu.
In plus, utilizarea dispozitivelor personale, precum iPad-uri sau iPhone-uri este de asemenea restrictionata intr-o oarecare masura. Global, aproape unul din cinci angajati (18%) nu au voie sa-si foloseasca iPod-urile la serviciu, si acelasi procent nu au voie sa foloseasca dispozitive personale precum laptopuri sau telefoane proprietate personala.
Astfel, studiul realizat pe un esantion de 2.600 de angajati din 13 tari, indica o discrepanta intre politicile IT si angajati, in special pe masura ce angajatii incearca sa fie cat mai mobili si sa foloseasca mai multe dispozitive, medii sociale si forme noi de comunicare, precum video.
Mai mult decat atat, cele mai noi descoperiri arata cum tendinte din zona consumatorilor precum mediile sociale, tehnologiile video si numarul crescut al dispozitivelor de la locul de munca fac ca multi angajati din intreaga lume sa puna la indoiala relevanta politicilor IT corporative si sa le incalce cu regularitate.
Astfel, desi companii au politici IT (82%), aproximativ unul din patru angajati (25%) nu sunt constienti de existenta acestora. Inca 23 % au spus ca firmele lor nu au politici IT despre utilizarea dispozitivelor. Aceste date combinate, rezulta ca aproape jumatate dintre angajatii din studiu (47%) fie nu au o politica IT despre utilizarea dispozitivelor, fie nu stiu ca o astfel de politica exista.
Printre angajatii constienti de politicile IT, aproximativ doua treimi (64%) simt ca ar putea fi imbunatatite. Acesti angajati cred ca politicile ar putea fi actualizate pentru a reflecta nevoi si stiluri de lucru din viata reala, precum gasirea unui compromis acceptabil intre utilizarea dispozitivelor, mediilor sociale, mobilitatea si flexibilitatea muncii.
Doi din trei angajati (64%) cred ca echipele lor IT si companiile ar trebui sa fie mai flexibile si sa permita utilizarea mediilor sociale in timpul orelor si pe echipamentele de serviciu, invocand echilibrul dintre munca si viata personala ca motiv cheie, in special deoarece multi dintre ei pot lucra intr-o maniera mobila, distribuita, facandu-i sa lucreze mai multe ore.

Citeste articolul pe: Daily Business

Studiu Cisco: Doi din cinci angajati incalca politica IT a companiei

Peste 40% din angajatii care au participat la un studiu comandat de Cisco au declarat ca incalca politica IT a companiei pentru care lucreaza pentru a raspunde nevoilor lor de comunicare, in conditiile in care multe organizatii interzic accesul la retele sociale sau mesagerie instant, printre altele.
Utilizarea mediilor sociale este restrictionata in diverse feluri in jurul lumii si in interiorul fiecarei companii. Desi jumatate (51%) dintre angajatii chestionati in intreaga lume cred ca mediile sociale, desi nu au legatura cu munca, contribuie la echilibrul dintre munca si viata personala, doi din cinci (41%) spun ca nu li se permite utilizarea Facebook la birou, si unul din trei (35%) nu au voie sa foloseasca Twitter la serviciu sau pe echipamente de serviciu.
Mai mult de unul din patru (28%) dintre angajati nu au voie sa foloseasca mesageria instant la serviciu sau pe dispozitive de serviciu, si unul din cinci (21%) nu au voie sa scrie sau sa citeasca emailuri personale pe echipamente si in timpul orelor de serviciu.
In plus, utilizarea dispozitivelor personale, precum iPad-uri sau iPhone-uri este de asemenea restrictionata intr-o oarecare masura. Global, aproape unul din cinci angajati (18%) nu au voie sa-si foloseasca iPod-urile la serviciu, si acelasi procent nu au voie sa foloseasca dispozitive personale precum laptopuri sau telefoane proprietate personala.
Astfel, studiul realizat pe un esantion de 2.600 de angajati din 13 tari, indica o discrepanta intre politicile IT si angajati, in special pe masura ce angajatii incearca sa fie cat mai mobili si sa foloseasca mai multe dispozitive, medii sociale si forme noi de comunicare, precum video.
Mai mult decat atat, cele mai noi descoperiri arata cum tendinte din zona consumatorilor precum mediile sociale, tehnologiile video si numarul crescut al dispozitivelor de la locul de munca fac ca multi angajati din intreaga lume sa puna la indoiala relevanta politicilor IT corporative si sa le incalce cu regularitate.
Astfel, desi companii au politici IT (82%), aproximativ unul din patru angajati (25%) nu sunt constienti de existenta acestora. Inca 23 % au spus ca firmele lor nu au politici IT despre utilizarea dispozitivelor. Aceste date combinate, rezulta ca aproape jumatate dintre angajatii din studiu (47%) fie nu au o politica IT despre utilizarea dispozitivelor, fie nu stiu ca o astfel de politica exista.
Printre angajatii constienti de politicile IT, aproximativ doua treimi (64%) simt ca ar putea fi imbunatatite. Acesti angajati cred ca politicile ar putea fi actualizate pentru a reflecta nevoi si stiluri de lucru din viata reala, precum gasirea unui compromis acceptabil intre utilizarea dispozitivelor, mediilor sociale, mobilitatea si flexibilitatea muncii.
Doi din trei angajati (64%) cred ca echipele lor IT si companiile ar trebui sa fie mai flexibile si sa permita utilizarea mediilor sociale in timpul orelor si pe echipamentele de serviciu, invocand echilibrul dintre munca si viata personala ca motiv cheie, in special deoarece multi dintre ei pot lucra intr-o maniera mobila, distribuita, facandu-i sa lucreze mai multe ore.

Citeste articolul pe: Daily Business

Postat de pe data de 15 nov., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 406 ori.

Publica un raspuns