Traim intr-o perioada in care numele, fotografia si o multime de informatii personale apar cu usurinta, printr-o simpla cautare online. Acum, social media amplifica expunerea. Nu numai ca se pot depista activitatile tale online, dar se pot si urmari intregi discutii purtate de tine si despre tine, in timp real si doar cu cateva click-uri. Cum poti intoarce aceasta situatie in favoarea ta si a business-ului tau?
Un marketer serios ar trebui sa examineze schimbari de date pe mai multe luni, eventual chiar ani, pentru a evalua cum ii este perceput brandul.
Twazzup, Addict-o-matic si SocialMention sunt trei platforme gratuite care iti permit masurarea activitatilor pe social media. Mai simplu spus, sa afli tot „buzz”-ul si conversatiile ce se poarta pe retele sociale despre brandul tau personal si cel al companiei tale.
Twazzup reprezinta o platforma de legatura intre Twitter si motoarele de cautare. Practic, aplicatia iti permite sa vezi ultimele mesaje scurte aparute pe Twitter despre brandul tau, ce se discuta si cand, care sunt cele mai accesate link-uri si, per total, cat de bine este prezentat numele tau in spatiul Twitter, scrie ReadWriteWeb.
Addict-o-matic iti permite sa afli cum este perceput brandul tau pe un numar mare de platforme sociale, rezultatele fiind afisate pe o singura pagina web. Printre site-urile agregate se numara Digg, Flickr, WordPress si YouTube.
SocialMention, cu un design simplist dar eficient, masoara „sentimentul”, „pasiunea” si „reach-ul” unui brand, oferind posibilitatea de a cuantifica de obicei termeni subiectivi, greu de masurat.
Sa vedem insa care sunt optiunile fiecarei platforme in parte.
Twazzup
Cauti oameni cu influenta in social media cu care sa discuti despre anumite teme? Sa presupunem ca interesul tau este despre deversarea de combustibili – Oil spill. Poti gasi, la o cautare dupa acest termen, topul oamenilor influenti pe acest subiect.
Care sunt link-urile ce duc catre cautarea ta? Aici gasesti o lista completa. Cele mai recente stiri despre subiectul cautat sunt afisate in partea de sus a ecranului. Toate acestea au si un preview de cateva randuri, pentru a sti daca vrei sa apesi pe link sau nu.
Addict-o-Matic
Aplicatia iti permite sa creezi propria ta pagina pentru cautarile tale preferate, putand totodata adauga multe site-uri sociale mai mult sau mai putin cunoscute pentru a primi mai multe (sau mai putine) date despre keyword-urile tale.
Poti muta de asemenea fiecare „casuta” unde iti doresti, pe ecran, si adauga sau scoate altele.
SocialMention
Acest canal iti ofera foarte multe optiuni, dar, daca esti incepator, va trebui sa citesti cu atentie lista de intrebari frecvente (FAQ) pentru a putea sa apreciezi cu adevarat ce iti ofera programul. SocialMention iti ofera informatii din mai multe surse, precum Twitter, StumbleUpon si Google Blogs. Programul iti spune cate mentiuni are cautarea ta si cati oameni o mentioneaza, de asemenea.
Unul dintre cele mai importante feature-uri este posibilitatea de a lista stirile negative/pozitive sau neutre, despre cautarea ta. Desi site-ul nu ofera explicatii foarte clare in ceea ce priveste modalitatea in care sunt alese stirile negative, cel mai bine este totusi sa te uiti la ele, decat sa regreti mai tarziu.
Toate arata bine, insa ce ar trebui sa folosesti tu cel mai des?
Twazzup iti permite sa vezi rapid si eficient ce se vorbeste despre nisa ta de activitate. Daca vrei sa gasesti continut rapid si mai in profunzime decat poti realiza de unul singur pe Twitter, precum si sa ai o legatura cu cei din industria ta, serviciul se poate dovedi util. Tool-ul este valoros in special pentru cei nou-veniti pe Twitter si care au mai putine conexiuni pe reteaua sociala.
Addict-o-Matic iti permite sa afli ultimele informatii despre subiecte de pe foarte multe platforme. Addict-o-Matic exceleaza insa la integrarea unor platforme sociale mai putin cunoscute, precum Truveo, Blinkx si Twingly, fiind o platforma foarte prietenoasa in ceea ce priveste aranjarea lor pe ecran.
SocialMention permite exportarea rezultatelor cautarilor tale intr-un fisier .csv, lucru foarte util pentru marketeri. De ce este important? Pentru ca majoritatea companiilor nu urmaresc eficient „sentimentul social”, acestia urmarind doar informatii disparate pe anumite perioade de timp, in cel mai bun caz.
SocialMention permite sa te folosesti de algoritmi si apoi sa exporti informatiile in propriul sistem, pentru a realiza analize comparative, in timp. Odata datele controlate, le poti manipula in orice fel pentru a creste notorietatea si „sentimentul pozitiv” ce il imprima brandului tau.
Pe langa cele trei platforme, care sunt variante mai simple, fiind gratuite, puteti utiliza si servicii platite. Doua variante sunt UberVu sau MediaIQ, sisteme romanesti de monitorizare a unor branduri pe canalele sociale.
Alte platforme de monitorizare ce ar putea fi folosite de tine si/sau compania ta sunt Popurls.com sau Alltop.com.
Ai sesizat alte beneficii ale retelelor sociale mentionate? Folosesti o alta platforma pentru monitorizare social media? Comenteaza mai jos.
Ca sa fii eficient, alege cu atentie retelele sociale pe care esti prezent. Selecteaza-le in functie de calitatea celorlalti membri si de oportunitatile care ti se deschid. KeyPeople este cea mai mare comunitate romaneasca premium a oamenilor de afaceri influenti (middle si top management), accesul fiind filtrat de catre redactia DailyBusiness.ro. KeyPeople are peste 4.000 de membri exclusivi, care nu mai pot fi gasiti pe alte retele sociale. Atmosfera din KeyPeople este adaptata la nevoile oamenilor de afaceri din Romania. DailyBusiness.ro, publicatia pe care o cititi cu regularitate de peste 4 ani, garanteaza acest lucru.

Citeste articolul pe: Daily Business

Trei instrumente gratuite cu care iti poti monitoriza prezenta pe retelele sociale

Traim intr-o perioada in care numele, fotografia si o multime de informatii personale apar cu usurinta, printr-o simpla cautare online. Acum, social media amplifica expunerea. Nu numai ca se pot depista activitatile tale online, dar se pot si urmari intregi discutii purtate de tine si despre tine, in timp real si doar cu cateva click-uri. Cum poti intoarce aceasta situatie in favoarea ta si a business-ului tau?
Un marketer serios ar trebui sa examineze schimbari de date pe mai multe luni, eventual chiar ani, pentru a evalua cum ii este perceput brandul.
Twazzup, Addict-o-matic si SocialMention sunt trei platforme gratuite care iti permit masurarea activitatilor pe social media. Mai simplu spus, sa afli tot „buzz”-ul si conversatiile ce se poarta pe retele sociale despre brandul tau personal si cel al companiei tale.
Twazzup reprezinta o platforma de legatura intre Twitter si motoarele de cautare. Practic, aplicatia iti permite sa vezi ultimele mesaje scurte aparute pe Twitter despre brandul tau, ce se discuta si cand, care sunt cele mai accesate link-uri si, per total, cat de bine este prezentat numele tau in spatiul Twitter, scrie ReadWriteWeb.
Addict-o-matic iti permite sa afli cum este perceput brandul tau pe un numar mare de platforme sociale, rezultatele fiind afisate pe o singura pagina web. Printre site-urile agregate se numara Digg, Flickr, WordPress si YouTube.
SocialMention, cu un design simplist dar eficient, masoara „sentimentul”, „pasiunea” si „reach-ul” unui brand, oferind posibilitatea de a cuantifica de obicei termeni subiectivi, greu de masurat.
Sa vedem insa care sunt optiunile fiecarei platforme in parte.
Twazzup
Cauti oameni cu influenta in social media cu care sa discuti despre anumite teme? Sa presupunem ca interesul tau este despre deversarea de combustibili – Oil spill. Poti gasi, la o cautare dupa acest termen, topul oamenilor influenti pe acest subiect.
Care sunt link-urile ce duc catre cautarea ta? Aici gasesti o lista completa. Cele mai recente stiri despre subiectul cautat sunt afisate in partea de sus a ecranului. Toate acestea au si un preview de cateva randuri, pentru a sti daca vrei sa apesi pe link sau nu.
Addict-o-Matic
Aplicatia iti permite sa creezi propria ta pagina pentru cautarile tale preferate, putand totodata adauga multe site-uri sociale mai mult sau mai putin cunoscute pentru a primi mai multe (sau mai putine) date despre keyword-urile tale.
Poti muta de asemenea fiecare „casuta” unde iti doresti, pe ecran, si adauga sau scoate altele.
SocialMention
Acest canal iti ofera foarte multe optiuni, dar, daca esti incepator, va trebui sa citesti cu atentie lista de intrebari frecvente (FAQ) pentru a putea sa apreciezi cu adevarat ce iti ofera programul. SocialMention iti ofera informatii din mai multe surse, precum Twitter, StumbleUpon si Google Blogs. Programul iti spune cate mentiuni are cautarea ta si cati oameni o mentioneaza, de asemenea.
Unul dintre cele mai importante feature-uri este posibilitatea de a lista stirile negative/pozitive sau neutre, despre cautarea ta. Desi site-ul nu ofera explicatii foarte clare in ceea ce priveste modalitatea in care sunt alese stirile negative, cel mai bine este totusi sa te uiti la ele, decat sa regreti mai tarziu.
Toate arata bine, insa ce ar trebui sa folosesti tu cel mai des?
Twazzup iti permite sa vezi rapid si eficient ce se vorbeste despre nisa ta de activitate. Daca vrei sa gasesti continut rapid si mai in profunzime decat poti realiza de unul singur pe Twitter, precum si sa ai o legatura cu cei din industria ta, serviciul se poate dovedi util. Tool-ul este valoros in special pentru cei nou-veniti pe Twitter si care au mai putine conexiuni pe reteaua sociala.
Addict-o-Matic iti permite sa afli ultimele informatii despre subiecte de pe foarte multe platforme. Addict-o-Matic exceleaza insa la integrarea unor platforme sociale mai putin cunoscute, precum Truveo, Blinkx si Twingly, fiind o platforma foarte prietenoasa in ceea ce priveste aranjarea lor pe ecran.
SocialMention permite exportarea rezultatelor cautarilor tale intr-un fisier .csv, lucru foarte util pentru marketeri. De ce este important? Pentru ca majoritatea companiilor nu urmaresc eficient „sentimentul social”, acestia urmarind doar informatii disparate pe anumite perioade de timp, in cel mai bun caz.
SocialMention permite sa te folosesti de algoritmi si apoi sa exporti informatiile in propriul sistem, pentru a realiza analize comparative, in timp. Odata datele controlate, le poti manipula in orice fel pentru a creste notorietatea si „sentimentul pozitiv” ce il imprima brandului tau.
Pe langa cele trei platforme, care sunt variante mai simple, fiind gratuite, puteti utiliza si servicii platite. Doua variante sunt UberVu sau MediaIQ, sisteme romanesti de monitorizare a unor branduri pe canalele sociale.
Alte platforme de monitorizare ce ar putea fi folosite de tine si/sau compania ta sunt Popurls.com sau Alltop.com.
Ai sesizat alte beneficii ale retelelor sociale mentionate? Folosesti o alta platforma pentru monitorizare social media? Comenteaza mai jos.
Ca sa fii eficient, alege cu atentie retelele sociale pe care esti prezent. Selecteaza-le in functie de calitatea celorlalti membri si de oportunitatile care ti se deschid. KeyPeople este cea mai mare comunitate romaneasca premium a oamenilor de afaceri influenti (middle si top management), accesul fiind filtrat de catre redactia DailyBusiness.ro. KeyPeople are peste 4.000 de membri exclusivi, care nu mai pot fi gasiti pe alte retele sociale. Atmosfera din KeyPeople este adaptata la nevoile oamenilor de afaceri din Romania. DailyBusiness.ro, publicatia pe care o cititi cu regularitate de peste 4 ani, garanteaza acest lucru.

Citeste articolul pe: Daily Business

Postat de pe data de 10 nov., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 140 ori.

Publica un raspuns