Am citit in Ziua de Cluj din 18 ianuarie 2011 un articol legat de o viitoare licitație pentru fundamentare asocierii dintre Aeroportul din Cluj si cel de la Vidrasău. Nu am văzut să apară această informație în presa mureșeană sau poate că mi-a scăpat. Cred că cei de la Ziua de Cluj nu au aflat că de fapt CJ Mureș a refuzat oferta de preluare a pachetului majoritar de către Aeroportul din Cluj, pentru că altfel nu înțeleg de ce pînă acum această înțelegere nu a fost perfectată.

Mai zilele trecute îmi spuneau niste prieteni că ei vor zbora prin aprilie către Londra cu Wizzair de pe Aeroportul de la Vidrasău. Mamă ce bucurie am avut pe moment. Dar cînd mi-am dat seama că este vorba tot de o companie low cost atunci m-am liniștit. O să zburăm nu.

De ce nu vom zbura ? Pentru că nu sunt banii de marketing ce ar trebui plătiți către Wizz Air de către Aeroportul din Mureș. Companiile low cost spun : ”Vrei să îți aduc zboruri și călători, trafic pe Vidrasău ? Dacă vrei atunci sari la interval cu un buget de promovare/marketing, iar eu sar cu avioanele la tine pe pistă.”

Ce sumă ar fi nevoie să înceapă să aterizeze și/sau să decoleze curse spre destinații diverse ?

Aș spune că undeva la vreo 100000 EUR/an. De ce nu se dau banii aceștia ? Pentru că CJ Mureș nu are voie sa facă astfel de plăți. Dar ce a făcut CJ Mureș că sa fenteze legea și să poată aloca acești bani?

Ia citiți aici cînd și cum s-a propus înființarea ASTUR Mureș. Nu știu cine sunt membrii, dar știu că nu sînt banii care să fie plătiți astfel încît să zburăm spre Londra din primăvara asta.

Un calcul simplu ar zice că ar trebui ca ASTUR să semneze vreo 40 de contracte de sponsorizare a 250 EUR/luna astfel încît să se poată plăti taxa de marketing către WIZZ AIR în acest caz sau către oricare companie low cost.

Asta se știe de multă vreme, iar la una din aceste întîlniri organizate de CJ Mureș , Aeroportul Vidrasău și alți parteneri ai lor am participat anul trecut cînd era vorba ca vine Rainer, o altă companie low cost.

Nu au ajuns să zboare pe Vidrasău deși dotările tehnice permitea chiar dacă este ceață.La acea întilnire au participat o mulțime de consilieri județeni, șefi de la județ, subprefect și oameni de afaceri și toți povesteau povești.

De ce să sponsorizăm cu 25o EUR/lună ? De banii aceea putem sa mergem într-o vacanță cu charterul de pe aeroportul din Cluj.

De ce nu a fost în stare în atîția amari de ani CJ Mureș prin șefii și consilierii județeni să genereze valoare adăugată investiției făcute din banii noștrii, adică a acelora care încă nu ne-am luat zborul din frumoasă și fascinanta Românie, plină de frunze și frunzulișe verzi și uscate mai ales ?

Pentru că nu știu, nu pot și în multe cazuri nu vor.  Pentru că nu  poți să crezi altceva despre niște oameni, care au dat o mulțime de bani aeroportului ca  noi să zburăm de pe alte aeroporturi din Transilvania, iar acum se împrumută ca să cofinanțeze 30% din proiectului pistei auto-moto, proiect în valoare de 10 milioane euro, cofinanțat în proporție de 70 % de  Uniunea Europeană, adică și de Romania.

Noul circuit va avea o lungime de 3,7 kilometri, lăţimea sa fiind de 14 metri. În aceste condiţii, el va putea organiza curse auto fără probleme. Conform specialiştilor contactaţi de cei de la Automarket, o problemă a desenului iniţial al pistei este faptul că spaţiile de eşapare sunt foarte reduse, lucru care ar putea pune piedici în calea viitoarei omologări pentru competiţiile de prim rang ale FIA. De asemenea, noul circuit nu va avea zone intermediare de cronometrare, un element care însă poate fi rezolvat până la inaugurarea circuitului. Da, știu că din aceste fonduri europene funcționarii din CJ Mureș vor avea salarii mai mari cu vreo 75%, iar din finanțarea și ducerea la bun șfîrșit a proiectului Aeroportul Transilvania, acest lucru nu ar fi posibil.

În  loc să ne mișcăm rapid și să exploatăm la maximum soluția venită dinspre Cluj, noi ne complacem într-o situație în care Mureșul se distanțează tot mai mult din punct de vedere al dezvoltării acestui județ față de Cluj.

Nu știu ce interese sunt prin CJ Mureș, dar știu că pe acolo sunt destul de mulți oameni de afaceri și turiști, de la care așteptam mult mai multe.

Așa ca în loc să zboare în această primăvară  un coleg de al nostru la o conferință în Austin , Texas de pe Aeroportul Vidrasău via Londra, el va zbura de pe cel din Cluj și va plăti taxele de aeroport Clujului.

Puteți să îmi spuneți ce proiecte serioase au pus în practică cei de la CJ Mureș care să asigure dezvoltarea județului în general și Tg Mureșului în particular ?

Zburam de la Vidrasau spre Londra … la Pastele Cailor?

Am citit in Ziua de Cluj din 18 ianuarie 2011 un articol legat de o viitoare licitație pentru fundamentare asocierii dintre Aeroportul din Cluj si cel de la Vidrasău. Nu am văzut să apară această informație în presa mureșeană sau poate că mi-a scăpat. Cred că cei de la Ziua de Cluj nu au aflat că de fapt CJ Mureș a refuzat oferta de preluare a pachetului majoritar de către Aeroportul din Cluj, pentru că altfel nu înțeleg de ce pînă acum această înțelegere nu a fost perfectată.

Mai zilele trecute îmi spuneau niste prieteni că ei vor zbora prin aprilie către Londra cu Wizzair de pe Aeroportul de la Vidrasău. Mamă ce bucurie am avut pe moment. Dar cînd mi-am dat seama că este vorba tot de o companie low cost atunci m-am liniștit. O să zburăm nu.

De ce nu vom zbura ? Pentru că nu sunt banii de marketing ce ar trebui plătiți către Wizz Air de către Aeroportul din Mureș. Companiile low cost spun : ”Vrei să îți aduc zboruri și călători, trafic pe Vidrasău ? Dacă vrei atunci sari la interval cu un buget de promovare/marketing, iar eu sar cu avioanele la tine pe pistă.”

Ce sumă ar fi nevoie să înceapă să aterizeze și/sau să decoleze curse spre destinații diverse ?

Aș spune că undeva la vreo 100000 EUR/an. De ce nu se dau banii aceștia ? Pentru că CJ Mureș nu are voie sa facă astfel de plăți. Dar ce a făcut CJ Mureș că sa fenteze legea și să poată aloca acești bani?

Ia citiți aici cînd și cum s-a propus înființarea ASTUR Mureș. Nu știu cine sunt membrii, dar știu că nu sînt banii care să fie plătiți astfel încît să zburăm spre Londra din primăvara asta.

Un calcul simplu ar zice că ar trebui ca ASTUR să semneze vreo 40 de contracte de sponsorizare a 250 EUR/luna astfel încît să se poată plăti taxa de marketing către WIZZ AIR în acest caz sau către oricare companie low cost.

Asta se știe de multă vreme, iar la una din aceste întîlniri organizate de CJ Mureș , Aeroportul Vidrasău și alți parteneri ai lor am participat anul trecut cînd era vorba ca vine Rainer, o altă companie low cost.

Nu au ajuns să zboare pe Vidrasău deși dotările tehnice permitea chiar dacă este ceață.La acea întilnire au participat o mulțime de consilieri județeni, șefi de la județ, subprefect și oameni de afaceri și toți povesteau povești.

De ce să sponsorizăm cu 25o EUR/lună ? De banii aceea putem sa mergem într-o vacanță cu charterul de pe aeroportul din Cluj.

De ce nu a fost în stare în atîția amari de ani CJ Mureș prin șefii și consilierii județeni să genereze valoare adăugată investiției făcute din banii noștrii, adică a acelora care încă nu ne-am luat zborul din frumoasă și fascinanta Românie, plină de frunze și frunzulișe verzi și uscate mai ales ?

Pentru că nu știu, nu pot și în multe cazuri nu vor.  Pentru că nu  poți să crezi altceva despre niște oameni, care au dat o mulțime de bani aeroportului ca  noi să zburăm de pe alte aeroporturi din Transilvania, iar acum se împrumută ca să cofinanțeze 30% din proiectului pistei auto-moto, proiect în valoare de 10 milioane euro, cofinanțat în proporție de 70 % de  Uniunea Europeană, adică și de Romania.

Noul circuit va avea o lungime de 3,7 kilometri, lăţimea sa fiind de 14 metri. În aceste condiţii, el va putea organiza curse auto fără probleme. Conform specialiştilor contactaţi de cei de la Automarket, o problemă a desenului iniţial al pistei este faptul că spaţiile de eşapare sunt foarte reduse, lucru care ar putea pune piedici în calea viitoarei omologări pentru competiţiile de prim rang ale FIA. De asemenea, noul circuit nu va avea zone intermediare de cronometrare, un element care însă poate fi rezolvat până la inaugurarea circuitului. Da, știu că din aceste fonduri europene funcționarii din CJ Mureș vor avea salarii mai mari cu vreo 75%, iar din finanțarea și ducerea la bun șfîrșit a proiectului Aeroportul Transilvania, acest lucru nu ar fi posibil.

În  loc să ne mișcăm rapid și să exploatăm la maximum soluția venită dinspre Cluj, noi ne complacem într-o situație în care Mureșul se distanțează tot mai mult din punct de vedere al dezvoltării acestui județ față de Cluj.

Nu știu ce interese sunt prin CJ Mureș, dar știu că pe acolo sunt destul de mulți oameni de afaceri și turiști, de la care așteptam mult mai multe.

Așa ca în loc să zboare în această primăvară  un coleg de al nostru la o conferință în Austin , Texas de pe Aeroportul Vidrasău via Londra, el va zbura de pe cel din Cluj și va plăti taxele de aeroport Clujului.

Puteți să îmi spuneți ce proiecte serioase au pus în practică cei de la CJ Mureș care să asigure dezvoltarea județului în general și Tg Mureșului în particular ?

Postat de pe data de 24 ian., 2011 in categoria Civism. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 2,685 ori.

Publica un raspuns