Cum prețul carburantului la noi e în top în rândul țărilor Europei, iar românii se află fix pe ultimul loc în clasamentul european ca putere de cumpărare a carburanților, mă cam chinuie gândul că plătesc mult mai mult decât anul trecut pentru benzină, de fiecare dată când mă duc la pompă. Și sunt furat din două părți. Pe de-o parte de stat, care colectează taxe și accize de la furnizorii de carburanți (și nu m-au convins deloc de săbuința cu care cheltuie acești bani) și pe de altă parte de furnizorii de carburanți, care măresc prețul acestora după bunul plac, justificat sau nu. Sau nu, aș zice eu mai degrabă. De ce? Păi mai jos vă invit să studiați un grafic în care se vede evoluția profitului companiei Petrom de la începutul crizei (2007-2008) până acum. Vedeți așadar că, pe cum se adâncește România în criză, profitul Petrom crește vârtos. Poate nu sunt eu de specialitate și nu pricep mersul treburilor prin economie, dar am impresia că împart eu cu mine efectul crizei.

Graficul este preluat de pe site-ul Riscograma.

Cum împărțim efectele crizei pe piața carburanților

Cum prețul carburantului la noi e în top în rândul țărilor Europei, iar românii se află fix pe ultimul loc în clasamentul european ca putere de cumpărare a carburanților, mă cam chinuie gândul că plătesc mult mai mult decât anul trecut pentru benzină, de fiecare dată când mă duc la pompă. Și sunt furat din două părți. Pe de-o parte de stat, care colectează taxe și accize de la furnizorii de carburanți (și nu m-au convins deloc de săbuința cu care cheltuie acești bani) și pe de altă parte de furnizorii de carburanți, care măresc prețul acestora după bunul plac, justificat sau nu. Sau nu, aș zice eu mai degrabă. De ce? Păi mai jos vă invit să studiați un grafic în care se vede evoluția profitului companiei Petrom de la începutul crizei (2007-2008) până acum. Vedeți așadar că, pe cum se adâncește România în criză, profitul Petrom crește vârtos. Poate nu sunt eu de specialitate și nu pricep mersul treburilor prin economie, dar am impresia că împart eu cu mine efectul crizei.

Graficul este preluat de pe site-ul Riscograma.

Postat de pe data de 28 apr., 2011 in categoria Civism. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 2,049 ori.

1 Raspuns pentru “Cum împărțim efectele crizei pe piața carburanților”

  1. Mircea spune:

    Acu’ vreo 2 saptamani, o matusa din Statele Unite, de 78 de ani, era ingrijorata ca benzina se scumpise la ei, de la 3 dolari pe galon (3,785 l) la 4 dolari. ASTAZI, in State, litrul de benzina costa 4/3,785=1,06 $, adica aproximativ 2,95 lei. Americanii iau taxe si impozite din alta parte, nu din pretul combustibililor, stiind ca economia nu functioneaza cu … pietoni!

Publica un raspuns