Primesc un mesaj prin care sunt anunțat că am câștigat o frumușică sumă de bani. La final, se semnează operatorul meu de telefonie, după care mă îmbie să sun la numărul cutare pentru mai multe detalii. Cum eu nu m-am înscris la nici un concurs, iar operatorul cu pricina n-are nici un fel de concurs de genul acesta în derulare, zic să le fac un bine și să-i anunț de tentativa de fraudă.

Intru pe internet să văd care-i numărul de relații cu clienții, îl găsesc, sun. Pentru limba română, apăsați tasta 1. Apăs tasta 1. Pentru informații despre bla bla bla tasta 2. Pentru informații despre blu blu blu tasta 3. Și tot așa, până când ajung la 5, cu situațiile de urgență. Apăs cinci. Pentru blocare, deblocare, PUK, PIN și alte nebunii, îmi înșiră pe rând tastele cu pricina. Dacă nu mă încadrez nicăieri, tasta nu știu care și mă întorc la meniul anterior. Reluăm introducerea, stabilim din nou că ne place limba română, mai ascult o dată toată polologhia și apăs la întâmplare o tastă. Ascult un nou meniu de taste alese pe sprânceană, iar într-un final dau și de tasta salvatoare care mă direcționează spre o voce umană, care știe și să dialogheze, nu doar să monologheze. În fine, mă direcționează la altă voce care se ocupă cu astfel de trebușoare, raportez problema, închid și, ca un cetățean model, mă simt mândru de ispravă.

Tastează, conectează-te, fă click aici, fă banking cu noi, abonează-te, bucură-te de oferta online, dă like acolo, câștigă cu un simplu click dincoace, fă aia, drege ailaltă, totul din fața calculatorului, iar acum, la super ofertă, direct de pe smartphone-ul tău. Ai vreo întrebare? Nici o problemă, îți stă la dispoziție meniul nostru de help, FAQ-ul e la un click distanță, mailul contact@companiegrozavă.ro e deschis pentru orice nelămurire, iar serviciul robotizat de relații cu clienții este apelabil gratuit oricând și din orice colț al țării. Poți veni la sediu, te așteaptă touchscreen-ul care te lămurește în orice chestiune.

Chiar nu-s absurd să nu înțeleg faptul că robotizarea, tehnologizarea și informatizarea tuturor acestor servicii se fac din rațiuni financiare, dar parcă uneori vreau să stau de vorbă cu un nene sau o tanti căruia/căreia să-i pot pune o întrebare, la care să primesc răspuns. Atât. E mai uman, mai cald și de cele mai multe ori durează mai puțin. Ce ziceți, exagerez?

De vorbă cu un robot

Primesc un mesaj prin care sunt anunțat că am câștigat o frumușică sumă de bani. La final, se semnează operatorul meu de telefonie, după care mă îmbie să sun la numărul cutare pentru mai multe detalii. Cum eu nu m-am înscris la nici un concurs, iar operatorul cu pricina n-are nici un fel de concurs de genul acesta în derulare, zic să le fac un bine și să-i anunț de tentativa de fraudă.

Intru pe internet să văd care-i numărul de relații cu clienții, îl găsesc, sun. Pentru limba română, apăsați tasta 1. Apăs tasta 1. Pentru informații despre bla bla bla tasta 2. Pentru informații despre blu blu blu tasta 3. Și tot așa, până când ajung la 5, cu situațiile de urgență. Apăs cinci. Pentru blocare, deblocare, PUK, PIN și alte nebunii, îmi înșiră pe rând tastele cu pricina. Dacă nu mă încadrez nicăieri, tasta nu știu care și mă întorc la meniul anterior. Reluăm introducerea, stabilim din nou că ne place limba română, mai ascult o dată toată polologhia și apăs la întâmplare o tastă. Ascult un nou meniu de taste alese pe sprânceană, iar într-un final dau și de tasta salvatoare care mă direcționează spre o voce umană, care știe și să dialogheze, nu doar să monologheze. În fine, mă direcționează la altă voce care se ocupă cu astfel de trebușoare, raportez problema, închid și, ca un cetățean model, mă simt mândru de ispravă.

Tastează, conectează-te, fă click aici, fă banking cu noi, abonează-te, bucură-te de oferta online, dă like acolo, câștigă cu un simplu click dincoace, fă aia, drege ailaltă, totul din fața calculatorului, iar acum, la super ofertă, direct de pe smartphone-ul tău. Ai vreo întrebare? Nici o problemă, îți stă la dispoziție meniul nostru de help, FAQ-ul e la un click distanță, mailul contact@companiegrozavă.ro e deschis pentru orice nelămurire, iar serviciul robotizat de relații cu clienții este apelabil gratuit oricând și din orice colț al țării. Poți veni la sediu, te așteaptă touchscreen-ul care te lămurește în orice chestiune.

Chiar nu-s absurd să nu înțeleg faptul că robotizarea, tehnologizarea și informatizarea tuturor acestor servicii se fac din rațiuni financiare, dar parcă uneori vreau să stau de vorbă cu un nene sau o tanti căruia/căreia să-i pot pune o întrebare, la care să primesc răspuns. Atât. E mai uman, mai cald și de cele mai multe ori durează mai puțin. Ce ziceți, exagerez?

Postat de pe data de 19 apr., 2011 in categoria Civism, Opinii. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 6,804 ori.

4 Raspunsuri pentru “De vorbă cu un robot”

  1. florentin spune:

    Catalin, eu le-am trimis pe mail tentativa de frauda si au fost prompti, in doua ore au multumit pentru sesizare:-)

  2. vlad spune:

    sa treci pe orange 😉

  3. anonim spune:

    lumea evolueaza, la fel cum generatiile tinere le vor invinge pe cele in varsta. daca am fi mai open-minded si am accepta schimbarea, nu ne-am mai plange atat. suntem ok cum suntem acum, dar un plus de tehnologie ne deranjeaza. sau in minus. hai sa acceptam lucrurile asa cum sunt, pentru ca niciodata nu vom putea schimba nimic.cea mai puternica dovada este lumea de mai demult si lumea de acum(stim foarte bine ca au fost milioane de oameni care au incercat sa schimbe lumea si totusi mergem din rau in mai rau)
    asa ca hai sa ne vedem de ale noastre si sa nu ne plangem atat de mult. eu am acceptat schimbarea si o accept, nu ma deranjeaza. si parca si viata e altfel. nu putem sta pe loc doar de dragul nostalgiei umane, nu?

  4. william spune:

    pentru sesizari de frauda apasati tasta 10 ! daaaah !

Publica un raspuns