Citeam zilele trecute aceasta stire :

http://www.realitatea.net/trupa-hara-a-lansat-campania-nu-mai-vreau-la-scoala-audio_871659.html

Videoclipul trupei HARA pentru aceasta campanie :

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_BI8Qp2AlvE#!

Primul comentariu la aceasta stire pare a fi a unui profesor de matematica de la colegiu Unirea din Tirgu Mure care spune :

„Un profesor. Un sistem de educare bazat pe disciplina, duritate, etica si respect reciproc este un sistem de invatamant competent si competitiv atat la noi cat si in Europa. Libertinismul si metodele asa zise ”alternative” in care elevul se trage de sireturi cu profesorul este doar un FIASCO ordinar. La clasa mea (sunt profesor de matematica la, liceul Unirea Targu Mures) nici musca nu bazaie la ore, iar daca bazaie e scoasa la tabla plus exercitiu greu plus nota 3, sau varianta ”agresiva” : anuntarea directorului scolii, politie etc. Eu imi respect elevii, predau toate temele aflate in programa, nu fac meditatii cu clasa la care predau, dar…cer respect reciproc si purtare adecvata. Fapt care duce la o promovabilitate la Bacalaureat de peste 90 la suta; va rog verificati promovabilitatea la Colegiul Unirea Targu Mures. Rock, hause, manele etc etc sunt doar un mod de relaxare ocazionala, daca ele devin un mod de viata si sunt promovate intr-o societate civilizata atunci…vom ajunge in situatia americanilor (80 la suta inculti) si vom fi nevoiti sa importam ca si ei ingineri, medici etc din alte tari. Atat de criticat sistemul rusesc de catre asa zisi ”occidentali” dar totusi…atat de util si eficient cand vine vorba de corectitudine si ”luat Bac-ul pe merit” urmarit de camera. Ganditi dragilor, ganditi…”

Ii recomand domnului profesor, care sper sa nu ajunga sa ii predea matematica fiului meu, sa urmareasca acest video cu desene, realizat dupa un discurs al lui Sir Ken Robinson. Sper sa nu fie greu sa inteleaga ce spune pentru ca este in engleza :

Unul dintre motivele pentru care nu am emigrat a fost cel legat de profesorii de matematica care mi-au predat in generala si la liceu.
Attila Furdek, preda acum in Germania matematica, m-a impresionat cel mai mult.
Avea o pedagogie si o metoda speciala, prin care reusea fara nici un fel de duritate sa tina sub control si sa motiveze o clasa intreaga, inclusiv pe cei care la alte ore reuseasca sa ii scoata din sarite pe profesorii slabi.

Una dintre metodele lui practicate inainte de 1989, cind legea era mult mai putin liberala, decit acum era aceea prin care intreba la fiecare extemporal si teza cine anume da la facultate cu specific uman. Erau vreo citeva colege care au mers la medicina, iar acestora le dadea extemporale si teze mult mai simple si mult mai putine ca numar.
Omul stia ce stia, iar faptul ca a plecat din Romania si preda in Germania si scoate carti si articole valoroase acolo spune multe despre profesorii ca cei de mai sus.
O alta metoda a lui deosebita era ca la ultima ora de matematica din saptamina sa ne spun in ultimele 20 minute glume/bancuri. Parte din ele le spunea in soapta, dupa ce inchidea geamurile si usa, si erau despre Ceausescu si problemele legate de ultimii ani de saracie si lipsuri avute de cei care locuiau in orase mari, Cluj-Napoca in acest caz.
Dar cel mai tare lucru ce nu l-am inteles in acea perioada era faptul ca nu verifica si nu dadea note mici daca nu iti faceai temele.
Singura pedeapsa ce o dadea era bazata pe o intelegere intre el si clasa si ducea la plata unul leu la sefa clasei de catre baieti in marea majoritate a cazurilor cind nu erau atenti.
Din banii strinsi la final de trimestru fetele mincau bomboane/ciocoalata.
Nu a lovit pe nimeni niciodata, a avut olimpici in pregatire tot timpul.
Este ace om care te marcheaza pe o viata intreaba si iti arata ce inseamna sa lasi omul sa aleaga si sa il convingi prin idei, metode, cuvinte bine alese, dind elevilor sansa sa decida impreuna cu el daca vor sau nu un lucru.
Era in afara sistemului, nu respecta legile stupide.
Greu mai gasesti asa ceva prin zona, iar de vina nu sunt copiii cu siguranta.

NU mai vreau la scoala asta de astazi

Citeam zilele trecute aceasta stire :

http://www.realitatea.net/trupa-hara-a-lansat-campania-nu-mai-vreau-la-scoala-audio_871659.html

Videoclipul trupei HARA pentru aceasta campanie :

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_BI8Qp2AlvE#!

Primul comentariu la aceasta stire pare a fi a unui profesor de matematica de la colegiu Unirea din Tirgu Mure care spune :

„Un profesor. Un sistem de educare bazat pe disciplina, duritate, etica si respect reciproc este un sistem de invatamant competent si competitiv atat la noi cat si in Europa. Libertinismul si metodele asa zise ”alternative” in care elevul se trage de sireturi cu profesorul este doar un FIASCO ordinar. La clasa mea (sunt profesor de matematica la, liceul Unirea Targu Mures) nici musca nu bazaie la ore, iar daca bazaie e scoasa la tabla plus exercitiu greu plus nota 3, sau varianta ”agresiva” : anuntarea directorului scolii, politie etc. Eu imi respect elevii, predau toate temele aflate in programa, nu fac meditatii cu clasa la care predau, dar…cer respect reciproc si purtare adecvata. Fapt care duce la o promovabilitate la Bacalaureat de peste 90 la suta; va rog verificati promovabilitatea la Colegiul Unirea Targu Mures. Rock, hause, manele etc etc sunt doar un mod de relaxare ocazionala, daca ele devin un mod de viata si sunt promovate intr-o societate civilizata atunci…vom ajunge in situatia americanilor (80 la suta inculti) si vom fi nevoiti sa importam ca si ei ingineri, medici etc din alte tari. Atat de criticat sistemul rusesc de catre asa zisi ”occidentali” dar totusi…atat de util si eficient cand vine vorba de corectitudine si ”luat Bac-ul pe merit” urmarit de camera. Ganditi dragilor, ganditi…”

Ii recomand domnului profesor, care sper sa nu ajunga sa ii predea matematica fiului meu, sa urmareasca acest video cu desene, realizat dupa un discurs al lui Sir Ken Robinson. Sper sa nu fie greu sa inteleaga ce spune pentru ca este in engleza :

Unul dintre motivele pentru care nu am emigrat a fost cel legat de profesorii de matematica care mi-au predat in generala si la liceu.
Attila Furdek, preda acum in Germania matematica, m-a impresionat cel mai mult.
Avea o pedagogie si o metoda speciala, prin care reusea fara nici un fel de duritate sa tina sub control si sa motiveze o clasa intreaga, inclusiv pe cei care la alte ore reuseasca sa ii scoata din sarite pe profesorii slabi.

Una dintre metodele lui practicate inainte de 1989, cind legea era mult mai putin liberala, decit acum era aceea prin care intreba la fiecare extemporal si teza cine anume da la facultate cu specific uman. Erau vreo citeva colege care au mers la medicina, iar acestora le dadea extemporale si teze mult mai simple si mult mai putine ca numar.
Omul stia ce stia, iar faptul ca a plecat din Romania si preda in Germania si scoate carti si articole valoroase acolo spune multe despre profesorii ca cei de mai sus.
O alta metoda a lui deosebita era ca la ultima ora de matematica din saptamina sa ne spun in ultimele 20 minute glume/bancuri. Parte din ele le spunea in soapta, dupa ce inchidea geamurile si usa, si erau despre Ceausescu si problemele legate de ultimii ani de saracie si lipsuri avute de cei care locuiau in orase mari, Cluj-Napoca in acest caz.
Dar cel mai tare lucru ce nu l-am inteles in acea perioada era faptul ca nu verifica si nu dadea note mici daca nu iti faceai temele.
Singura pedeapsa ce o dadea era bazata pe o intelegere intre el si clasa si ducea la plata unul leu la sefa clasei de catre baieti in marea majoritate a cazurilor cind nu erau atenti.
Din banii strinsi la final de trimestru fetele mincau bomboane/ciocoalata.
Nu a lovit pe nimeni niciodata, a avut olimpici in pregatire tot timpul.
Este ace om care te marcheaza pe o viata intreaba si iti arata ce inseamna sa lasi omul sa aleaga si sa il convingi prin idei, metode, cuvinte bine alese, dind elevilor sansa sa decida impreuna cu el daca vor sau nu un lucru.
Era in afara sistemului, nu respecta legile stupide.
Greu mai gasesti asa ceva prin zona, iar de vina nu sunt copiii cu siguranta.

Postat de pe data de 21 sept., 2011 in categoria Civism. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 8,170 ori.

5 Raspunsuri pentru “NU mai vreau la scoala asta de astazi”

  1. touretul spune:

    foarte interesant. lăsând la o parte campania cu Hara, care e imposibil de urmărit pentru mine, tocmai din cauza Harei, căreia-i lipsește un kiri, după părerea mea opinia profesorului de la Unirea și expunerea ”Ken Robinson” nu se exclud. Disciplină nu înseamnă bătaie, nu înseamnă autoritate exercitată discreționar prin violență și constrângere. Personal, niciodată nu am fost adeptul coborârii la mintea copiilor pentru a relaționa cu aceștia. Relația dintre adult și copil trebuie să fie una naturală de respect reciproc, în care mai de grabă copilul trebuie elevat la nivelul adultului și nu invers. Iar acest lucru trebuie să se facă treptat.
    ADHD-ul în opinia mea e o invenție. Nu există așa ceva. În societatea contemporană factorii de excitație vizuală, auditivă, sexuală sunt mult supradimensionați, ceea ce poate duce la o ”supraîncărcare nervoasă” mai ales a copiilor a căror simțuri tinere sunt sensibile și intacte, de unde excedentul de energie de care aceștia pot da dovadă. A-i îndopa cu pilule pentru acesta nu e un răspuns, dar e cu siguranță o strategie abilă de marketing pentru concernele farmaceutice.
    Iar conceptul gândirii divergente mă duce cu gândul la Dune al lui Frank Herbert, cea mai valoroasă creație în domeniul literaturii SF, în opinia mea, unde într-un viitor în care omului îi este interzis să-și facă mașină după chipul și asemănarea sa există o ”specie” umană numită mentați, indivizi cu abilități cognitive capabile să înlocuiască mașinile gânditoare. Acum , legat de gândirea divergentă, o particularitate a educației acestor mentați era faptul că plasați de la o vârstă fragedă într-un mediu complet izolat de realitatea umană obișnuită acestora li se furnizau nu informații veridice, ci eronate, aceștia urmând să descopere adevărul, realitate, pe baza erorilor care inevitabil sfârșeau prin a se lovi cap în cap.
    Expunerea Ken Robinson face referire însă la o revoluție educațională care nu are loc în prezent nicăieri.

  2. decebal traian remes spune:

    bine domnu Masca. bine ca sti dumneata engleza. daca tot ai vrut sa spui ceva cu filmu postat ca santeleaga tot omu de ce nu lai si tradus in romaneste? ca doara nui decat un film de 12 minute .
    da las ca noua prostilor nu ne trebe sa stim tate. numa voua pro americanilor.

    • robert spune:

      Engleza, se invata la scoala! Fiecare, are dreptul sa aleaga ce sa invete.
      De vreo 20 de ani, se invata copiatul! Sau, alte minuni ce le vedem, le auzim, numai scoala NU!
      Poti sa alegi sa scrii pe bloguri, incorect gramatical, doar ca sa te afli in treaba, sa vedem si noi ca scoala a fost pentru prosti.

      PS: Ca tot veni vorba de palinca si caltabosi, tin sa te anunt ca nu este cuvant echivalent in engleza si trebuie sa le zicem tot caltabosi si in engleza.
      http://translate.google.ro/?hl=en&tab=wT#auto|en|Palinca%20si%20caltabosi

  3. ANCA GIURGIU spune:

    Sa fii pedagog este o adevarata arta. M-am bucurat de privilegiul de a fi fiica de profesori si am avut ocazia sa vad cum, generatii de copii au ajuns cu bine la la capat de scoala generala si au trecut, cu fruntea sus de teste de maturitate, construind usor pe fundatia oferita de dascalii lor.
    Ceea ce imi amintesc foarte bine este surpriza neplacuta avuta de mama mea cand a asistat la niste ore de predare in strainatate, unde, libertatea elevilor a fost foarte prost inteleasa si profesorului ii era , pur si simplu, frica sa se intoarca cu spatele la elevi.
    Adevarul este ca elevii sunt ca niste animale de prada, asteapta sa-ti vada punctul slab si apoi,ataca. Asa eram si eu, asa ati fost sau sunteti inca si voi, cei care cititi acest articol. Insa, un profesor priceput stie ca, daca domina in primele ore, copiii se imblanzesc, devin atenti si apoi sunt pregatiti sa ramana uimiti de inteligenta si cunostintele profesorului si sa se deschida spre invatatura.
    Nu sunt de acord cu represalii, cu pedepse date prin materie, pentru ca, sa fim seriosi, un profesor poate oricand sa-i demonstreze unui copil ca nu a invatat nimic, chiar daca elevul stie de nota 10 materia.
    Am tot respectul pentru profesorii care stiu sa treaca mai departe de ambitiile si razbunarile personale.
    As putea sa spun ca stiu ce vorbesc, deoarece am avut si eu ocazia sa fiu dascalita, e drept , pentru putin timp, insa intr-o varianta pe care putini dascali ar putea s-o controleze: am predat ore de teatru, fara note, catalog, absente. Erau optionale, erau destul de tarziu, unii elevi aveau chiar o ora ” fereastra” pana la ora de teatru. Si totusi veneau, munceau, se straduiau si erau minunati!

Publica un raspuns