Educatia si sanatatea sunt domeniile cele mai putin reformate din Romania. Mai ales educatia. Avem mii de birocrati inutili in ISJuri si ministerul educatiei. MII. De zeci de ani. Rezultatul muncii lor se vede cu ochiul liber, dar copii sunt de vina ca in 2012 si in Romania nu se obtine performanta, desi aceeasi copii plecati in alte tari occidentale reusesc fara probleme cu acelasi cap si corp.

Am ajuns dupa 22 de ani de atitea proiecte si munci depuse de acesti birocrati, condusi de niste ministrii „vizionari” sa constatam ca tinerii din 2012 nu mai sunt ca ceai de dinainte de 1989. Am dat bacul in 1989. Adevarul ca nu aveai ce sa alegi si nu prea stiai ceilalti din lumea occidentala cum fac si ce fac in educatia lor. Datorita copilului nostru in principal, dar si datorita faptului ca este importanta libertatea de a avea acces la educatie si mai ales libertatea parintilor si a copiilor de a avea acces la forme educationale diverse si care sa le permita sa nu isi rateze viata am ajuns sa aloc timp destul de mult acestui domeniu.

Reformele facute de niste oameni slabi profesionisti in sisteme educationale au dus la ceea ce se vede in acest moment : distrugerea vietii unor oameni tineri, care nu au nici o vina ca birocratii si legile lor i-au facut sa ajunga in situatia de a renunta la educatie.

Se stie foarte clar ca unul dintre cele mai performante sisteme educationale din lume, care reuseste sa atraga de multi zeci de ani studenti buni la colegiile lor este cel american. Se stie ca nici nu sistem nu este perfect, dar totodata se stie ca cele care ofera sansa de a alege si de a da posibilitatea copiilor si scolilor a se adapteze vremurilor vor reusi sa faca diferenta.

Ce avem in SUA ? Avem foarte multe colegii de comunitate, gen universitatile din orase mici, sa zicem Tirgu Mures, dar si multe universitati publice sau private, care accepta studenti si au libertatea de a accepta studenti, chiar daca nu au dat examenul echivalent bacalaureatului nostru sau daca ai luat punctaj scazut.

Sigur ca cele mari, care au pentru 4000 de locuri vreo 20000 de candidati, cer sa ai acel examen pentru ca devina un criteriu in plus de selectie, dar nu neaparat eliminatoriu, daca viitorul student compenseaza prin anumite calitati in domeniul in care vrea sa activeze. La noi este ca pe vremea lui Ceausescu desi suntem in 2012. DIn cauza elevilor, nu ?

Ce mai avem in SUA si nu numai. Examenul de bacalaureat nu este organizat de scolile unde invata copiii, ci de institutii private independente. Este logic ca liceele sa se ocupe exclusiv de pregatirea lor, iar alte institutii din afara sistemului educational public si privat sa se ocupe de evaluarea lor. La noi a ramas ca pe vremea lui CEausescu, desi suntem in 2012. DIn cauza elevilor, nu ?

In Israel de exemplu daca un om care a luat testul Psyhometric ( echivalentul bacului la noi), dar timp de 7 ani nu a mers la o universitate, dar doreste sa mearga in al 8lea va avea surpriza ca nu va putea si va trebui sa mai dea examenul.

Examenul se poate da de vreo 4-5 pe an, desigur cu niste conditii : de exemplu nu poti a dai de doua ori consecutiv, dar in rest institutiile private unde se pot da aceste examene ofera sansa celor care doresc sa obtina testul sa poata sa il dea contra cost de mai multe ori pe an. Este ca si cum te duci la un centru de competente de limbi straine, dai un test cind au orarul acele organizatii/srluri acreditate , il platesti si daca l-ai luat ai primit certificatul corespunzator. La noi este ca pe vremea lui Ceausescu in 2012. Din cauza elevilor, nu ?

Universitatile au autonomie universitara. Au departamente care se ocupa multe luni dintr-un an de selectia dosarelor. Este decizia lor, daca permit selectia studentilor cu punctaje scazute obtinute la unele teste, de exemplu la matematica, cind de fapt tu vrei sa faci litere. La noi unii zic ca exista autonomie universitara, doar ca rectorii si cei care conduc invatamintul in tara asta, desi au iesit dupa 1989 pe bani publici nationali sau europeni in tot felul de schimburi de experiente nu prea au reusit sa invete din aceste experiente si sa incerce sa se adapteze vremurilor si sistemelor, care au aratat ca sunt mult mai bune decit cele din Romania. La noi au ramas ca pe vremea lui Ceausescu. Din cauza elevilor, nu ?

Daca un copil a ajuns la un liceu in care matematica se va da la bacalaureat, dar el doreste sa dea la litere sau geografie sau alte sectii umaniste, atunci nu vad de ce trebuie sa fie picat, daca el ia o nota mica la matematica, materie cu care nu va avea de a face la universitate, iar universitatea cind il selecteaza nu are nici un motiv sa nu il accepte, daca are 3 la mate, dar are 8 sau 9 la celelalte materii de la bac ? A ramas ca pe vreamea lui Ceausecu. Din cauza elevilor, nu ?

Chiar merita ca unul care a luat nota buna la matematica, dar la limba romana a luat o nota de 4 sa nu poata sa mearga la educatie fizica si sport sau la alte universitati, unde dosarul lui este acceptat ?

Cine decide ca un om este bun sa mearga la universitati? Ministerul si birocratii de prin inspectorate, care pregatesc copii si dupa aceea tot ei organizeaza si eveluarea lor?

Este chiar asa de complicat sa inveti ca om, care au fost crescuti in sistemul „concurential” al lui Ceausescu si ai crescut pe altii dupa aceleasi metode stupide, pardon, „creative”, care dupa zeci de ani au creat ceea ce vedem cu toti ca rezultat, fara ca sa fie in stare ca statul prin asa zisii „specialisti” sa isi dea seama ca daca in atitia zeci de ani sistemul acesta nu a reusit sa faca mai nimic bun, atunci el trebuie schimbat radical ?

Ce credeti ca s-ar intimpla daca cei care au luat 3 la mate, dar au 8 la romana ar fi lasati sa se inscrie la litere in Tg Mures sau Baia Mare etc ?

Este mai bine ca sa avem copii, care sa nu aiba parte de continuarea studiilor, doar ca statul s-a gindit sa ofere „libertatea” punind camere video, crezind ca in acest fel rezolva ceva ? Doar nu credeti ca afara asa se verifica cind cineva a copiat la testele echivalente bacului din Romania ?

Ginditi-va ca actualii picati la bac au fosti colegi din anii anteriori cind nu au avut parte de „reforma” camerelor video, poate fratii lor mai mari,  care au copiat la bac in anii anteriori sau prin birocratii si mafiotii din sistemul educational au aranjat examenul de bacalaureat datorita PCR ( pile cunostinte relatii) , iar acum au terminat facultatea si continua cu masterul.

Ce anume s-a schimbat genetic intre frati cu diferente de 4-5 ani intre ei ? NU este mai bine sa apara scris : Andronescu a luat la bac notele x , y si z, are foaia matricola la dosar, iar universitatile prin departamentele de recrutare sunt libere sa isi selecteze studentii.

Ce este mai bine ca un elev sa stea acasa si sa isi rateze poate viata doar ca niste birocrati au decis ca asa este bine cum zicea Ceausescu, desi ei au dat bacul in alte conditii  sau acesti birocrati ar trebui sa invete sa ofere libertatea ca doua persoane private si cu autonomie ( potentialul student si universitatea)  pot sa ajunga la o intelegere, iar timpul, piata si viata decid daca universitatea si studentul pot deveni colaboratori, iar la final sunt sigur ca LIBERTATEA de a putea alege intre a fii un student mediu, dar cu alt viitor, decit sa fii un om ratat, doar ca STATUL roman prin birocratii lui stabilesc niste lucruri, care nu se intimpla in societati mult mai valoroase decit ale noastre.

Sunt sigur ca unii studenti din SUA nu ar putea intra la facultatile de aici ca nu ar trece nenorocitul de bac ceausisto-comunist ce se da in Romania.

V-ati gindit de ce unii elevi ajung olimpici ? Pentru ca au parte de o pregatire si un sistem si conditii create special pentru ei. Aceasta sansa nu le este oferita altora, dar olimpicii sunt dovada clara ca atunci cind ai LIBERTATEA de a alege atunci ai si posibilitatea sa obtii ceva diferit. Daca ar ramine in clasa clasica si nu ar avea libertatea parintii sa ii mediteze si profesori, care sa se ocupe special de ei, atunci cu siguranta s-ar pierde. Acelasi lucru se intimpla si cu cei, care nu au sansa sa arate ca pot termina o universitate pe principiul intra cine vrea sa faca facultatea, dar termina cine poate.

Guvernantii, birocratii cu miile platiti de prostii de parinti si bunici isi permit sa le …. viata in 2012.

Sigur, pentru ei de vina sunt copiii. Niste loseri copiii astia, doar birocratii sunt INVINGATORI. Niste nenorociti.

Bacalaureatul din ROmania sau cum sa distrugem viata unor tineri

Educatia si sanatatea sunt domeniile cele mai putin reformate din Romania. Mai ales educatia. Avem mii de birocrati inutili in ISJuri si ministerul educatiei. MII. De zeci de ani. Rezultatul muncii lor se vede cu ochiul liber, dar copii sunt de vina ca in 2012 si in Romania nu se obtine performanta, desi aceeasi copii plecati in alte tari occidentale reusesc fara probleme cu acelasi cap si corp.

Am ajuns dupa 22 de ani de atitea proiecte si munci depuse de acesti birocrati, condusi de niste ministrii „vizionari” sa constatam ca tinerii din 2012 nu mai sunt ca ceai de dinainte de 1989. Am dat bacul in 1989. Adevarul ca nu aveai ce sa alegi si nu prea stiai ceilalti din lumea occidentala cum fac si ce fac in educatia lor. Datorita copilului nostru in principal, dar si datorita faptului ca este importanta libertatea de a avea acces la educatie si mai ales libertatea parintilor si a copiilor de a avea acces la forme educationale diverse si care sa le permita sa nu isi rateze viata am ajuns sa aloc timp destul de mult acestui domeniu.

Reformele facute de niste oameni slabi profesionisti in sisteme educationale au dus la ceea ce se vede in acest moment : distrugerea vietii unor oameni tineri, care nu au nici o vina ca birocratii si legile lor i-au facut sa ajunga in situatia de a renunta la educatie.

Se stie foarte clar ca unul dintre cele mai performante sisteme educationale din lume, care reuseste sa atraga de multi zeci de ani studenti buni la colegiile lor este cel american. Se stie ca nici nu sistem nu este perfect, dar totodata se stie ca cele care ofera sansa de a alege si de a da posibilitatea copiilor si scolilor a se adapteze vremurilor vor reusi sa faca diferenta.

Ce avem in SUA ? Avem foarte multe colegii de comunitate, gen universitatile din orase mici, sa zicem Tirgu Mures, dar si multe universitati publice sau private, care accepta studenti si au libertatea de a accepta studenti, chiar daca nu au dat examenul echivalent bacalaureatului nostru sau daca ai luat punctaj scazut.

Sigur ca cele mari, care au pentru 4000 de locuri vreo 20000 de candidati, cer sa ai acel examen pentru ca devina un criteriu in plus de selectie, dar nu neaparat eliminatoriu, daca viitorul student compenseaza prin anumite calitati in domeniul in care vrea sa activeze. La noi este ca pe vremea lui Ceausescu desi suntem in 2012. DIn cauza elevilor, nu ?

Ce mai avem in SUA si nu numai. Examenul de bacalaureat nu este organizat de scolile unde invata copiii, ci de institutii private independente. Este logic ca liceele sa se ocupe exclusiv de pregatirea lor, iar alte institutii din afara sistemului educational public si privat sa se ocupe de evaluarea lor. La noi a ramas ca pe vremea lui CEausescu, desi suntem in 2012. DIn cauza elevilor, nu ?

In Israel de exemplu daca un om care a luat testul Psyhometric ( echivalentul bacului la noi), dar timp de 7 ani nu a mers la o universitate, dar doreste sa mearga in al 8lea va avea surpriza ca nu va putea si va trebui sa mai dea examenul.

Examenul se poate da de vreo 4-5 pe an, desigur cu niste conditii : de exemplu nu poti a dai de doua ori consecutiv, dar in rest institutiile private unde se pot da aceste examene ofera sansa celor care doresc sa obtina testul sa poata sa il dea contra cost de mai multe ori pe an. Este ca si cum te duci la un centru de competente de limbi straine, dai un test cind au orarul acele organizatii/srluri acreditate , il platesti si daca l-ai luat ai primit certificatul corespunzator. La noi este ca pe vremea lui Ceausescu in 2012. Din cauza elevilor, nu ?

Universitatile au autonomie universitara. Au departamente care se ocupa multe luni dintr-un an de selectia dosarelor. Este decizia lor, daca permit selectia studentilor cu punctaje scazute obtinute la unele teste, de exemplu la matematica, cind de fapt tu vrei sa faci litere. La noi unii zic ca exista autonomie universitara, doar ca rectorii si cei care conduc invatamintul in tara asta, desi au iesit dupa 1989 pe bani publici nationali sau europeni in tot felul de schimburi de experiente nu prea au reusit sa invete din aceste experiente si sa incerce sa se adapteze vremurilor si sistemelor, care au aratat ca sunt mult mai bune decit cele din Romania. La noi au ramas ca pe vremea lui Ceausescu. Din cauza elevilor, nu ?

Daca un copil a ajuns la un liceu in care matematica se va da la bacalaureat, dar el doreste sa dea la litere sau geografie sau alte sectii umaniste, atunci nu vad de ce trebuie sa fie picat, daca el ia o nota mica la matematica, materie cu care nu va avea de a face la universitate, iar universitatea cind il selecteaza nu are nici un motiv sa nu il accepte, daca are 3 la mate, dar are 8 sau 9 la celelalte materii de la bac ? A ramas ca pe vreamea lui Ceausecu. Din cauza elevilor, nu ?

Chiar merita ca unul care a luat nota buna la matematica, dar la limba romana a luat o nota de 4 sa nu poata sa mearga la educatie fizica si sport sau la alte universitati, unde dosarul lui este acceptat ?

Cine decide ca un om este bun sa mearga la universitati? Ministerul si birocratii de prin inspectorate, care pregatesc copii si dupa aceea tot ei organizeaza si eveluarea lor?

Este chiar asa de complicat sa inveti ca om, care au fost crescuti in sistemul „concurential” al lui Ceausescu si ai crescut pe altii dupa aceleasi metode stupide, pardon, „creative”, care dupa zeci de ani au creat ceea ce vedem cu toti ca rezultat, fara ca sa fie in stare ca statul prin asa zisii „specialisti” sa isi dea seama ca daca in atitia zeci de ani sistemul acesta nu a reusit sa faca mai nimic bun, atunci el trebuie schimbat radical ?

Ce credeti ca s-ar intimpla daca cei care au luat 3 la mate, dar au 8 la romana ar fi lasati sa se inscrie la litere in Tg Mures sau Baia Mare etc ?

Este mai bine ca sa avem copii, care sa nu aiba parte de continuarea studiilor, doar ca statul s-a gindit sa ofere „libertatea” punind camere video, crezind ca in acest fel rezolva ceva ? Doar nu credeti ca afara asa se verifica cind cineva a copiat la testele echivalente bacului din Romania ?

Ginditi-va ca actualii picati la bac au fosti colegi din anii anteriori cind nu au avut parte de „reforma” camerelor video, poate fratii lor mai mari,  care au copiat la bac in anii anteriori sau prin birocratii si mafiotii din sistemul educational au aranjat examenul de bacalaureat datorita PCR ( pile cunostinte relatii) , iar acum au terminat facultatea si continua cu masterul.

Ce anume s-a schimbat genetic intre frati cu diferente de 4-5 ani intre ei ? NU este mai bine sa apara scris : Andronescu a luat la bac notele x , y si z, are foaia matricola la dosar, iar universitatile prin departamentele de recrutare sunt libere sa isi selecteze studentii.

Ce este mai bine ca un elev sa stea acasa si sa isi rateze poate viata doar ca niste birocrati au decis ca asa este bine cum zicea Ceausescu, desi ei au dat bacul in alte conditii  sau acesti birocrati ar trebui sa invete sa ofere libertatea ca doua persoane private si cu autonomie ( potentialul student si universitatea)  pot sa ajunga la o intelegere, iar timpul, piata si viata decid daca universitatea si studentul pot deveni colaboratori, iar la final sunt sigur ca LIBERTATEA de a putea alege intre a fii un student mediu, dar cu alt viitor, decit sa fii un om ratat, doar ca STATUL roman prin birocratii lui stabilesc niste lucruri, care nu se intimpla in societati mult mai valoroase decit ale noastre.

Sunt sigur ca unii studenti din SUA nu ar putea intra la facultatile de aici ca nu ar trece nenorocitul de bac ceausisto-comunist ce se da in Romania.

V-ati gindit de ce unii elevi ajung olimpici ? Pentru ca au parte de o pregatire si un sistem si conditii create special pentru ei. Aceasta sansa nu le este oferita altora, dar olimpicii sunt dovada clara ca atunci cind ai LIBERTATEA de a alege atunci ai si posibilitatea sa obtii ceva diferit. Daca ar ramine in clasa clasica si nu ar avea libertatea parintii sa ii mediteze si profesori, care sa se ocupe special de ei, atunci cu siguranta s-ar pierde. Acelasi lucru se intimpla si cu cei, care nu au sansa sa arate ca pot termina o universitate pe principiul intra cine vrea sa faca facultatea, dar termina cine poate.

Guvernantii, birocratii cu miile platiti de prostii de parinti si bunici isi permit sa le …. viata in 2012.

Sigur, pentru ei de vina sunt copiii. Niste loseri copiii astia, doar birocratii sunt INVINGATORI. Niste nenorociti.

Postat de pe data de 4 sept., 2012 in categoria Civism, Elevi, Instituții, Legislație, Părinți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 6,632 ori.

1 Raspuns pentru “Bacalaureatul din ROmania sau cum sa distrugem viata unor tineri”

  1. Lajos Farkas spune:

    mda.. imi vine in minte vorba aia, vreau o tara ca afara .. trist dar adevarat..

Publica un raspuns