Ar fi putut să fie primul circuit pentru motorsport de viteză din România, însă termenul de finalizare a lucrărilor la Mureș Ring a fost decalat cu un an de zile. ”Termenul inițial pentru finalizare era 13 septembrie, dar contractul de finanțare a fost prelungit cu un an de zile. Problema este dată de vreme. Nu este anotimpul cel mai propice pentru lucrări”, declară Sorin Stan, managerul proiectului.

În acest moment pista este conturată la nivel de balast în proporție de 90%. ”Există o zonă de ruptură care ne-a creat probleme. Noi îi spunem viroagă. Pentru că amplasamentul inițial era cu culmi și văi. Unde era deal, s-a tăiat, unde era vale, s-a umplut. Aici e o viroagă și nu se poate pune umplutura acum pentru că plouă, pământul se înmoaie și nu poți compacta noroi”, explică Sorin Stan.

Peste balast, stratul de macadam este pus în proporție de 60%, iar asfalt este turnat doar pe o porțiune de 400 de metrii. ”Săptămâna asta sperăm însă că se va turna până la 2 km. Vremea se pare că e bună, iar dacă nu plouă și temperaturile vor fi de peste 10 grade, avem speranțe că se va face. Asfaltul se toarnă imediat. E o mașină automată. Are niște repere în teren și totul se face computerizat, cu senzori. Doar trebuie să fie alimentată cu asfalt”, spune Sorin Stan. Managerul proiectului spune că deși termenul de finanțare s-a prelungit cu un an, se preconizează că pista va fi terminată cu mult mai repede.

Mai lat decât Hungaroring, dar mai scurt

Proiectată de firma ungară Conen KFT, responsabilă și pentru desenarea circuitului de Formula 1  Hungaroring, pista Mureș Ring este cu 2 m mai lată decât cea a circuitului de la Mogyorod, al cărui traseu asfaltic are o lățime de 9 m, pe linia dreaptă din dreptul boxelor Mureș Ring măsurând chiar 14 m. Lungimea totală a circuitului este de 3,5 km și este compus din aproximativ 12 viraje, dacă nu sunt luate în considerare porțiunile cu o curbură foarte largă. Asta îl face cu aproximativ 500 m mai scurt decât omologul unguresc. De asemenea, circuitul nu este complet plan, prezentând urcări și coborâri. ”A existat și o modificare a soluției inițiale, acum pista trecând pe sub un pod de acces interior de 34 m”, completează Sorin Stan.  Traseele de apă, canal, gaz și curent electric au fost realizate, urmând conectarea la rețeaua de înaltă tensiune.

Valoarea totală a proiectului este de 56 milioane de lei, jumătate dintre cheltuielile eligibile fiind bani europeni veniți pe axa 52 a POR-Regio, destinată dezvoltării infrastructurii de turism.

Mureș Ring vs. Motorpark

În privința managementului, Consiliul Județean Mureș nu a luat o hotărâre clară. ”Există două opțiuni în discuție. Fie se va organiza o licitație pentru administrare de către o companie privată, fie se va face ca în cazul parcului industrial. Se va constitui o societate pe acțiuni, cu CJ acționar majoritar, și se vor angaja oameni care se vor ocupa de administrare. În niciun caz aceasta nu se va face cu personalul actual al CJ”, a mai spus Sorin Stan.

Pentru titulatura de întâiul circuit de viteză pentru sporturi cu motor din România, Mureș Ring concurează cu Motorpark România, un traseu aflat în apropiere de București, al cărui termen inițial de finalizare este tot 2014.

Mureș Ring, amânat cu un an de zile

Ar fi putut să fie primul circuit pentru motorsport de viteză din România, însă termenul de finalizare a lucrărilor la Mureș Ring a fost decalat cu un an de zile. ”Termenul inițial pentru finalizare era 13 septembrie, dar contractul de finanțare a fost prelungit cu un an de zile. Problema este dată de vreme. Nu este anotimpul cel mai propice pentru lucrări”, declară Sorin Stan, managerul proiectului.

În acest moment pista este conturată la nivel de balast în proporție de 90%. ”Există o zonă de ruptură care ne-a creat probleme. Noi îi spunem viroagă. Pentru că amplasamentul inițial era cu culmi și văi. Unde era deal, s-a tăiat, unde era vale, s-a umplut. Aici e o viroagă și nu se poate pune umplutura acum pentru că plouă, pământul se înmoaie și nu poți compacta noroi”, explică Sorin Stan.

Peste balast, stratul de macadam este pus în proporție de 60%, iar asfalt este turnat doar pe o porțiune de 400 de metrii. ”Săptămâna asta sperăm însă că se va turna până la 2 km. Vremea se pare că e bună, iar dacă nu plouă și temperaturile vor fi de peste 10 grade, avem speranțe că se va face. Asfaltul se toarnă imediat. E o mașină automată. Are niște repere în teren și totul se face computerizat, cu senzori. Doar trebuie să fie alimentată cu asfalt”, spune Sorin Stan. Managerul proiectului spune că deși termenul de finanțare s-a prelungit cu un an, se preconizează că pista va fi terminată cu mult mai repede.

Mai lat decât Hungaroring, dar mai scurt

Proiectată de firma ungară Conen KFT, responsabilă și pentru desenarea circuitului de Formula 1  Hungaroring, pista Mureș Ring este cu 2 m mai lată decât cea a circuitului de la Mogyorod, al cărui traseu asfaltic are o lățime de 9 m, pe linia dreaptă din dreptul boxelor Mureș Ring măsurând chiar 14 m. Lungimea totală a circuitului este de 3,5 km și este compus din aproximativ 12 viraje, dacă nu sunt luate în considerare porțiunile cu o curbură foarte largă. Asta îl face cu aproximativ 500 m mai scurt decât omologul unguresc. De asemenea, circuitul nu este complet plan, prezentând urcări și coborâri. ”A existat și o modificare a soluției inițiale, acum pista trecând pe sub un pod de acces interior de 34 m”, completează Sorin Stan.  Traseele de apă, canal, gaz și curent electric au fost realizate, urmând conectarea la rețeaua de înaltă tensiune.

Valoarea totală a proiectului este de 56 milioane de lei, jumătate dintre cheltuielile eligibile fiind bani europeni veniți pe axa 52 a POR-Regio, destinată dezvoltării infrastructurii de turism.

Mureș Ring vs. Motorpark

În privința managementului, Consiliul Județean Mureș nu a luat o hotărâre clară. ”Există două opțiuni în discuție. Fie se va organiza o licitație pentru administrare de către o companie privată, fie se va face ca în cazul parcului industrial. Se va constitui o societate pe acțiuni, cu CJ acționar majoritar, și se vor angaja oameni care se vor ocupa de administrare. În niciun caz aceasta nu se va face cu personalul actual al CJ”, a mai spus Sorin Stan.

Pentru titulatura de întâiul circuit de viteză pentru sporturi cu motor din România, Mureș Ring concurează cu Motorpark România, un traseu aflat în apropiere de București, al cărui termen inițial de finalizare este tot 2014.

Postat de pe data de 8 oct., 2013 in categoria Civism. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 11,477 ori.

Publica un raspuns